Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2002, 15:42
Gatara
Gatara is offline
Hoi!

Hebben jullie dat ook dat als jullie de zon in kijken, je moet niezen?

En diegenen van jullie die daar last van hebben: welke kleur ogen hebben jullie?

Ikzelf heb er last van en mijn kleur ogen is: blauw.

(heb het vermoeden dat blauw-ogigen gevoeliger hiervoor zijn, vandaar dus even dit kleine testje)

Gatara
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 16:05
Verwijderd
ehm, ik kijk nooit recht de zon in. Das ook helemaal niet goed voor je ogen
Maar als ik gewoon naar buiten loop, als de zon schijnt, en dan naar boven kijk (dus niet recht in de zon, maar gewoon naar boven) heb ik er geen last van. Heb ook geen blauwe ogen
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 16:36
Kat
Kat is offline
k moet wel vaak niezen als ik buiten loop, maar das van de hooikoorts. maar misschien komt het ook wel een beetje van de zon ofzo? ik heb groen/grijze ogen...
Oud 08-07-2002, 19:00
Desp
Desp is offline
Ja! Eindelijk iemand!

Vroeger kwam ik er eens achter dat ik heel snel kon niezen door in de zon te kijken. Ik maakte het bekend als 'snel-nies-maniertje', maar werkte niet bij iedereen even goed...

Ik heb dat dus ook, mijn ogen zijn beetje mix tussen blauw/groen (meer groen dan blauw)...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 19:48
PV
PV is offline
ik heb daar soms ook wel last van, en van tranende ogen, maar ik heb donkerbruine ogen
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 19:51
french kiss
french kiss is offline
Citaat:
PV schreef:
ik heb daar soms ook wel last van, maar ik heb donkerbruine ogen
Oud 08-07-2002, 19:58
mar87
mar87 is offline
heb ik ook last van, maar als ik gewoon naar heldere wolken ofzo kijk, of gewoon een felle lamp he bik dat ook. m'n ogen zijn licht blauw/groen
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 19:59
ESCO
ESCO is offline
heeft niks met blauwe ogen te maken,het heeft te maken dat als je licht hebt stof zich meer op hoopt kijk maar naar een bureau lampje.
Ik heb t ook en ik heb bruine ogen.
Oud 08-07-2002, 20:17
Verwijderd
jah als ik al mot niezen, dan gaat t sneller als k naar et licht kijk.. k heb groene oogies..maar k denk niej datter verband is
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 20:35
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
hmm nee eigenlijk nooit last van.
Oud 08-07-2002, 22:07
notbonefish
notbonefish is offline
m'n moeder heeft het ook. ze heeft blauw/grijze ogen.

ik heb het niet, maar ik ben wel heel gevoelig voor licht. als het een beetje zonnig is kan ik heel weinig zien, en is alles te fel

daartegen heb ik uitstekende nachtzicht
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 18:42
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik heb dat ook, als ik in de zon kijk moet ik meteen niezen en ik heb blauwe ogen. (denk trouwens niet dat het daarmee te maken heeft)
Oud 09-07-2002, 18:50
alpha
alpha is offline
Citaat:
mar87 zei:

heb ik ook last van, maar als ik gewoon naar heldere wolken ofzo kijk, of gewoon een felle lamp he bik dat ook.

Precies! Heb ik ook, ik nies erg snel wanneer ik in iets fels kijk. Oja, ik heb blauwe ogen (felblauw)
Oud 10-07-2002, 09:52
Gatara
Gatara is offline
Ik heb dus het vermoeden dat het komt vanwege de lichte kleur van de ogen.

Mensen met een lichte huid kunnen ook veel slechter tegen de zon (verbranding) dan mensen met een donkere huid.
En het zou me niet verbazen als dit fenomeen ook voorkomt bij ogen. Enneh,.. heb nog nooit een negroide persoon gezien met blauwe ogen Aangezien ze wel een huidtype hebben die beter tegen de zon kan dan een blanke huid, vind ik het vrij aannemelijk dat hun ogen ook beter tegen de zon kunnen.

Mij lijkt dan ook dat niezen een afweerreactie is: zodra je tegen iets fels aankijkt worden je ogen beschermd doordat je moet niezen (je gaat dan naar beneden kijken en knijpt je ogen wat dichter tegen elkaar enzo)

Maar nogmaals: di's slechts hypothetisch.

Gatara
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 21:47
Verwijderd
Heb er ook heel snel last van. Zodra ik buiten kom en de zon schijnt moet ik meteen 2x niezen.
Ik heb trouwens een soort groen-bruine ogen (weet het niet precies, zitten allerlei kleuren in)
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 13:41
Larissa_86
Larissa_86 is offline
Nou ik heb dat dus ook altijd, en ik heb bruine ogen en een bruine huidskleur....
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 14:33
Roos
Roos is offline
Nee, dat heb ik nooit. m'n ogen zijn blauw
Oud 11-07-2002, 15:28
ESCO
ESCO is offline
Ja nou wordt tie leuk straks gaat nog iemand me vertellen dat mensen met bruine huiskleur, beter in t donker kunnen kijken ondat ze bruin ogen hebben.
Oud 11-07-2002, 16:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ESCO schreef:
Ja nou wordt tie leuk straks gaat nog iemand me vertellen dat mensen met bruine huiskleur, beter in t donker kunnen kijken ondat ze bruin ogen hebben.
Mensen die geen gebrek hebben aan vitamine A kunnen beter in het donker kijken

Gatara
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 16:19
LasT*Hero
LasT*Hero is offline
ik heb dat niezen gewoon bij het vanuit een donkere ruimte naar een met dachlicht vervulde ruimte te gaan.

Ik ken iemand die had dat vroeger ook, maar sinds ze lenzen draagt is dit probleem overgegaan..
Oud 17-07-2002, 20:43
Heelduh
Heelduh is offline
Ik heb lichtblauwe ogen en als ik in de tuin lig te zonnen moet altijd wel een keertje niesen...

En als ik het voel opkomen en ik kijk in het licht komt de nies meestal sneller.
Oud 18-07-2002, 09:54
Balance
Balance is offline
Citaat:
ESCO schreef:
heeft niks met blauwe ogen te maken,het heeft te maken dat als je licht hebt stof zich meer op hoopt kijk maar naar een bureau lampje.
Ik heb t ook en ik heb bruine ogen.
Stof is er toch altijd? Ik dacht alleen dat je door het licht van een lamp/zon/wolken het extra opvalt, want het wordt beschenen (?) door dat licht?

Heb er btw geen last van, kleur ogen is groen.
Oud 19-07-2002, 09:27
p-chez
p-chez is offline
Ik heb het ook wel, ik heb grijs-blauwe ogen.

Overigens denk ik niet dat het met de kleur van ogen te maken heeft. Dat is slechts een pigment. Het is volgens mij gewoon een natuurlijke reactie die bij iedereen kan voorkomen.
Oud 20-07-2002, 14:52
snoopy
snoopy is offline
ik heb er wel last van, ja! Maar vooral als ik al moet niezen, en het lukt niet. Dan ga ik in de zon kijken.

Enneh.. mijn ogen zijn blauw-groen-grijs-bruin (m.a.w. ik weet het niet. De ene keer lijken ze heel blauw, en dan weer echt bruin. Meestal zijn ze groen met een bruin randje eromheen. Wel mooi, trouwens. )
Oud 20-07-2002, 17:00
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Heb ik ook last van en ik heb ook nog es blauwe ogen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 14:13
Verwijderd
Ik heb er ook 'last' van (soms is het vervelend, maar ik gebruik het wel als ik een nies voel aankomen en er vanaf wil zijn).

Ik heb blauwe ogen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten