Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2004, 00:05
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Je bent een stuk, ik ben niet blind.

Hardhandig werd ze tegen de deur aangedrukt. Normaal gesproken zou ze de pijn voelen en met haar hand naar haar geschaafd hoofd grijpen. Nu was ze met hele andere zaken bezig.
Haar hart klopt vol enthousiasme, verhit en welwillend. Alsof het gilt: "Ja! Doe dan! Eindelijk!" Feitelijk voelt ze al niet precies meer wat er gebeurt, haar lichaam smelt eenvoudig mee in alle hoeken. Waar hij haar wil hebben. De handen die haar kneden zijn gloeiend, heet. En ongelofelijk gewild. Maandenlang snakte ze naar zijn aandacht. Nu kreeg ze hem, helemaal.

Zoveel! Met je samen zijn.

Altijd had ze geloofd dat ze nooit écht iemand wilde die ze zogenaamd begeerde. Zodra er iemand te dichtbij kwam, werd het eng en kapte ze alles direct af. Maar dit. Dit was zo anders. Zo ongecompliceerd. Zo precies waar ze naar had verlangd. Perfectie in pure lichamelijke aantrekkingskracht. Niets ingewikkelds. Gewoon lust. Gekmakende lust, met constant verlangen.

Maar je weet heel goed, wat je met me doet.

Zoveel verlangen, dat ze elkaar besprongen, niets zeiden en hij haar tegen de deur opduwde, zoenend, hijgend. Je ogen opendoen en alleen maar meer willen door wat je ziet. Geen genoegen nemen met iemand van wie je houdt of om wie je geeft. Echt diegene wíllen, met iedere vezel in je lichaam.

Als je mij wilt, zeg het dan.

Niet denken aan toekomst, geld, kinderen en een gelukkig bestaan. Alleen het nu en de passie.
Zoiets waar veel mensen aan het eind van hun leven naar verlangen, bang zijnde dat ze nooit echte pure liefde hebben gekend. Dat hebben zij. Ook al is het vluchtig. Ook al ligt hij vanavond naast zijn vrouw in bed en studeert zij op datzelfde moment voor zijn vak en het tentamen.

Weet je moeder dat...?

Kleren die echt van lichamen gerukt worden. Normaal gesproken had ze geprotesteerd dat haar nieuwe trui nu niet meer exact draagbaar was. Maar het verstand dat altijd zo prominent aanwezig is, was vervlogen. Er is nog alleen maar dat lichaam, die man. Hij. Hem. Mijn. Don't speak, just act.
Oud 30-12-2004, 10:33
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind hem op zich best leuk, alleen deze zin:

Zoiets waar veel mensen aan het eind van hun leven naar verlangen, bang zijnde dat ze nooit echte pure liefde hebben gekend. Dat hebben zij.

Ik las hem eerst verkeerd, dacht dat zij naar "veel mensen" verwees, en dan krijg je best iets vreemds...
Oud 30-12-2004, 11:15
Anki
Anki is offline
Ik vind het appart, maar mooi...Sommige zinnen lopen nog niet zo lekker, lees het nog een keer na zou ik zeggen, zoals die zin -->

Niet denken aan toekomst, geld, kinderen en een gelukkig bestaan. Alleen het nu en de passie.

Ik vind het daar niet mooi staan...
Sommige dingen vind ik een beetje te overdreven, zoals het stukje over een nieuwe trui, voor mij hoeft dat er niet in te staan. Ik snap wat je bedoeld.

Verder, vind ik hem mooi...
Oud 04-01-2005, 23:56
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Citaat:
Anki schreef op 30-12-2004 @ 12:15 :
Sommige zinnen lopen nog niet zo lekker, lees het nog een keer na zou ik zeggen, zoals die zin -->

Ik vind het daar niet mooi staan...
Sommige dingen vind ik een beetje te overdreven, zoals het stukje over een nieuwe trui, voor mij hoeft dat er niet in te staan.
Het nu, om het als zelfstandig naamwoord te benadrukken. Niet nu, maar het nu, als beeldspraak voor het samenzijn.

Overigens is 'de trui' juist bedoeld als vreemde eend in de bijt, om juist relativering vanuit een liefdesmoment te bewerkstelligen.
Oud 05-01-2005, 10:03
Redhair
Redhair is offline
Ik vind hem leuk. Er zit vaart in, het is op een orginele manier geschreven. Sommige zinnen lopen niet echt lekker, die moet je even opnieuw lezen om het te begrijpen.
Oud 05-01-2005, 10:11
duivelaartje
duivelaartje is offline
Leuk geschreven, orgineel en makkelijk leesbaar. Alleen soms waren er zinnen die ik even overnieuw moest lezen, verder geen punt.
Ik stoorde me wel een beetje aan de korte zinnen af en toe.

Citaat:
Maar dit. Dit was zo anders. Zo ongecompliceerd. Zo precies waar ze naar had verlangd. Perfectie in pure lichamelijke aantrekkingskracht. Niets ingewikkelds. Gewoon lust. Gekmakende lust, met constant verlangen.
Dit stukje; het is misschien een kwestie van smaak, maar ik vind dit niet mooi.

Ook zitten er een paar spelingsfoutjes in, maar verder ok!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 10:34
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 05-01-2005 @ 11:11 :

Ook zitten er een paar spelingsfoutjes in, maar verder ok!
Er zit een spellingsfoutje in je spellingsfoutjes

Sorry, kon het even niet laten, vond het wel grappig
Oud 05-01-2005, 10:48
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
spe·ling (de ~ (v.), ~en)
1 geringe ruimte die enige vrijheid van beweging laat tussen aaneensluitende zaken => spel
2 vrijheid of mogelijkheid om in zekere mate af te wijken van bepaalde eisen, voorschriften of kenmerken of van een termijn => speelruimte
3 toevallige afwijking van een biologische soort, meestal van een onstandvastig karakter

ehhh.. nee, dat past toch niet helemaal in de context.
Oud 05-01-2005, 10:59
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 30-12-2004 @ 01:05 :
Je bent een stuk, ik ben niet blind.

Normaal gesproken zou ze de pijn voelen en met haar hand naar haar geschaafd hoofd grijpen. Nu was ze met hele andere zaken bezig.
deze zin haalt de snelheid eruit. Hij is ook een beetje loos, hij kan ook weg.
(...)
Je ogen opendoen en alleen maar meer willen door wat je ziet. Geen genoegen nemen met iemand van wie je houdt of om wie je geeft. Echt diegene wíllen, met iedere vezel in je lichaam.
[i]je gaat opeens over op 'jij' ipv. 'hij' & 'zij'.
(...)
Niet denken aan toekomst, geld, kinderen en een gelukkig bestaan. Alleen het nu en de passie. [/b]de opsomming van geld, kinderen en een gelukkig bestaan' is loos, haalt de vaart eruit.
Zoiets waar veel mensen aan het eind van hun leven naar verlangen, bang zijnde dat ze nooit echte pure liefde hebben gekend. Dat hebben zij.
Tja, wie zijn 'zij', je zou denken mensen aan het eind van hun leven. En aan het eind van je leven (je laatste minuten) denk je niet aan liefdeloze passie.
Ook al is het vluchtig. Ook al ligt hij vanavond naast zijn vrouw in bed en studeert zij op datzelfde moment voor zijn vak en het tentamen.
Ook een beetje loos, teveel informatie dat me van het verhaal houdt.

Weet je moeder dat...?
(...)
Normaal gesproken had ze geprotesteerd dat haar nieuwe trui nu niet meer exact draagbaar was.
Was al gezegd
Ik vind het niet zo heel mooi.
Oud 05-01-2005, 12:13
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 05-01-2005 @ 11:34 :
Er zit een spellingsfoutje in je spellingsfoutjes

Sorry, kon het even niet laten, vond het wel grappig
Nouhou.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 12:58