Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2005, 20:48
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 01-01-2005 @ 18:45 :
Ja, en één van die moslims ben ik, de Koran is tijdloos, daar ben ik van overtuigd.(Is slechts mijn mening) Maar de Sharia (Islamitische wetgeving) dient alleen in een Islamitische land te worden toegepast. En op dit moment is er geen enkele land op de wereld dat zich Islamitisch kan/mag noemen. De Koran dient trouwens samen met de Hadieth toegepast te worden. In de Hadieth wordt namelijk uitgelegd HOE je de Koran behoort te praktiseren, en dus kom je op één interpretatie uit.
Dus jij vindt dat vrouwen niet zonder toestemming van hun man het huis mogen verlaten?

Beetje jammer, ik begon je net te respecteren.

De ongeëmancipeerde varkens in Nederland die zichzelf moslim noemen maken me echt misselijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2005, 20:57
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Rafiq schreef op 01-01-2005 @ 18:26 :
heb ik van je moeder geleerd, hahaha, nee joh, jouw moeder is een sjaak. Dat is jullie engels, nederlanders zijn fucking slecht in engels!!!! leer meer dan 1 taal man
wahahaha ik lig hier dubbel!!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 21:01
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 01-01-2005 @ 21:48 :
Dus jij vindt dat vrouwen niet zonder toestemming van hun man het huis mogen verlaten?

Beetje jammer, ik begon je net te respecteren.

De ongeëmancipeerde varkens in Nederland die zichzelf moslim noemen maken me echt misselijk.
Kijk, daar ga je weer.
Dat is een punt dat in de Hadieth uitgebreid wordt behandeld. Kijk daar ook maar eens naar, voordat je begint te gooien met dergelijke zinnen.

Jij doet voorkomen alsof de Islam vrouwonvriedenlijk is. Een totaal verkeerd beeld. Het lijkt maar niet tot je door te dringen.

Maar nogmaals: dit is niet de juiste topic hiervoor.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 21:11
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
RanC schreef op 01-01-2005 @ 18:44 :
Chinezen zijn ook zo taalkundig.
Wow... Je moet wel erg taalkundig zijn om Chinees te kunnen hoor! Probeer jij maar eens (traditioneel) Chinees te leren. Manderijns ofzo...echt moeilijk hoor! Dat doe je niet zomaar even... bai chi...
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 21:19
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 01-01-2005 @ 22:01 :
Kijk, daar ga je weer.
Dat is een punt dat in de Hadieth uitgebreid wordt behandeld. Kijk daar ook maar eens naar, voordat je begint te gooien met dergelijke zinnen.

Jij doet voorkomen alsof de Islam vrouwonvriedenlijk is. Een totaal verkeerd beeld. Het lijkt maar niet tot je door te dringen.

Ik heb toch echt weleens een moslim wat erg vrouwonvriendelijke dingen horen citeren uit de Koran.

Idd niet de juiste plaats voor deze discussie. MSN?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 21:32
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 01-01-2005 @ 22:19 :

Idd niet de juiste plaats voor deze discussie. MSN?
Ok.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 21:59
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Godallemachtig, wat ben ik blij dat mijn omgeving een dikkere huid heeft en wat meer kan verdragen.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 22:05
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 01-01-2005 @ 22:59 :
Godallemachtig, wat ben ik blij dat mijn omgeving een dikkere huid heeft en wat meer kan verdragen.
Oud 01-01-2005, 22:11
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 01-01-2005 @ 22:19 :
Ik heb toch echt weleens een moslim wat erg vrouwonvriendelijke dingen horen citeren uit de Koran.
Lebbis en Jansen gisteren gezien?
Oud 01-01-2005, 22:18
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
EggeD schreef op 01-01-2005 @ 23:05 :
[afbeelding]
Zo zou je het kunnen noemen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 01:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rafiq schreef op 01-01-2005 @ 19:30 :
Zeker, maar veel van de athiesten hier zijn gewoon dom, ze zijn athiesten omdat ze de waarheid niet herkennen en ze zijn echt achterlijk, toen ik hier kwam sprak ik op een normale toon, maar als ze geen respect kunnen tonen aan mij en niet op een normale manier kunnen discusieren zonder enkel bewijs dan toon ik ook geen respect aan hen. Ze moeten ook leren toegeven...

