Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2005, 15:53
liga
liga is offline
Heej mensen,Ik heb een vraagje ik moet voor op mijn stage ( groep 5/6 van een basisschool) een paar activiteiten bedenken die met kunst te maken hebben.Nu heb ik al wel wat dingen bedacht maar mijn fantasie en inspiratie is een beetje op.Misschien kan iemand me een klein beetje helpen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2005, 15:59
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
laat ze van huis iets over een bepaalde schilder meenemen, en laat ze daarvan een schilderij uitkiezen dat ze mooi vinden en namaken of laat ze uitleggen waarom ze het mooi vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 16:01
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
of zeg dat ze bijv. een dier moeten tekenen/schilderen waarvan zij vinden dat ze erop lijken en vraag ze daarbij waarom ze dat dier kiezen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 16:01
liga
liga is offline
dat is wel een leuk idee dank
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 17:59
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
creativiteit is voor leraren heel belangrijk naar mijn mening, waarom kun je het zelf niet bedenken?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 18:36
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
help dr gewoon
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 07:54
liga
liga is offline
ik kan wel iets bedenken maar je kan toch ook ideen van andere vragen om zelf ook weer inspiratie te krijgen . Als je leraar of lerares bent kan je ook wel eens aan je collega vragen of ze iets leuk weet.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 09:06
Anka
Anka is offline
Wat heel erg leuk is om te doen met de kinderen (heb ik zelf ook gedaan): Laat ze naar cobrakunst kijken. Dit vinden ze fantastisch vanwege alle kleuren en vormen. De leerlingen vertellen wat ze mooi vinden, waarom wel/niet. Je kan enkele kijkvragen bedenken.
Als afsluiting van de les, kunnen de leerlingen zelf cobrakunst maken (hiervoor moet je dus duidelijk kunnen uitleggen wat het is, of de leerlingen zelf laten onderzoeken).

Er komen hieruit fantastische resultaten.

Succes.......(Juf) Marianka
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 10:53
brinta
brinta is offline
Een heel erg leuk kinderkunsttijdschrift is Dada (verkrijgbaar bij de boekhandel, 6€). Hierin wordt uitgebreide info gegeven over een kunstenaar of kunststijl en beschrijvingen voor kunstige dingen die kinderen vervolgens zelf kunnen maken
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 11:41
Verwijderd
Het tijdschrift Dada kon ik nooit echt wat mee...maar een ander misschien wel.

Een boek wat ik zelf erg leuk en bruikbaar vind is: "Kinderen ontdekken de grote kunstenaars" van MaryAnn F. Kohl & Kim Solga (ISBN: 9076771030).
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 14:36
liga
liga is offline
bedankt mensen voor de goeie tips
ik ga nu even naar de stad op onderzoek uit
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:19
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
liga schreef op 06-01-2005 @ 08:54 :
ik kan wel iets bedenken maar je kan toch ook ideen van andere vragen om zelf ook weer inspiratie te krijgen . Als je leraar of lerares bent kan je ook wel eens aan je collega vragen of ze iets leuk weet.
tja okay, maar ik dacht dat je clueless was..
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 08:13
Verwijderd
ik zit nu in het 3e jaar docentenopleiding beeldende kunst en vormgeving:

als je het over abstractie met ze gaat hebben, mloet je het thema heel dicht naar hun beleving toe kunnen trekken, als het te vaag blijft, kunnen zeker basisschool kinderen er niks mee.
cobra of dada zou kunnen, maar ga het niet over achterliggende gedachtes met ze hebben, dat willen ze op de middelbare school al niet eens weten. ahoe oud zijn ze eigenlijk?

als ze al ouder zijn is het misschien ook leuk om (hoe afgezaagd) het met ze over popart te hebben (maar alleen de laatste 2 jaren van de basisschool zijn daar voor geschikt).
het is voorjezelf niet moeilijk om je er in te verdiepen, en je kunt er heel makkelijk opdrachten bij verzinnen.

en anders: is het heel nuttig om je op je stageschool wat meer op de hoogte te laten stellen met wat zij in dat jaar aan creatieve vorming doen. dan weet je ook sneller welke richting je heen moet gaan

veel sucses ermee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten