Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2005, 10:09
Upke
Upke is offline
Kan iemand mij hier een lijstje geven met wat zondes van het christendom zoals seks voor het huwelijk en dergelijke? Dank u wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2005, 10:11
Verwijderd
Die zijn niet eenduidig gedefinieerd, omdat gelovigen het niet eens met elkaar zijn over hoe je de bijbel dient te interpreteren.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 10:11
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 10:15
Verwijderd
Nee, die zondes hebben niet met het christendom te maken maar met de persoon in kwestie. Net als moslimaanslagen dat is niet iets van de moslims maar iets van de persoon zelf
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 10:17
RanC
RanC is offline
Een echt Christen hoeft niks goeds te doen, alleen maar Jezus als zijn Verlosser te accepteren. Doet hij dat, dan mag hij:

Vreemd gaan, sex voor het huwelijk, moorden, verkrachten, stelen, brandstichten, mishandelen, sex met kinderen, sex met dieren, sex met alle andere objecten, en alle andere zondes die je maar kunt verzinnen.

Ben je een ongelovige hond, dan zul je hoe dan ook branden in de hel.

Heerlijk, zo'n "God".
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 10:24
Verwijderd
Als je dat Christen doet dan ben je ook niet verzekerd dat je in de hemel komt. Als je oprecht vergeving vraagt wel, maar als je denkt dat het je toch wel wordt vergeven wordt dan niet. En je geen christenhond dan staat er een vuurtje voor je klaar
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 10:29
Verwijderd
priester mag niet trouwen, etc. Een leuke satire gedeeltelijk op de RK kerk, maar eigenlijk vooral op de corruptie van de staat (die op de RK was gebasseerd) is Van den vos Reynaerde
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 10:51
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Toen sprak God al deze woorden:

Ik ben de Here, uw God, die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heb.

Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.

Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.

Gij zult de naam van de Here, uw God, niet ijdel gebruiken, want de Here zal niet onschuldig houden wie zijn naam ijdel gebruikt.

Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt; zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; maar de zevende dag is de sabbat van de Here, uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont. Want in zes dagen heeft de Here de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de Here de sabbatdag en heiligde die.

Eer uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land dat de Here, uw God, u geven zal.

Gij zult niet doodslaan.

Gij zult niet echtbreken.

Gij zult niet stelen.

Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.

Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn rund, noch zijn ezel, noch iets dat van uw naaste is.
interpreteer dit op je eigen manier. lees tussen de regels door wat je denkt daar neer te kunnen en willen zetten. en ziedaar je hebt je eigen wetten, regels, geboden en verboden gemaakt .
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 11:04
Verwijderd
Johannes 3:16

For God so loved the world, that he gave his one and only Son, that whoever believes in him should not perish, but have eternal life.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 11:12
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-01-2005 @ 12:04 :

For God so loved the world, that he gave his one and only Son, that whoever believes in him should not perish, but have eternal life.
Kei ambigu ook, "believes in him". Ik wil best wat geloven/aannemen namelijk.
Oud 06-01-2005, 11:49
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-01-2005 @ 12:04 :

In de hel blijf je ook voor eeuwig.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 12:02
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 06-01-2005 @ 12:49 :
jij hebt 'm door
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 06-01-2005 @ 12:49 :
In dat geval kun je beter niet geloven. Iedereen zondigt tenslotte, en dan kun je beter niet geloven en niet naar de hel gaan.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 16:51
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 06-01-2005 @ 11:17 :
Een echt Christen hoeft niks goeds te doen, alleen maar Jezus als zijn Verlosser te accepteren. Doet hij dat, dan mag hij:

Vreemd gaan, sex voor het huwelijk, moorden, verkrachten, stelen, brandstichten, mishandelen, sex met kinderen, sex met dieren, sex met alle andere objecten, en alle andere zondes die je maar kunt verzinnen.

Heerlijk, zo'n "God".

je weet zelf wel beter denk ik. En zo niet, dan zou ik het NT maar lezen.
Bij vergeving van zonden hoort trouwens berouw.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 16:55
RanC
RanC is offline
Citaat:
rspct schreef op 06-01-2005 @ 17:51 :

je weet zelf wel beter denk ik. En zo niet, dan zou ik het NT maar lezen.
Bij vergeving van zonden hoort trouwens berouw.
Ik dacht dat ik het beter wist.
Maar dat heeft een van de Christenforummers hier mij ooit zo verteld.

Welke weet ik niet meer.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-01-2005 @ 13:44 :
In dat geval kun je beter niet geloven. Iedereen zondigt tenslotte, en dan kun je beter niet geloven en niet naar de hel gaan.
als je niet gelooft wil het niet zeggen dat je echt doodgaat als je doodgaat.
Lees maar Lukas 16:19-en verder.
De rijke was denk ik ook niet gelovig en ging toch naar de hel voor altijd.

Met eeuwig leven wordt denk ik bedoeld het eeuwige leven na de opstanding uit de dood.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 16:56
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 06-01-2005 @ 17:55 :
Ik dacht dat ik het beter wist.
Maar dat heeft een van de Christenforummers hier mij ooit zo verteld.