Het is namelijk allang bewezen dat de Islam de waarheid is, er wordt hier alleen herhaald, als zij niet eens de moeite nemen om debatten te bekijken, bijna elke onderwerp in de Islam is besproken en bewezen, de evolutietheorie is verledentijd en een van de grootste leugens dat de mensheid heeft gekend.
lang leve Al-Sahaf!

@Gatara, idd gezien, de smaalloze godslastering vond ik wel een uitvinding.
Oud 02-01-2005, 07:55
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 01-01-2005 @ 23:11 :
Lebbis en Jansen gisteren gezien?
Ja, was lachen!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 14:10
juno
juno is offline
Who needs Lebbis en Jansen als Rafiq hier nog rondwaart?

Ik vind hem enerzijds grappig vanwege zijn belachelijke standpunten en zijn manier van uiten, allemaal nog een beetje in gebrekkig Nederlands, wat aandoenlijk... en anderzijds vind ik het triest en zorgwekkend dat een VWO-er die beter zou moeten weten zijn verstand opzijzet om zijn geloof aan te kunnen hangen en te verdedigen, en met exact dezelfde drogredenen aan komt zeten als het stel ongeletterde boeren waar hij van afstamt.

Nee, ik discrimineer niet. Of je christen bent of Hindoe, Islamiet of joodd, er is geen leven, geen leven na de dood...om een ander komiek maar eens te (mis)quoten. Iedereen die zijn verstand bewust niet gebruikt en zich in de luren laat leggen door drogredenen en kul argumenten, verdient niet eens een leven na de dood zelfs al bestond het.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 14:17
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 02-01-2005 @ 15:10 :
Who needs Lebbis en Jansen als Rafiq hier nog rondwaart?

Ik vind hem enerzijds grappig vanwege zijn belachelijke standpunten en zijn manier van uiten, allemaal nog een beetje in gebrekkig Nederlands, wat aandoenlijk... en anderzijds vind ik het triest en zorgwekkend dat een VWO-er die beter zou moeten weten zijn verstand opzijzet om zijn geloof aan te kunnen hangen en te verdedigen, en met exact dezelfde drogredenen aan komt zeten als het stel ongeletterde boeren waar hij van afstamt.

Nee, ik discrimineer niet. Of je christen bent of Hindoe, Islamiet of joodd, er is geen leven, geen leven na de dood...om een ander komiek maar eens te (mis)quoten. Iedereen die zijn verstand bewust niet gebruikt en zich in de luren laat leggen door drogredenen en kul argumenten, verdient niet eens een leven na de dood zelfs al bestond het.
En ondertussen reïncarneer ik lekker. Jij ook wel en moslims, joden en christenen ook wel. Maar voor mij is het iig geen verassing als ik wakker wordt en ineens weer in het lichaam van een babie blijk te zitten.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 17:49
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
juno schreef op 02-01-2005 @ 15:10 :
Waarom denk je dat er geen leven na de dood is?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:01
juno
juno is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 02-01-2005 @ 18:49 :
Waarom denk je dat er geen leven na de dood is?
Omdat ik denk dat er geen ziel is. Er is alleen dit fysieke lichaam. Als dat het niet meer doet, houdt alles op. Als er geen voertuig meer is voor mijn hersenactiviteit, en geen hersenactviteit in het voertuig, ben ik er niet meer. Dan is het afgelopen.

Waarom ik dat denk? Waarom zou ik het denken? Er is nog nooit iemand teruggekeerd uit de dood, die heeft verteld dat er leven na de dood is. Schijndood is geen dood, bijna dood is ook niet dood.

Ik vind het een hoopvolle gedachte hoor, maar dat is het winnen van de oudejaarsloterij ook.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:05
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
juno schreef op 02-01-2005 @ 21:01 :
Waarom ik dat denk? Waarom zou ik het denken? Er is nog nooit iemand teruggekeerd uit de dood, die heeft verteld dat er leven na de dood is.
Op tv weleens een documentaire gezien. Iemand die echt dood was. Gewoon 2 uur lang ofzo geen hartkloppingen geen hersenactiviteit.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:09
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 02-01-2005 @ 21:05 :
Op tv weleens een documentaire gezien. Iemand die echt dood was. Gewoon 2 uur lang ofzo geen hartkloppingen geen hersenactiviteit.
Dus is er leven na de dood?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:16
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-01-2005 @ 21:09 :
Dus is er leven na de dood?
Weet ik niet... Maar hij zei dat hij een tunnel zag. Met een mooi licht. Dat soort verhalen hoor je toch heel vaak.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:17
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 02-01-2005 @ 21:16 :
Weet ik niet... Maar hij zei dat hij een tunnel zag. Met een mooi licht. Dat soort verhalen hoor je toch heel vaak.
Hoe zou dat toch komen?

Dit soort verschijnselen zijn eenvoudig na te bootsen door bepaalde delen van de hersenen te stimuleren. Wetenschappelijk aangetoond.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:19
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-01-2005 @ 21:17 :
Hoe zou dat toch komen?

Dit soort verschijnselen zijn eenvoudig na te bootsen door bepaalde delen van de hersenen te stimuleren. Wetenschappelijk aangetoond.
waarbij door de wetenschappers opgemerkt werden dat ze daarmee God niet hadden uitgesloten.
Oud 02-01-2005, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-01-2005 @ 21:19 :
waarbij door de wetenschappers opgemerkt werden dat ze daarmee God niet hadden uitgesloten.
Nee duh, god sluit je sowieso niet uit. Agnost, remember?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-01-2005 @ 21:21 :
Nee duh, god sluit je sowieso niet uit. Agnost, remember?
jij? ok
dacht dat je atheist was
Oud 02-01-2005, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-01-2005 @ 21:21 :
jij? ok
dacht dat je atheist was
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 14:06
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Omdat ik denk dat er geen ziel is. Er is alleen dit fysieke lichaam. Als dat het niet meer doet, houdt alles op. Als er geen voertuig meer is voor mijn hersenactiviteit, en geen hersenactviteit in het voertuig, ben ik er niet meer. Dan is het afgelopen.
Maar waar krijgen we onze levenskracht dan van?

Citaat:
Waarom ik dat denk? Waarom zou ik het denken? Er is nog nooit iemand teruggekeerd uit de dood, die heeft verteld dat er leven na de dood is. Schijndood is geen dood, bijna dood is ook niet dood.
De mens kan de dood niet overwinnen. Dus hoe wil hij tergukeren uit de dood.

Citaat:
Ik vind het een hoopvolle gedachte hoor, maar dat is het winnen van de oudejaarsloterij ook.
Het is inderdaad een hoopvolle gedachte om te geloven dat er niks is na de dood.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-01-2005 @ 15:06 :
Maar waar krijgen we onze levenskracht dan van?

Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:17
juno
juno is offline
Levenskracht is niet iets metafysisch. God heeft ons het leven niet ingeblazen. Op het moment dat we verwekt worden gaat er een ingewikkeld chemisch proces van start, waar geen God voor nodig is. Datzelfde proces blijft doorgaan totdat ons fysieke lichaam kapot gaat en de chemische processen zich niet meer kunnen afspelen.

De dood is onomkeerbaar omdat na het stoppen van die processen een ander proces op gang komt, dat ervoor zorgt dat alle cellen afsterven. Eenmaal zo tot een halt gekomen, kan de machinerie niet opnieuw opstarten.

Wij zijn een op koolstof gebaseerde levensvorm dat het doet op zuurstof. Dat zou je onze levenskracht kunnen noemen. Maar geen God.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:20
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-01-2005 @ 15:58 :
[afbeelding]
Maar de zon gloeit toch altijd. Waarom gaan we dan toch dood?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:24
RanC
RanC is offline
Omdat eeuwig leven onmogelijk is? Juno heeft het wel aardig uitgelegd.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-01-2005 @ 18:20 :
Maar de zon gloeit toch altijd. Waarom gaan we dan toch dood?
Heb jij nooit biologie gehad op school, ofzo?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:27
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-01-2005 @ 18:25 :
Heb jij nooit biologie gehad op school, ofzo?
Je kan ook gewoon antwoord geven. Zeg anders gewoon dat je het niet weet. Ik stel alleen deze vragen om je te laten zien waar het fout gaat met de evolutieleer. Ga op Wetenschap en filosofie hier op in en niet hier.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:31
meisje
meisje is offline
Citaat:
S. schreef op 01-01-2005 @ 22:01 :
Kijk, daar ga je weer.

Wat mij tegen de borst stuit is het principe van de Koran 'equal but separate'. In de praktijk is afdoende bewezen dat gelijkheid in dat geval nooit zal opgaan.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-01-2005 @ 18:27 :
Je kan ook gewoon antwoord geven. Zeg anders gewoon dat je het niet weet. Ik stel alleen deze vragen om je te laten zien waar het fout gaat met de evolutieleer. Ga op Wetenschap en filosofie hier op in en niet hier.
Het feit dat jij het niet begrijpt (of niet wil begrijpen) maakt het natuurlijk niet opeens onjuist. Pak een boek, ofzo.

Nogal offtopic verder.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:32
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 03-01-2005 @ 18:31 :
Wat mij tegen de borst stuit is het principe van de Koran 'equal but separate'. In de praktijk is afdoende bewezen dat gelijkheid in dat geval nooit zal opgaan.
Dat gaat toch ook op voor het christendom/het jodendom?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:34
meisje
meisje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-01-2005 @ 18:32 :
Dat gaat toch ook op voor het christendom/het jodendom?
Ik had het meer over de situatie in Amerika, maar wij zijn zoveel verder met seculiering dat het principe niet wordt gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:34
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-01-2005 @ 18:31 :
Het feit dat jij het niet begrijpt (of niet wil begrijpen) maakt het natuurlijk niet opeens onjuist. Pak een boek, ofzo.

Nogal offtopic verder.
Ik heb boeken zat. Je weet het gewoon niet. Je kunt op W&F terecht.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:36
Winner
Winner is offline
O goodie... Ik zeg voortaan gewoon dat ik christelijk ben. Eindelijk een goed excuus.
Oud 03-01-2005, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-01-2005 @ 18:34 :
Ik heb boeken zat. Je weet het gewoon niet. Je kunt op W&F terecht.
Ik bedoelde natuurlijk boeken geschreven door wetenschappers, niet door pseudo-wetenschappers die hun 'onderzoek' baseren op religie.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:39
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-01-2005 @ 18:38 :
Ik bedoelde natuurlijk boeken geschreven door wetenschappers, niet door pseudo-wetenschappers die hun 'onderzoek' baseren op religie.
Ja, ik heb boeken die ook jij zou lezen. Maar dit is zeer offtopic.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Rafiq schreef op 01-01-2005 @ 19:30 :
Zeker, maar veel van de athiesten hier zijn gewoon dom, ze zijn athiesten omdat ze de waarheid niet herkennen en ze zijn echt achterlijk, toen ik hier kwam sprak ik op een normale toon, maar als ze geen respect kunnen tonen aan mij en niet op een normale manier kunnen discusieren zonder enkel bewijs dan toon ik ook geen respect aan hen. Ze moeten ook leren toegeven...

Het is namelijk allang bewezen dat de Islam de waarheid is, er wordt hier alleen herhaald, als zij niet eens de moeite nemen om debatten te bekijken, bijna elke onderwerp in de Islam is besproken en bewezen, de evolutietheorie is verledentijd en een van de grootste leugens dat de mensheid heeft gekend.
Het enige wat bewezen is Rafiq, is dat je reacties op dit forum erg puberaal zijn en dat je er zeker niemand mee bereikt. Misschien is het een idee om op een normale manier te gaan posten, met respect voor anderen, zodat je mening serieus genomen wordt.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 21:58
Joël
Joël is offline
Citaat:
langejongen schreef op 30-12-2004 @ 19:25 :
Staat er in de Bijbel dat ze [=Maria] geslachtsgemeenschap heeft gehad??
Jaja, Jezus had ook broertjes, vriend .
Oud 03-01-2005, 22:10
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Joël schreef op 03-01-2005 @ 22:58 :
Jaja, Jezus had ook broertjes, vriend .
Jep, die zijn geboren nadat Jezus geboren was en nadat Jozef en Maria getrouwd waren.
Oud 03-01-2005, 22:20
droppiej
droppiej is offline
ik geloof het wel, het overgrote deel is gereformeerd....ze mogen zelfs geen condoom gebruiken...waarom denk je dan al die mensen 9 zusjes of broertjes hebben
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 22:24
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 03-01-2005 @ 23:20 :
...........ze mogen zelfs geen condoom gebruiken.........
Er staat nergens in de Bijbel: " Gij zult geen condoom gebruiken." Dat de ene christen ze wel gebruikt en de andere niet, dat moet iedereen zelf weten. Een deel van de christenen doet veelal niet aan gezinsplanning.
Oud 03-01-2005, 22:42
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
langejongen schreef op 03-01-2005 @ 15:24 :
Er staat nergens in de Bijbel: " Gij zult geen condoom gebruiken." Dat de ene christen ze wel gebruikt en de andere niet, dat moet iedereen zelf weten. Een deel van de christenen doet veelal niet aan gezinsplanning.
jewel hoor..ene kant van mijn fam is zwaar gereformeerd, en in de bijbel staat ook gij zult geen anti conceptie gedoe gebruiken...vaak zie je twee vand ie ger.. mensjes getrouwd...en plots 8 maanden erna is een baby..toeval.>.....de paus (katholiek wel...)..zegt dan toch ok geen condoom gebruiken....
Ik vin het zelf nergens op slaan, ik vind het zelfs slecht..
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 09:04
Verwijderd
Citaat:
girl*korsou schreef op 03-01-2005 @ 23:42 :
jewel hoor..ene kant van mijn fam is zwaar gereformeerd, en in de bijbel staat ook gij zult geen anti conceptie gedoe gebruiken...vaak zie je twee vand ie ger.. mensjes getrouwd...en plots 8 maanden erna is een baby..toeval.>.....de paus (katholiek wel...)..zegt dan toch ok geen condoom gebruiken....
Ik vin het zelf nergens op slaan, ik vind het zelfs slecht..
Goh, kun jij mij de bijbeltekst geven waar staat dat je geen anticonceptiemiddelen mag gebruiken?

Tip: zo'n tekst bestaat niet, dus je mag ophouden met zoeken.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 09:43
langejongen
langejongen is offline
Wat mij opvalt is dat er behoorlijk ongenuanceerde uitspraken over christenen worden gedaan, bijvoorbeeld over het condoomgebruik. Dat er 8 maanden na de trouwdag een kind wordt geboren bij die mensen dat heeft niks te maken met het wel of geen gebruik mogen maken van condooms. Die mensen hebben met sex gewacht tot na het huwelijk, en hebben zoveel behoefte aan sex dat ze bij wijze van spreken nog in dezelfde week sex met elkaar hebben zonder het gebruik van een condoom. Dat is hun keuze. De kans is heel groot dat er na 8/9 maanden een kind geboren wordt.
Andersom ken ik ook getrouwde mensen waarvan de vrouw na een jaar of anderhalf jaar zwanger wordt. Het kan goed dat ze al een aantal keren sex hebben gehad met gebruik van een condoom of dat ze al een aantal keren sex hebben gehad zonder condoom, maar waar de man voor het zingen de kerk uit is gegaan zegmaar.
Jij kijkt alleen naar de eerste optie en je hebt gelijk je oordeel klaar, maar kijk ook naar de andere optie.
Oud 04-01-2005, 12:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
langejongen schreef op 04-01-2005 @ 10:43 :
maar waar de man voor het zingen de kerk uit is gegaan zegmaar.
je gelooft toch niet werkelijk dat dat anticonceptie is?
Oud 04-01-2005, 12:52
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-01-2005 @ 13:48 :
je gelooft toch niet werkelijk dat dat anticonceptie is?
Het is geen waterdichte methode, maar wel te proberen.
Oud 04-01-2005, 12:54
Verwijderd
Citaat:
langejongen schreef op 04-01-2005 @ 13:52 :
Het is geen waterdichte methode, maar wel te proberen.
Het wordt ook wel Vaticaans roulette genoemd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten