![]() |
|
Ik heb dus het vermoeden dat het komt vanwege de lichte kleur van de ogen.
Mensen met een lichte huid kunnen ook veel slechter tegen de zon (verbranding) dan mensen met een donkere huid. En het zou me niet verbazen als dit fenomeen ook voorkomt bij ogen. Enneh,.. heb nog nooit een negroide persoon gezien met blauwe ogen ![]() Mij lijkt dan ook dat niezen een afweerreactie is: zodra je tegen iets fels aankijkt worden je ogen beschermd doordat je moet niezen (je gaat dan naar beneden kijken en knijpt je ogen wat dichter tegen elkaar enzo) ![]() Maar nogmaals: di's slechts hypothetisch. Gatara |
![]() |
|
![]() |
Ik heb lichtblauwe ogen en als ik in de tuin lig te zonnen moet altijd wel een keertje niesen...
En als ik het voel opkomen en ik kijk in het licht komt de nies meestal sneller.
||
Citaat:
Heb er btw geen last van, kleur ogen is groen.
|
ik heb er wel last van, ja! Maar vooral als ik al moet niezen, en het lukt niet. Dan ga ik in de zon kijken.
Enneh.. mijn ogen zijn blauw-groen-grijs-bruin (m.a.w. ik weet het niet. De ene keer lijken ze heel blauw, en dan weer echt bruin. Meestal zijn ze groen met een bruin randje eromheen. Wel mooi, trouwens. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Algemeen: Overzicht wedstrijden, Handige tips, en overzicht (oude) topics. Dingaantouwtje | 7 | 04-04-2010 23:26 | |
Lichaam & Gezondheid |
Adem Essential | 10 | 19-01-2009 16:05 | |
De Kantine |
Corrupt the wish Racing Dutch | 500 | 05-01-2008 19:38 | |
Muziek |
Werchter 2006 Escapism | 234 | 05-07-2006 20:35 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #61 rare kwast | 485 | 17-06-2006 22:57 | |
Lichaam & Gezondheid |
soa?.. kerrs-favuursz | 23 | 10-09-2005 17:24 |