Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2005, 16:53
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 16:20 :
Nee hallo daar gaat dit toch over. Gewoon dat ze iedereen een gratis ID-kaart moeten geven. En als ze die verliezen moeten ze voor een nieuwe betalen, zodat ze er niet slordig mee omgaan en dan zomaar een nieuwe komen halen als ze die kwijtraken.
Dan blijft nog steeds de vraag, hoe ga je controleren of ze de ID kaart nog hebben?
Oud 05-01-2005, 18:32
MH
MH is offline
Ik heb id en rijbewijs. No problem dus voor mij, want ik heb altijd ID in porteflap en rijbewijs op andere plek bij me.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 18:46
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Ik heb alleen een paspoort, maar die ga ik echt niet over naartoe meeslepen... Mag een kopie van je paspoort wel?
Oud 05-01-2005, 19:10
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
nee, kopieen zijn niet toegestaan
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 09:18
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Heb er geen, heb ook geen rijbewijs, en ik heb ook weinig zin m'n paspoort overal heen te slepen. M'n ouders vinden het wel heel ernstig, geloof ik. "Maar dan moet je mee bureau en dan moet je 50 euro betalen, etc etc."

In de trein riep een conducteur over de intercom dat passagiers zich ook zouden moeten kunnnen identificeren. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Mogen zij ook controleren?
Oud 06-01-2005, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 06-01-2005 @ 10:18 :
(...)

In de trein riep een conducteur over de intercom dat passagiers zich ook zouden moeten kunnnen identificeren. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Mogen zij ook controleren?
Dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Art. 2 van de Wet op de identificatieplicht verwijst voor degenen die bevoegd zijn een ID te vragen naar art. 8a van de Politiewet 1993. In art. 8a Pw 1993 zijn drie personen genoemd die bevoegd zijn een ID te vragen:

- ambtenaren van politie, aangesteld voor de uitvoering van de politietaak, voor zover dat redelijkerwijs nodig is voor de uitvoering van de politietaak;
- buitengewoon opsporingsambtenaren (een scala aan mensen die soms helemaal niet bij de politie zitten, maar aangewezen zijn door de korpschef omdat ze wel bepaalde specifieke expertise bezitten);
- militairen van de Koninklijke Marechaussee.

Verder zijn nog bevoegd 'toezichthouders' maar wat hiermee bedoeld wordt is mij nog niet helemaal duidelijk. Met 'toezichthouders' wordt namelijk over het algemeen bedoeld (personen die onderdeel zijn van) instellingen als de Mededingingsautoriteit (NMa), de Autoriteit Financiële Markten (AFM) enz. Ik vraag me af of er nu ineens stadswachten enz. mee bedoeld worden.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 10:07
Meester
Meester is offline
Citaat:
wann schreef op 06-01-2005 @ 10:42 :
Even offtopic, maar zijn stadswachten niet die gasten die zijn gezakt voor het politie-examen ofzo?
Nee, in het politieonderwijs worden, geloof ik, 6 niveau's gehanteerd waarbij een stadswacht gewoon een lager niveau van opleiding heeft gehad dan een allround politieagent.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 10:30
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 16:20 :
Nee hallo daar gaat dit toch over. Gewoon dat ze iedereen een gratis ID-kaart moeten geven. En als ze die verliezen moeten ze voor een nieuwe betalen, zodat ze er niet slordig mee omgaan en dan zomaar een nieuwe komen halen als ze die kwijtraken.
dan is dat ook weer niet eerlijk verdeeld want het merendeel van de nederlanders heeft al een id.
die mensen die hebben er dus gewoon voor moeten betalen...beetje lullig als alle mensen die nooit een id hebben aangevraagd er opeens een gratis krijgen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 11:36
langejongen
langejongen is offline
Ik had er al 1 in 2000. In maart ga ik een nieuwe halen.
Oud 06-01-2005, 14:02
MB
MB is offline
Ik snap het probleem niet zo, ik heb mijn paspoort gewoon in de binnenzak van mijn jas gedaan, en daar blijft hij lekker zitten heb ik geen last van. Ook vind ik het hypocriet dat de meeste mensen die hier tegen zijn wel graag zouden zien dat er minder illegalen en dergelijke in ons land verblijven. Dat kan hiermee toch perfect worden tegengegaan... Lekker boeioend dat er af en toe een keer zal worden gevraagd naar je ID-bewijs, ben je een halve minuut mee kwijt

En ook al vind je het onzin, dan moet je he er gewoon aan houden, of niet zeuren als je een boete krijgt, want je behoort je gewoon aan de wet te houden, of je er nou mee eens bent of niet,

Citaat:
kitesurfertje schreef op 05-01-2005 @ 12:54 :
ik denk het niet, aangezien ze streng op deze nieuwe wet willen toezien, daar hoort dus ook bij geen genade kennen, maar alleen accepteren wat er in de wet staat.In deze wet staat dat je je mag legitimeren met een rijbewijs, paspoort,idkaart en voor de rest niet.Maar ik denk dat ik principieel tegen deze wet blijf en dus geen ID aanschaf en niet met mijn paspoort op zak ga lopen.Ik heb een scooterrijbewijs, en vindt het vreemd dat dat dan weer niet geld en een rijbewijs wel.... Ik denk dat ik er nog over had gedacht als het gratis was om zo'n idkaart op te halen.Nu moet je er ook nog eens 30 euro voor betalen.Geldklopperij dus
Ik weet niet of het al gezegd is, maar dat is omdat je voor je bromfietscertificaat geen uittreksel van het geboorteregister nodig hebt, voor je rijbewijs, paspoort en idkaart wel
Oud 06-01-2005, 14:05
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
sebastiaan1987 schreef op 06-01-2005 @ 11:30 :
dan is dat ook weer niet eerlijk verdeeld want het merendeel van de nederlanders heeft al een id.
die mensen die hebben er dus gewoon voor moeten betalen...beetje lullig als alle mensen die nooit een id hebben aangevraagd er opeens een gratis krijgen
Nee tuurlijk niet. Maar als ze die dan ooit kwijtraken krijgen ze een nieuwe dan.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 14:28
MB
MB is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-01-2005 @ 15:05 :
Nee tuurlijk niet. Maar als ze die dan ooit kwijtraken krijgen ze een nieuwe dan.
dat is wel ongelijk, want ik heb er 2 jaar terug een gekocht, en er dus voor betaald en dan krijgen andere mensen hem nu ineens gratis. Dan wil ik ook mijn geld terug, anders is het niet eerlijk...

En zoiets raak je niet kwijt, behalve als het gejat wordt, of je zeer zwakzinnig bent
Oud 06-01-2005, 14:36
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
hmm in de kroeg mocht ik wel een kopie laten zien. al is dat alweer een aantal maanden geleden
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 16:57
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb een paspoort, maar die ga ik niet steeds mee naar school nemen. Buiten school zit 'ie gewoon in m'n schoudertas.
Vind het allemaal wat onzin...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:28
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-01-2005 @ 15:05 :
dan moet er in elk gemeentehuis dus een lijst aanwezig zijn met mensen die nog een gratis id tegoed hebben...dat is ook weer extra werk voor die mensen die daar werken...en dan krijg je ook te maken met kinderen die 14 worden en er dan ook een nodig hebben..krijgen die m ook vergoed..dan moet je dus gaan bijhouden dat elk kind ouders dan 14 jaar een gratis id krijgt
en wat als een kind van 13 voor het eerst op vakantie gaat...moet ze dan het id betalen omdat ze pas over 2 weken 14 wordt of krijgt ze die gratis...
en kinderen die al een id hebben krijgen die later ook een nieuwe gratis..

beetje veel gedoe
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Da_mark schreef op 06-01-2005 @ 15:28 :
dat is wel ongelijk, want ik heb er 2 jaar terug een gekocht, en er dus voor betaald en dan krijgen andere mensen hem nu ineens gratis. Dan wil ik ook mijn geld terug, anders is het niet eerlijk...

En zoiets raak je niet kwijt, behalve als het gejat wordt, of je zeer zwakzinnig bent
Two wrongs don't make a right.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-01-2005 @ 12:55 :
Niet? Oh, shit, dan moet ik mijn plannen herzien.
daarbij heb je er eentje nodig om je rijbewijs überhaupt op te kunnen halen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:45
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 06-01-2005 @ 22:43 :
daarbij heb je er eentje nodig om je rijbewijs überhaupt op te kunnen halen
Ik héb natuurlijk wel een paspoort, maar ben niet masochistisch genoeg om dat ding de hele tijd mee te zeulen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 23:53
Global
Global is offline
waarom zou ik nu opeens mijn ID bij me hebben. Net alsof ze mij nu elke keer om mijn ID gaan vragen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 02:14
Verwijderd
ik heb m altijd al bij
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 08:45
Below_Zero
Below_Zero is offline
Ik neem echt geen paspoort mee naar buiten, hoor! Als die gestolen wordt of kwijt raakt kost het je 35 euro en een heele hoop tijd en energie, want dan moeten ze in 't gemeentehuis gaan controleren of je echt wel degene bent die je beweert te zijn!

Als je gepakt wordt zonder paspoort kost dat 20 minuten en 25,-, dus waag ik het erop
Oud 07-01-2005, 08:54
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
Citaat:
Below_Zero schreef op 07-01-2005 @ 09:45 :
Ik neem echt geen paspoort mee naar buiten, hoor! Als die gestolen wordt of kwijt raakt kost het je 35 euro en een heele hoop tijd en energie, want dan moeten ze in 't gemeentehuis gaan controleren of je echt wel degene bent die je beweert te zijn!

Als je gepakt wordt zonder paspoort kost dat 20 minuten en 25,-, dus waag ik het erop

50 euro voor mensen boven de 16 ja
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 09:01
Below_Zero
Below_Zero is offline
Kijk, wordt ik nog belazerd bij me gemeente ook! Die zeggen: De kosten voor een nieuw paspoort is 35 euro.

Maarrr...

In het geval dat het écht 50 euro kost, wil ik het er wel 2x op wagen om zonder paspoort op stap te gaan, m'n vader betaald het toch, zegt ie, hahaahahahahaaaaaa!!!
Oud 07-01-2005, 14:04
Global
Global is offline
Citaat:
wann schreef op 07-01-2005 @ 10:03 :
Nah, hij bedoelt dat de boete voor mensen van boven de 16 € 50 is.
en een paspoort lijkt me ook duurder eigenlijk ID kost al 40 euros toch?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 20:43
J3s
J3s is offline
Ja heb er 1 en heb 'm ook altijd bij me. Zoveel moeite is dat toch niet, stop je toch gewoon in je portemonnee/jaszak. Ik vind het behoorlijk dom om 'm niet mee te nemen, vooral als je bijv. geen licht op je fiets hebt en dan te worden aangehouden en te moeten dokken voor geen verlichting én het niet bij je hebben van je ID. Magoed
Oud 07-01-2005, 20:56
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik heb gewoon een paspoort, maar omdat ding elke keer mee naartoe te nemen vind ik ook maar niets,
Oud 08-01-2005, 01:25
Paris in flames
Paris in flames is offline
Ik heb een paspoort maar ik neem hem nooit mee. Identificatieplicht dient volgens mij alleen maar dat mensen een identificatie bewijs bij zich hebben wanneer ze een boete krijgen zodat ze geen valse naam kunnen opgeven.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 01:36
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 05-01-2005 @ 01:31 :
id=gay

ik poep op verplicht id

als iets voor iedereen verplicht is, dan moet het voor iedereen(gratis) beschikbaar zijn....

veel bejaarden hebben geen paspoort meer omdat ze toch niet op reis gaan, en ook geen rijbewijs, omdat ze niet meer mogen rijden...
worden zij ook beboet?

en als het zomer is en ik loop in me zwmbroek zonder broekzak rond ben ik dan strafbaar? of moet ik dan voortaan met zo n uberhippe-homofiele-LV heuptasje met id bewijs rondzeulen...

stomme bloedpoepers
Oud 08-01-2005, 01:51
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 08-01-2005 @ 02:49 :
als ik genakt word doe ik beroep op me zwijgplicht

of als ze alle oude grote-veeg-me-kont- id`s inruilen voor een nieuw id pasje met korting dan zou ik er misshcien toch wel 1jte halen

en ook al die kutwouten heir in nederland gaan je lopen naaien voor de grap, dat weet je:

Als je ID bent vergeten/kwijt, meteen boete
Als het gaar eruit ziet, meteen boete

wel weer een mooi manier om geld te over onschuldige ruggen te verdienen
Oud 08-01-2005, 07:56
Meester
Meester is offline
Wat ben je allemaal aan 't spammen, bamiPoep?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 09:49
marrel
marrel is offline
identiteitskaart ja... ik heb hem in mijn portomonee zitten, maar jah die heb ik ook niet altijd bij me
Oud 08-01-2005, 10:29
Inferno88
Inferno88 is offline
ik had al ong. 2 jaar een paspoort, maar dat is zo'n 'groot' (en dus onhandig), daarom heb ik een id kaart erbij genomen (past gewoon in m'n portemonnee.

Ik heb verder m'n id bijna altijd bij me.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 14:47
Verwijderd
We leven steeds meer en meer in een politie staat. 1984 van George Orwell lijkt werkelijkheid te worden. "Big Brother is watching you"
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 14:56
Verwijderd
Stel je niet zo aan zeg.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 15:00
MB
MB is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 08-01-2005 @ 15:47 :
We leven steeds meer en meer in een politie staat. 1984 van George Orwell lijkt werkelijkheid te worden. "Big Brother is watching you"
ehm, omdat je je moet kunnen identificeren? Niet eens zo heel raar toch? Als je nu verdact bent van iets dan kun je gewoon je id laten zien en hoef je niet helemaal mee naar het bureau zoals vroeger
Oud 08-01-2005, 15:03
RanC
RanC is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 08-01-2005 @ 15:47 :
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Da_mark schreef op 08-01-2005 @ 16:00 :
ehm, omdat je je moet kunnen identificeren? Niet eens zo heel raar toch? Als je nu verdact bent van iets dan kun je gewoon je id laten zien en hoef je niet helemaal mee naar het bureau zoals vroeger
het was al zo dat je je moet indentificeren als je aangehouden wordt. Deze aanvulling heeft dus weinig nut, behalve het spekken van de staatskas.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 17:40
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 08-01-2005 @ 16:48 :
het was al zo dat je je moet indentificeren als je aangehouden wordt. Deze aanvulling heeft dus weinig nut, behalve het spekken van de staatskas.
Waarom dat gezever over "Big Brother is watching you" dan?
Oud 08-01-2005, 17:44
Femic
Femic is offline
Had ik al ja.
Heb gelukkig ook een paspoort (dubbel dus), dus kan mn ID-kaart gewoon veel bij me hebben, zonder dat het een ramp is als ik m kwijt raak.
Oud 08-01-2005, 17:57
bloemetje18
bloemetje18 is offline
Al enkele jaren!! Bovendien heb ik ook een rijbewijs, dus kan me dubbel identificeren
Oud 08-01-2005, 17:58
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik heb al 3 jaar lang elke dag mijn paspoort in mijn binnenzak zitten, dus het kan mij eigenlijk allemaal niks schelen.
Oud 08-01-2005, 19:52
Venomous
Venomous is offline
Ik heb al heel lang een paspoort. Maar ik vergeet hem steeds. Toch maar eens aan denken. Ookal vind ik hem onhandig groot.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 15:32
MB
MB is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 08-01-2005 @ 16:48 :
Als dat al zo was, dan werkte dat blijkbaar niet omdat veel mensen dus hun identiteitsbewijs nooit bij zich hadden ofzo. Dus maken ze er een wet van, zodat iedereen hem wel altijd bij zich heeft, omdat niemand een boete wilt.

Logisch toch?

Laatst gewijzigd op 09-01-2005 om 15:35.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 21:15
Eritreaboy16
Eritreaboy16 is offline
wtfffff,,, ik heb me ID kwijt@@@ Je moet dan adminstratiekosten van 14 euro betalen GVD.
ik ga hem niet kopen, just waste of Money. Ik word nooit aangesproken door politie duss.. Of moet ik me nu zorgen maken als Zwarte allochtoon

grt
samy
Oud 10-01-2005, 09:28
KiimmiieJ
KiimmiieJ is offline
Ik ga 'm vandaag ophalen bij het gemeentehuis
Oud 10-01-2005, 10:14
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Eritreaboy16 schreef op 09-01-2005 @ 22:15 :
wtfffff,,, ik heb me ID kwijt@@@ Je moet dan adminstratiekosten van 14 euro betalen GVD.
ik ga hem niet kopen, just waste of Money. Ik word nooit aangesproken door politie duss.. Of moet ik me nu zorgen maken als Zwarte allochtoon

grt
samy
Je moet ongeveer 30 euro betalen, als je hem kwijt bent, en nog een 30 euro om hem opnieuw te kopen.
En ik zou hem wel gaan halen, als zwarte allochtoon zijnde maak je natuurlijk meer kans om aangehouden te worden.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 10-01-2005 @ 11:14 :
(...) als zwarte allochtoon zijnde maak je natuurlijk meer kans om aangehouden te worden.
Ja, daarom loop ik als keurig uitziende student natuurlijk altijd zonder identiteitsbewijs op zak.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 08-01-2005 @ 18:40 :
Waarom dat gezever over "Big Brother is watching you" dan?
Omdat dat waarheid wordt. Van het een komt het ander. Nu hebben we de ID-plicht. wat krijgen we hierna? Op elke hoek van de straat fouillieer agenten? Op elke hoek van de straat een camera? een camera bij je in huis?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 17:19
MB
MB is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 10-01-2005 @ 14:03 :
Omdat dat waarheid wordt. Van het een komt het ander. Nu hebben we de ID-plicht. wat krijgen we hierna? Op elke hoek van de straat fouillieer agenten? Op elke hoek van de straat een camera? een camera bij je in huis?
Je overdrijft heeeel erg en je noemt erg extreme dingen. Als die ooit al ingevoerd worden, is het nog tientallen jaren weg
Oud 10-01-2005, 17:33
RanC
RanC is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 10-01-2005 @ 14:03 :
Tuurlijk jongen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten