Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2005, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 05-01-2005 @ 21:26 :
Rutte is een topvent, eindelijk iemand die eens al die trage studenten achter hun vodden zit.
Jij zou eigenlijk ook gewoon een asswhooping moeten krijgen voor het feit dat je na tien jaar niet mr. ir. bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2005, 22:41
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-01-2005 @ 23:12 :
Jij zou eigenlijk ook gewoon een asswhooping moeten krijgen voor het feit dat je na tien jaar niet mr. ir. bent.
Erg veel mensen zijn er niet met die titel, of wel?

Ik ga denk ik maar voor de dr. M.Sc.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 23:24
Verwijderd
Ik ga voor El Comandante Gauloises, dan zullen jullie intellectuelen nog wel van mij horen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-01-2005 @ 23:41 :
Erg veel mensen zijn er niet met die titel, of wel?

Ik ga denk ik maar voor de dr. M.Sc.
Ik moest dit jaar pleiten tegen een jongen van vijfentwintig die al ir. technische natuurkunde was en nu derdejaars rechten. Wel grappig

Overigens zal ik nooit een dergelijke titel als dr. M.Sc voeren, wat is er nu mooier dan gewoon de meesterstitel? Die is speciaal voor ons gereserveerd!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 23:58
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2005 @ 00:41 :
Ik moest dit jaar pleiten tegen een jongen van vijfentwintig die al ir. technische natuurkunde was en nu derdejaars rechten. Wel grappig
Hij had natuurlijk allemaal 10-en voor zijn rechtenvakken.

Citaat:
Overigens zal ik nooit een dergelijke titel als dr. M.Sc voeren, wat is er nu mooier dan gewoon de meesterstitel? Die is speciaal voor ons gereserveerd!
Precies! Mijn begeleider wilde zelfs dat ik de 'dr.' weghaalde bij zijn naam op mijn scriptie voorblad.

En Rutte heeft toch gelijk.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 00:05
Verwijderd
En terecht! Ik had het er laatst nog eens over met mijn hoogleraar verzekeringsrecht (tevens advocaat en partner bij Houthoff Buruma) en hij wees me er ook op dat de meesterstitel veel te mooi is om niet te gebruiken. Een gepromoveerd jurist gebruikt evengoed de mr.-titel als een niet-gepromoveerd jurist.

Verder is het academisch gewoon niet juist om een dr.-titel te hanteren, tenzij je bul je dat recht expliciet toekent (gebeurt voor zover ik weet nergens). Ook bijv. de Advocatenwet maakt onderscheid tussen de titels 'meester in de rechten' en 'doctorandus in de rechtsgeleerdheid'.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 00:09
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2005 @ 01:05 :
En terecht! Ik had het er laatst nog eens over met mijn hoogleraar verzekeringsrecht (tevens advocaat en partner bij Houthoff Buruma) en hij wees me er ook op dat de meesterstitel veel te mooi is om niet te gebruiken. Een gepromoveerd jurist gebruikt evengoed de mr.-titel als een niet-gepromoveerd jurist.
Ik ben er trouwens nog steeds niet achter waarom nu juist de titel 'meester' een aparte status heeft behouden. Mijn docent rechtsgeschiedenis moest mij hier een antwoord schuldig blijven.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 00:11
Verwijderd
Tsja, op zich een goede vraag. Zeker iemand uit de rechtsgeschiedenis zou dat antwoord moeten weten. Slechte beurt voor die man!

Eigenlijk zou er ook voor de geneeskundigen onder ons wel een aparte titel mogen zijn. Er is immers ook een aparte titel voor godgeleerden en geestelijken en er zijn aparte theologische universiteiten die die titels verstrekken. Dus die drie gebieden allemaal een aparte titel, gewoon om de rest er even aan te herinneren wat ook alweer de oudste academische disciplines zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 00:18
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2005 @ 01:11 :
Tsja, op zich een goede vraag. Zeker iemand uit de rechtsgeschiedenis zou dat antwoord moeten weten. Slechte beurt voor die man!
Ik zal zijn email hieronder integraal publiceren, dat vindt hij vast niet erg. Hij geeft zelf aan dat hij geen expert is op dit aspect In ieder geval is het leuk om te lezen.

Citaat:
Dat is inderdaad historisch verklaarbaar, hoewel ik geen autoriteit ben op het gebied van de titulatuur. "Magister", ofwel meester, is een titel die in gebruik kwam toen de middeleeuwse universiteiten werden opgericht. Men kon aan die universiteiten slechts een beperkt aantal studies volgen, te weten een inleidende studie in de "artes" (kunsten), waarbij men zich o.m. bezighield met klassieke filosofie en letterkunde, en vervolgens een studie in de theologie, rechten of medicijnen. Studenten die een van deze vier studies hadden afgerond, hadden zich daarin meester getoond, en mochten de meesterstitel voeren (voor zover dat een officiële titel was). Een tweede titel was die van "doctor", die men verkreeg als men op het terrein van een van deze disciplines doctoreerde, ofwel promoveerde, d.w.z. een proefschrift schreef.

Van alle "magisters"-titels is alleen die van de rechtenstudie bewaard gebleven. De andere zijn vervangen door de latere drs-titel. Ook het merendeel van de later opgekomen studies geeft recht op deze titel (m.u.v. de technische studies, die iemand "ir" Maken als hij aan de universiteit heeft gestudeerd, en "ing" als hij aan een hogeschool heeft gestudeerd). "Drs" betekent letterlijk "degene die gaat doctoreren", m.a.w. die de dr-titel gaat verwerven door een proefschrift te schrijven.

Met dit alles moge intussen duidelijk zijn geworden dat "mr" de meest unieke titel is! Anders dan "drs", "ir", "ing" en zelfs "dr", kun je aan de meesterstitel zien welke studie men heeft gevolgd, namelijk rechten. Dit is ook de reden waarom veel juristen, als zij zijn gepromoveerd en zij dus de hogere doctorstitel mogen voeren, er toch de voorkeur aan geven om de lagere meesterstitel te voeren.

Vriendelijk groet,

Mr/dr Erik-Jan Broers
Wellicht moeten we voor een antwoord op mijn vraag kijken waarom de drs. titel is ingevoerd, dat ligt al heel wat jaartjes terug meen ik? Misschien weet een van jouw geschiedenisdocenten meer?

Laatst gewijzigd op 06-01-2005 om 00:26.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 08:29
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 05-01-2005 @ 21:26 :
Rutte is een topvent, eindelijk iemand die eens al die trage studenten achter hun vodden zit.
... en weer iemand die pas na tien jaar afstudeert en vervolgens vindt dat studenten veelte lang studeren en het allemaal veel strenger moet.

Heb je je al aangemeld bij de VVD of wil je eerst JOVD-voorzitter worden?
Oud 06-01-2005, 08:30
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 05-01-2005 @ 21:34 :
Meneer is klaar, en zijn rechtse ik breekt door

Ach, het is maar de vraag of jij ooit een studie zo leuk vindt dat je hem afrondt, dus jouw rechtse ik zal nog wel niet zo snel doorbreken...
Oud 06-01-2005, 08:33
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-01-2005 @ 00:24 :
Ik ga voor El Comandante Gauloises, dan zullen jullie intellectuelen nog wel van mij horen
Viva la revolution.
Mogen mensen die goede vriendjes met jou zijn en je af en toe een doos sigaren geven in jouw dictatoriaal systeem wel eeuwig studeren?
Oud 06-01-2005, 08:36
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2005 @ 00:41 :
Het is wel duidelijk dat jij niets weet van de BaMa-titelatuur. Als je een juridische master afrondt, ben je LLM (Master of Laws).

(Een titel die speciaal is voor de juristen en die Nijs bij invoering van het systeem 'even vergeten' was, waardoor de titel op nationaal niveau niet beschermd was.)
Oud 06-01-2005, 09:17
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 06-01-2005 @ 09:36 :
Het is wel duidelijk dat jij niets weet van de BaMa-titelatuur. Als je een juridische master afrondt, ben je LLM (Master of Laws).
Nee, duh. Natuurlijk weet ik daar niets van. Ik weiger pertinent mee te werken met het debiele initiatief van een dikke, roze, omhooggevallen big uit het bedrijfsleven die denkt dat ze even wat academische tradities de strot om kan draaien.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 09:43
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2005 @ 10:17 :
Nee, duh. Natuurlijk weet ik daar niets van. Ik weiger pertinent mee te werken met het debiele initiatief van een dikke, roze, omhooggevallen big uit het bedrijfsleven die denkt dat ze even wat academische tradities de strot om kan draaien.
Nu is de roze big uit het bedrijfsleven gelukkig weg, maar 'Kapitein Iglo' (Rutte) uit het bedrijfsleven hebben we er voor terug gekregen. Het zelfde beleid wordt dus nog gevoerd.

Toch is het wel handig als je een keer de grens over gaat dat je makkelijk met één titel kan uitleggen wat je gestudeerd hebt.
Oud 06-01-2005, 10:59
Verwijderd
Dat is helemaal niet handiger dan vroeger. Ook onder het oude stelsel hadden studenten geen enkel probleem de grens over te gaan met hun diploma. Mensen uit de technische hoek, die als wetenschapper aan de slag gingen bij grote technische of chemische concerns hadden nooit enig probleem met de erkenning van hun Nederlandse ir.- of drs.-titel.

Wat betreft Nederlands recht-studenten is het sowieso onwaarschijnlijk dat hun titel enige gelding zal hebben buiten Nederland, omdat de juridische wetenschap bij uitstek landgebonden is. Dus het maakt in mijn optiek niets uit of je nu zegt 'ik ben meester in de rechten' of 'ik ben LL.M.' aangezien de inhoud van de studie hetzelfde gebleven is, en die gewijzigde titel helemaal niets zegt over de mate waarin jouw studie inhoudelijk aansluit op datgene wat in het buitenland van je gevraagd wordt.

Zoals ik al vaker heb betoogd, ik kan me echt - in alle ernst en bloedserieus - niet aan de indruk onttrekken dat er op OC&W mensen rondlopen die écht hélemaal geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 11:08
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2005 @ 11:59 :
Dat is helemaal niet handiger dan vroeger. Ook onder het oude stelsel hadden studenten geen enkel probleem de grens over te gaan met hun diploma. Mensen uit de technische hoek, die als wetenschapper aan de slag gingen bij grote technische of chemische concerns hadden nooit enig probleem met de erkenning van hun Nederlandse ir.- of drs.-titel.

Wat betreft Nederlands recht-studenten is het sowieso onwaarschijnlijk dat hun titel enige gelding zal hebben buiten Nederland, omdat de juridische wetenschap bij uitstek landgebonden is. Dus het maakt in mijn optiek niets uit of je nu zegt 'ik ben meester in de rechten' of 'ik ben LL.M.' aangezien de inhoud van de studie hetzelfde gebleven is, en die gewijzigde titel helemaal niets zegt over de mate waarin jouw studie inhoudelijk aansluit op datgene wat in het buitenland van je gevraagd wordt.

Zoals ik al vaker heb betoogd, ik kan me echt - in alle ernst en bloedserieus - niet aan de indruk onttrekken dat er op OC&W mensen rondlopen die écht hélemaal geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Dat ben ik niet met je eens. Internationaal weet iedereen dat een LLM'er een jurist is, dat weet men niet van een mr.

Ook is het makkelijk voor buitenlandse studenten dat ze hier een master kunnen doen en dan met een LLM-titel terug kunnen naar het eigen land. Daar hebben ze meer aan dan aan een mr-titel.
Oud 06-01-2005, 11:18
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 06-01-2005 @ 10:43 :
Nu is de roze big uit het bedrijfsleven gelukkig weg, maar 'Kapitein Iglo' (Rutte)

Loop jij nog nominaal, NN?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 11:23
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 06-01-2005 @ 12:18 :

Loop jij nog nominaal, NN?
Op twee vakjes na (die ik nog even wil gaan inhalen dit jaar) wel.

Als het een beetje meezit, ben ik dit jaar (mijn derde jaar) al LLB (Bachelor of Laws).

Vervolgens begin ik dan komend studiejaar aan mijn master Nederlands Recht - Staats-&Bestuursrecht.

Niet iedereen heeft tot zijn 29e nodig voor zijn studie.
Oud 06-01-2005, 11:58
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 06-01-2005 @ 12:23 :
Als het een beetje meezit, ben ik dit jaar (mijn derde jaar) al LLB (Bachelor of Laws).
Pruttitel.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 12:01
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 06-01-2005 @ 09:30 :
Ach, het is maar de vraag of jij ooit een studie zo leuk vindt dat je hem afrondt, dus jouw rechtse ik zal nog wel niet zo snel doorbreken...
Spot er maar mee, als ik ooit als automonteur eindig dan pluk ik je wel met een dikke autorekening
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 12:02
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 06-01-2005 @ 12:58 :
Pruttitel.
Maar als het goedgaat een jaar daarna LLM (Master of Laws in Dutch Law).
Oud 06-01-2005, 12:30
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 06-01-2005 @ 13:02 :
Maar als het goedgaat een jaar daarna LLM (Master of Laws in Dutch Law).
Oud nieuws voor mij, die heb ik al.

mr. Sovereign vind ik gewoon mooier.

Sovereign, MA. (jammer dat we hier geen kotssmiley hebben!)
Sovereign, LLM.

Meh, enige nut is dat ze in het buitenland weten wat je hebt gedaan!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 12:31
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-01-2005 @ 13:01 :
Spot er maar mee, als ik ooit als automonteur eindig dan pluk ik je wel met een dikke autorekening
Jij denkt toch niet dat ik zo'n onbetrouwbare jaren '50 Amerikaan ga rijden als jouw kameraden op Cuba?
Oud 06-01-2005, 12:32
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 06-01-2005 @ 13:30 :

Meh, enige nut is dat ze in het buitenland weten wat je hebt gedaan!
Jij erkent dat tenminste, nare niet.
Oud 06-01-2005, 12:55
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 06-01-2005 @ 13:32 :
Ik vind dat hele rechtengedoe maar niks eigenlijk, ik denk dat ik pabo ga doen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 13:02
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 06-01-2005 @ 13:55 :
Ik vind dat hele rechtengedoe maar niks eigenlijk, ik denk dat ik pabo ga doen.
Succes, duurt de basisschool met jou als meester ook twee keer de normale duur?
Oud 06-01-2005, 13:10
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 06-01-2005 @ 14:02 :
Succes, duurt de basisschool met jou als meester ook twee keer de normale duur?
Waarom ook niet.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 13:26
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 06-01-2005 @ 13:32 :
Nee, omdat het ook gewoon niet hoeft. Je gaat ook gewoon niet in op wat ik heb gezegd. Als je kijkt naar de grote internationale kantoren, dan weten hun buitenlandse vestigingen echt wel dat een Nederlandse mr. hier een rechtenstudie heeft gedaan die gelijkwaardig is aan een studie die de LL.M titel oplevert. Dus tenzij je op eigen houtje in de VS open gaat solliciteren, heeft die titel gewoon geen nut, omdat zoals ik al zei de inhoud ook niet anders is. Een studie hier die LL.M oplevert heeft echt niet een zwaarder accent op het Anglo-Amerikaanse privaatrecht, bijvoorbeeld.

Trouwens, ik ben ook bachelor of laws, maar no way dat ik zo'n waardeloze titel ooit ergens zal gebruiken. Dat stomme LL.B getuigschrift mogen ze ook houden
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 14:01
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2005 @ 14:26 :
Trouwens, ik ben ook bachelor of laws, maar no way dat ik zo'n waardeloze titel ooit ergens zal gebruiken. Dat stomme LL.B getuigschrift mogen ze ook houden

Maar heb je dan een bachelorscriptie moeten schrijven? Ik dacht dat je nog in het oude doctoraalsysteem zat?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 14:02
Verwijderd
Ja, het voordeel is wel dat ik over zo'n 2 jaar de titel B.Sc. kan voeren, terwijl ik in het oude systeem geen titel gehad zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 06-01-2005 @ 15:01 :

Maar heb je dan een bachelorscriptie moeten schrijven? Ik dacht dat je nog in het oude doctoraalsysteem zat?
Nee, gelukkig heb ik niet een bachelor thesis hoeven schrijven. Omdat ik onder het oude systeem ben begonnen is dat niet nodig. Maar wij hadden wel de mogelijkheid om een LL.B getuigschrift aan te vragen, voor mensen die ergens anders een master willen doen is dat wel handig. Voor mij maakt het natuurlijk niets uit, want stoppen met een academische opleiding omdat je 'al' LL.B bent is natuurlijk gewoon dom
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 14:27
meisje
meisje is offline
Als ik de studie afrondt wil ik ook mr voor mijn naam
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 15:41
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2005 @ 14:26 :
Nee, omdat het ook gewoon niet hoeft. Je gaat ook gewoon niet in op wat ik heb gezegd. Als je kijkt naar de grote internationale kantoren, dan weten hun buitenlandse vestigingen echt wel dat een Nederlandse mr. hier een rechtenstudie heeft gedaan die gelijkwaardig is aan een studie die de LL.M titel oplevert. Dus tenzij je op eigen houtje in de VS open gaat solliciteren, heeft die titel gewoon geen nut, omdat zoals ik al zei de inhoud ook niet anders is. Een studie hier die LL.M oplevert heeft echt niet een zwaarder accent op het Anglo-Amerikaanse privaatrecht, bijvoorbeeld.

Ik bedoel het geval dat je met normale mensen over je opleiding praat. Afgelopen zomer was ik in de VS en daar kon ik de mensen niet duidelijk maken wat een meester in de rechten was, maar een master of laws kennen ze wél allemaal.
Oud 06-01-2005, 15:43
NN
NN is offline
Citaat:
meisje schreef op 06-01-2005 @ 15:27 :
Als ik de studie afrondt wil ik ook mr voor mijn naam
Natuurlijk, ik ook omdat het nationaal een begrip is. Maar het kan geen kwaad om voor in het buitenland de LLM-titel te kunnen gebruiken.
Oud 06-01-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 06-01-2005 @ 16:41 :
Ik bedoel het geval dat je met normale mensen over je opleiding praat. Afgelopen zomer was ik in de VS en daar kon ik de mensen niet duidelijk maken wat een meester in de rechten was, maar een master of laws kennen ze wél allemaal.
Het zal mij werkelijk worst wezen wat 'normale mensen' (wat dat ook moge zijn) van de mr.-titel dan wel van de LL.M-titel vinden. Het lijkt mij geen toelichting behoeven dat je een titel primair krijgt om jouw toekomstige werkgever een beeld te schetsen van je kennen en kunnen. Niet om aan de borreltafel makkelijker duidelijk te kunnen maken wat je nu precies doet.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 17:15
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-01-2005 @ 15:02 :
Ja, het voordeel is wel dat ik over zo'n 2 jaar de titel B.Sc. kan voeren, terwijl ik in het oude systeem geen titel gehad zou hebben.
Maar aan de andere kant moet je nu twee maal een scriptie schrijven.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 06-01-2005 @ 18:15 :
Ik weet daar niets over. Voor zover ik weet moet ik op stage en daar een zeer uitgebreid stageverslag van schrijven o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Aangezien het aantal studiepunten in een jaar gelijk is gebleven denk ik niet dat de studielast er erg door zal toenemen dat ze dat moeten doen, sterker nog, het lijkt mij dat ze door tijd te besteden aan die bachelorscriptie juist minder tijd over hebben voor echte inhoudelijke vakstudie.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 18:59
NN
NN is offline
Citaat:
Nee hoor, ik schrijf pas ter afronding van de master een scriptie. Voor de bachelor hebben wij de studentenrechtbank als afsluiting.
Oud 06-01-2005, 20:06
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 06-01-2005 @ 19:59 :
Nee hoor, ik schrijf pas ter afronding van de master een scriptie. Voor de bachelor hebben wij de studentenrechtbank als afsluiting.
Hoe kan dat nu? Is dat een uitzondering?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 06-01-2005 @ 21:06 :
Ik kan me ook niet herinneren dat ik in Nijmegen ooit een bachelorscriptie heb moeten schrijven, terwijl ik toch echt in het 'B3'-jaar zat. Bij ons was de Rota Carolina (oefenrechtbank burgerlijk en handelsrecht) ook de afsluiting van de bachelor.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 23:04
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2005 @ 21:08 :
Ik kan me ook niet herinneren dat ik in Nijmegen ooit een bachelorscriptie heb moeten schrijven, terwijl ik toch echt in het 'B3'-jaar zat. Bij ons was de Rota Carolina (oefenrechtbank burgerlijk en handelsrecht) ook de afsluiting van de bachelor.
Geen wonder dan dat je met gemak een LLB diploma kan krijgen, bij ons kan dat niet want je moet dus tegenwoordig een bachelorscriptie schrijven.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 07-01-2005 @ 00:04 :
Geen wonder dan dat je met gemak een LLB diploma kan krijgen, bij ons kan dat niet want je moet dus tegenwoordig een bachelorscriptie schrijven.
Boo hoo. Ik heb liever meer vakinhoudelijke kennis dan dat ik tijd verspil aan zo'n domme bachelorscriptie. De academische opleiding heeft altijd zonder bachelorscripties gekund, al honderden jaren. Daarom stuit de arrogantie waarmee men denkt nu ineens allerlei wijzigingen aan te moeten brengen me ook zo tegen de borst.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 17:34
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 06-01-2005 @ 21:06 :
Nee dus.
Oud 07-01-2005, 17:35
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 07-01-2005 @ 00:04 :
Onderschat niet wat je allemaal voor de studentenrechtbank moet doen. Dat is een erg groot vak van maar liefst 10 EC!
Oud 07-01-2005, 18:45
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 07-01-2005 @ 18:35 :
Onderschat niet wat je allemaal voor de studentenrechtbank moet doen. Dat is een erg groot vak van maar liefst 10 EC!
Zozo, en wat moet er dan allemaal gedaan worden? Een dagvaarding schrijven? Een conclusie van repliek? Wat allemaal?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 19:06
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-01-2005 @ 19:45 :
Zozo, en wat moet er dan allemaal gedaan worden? Een dagvaarding schrijven? Een conclusie van repliek? Wat allemaal?
Het schrijven van een wetenschappelijk essay, een uitspraak en een nieuwe casus met oplossing.
Het ten uitvoerbrengen van de rechtzitting.

Ja, wij doen wél wat voor een hoop EC's.
Oud 07-01-2005, 19:08
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 07-01-2005 @ 20:06 :
Het schrijven van een wetenschappelijk essay, een uitspraak en een nieuwe casus met oplossing.
Het ten uitvoerbrengen van de rechtzitting.

Ja, wij doen wél wat voor een hoop EC's.
Het klinkt bijna als die eerste jaars opdracht voor jvC
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 19:22
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-01-2005 @ 20:08 :
Het klinkt bijna als die eerste jaars opdracht voor jvC
Dan moeten jullie tegenwoordig voor JVC veel meer doen dan ik twee jaar geleden. Wij hoefden maar één simpel casusje te beschrijven.
Reageren

Regels voor berichten