Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2005, 01:46
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Ik kan niet wachten op het gevecht tussen Naruto en Sasuke

Spoiler
Advertentie
Oud 03-01-2005, 08:30
D@mien
D@mien is offline
misschien ff een suggestie voor de spoilers:
Gaarne ff zeggen of de spoiler over de manga gaat of over de huidige eps van de anime (over welke serie dan ook)...want ik weet nu al 2 dingen teveel over de toekomst van Naruto..en ik heb nieteens de hele spoiler gelezen..
Et is natuurlijk mn eigen schuld dat ik et lees, maar het lijkt me slim om het zo af te spreken .

Ik ben nu helemaal verslaafd aan Hunter x Hunter..de humor is goed en de actie is ook geweldig
al zijn de subbers niet geweldig(aku-fansubs)...maar het is beter dan niets..

Nadat ik klaar ben met HxH+ de 24 OVAs ga ik weer es op zoek naar een goede Shounen anime...heb ik een tijdje neit meer gezien...al komt dr weer een vervolg van Ai Yori Aoshi...maar hoelang dat nog duurt weet ik niet...Iemand nog suggesties?
Oud 03-01-2005, 10:01
Kurogane
Kurogane is offline
Ik zoek nog een paar animes met meer volwassen tint, onderwerpen drama romantiek haat etc. zit natuurlijk ook in naruto maar meer op een volwassen manier uitgewerkt. In de richting van Rurouni Kenshin, iemand suggesties?
Oud 03-01-2005, 11:14
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 03-01-2005 @ 11:01 :
Ik zoek nog een paar animes met meer volwassen tint, onderwerpen drama romantiek haat etc. zit natuurlijk ook in naruto maar meer op een volwassen manier uitgewerkt. In de richting van Rurouni Kenshin, iemand suggesties?
Evangelion?
Oud 03-01-2005, 12:42
Verwijderd
12 Kokuki
Shingetsutan Tsukihime
Kannaduki no Miko
Kimi ga nozomu eien (voor de echte emo-liefhebbers )
Oud 03-01-2005, 14:44
Kurogane
Kurogane is offline
thanks, ik snap mezelf niet maar soms moet ik echt huilen bij sommige series
Oud 03-01-2005, 16:30
Verwijderd
awwww ({)
Oud 03-01-2005, 19:23
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-01-2005 @ 13:42 :
12 Kokuki
Shingetsutan Tsukihime
Kannaduki no Miko
Kimi ga nozomu eien (voor de echte emo-liefhebbers )
Ik vond Kannaduki no Miko wel een vreselijk slecht einde hebben...de plottwist halverwege was geniaal, maar de conclusie vond ik erg slecht...vooral die laatste ep ging nergens over..
Oud 03-01-2005, 21:58
Kurogane
Kurogane is offline
Op bol.com staan enkele anime dvd's en zelfs manga's te koop. Als een echte otaku koop je uiteraard een paar orginele. Kenshin ova 1 echt een aanrader, had alle series gezien maar niet 1 van deze ova, is minder humoristisch getint en je ziet zijn 1e liefde tomoe, en dat was zo kawaii toen ze bij elkaar zaten rond het vuur en elkaar (half) gingen uitkleden, verder gingen ze niet
Oud 03-01-2005, 22:06
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 03-01-2005 @ 22:58 :
Op bol.com staan enkele anime dvd's en zelfs manga's te koop. Als een echte otaku koop je uiteraard een paar orginele. Kenshin ova 1 echt een aanrader, had alle series gezien maar niet 1 van deze ova, is minder humoristisch getint en je ziet zijn 1e liefde tomoe, en dat was zo kawaii toen ze bij elkaar zaten rond het vuur en elkaar (half) gingen uitkleden, verder gingen ze niet
Een hitokiri houdt zich natuurlijk niet bezig met dat soort zaken.. dat hoort meer in een hentai-serie thuis
Oud 03-01-2005, 22:46
D@mien
D@mien is offline
de prijzen van manga op bol.com en proxis.nl zijn acceptabel...anime kan je er beter niet kopen...het irritantste probleem is dat et grotendeels franse DVDs zijn...dwz japans-franse textkeuze, en alleen maar een nederlandse ondertiteling...en ik weet uit ervaring hoe walgelijk dat is...(kep Akira gezien...met NL subs...*shrug*)
Oud 03-01-2005, 23:23
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Akira met Nederlandsche ondertiteling en Japansche stemmetjes vond ik anders wel goed
Oud 04-01-2005, 00:59
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 04-01-2005 @ 00:23 :
Akira met Nederlandsche ondertiteling en Japansche stemmetjes vond ik anders wel goed
Het probleem van die subs is dat ze vrijwel zeker de franse vertaling vertalen naar de NL versie...wat dus veel loss kan betekenen...maar ik vind et bovendien niet staan om et in mn eigen taal te zien
Oud 04-01-2005, 01:11
Rob
Rob is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-01-2005 @ 13:42 :

Shingetsutan Tsukihime
Die ben ik nu aan het downloaden, samen met Ayashi no Ceres. Ik ga weer een hoop te kijken hebben over een paar dagen.
Oud 04-01-2005, 08:59
Verwijderd
Ik heb nog wel een video van Akira. Van dat Manga Entertainment merk of zoiets. Ik kan geen Japans, maar de teksten snijden meestal wel hout, al valt het me wel op dat er soms geen ondertiteling is als er wel wat gezegd wordt. Zelfde had ik bij de Guyver van dezelfde uitgever.
Jammer dat de Guyver na episode 12 niet is verder gegaan, het werd juist interessant en vet
Oud 04-01-2005, 10:52
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 04-01-2005 @ 01:59 :
Het probleem van die subs is dat ze vrijwel zeker de franse vertaling vertalen naar de NL versie...wat dus veel loss kan betekenen...maar ik vind et bovendien niet staan om et in mn eigen taal te zien
Ja, erg is dat he? Op één of andere manier vind ik Japanse spraak en Nederlandse ondertitels ook absoluut niet staan.
Oud 05-01-2005, 10:33
Kurogane
Kurogane is offline
Ik heb kenshin idd de franse versie, waar alles vertaald is in NL, er zit zelfs een fout in het menu, er staat Taalen. Maar over t algemeen is de sub in de film best goed. Hoewel ik geen japans kan verstaan, deed de sub de film niet minder aan. Ik ergerde me niet aan het woordgebruik of whatsoever.
Vandaag de mangas van bol.com binnen het zijn geen dikke boekjes graphic novels. Had ik me tog vergist. die boekjes zijn maar 7.95 dollar = 6 euro
Oud 05-01-2005, 10:47
D@mien
D@mien is offline
Wat moet ik me voorstellen bij een graphic novel? Is dat gewoon een lap tekst met af en toe een plaatje ertussendoor?
Oud 05-01-2005, 11:03
Crane Fist
Crane Fist is offline
Citaat:
D@mien schreef op 02-01-2005 @ 15:41 :

@Crane Fist:
van welke subbers heb je ze?
Weet ik eigenlijk niet, ik heb ze via torrentspy gevonden, een heel pakket zeg maar van 32 tot 51, en tot 37 doen ze het goed maar daarna niet meer. Weet iemand anders waar ik nog goeie versies kan downloaden?
Oud 05-01-2005, 12:06
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Crane Fist schreef op 05-01-2005 @ 12:03 :
Weet ik eigenlijk niet, ik heb ze via torrentspy gevonden, een heel pakket zeg maar van 32 tot 51, en tot 37 doen ze het goed maar daarna niet meer. Weet iemand anders waar ik nog goeie versies kan downloaden?
kickassanime heeft de DVD rips totaan ep 38...die kan je in de gaten houden als ze verder gaan....
de rips die jij hebt zullen van de Aoi-anime zijn...spoon is maar tot 43 gekomen ofsow...

Je hebt alle up to date codecs?
Oud 05-01-2005, 13:46
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
D@mien schreef op 05-01-2005 @ 11:47 :
Wat moet ik me voorstellen bij een graphic novel? Is dat gewoon een lap tekst met af en toe een plaatje ertussendoor?
Of een boel plaatjes met wat text erdoor
Oud 05-01-2005, 13:50
Verwijderd
dat is een chic woord voor strip in boekformaat, eerst bedacht door de helaas recentelijk overleden Will Eisner
Oud 05-01-2005, 14:00
Crane Fist
Crane Fist is offline
Citaat:
D@mien schreef op 05-01-2005 @ 13:06 :
Volgens mij wel... waar kan ik dat checken?
Oud 05-01-2005, 14:07
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Crane Fist schreef op 05-01-2005 @ 15:00 :
Volgens mij wel... waar kan ik dat checken?
Als je een codec pack gebruikt (K-Lite codec pack etc.) dan moet je ff kijken of je de laatste verie via google kan vinden
anders moet je per codec gaan kjken of et de laatste versie is..
Oud 05-01-2005, 15:03
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 05-01-2005 @ 13:06 :
kickassanime heeft de DVD rips totaan ep 38...die kan je in de gaten houden als ze verder gaan....
de rips die jij hebt zullen van de Aoi-anime zijn...spoon is maar tot 43 gekomen ofsow...

http://www.spoon.co.nr/ 48

Btw, meteen thx voor de link van KAA, m'n oude bookmark linkte naar een pagina die hij maar niet wou pakken, net als via Google ^^
Oud 05-01-2005, 17:47
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Morridin schreef op 05-01-2005 @ 16:03 :
http://www.spoon.co.nr/ 48

Btw, meteen thx voor de link van KAA, m'n oude bookmark linkte naar een pagina die hij maar niet wou pakken, net als via Google ^^
ik heb ook zitten zoeken ernaar vroeger was et kickassanime.tk..maar die linkt niet goed meer...
Oud 05-01-2005, 17:51
D@mien
D@mien is offline
ik heb btw gehoord dat ze Rockman.EXE gaan uitzenden op Foxkids...onder de naam Megaman..kan iemand dit bevestigen?
Oud 05-01-2005, 17:57
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
D@mien schreef op 05-01-2005 @ 18:51 :
ik heb btw gehoord dat ze Rockman.EXE gaan uitzenden op Foxkids...onder de naam Megaman..kan iemand dit bevestigen?
deze?
11 januari hadden ze het over:

link
Oud 05-01-2005, 18:08
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 05-01-2005 @ 18:57 :
deze?
11 januari hadden ze het over:

link
1 januari lees ik daar...et zou dus al uitgezonden moeten worden...kzal al kjken of ik de moed kan opdoen om es een stukkei te kijken...
Maar wel debiel dat ze de kickass OST eruit geript hebben...die was echt cool...ook de intro schopte zwaar kont...en volledige eps schrappen....dat is gewoon lame...zeker de eerste die genoemd wordt op die site...daar introduceren ze Yaito-chan....lekker snugger om te skippen
maargoed...alle NL 'anime' is verfucked...
Oud 05-01-2005, 19:09
Verwijderd
Ik zag er gistren volgens mij een preview van voorbij suizen toen ik bij iemand was.
Oud 06-01-2005, 00:25
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Morridin schreef op 05-01-2005 @ 20:09 :
Ik zag er gistren volgens mij een preview van voorbij suizen toen ik bij iemand was.
*met troost-stem*
rustig maar....het is voorbij...
Oud 06-01-2005, 04:41
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Voor de mensen die Xenogears hebben gespeeld..
En of Xenosaga..

Er is afgelopen avond Xenosaga: The Animation voor het eerst op de buis gegaan..
Zeker wel dat die de moeite waard is om te checken als je de game ook kent, als je het niet kent, zou ik het alsnog kijken, want kwa verhaal staat Xenogears en Xenosaga gelijk aan Final Fantasy maar dan in Episodes vertelt (a la Star Wars)..

Plus dat voor Xenogears de tekeningen van de character, de animatie van de FMV's door de makers van Ghost in the Shell waren gemaakt..
Ik hoop dat het met deze animatie serie ook zo is, dat zou duidelijk sweet zijn..
Oud 06-01-2005, 09:56
Verwijderd
Ik zocht al iets om erbij te downloaden
De Ghost in the Shell serie gaat namelijk wat traag
Oud 06-01-2005, 11:08
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Bruce schreef op 06-01-2005 @ 05:41 :
En of Xenosaga..

Er is afgelopen avond Xenosaga: The Animation voor het eerst op de buis gegaan..
Zeker wel dat die de moeite waard is om te checken als je de game ook kent, als je het niet kent, zou ik het alsnog kijken, want kwa verhaal staat Xenogears en Xenosaga gelijk aan Final Fantasy maar dan in Episodes vertelt (a la Star Wars)..

Plus dat voor Xenogears de tekeningen van de character, de animatie van de FMV's door de makers van Ghost in the Shell waren gemaakt..
Ik hoop dat het met deze animatie serie ook zo is, dat zou duidelijk sweet zijn..
Helaas heb ik Xenosaga niet kunnen spelen..ik heb geen omgebouwde PS2, en hij is niet in europa te krijgen...Xenogears is een van mn favo RPGs....
Ik zal em zeker gaan checken ja...et verhaal is buitengewoon goed...
Oud 06-01-2005, 12:49
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
D@mien schreef op 06-01-2005 @ 12:08 :
Helaas heb ik Xenosaga niet kunnen spelen..ik heb geen omgebouwde PS2, en hij is niet in europa te krijgen...Xenogears is een van mn favo RPGs....
Ik zal em zeker gaan checken ja...et verhaal is buitengewoon goed...
Er zijn ook dingetjes verkrijgbaar voor PS2 die je imported spellen laten spelen zonder dat je moet modchippen

Mijn Xenogears loopt vast op een gegeven moment nadat je dat ding in de woestijn hebt verslagen
Oud 06-01-2005, 12:58
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
En of Xenosaga..

Uitgezonden op de japanse TV?
Oud 06-01-2005, 13:01
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 06-01-2005 @ 13:49 :
Er zijn ook dingetjes verkrijgbaar voor PS2 die je imported spellen laten spelen zonder dat je moet modchippen
Swap discs sucken over het algemeen.....en of ze compatable zijn met et DVD9 systeem weet ik ook niet...maar ik wil ook mn 'backups' en imports van mn psx erop kunnen spelen...zodat mn psx zelf eens met pensioen kan...

Laatst gewijzigd op 06-01-2005 om 13:03.
Oud 06-01-2005, 13:04
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 06-01-2005 @ 13:58 :
Uitgezonden op de japanse TV?
jup
zal dus binnenkort een fansub voor uit zijn
Oud 06-01-2005, 13:12
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
D@mien schreef op 06-01-2005 @ 14:04 :
jup
zal dus binnenkort een fansub voor uit zijn
Idd, xenosaga heb ik voor een deel gespeeld. Toen was mijn ps2 kaduuk, ik wil hem weer kopen omdat er nog steeds veel rpg zijn die ik nog niet heb gespeeld. Full Metal Alchemist RPG !!
Of ik hou het gewoon op mijn PSP maar dan moeten ze wel snel enkele goeie rpgs releasen een directe port van xenosaga zou ik niet erg vinden
Oud 06-01-2005, 15:09
Rob
Rob is offline
Citaat:
En of Xenosaga..

Op die zat ik te wachten. Xenogears' verhaal is zó erg goed. En het wordt nog beter uitgelegd en uitgediept in Perfect Works. Wat ik Perfect Works las was ook zeer interressant en als Xenosaga zelfs maar losjes gebaseerd is op Perfect Works weet ik zeker dat dit een goeie anime gaat worden.

Grenadier wordt ook wel geinig. Ze hebben het kapitool sneller bereikt dan dat ik verwachtte.
Oud 06-01-2005, 15:43
Severus
Severus is offline
Weten jullie een site van een Nederlandse boekenwinkel (zoals Bol.com, Proxis) waar je het 5e boek van "Hellsing" (in het Engels) goedkoop kunt krijgen? Als ik het in Amerika haal, kost het me 15 euro, en als ik het in Engeland haal kost het me zelfs 17,68 euro.

Dus eerder: waar halen jullie je manga normaal vandaan?
Oud 06-01-2005, 16:30
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Severus schreef op 06-01-2005 @ 16:43 :
Weten jullie een site van een Nederlandse boekenwinkel (zoals Bol.com, Proxis) waar je het 5e boek van "Hellsing" (in het Engels) goedkoop kunt krijgen? Als ik het in Amerika haal, kost het me 15 euro, en als ik het in Engeland haal kost het me zelfs 17,68 euro.

Dus eerder: waar halen jullie je manga normaal vandaan?
www.amazon.de, heerlijk die Duitsche versies

En niet zo duur ook
Oud 06-01-2005, 18:08
gruncher
gruncher is offline
wat ook een geniale 4-delige episode is... MAD BULL 34!
Oud 06-01-2005, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 06-01-2005 @ 17:30 :

En niet zo duur ook
Die zijn dan toch niet in het Duits vertaald?

'Mein nahme ist Alucard. Ich setze die Mülleimer draussen.'

Argh
Oud 06-01-2005, 18:50
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2005 @ 19:41 :
Die zijn dan toch niet in het Duits vertaald?

'Mein nahme ist Alucard. Ich setze die Mülleimer draussen.'

Argh
Jawel.

"Kenshin, verwende deine Geiheimtechnik nicht!!"
Oud 07-01-2005, 03:38
Kurogane
Kurogane is offline

deze waren mooi in het engels, als je aan verkeerde kant blader
staat er mooi uitgelegd waarom je aan de verkeerde kant zit en hoe je moet lezen en ook uit respect voor de manga en niet alles te verneuken, en dat ze daarom dingen niet gaan spiegelen zodat je van links naar rechts kan lezen. en bij enkele pagina's staat er steeds weer read here.
www.archonia.com goeie shop en niet in het duits
Oud 07-01-2005, 05:43
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Citaat:
Rob schreef op 06-01-2005 @ 16:09 :
Op die zat ik te wachten. Xenogears' verhaal is zó erg goed. En het wordt nog beter uitgelegd en uitgediept in Perfect Works. Wat ik Perfect Works las was ook zeer interressant en als Xenosaga zelfs maar losjes gebaseerd is op Perfect Works weet ik zeker dat dit een goeie anime gaat worden.

Grenadier wordt ook wel geinig. Ze hebben het kapitool sneller bereikt dan dat ik verwachtte.
Xenosaga heb ik al gezien , alle filmpjes van het spel, kan gewoon als een film worden gekeken, ongeveer 40 uur ofzo..
Zeker wel dope..
Ik heb zelf ook dingen uit Perfect Works gelezen en het klopt wel allemaal aardig..
Oud 07-01-2005, 09:52
Severus
Severus is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 06-01-2005 @ 17:30 :

En niet zo duur ook
Nein Danke. Dan heb ik toch liever de Engelse versie. Ik heb het 5e boek maar besteld via Proxis.nl, het goedkoopste van alle opties - het boek kost daar 12 euro, plus 2 euro verzendkosten.
Oud 09-01-2005, 11:18
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 07-01-2005 @ 04:38 :
[afbeelding]
deze waren mooi in het engels, als je aan verkeerde kant blader
staat er mooi uitgelegd waarom je aan de verkeerde kant zit en hoe je moet lezen en ook uit respect voor de manga en niet alles te verneuken, en dat ze daarom dingen niet gaan spiegelen zodat je van links naar rechts kan lezen. en bij enkele pagina's staat er steeds weer read here.
www.archonia.com goeie shop en niet in het duits
Op archonia hebben ze anders alleen de Japansche en Fransche manga

Bovendien heb ik gehoord dat er ook een anime van Suikoden is, weet iemand hier meer van ?
Oud 10-01-2005, 17:26
D@mien
D@mien is offline
Eindelijk....de DVD boxset van Love Hina is verstuurd et heeft ff geduurd, maar ze hadden em eindelijk in voorraad

Regels voor berichten