Welke weet ik niet meer.
het is meer zo: door het geloof in Jezus kan je vergeven worden voor je zonden. Jezus kan je reinigen van je zonden.

Het geloof in Jezus geeft geen toestemming om te zondigen en slecht te doen zoveel je wil.
het is juist de bedoeling dat het tegenovergestelde gebeurd.

Laatst gewijzigd op 06-01-2005 om 17:11.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 17:00
Verwijderd
Sex zonder kans op bevruchting is volgens de bijbel.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Mortification schreef op 06-01-2005 @ 18:00 :
???
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Oh, waar staat dat?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 17:52
Verwijderd
Zal het even opzoeken, heb er vanalles over gelezen. (dacht ik )
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 17:57
Verwijderd
Kan de eigelijke bron niet meer vinden, maar dit legt het ook wel een beetje uit:

Masturbation is defined in the Webster's Dictionary as "erotic stimulation involving the genital organs commonly resulting in orgasm and achieved by manual or other bodily contact exclusive of sexual intercourse, by instrumental manipulation, by sexual fantasies, or by various combinations of these agencies".

It can be done in solitary, with manual stimulation of the genital organs, or with stimulation by other ways, like introducing any kind of object into the vagina, or by sexual fantasies.
It also can be obtained by stimulation of the genital organs by other person in different ways: Most homosexual activity is actually masturbation, because the orgasm is obtained without regular sexual intercourse of man and woman. Oral and anal sex are a kind of masturbation. Bestiality is also masturbation when the orgasm is reached.

The Bible:

The Bible doesn't mention the word masturbation, but it has biblical and moral repercussions.

However, masturbation is against the biblical teachings which always talk about sex with respect in the marriage context and to have children. To pursue sexual pleasure or orgasm in manner not associated with marital intercourse that is love-giving and open to the creation of new life violates the will of God and is immoral.
The Bible even calls it idolatry: sexual idolatry will damage our relationship with God and defile his temple (our bodies).

- Put to death therefore what is earthly in you: fornication, impurity, passion, evil desire, and covetousness, which is idolatry. On account of these the wrath of God is coming." (Col. 3:5-6).
- "But fornication and all impurity or covetousness must not even be named among you, as is fitting among saints...Be sure of this, that no fornicator or impure man, or one who is covetous (that is, an idolater), has any inheritance in the kingdom of Christ and of God. Let no one deceive you with empty words, for it is because of these things that the wrath of God comes upon the sons of disobedience...Take no part in the unfruitful works of darkness, but instead expose them. For it is a shame even to speak of the things that they do in secret; but when anything is exposed by the light it becomes visible, for anything that becomes visible is light."
(Eph. 5:3-13).
Moreover, masturbation is a dishonor and a perversion of our own body, which is a temple of God ((1Cor.3:6, 6:19). And the Bible says:
- "therefore, God gave them up in the lusts of their hearts to impurity, to the degrading of their bodies" (Rom.1:24).
- and warns us, "put to death, therefore, whatever in you is earthly: fornication, impurity, passion, evil desire and greed" (Col.3:5).
Masturbation defiles God's temple and grieves the Holy Spirit: As believers in Jesus Christ, our bodies are literally temples for God's Holy Spirit, who lives in us. Sexual sin is unique in that it damages this special union we have with God. Paul alluded to this when he wrote that sexual sin is sinning against our own bodies:
- 18Flee from sexual immorality. All other sins a man commits are outside his body, but he who sins sexually sins against his own body. 19Do you not know that your body is a temple of the Holy Spirit, who is in you, whom you have received from God? You are not your own; 20you were bought at a price. Therefore honor God with your body. (1Cor.6:18-20). He even compared it to trying to unite Jesus with a prostitute (1Cor.6:15-16)
- Do not yield your members to sin as instruments of wickedness, but yield yourselves to God as men who have been brought from death to life, and your members to God as instruments of righteousness." (Rom. 6:13).
- You have set our iniquities before you, our secret sins in the light of your presence. (Ps.90:8).
The Bible says it is an abomination and a perversion any kind of homosexual activity and bestiality, and the one who has homosexual activity or bestiality shall be put to death (Lev.18:22-23, 20:13-15).

Onanism: One of the Contraceptive Methods mentioned in the Bible is the "Withdrawal Method" or "Coitus Interruptus" practiced by Onan in Gen.38… and "what he did greatly offended the Lord, and the Lord took his life" (Gen.38:10).

What happens in Gen.38:6-10, is that the husband of Tamar died living her without children, and Judah, following the Law of Levirate, "said to Onan: Unite to your brother's widow, in fulfillment of your duty as brother-in-law, and thus preserve your brother's line. Onan, however, knew that the descendents would not be counted as his; so whenever he had relations with his brother's widow, he wasted his seed on the ground, to avoid contributing offspring for his brother. What he did greatly offended the Lord, and the Lord took his life". Since them, it is known as "Onanism" the Withdrawal Method.

The Bible: All the Contraceptive Methods are against the most elementary teachings of the Bible on Sex. God created man "male" and "female", and gave them the commandment "be fruitful, and multiply, and fill the earth" (Gen.1:28). Since this first chapter, the Bible talks with respect and dignity about sex, always in the context of marriage, and to have children. To have sex, trying to avoid the conception of a child, is exactly the opposite of this elementary principle.

In the Bible, a large family is a blessing from God (Ps.127:24, 128:2-4), and childlessness in marriage is a curse and a great sorrow (Gn.30:1, 1S.1:6,11, Is.4:1, Lk.1:25). A numerous progeny was promised to the Patriarchs (Gn.12:2, 17:26, 26:24).

The Catholic Church teaches not to use contraceptives, except the methods of "Abstinence", and the "Rhythm Method" when there is a very serious social problem, or a sickness . If you use any other Method, you can not receive Communion, in the words of Pope John Paul II... to be able to receive Communion, you have to confess your sin, and stop the Contraceptive Method, wherever it is. If you had surgery, just confess your sin.

Laatst gewijzigd op 06-01-2005 om 18:00.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 18:19
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Mortification schreef op 06-01-2005 @ 18:52 :
Zal het even opzoeken, heb er vanalles over gelezen. (dacht ik )
Bedoel je deze tekst?
Gen 38:8 Toen zei Juda tegen Onan: ‘Vervul je zwagerplicht: trouw met de vrouw van je broer en verwek voor je broer nakomelingen bij haar.’ 9 Maar omdat Onan wist dat zo’n kind niet als zijn nageslacht zou gelden, liet hij telkens als hij met de vrouw van zijn broer gemeenschap had zijn zaad op de grond terechtkomen, zodat hij geen nakomelingen voor zijn broer zou verwekken. 10 Wat hij deed was slecht in de ogen van de HEER, en daarom liet de HEER ook hem sterven.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Mortification schreef op 06-01-2005 @ 18:57 :
*knip*
Hier kan ik alleen uit opmaken dat de bijbel masturbatie afkeurt, niet seks zonder kans op bevruchting. Immers, de bijbel stelt dat het goed is om veel kinderen te krijgen, maar dat impliceert niet noodzakelijkerwijs dat je niet bijvoorbeeld eerst 5 jaar aan de pil mag en vervolgens 10 kinderen mag krijgen.

Het verhaal van Onan heb ik gelezen, er daar staat ook nergens dat het verboden is seks te hebben zonder kans op bevruchting.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 15:15
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 06-01-2005 @ 11:29 :
priester mag niet trouwen, etc.
Die regel is Rooms-Katholiek. In de Grieks en Russisch Orthodoxe kerken ligt dat weer anders en de Protestanten kennen helemaal geen priesters.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2005, 19:09
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 07-01-2005 @ 16:15 :
Die regel is Rooms-Katholiek. In de Grieks en Russisch Orthodoxe kerken ligt dat weer anders en de Protestanten kennen helemaal geen priesters.
Onder Protestanten vallen ook bijv. de Anglicaanse kerken waar ze de Roomse benamingen gebruiken. Daarom zal ik ook niet van Protestantse kerken spreken maar van de Gereformeerde kerken. Dit zijn de calvinistische kerken die de term ecclesia reformata semper reformanda kennen, en zich daar naar voegen door zich te blijven reformeren naar de Schrift.

Aangezien bij de Roomsen het celibaat verplicht is voor de kerkelijke ambten, kun je dit niet op afhandelen door erop te wijzen dat gereformeerden geen priesters kennen.
Bovendien al kennen deze Gereformeerde kerken geen priesters in die zin die de Roomsen hebben, ook bij hen bestaat het drieluik Episcopus, presbyter en diaconus.

Deze ambten worden in de Gereformeerde kerken dominee, ouderling en diaken genoemd. Die drie ambten zijn gebaseerd op wat er in het NT over de kerkinrichting beschreven wordt.
Deze Gereformeerde ambten kun je niet vergelijken met de Roomse ambten, aangezien de Roomse kerk een hiërarchie kent, die bij de Gereformeerde kerken vreemd is.
Het ambt van dominee valt hierdoor te vergelijken met bisschop en/of priester, terwijl het ambt van ouderling zoals deze bij de Gereformeerden bekend is de Roomsen volledig vreemd is. Ook bij het derde ambt, diaconus, zijn grote verschillen te bemerken.

Als ik nog langer doorga wordt ik hemaal saai, dus ik stop maar.
Oud 07-01-2005, 19:12
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
correctie: seks zonder kans op bevruchting is volgens het vaticaan, en enkele groepen conservatieve christenen.

Een cruciaal verschil.

(en een voorbeeld van misbruik van bijbelcitaten voor subjectieve interpretaties)
Oud 07-01-2005, 20:11
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 07-01-2005 @ 20:09 :
Onder Protestanten vallen ook bijv. de Anglicaanse kerken waar ze de Roomse benamingen gebruiken. Daarom zal ik ook niet van Protestantse kerken spreken maar van de Gereformeerde kerken. Dit zijn de calvinistische kerken die de term ecclesia reformata semper reformanda kennen, en zich daar naar voegen door zich te blijven reformeren naar de Schrift.

Aangezien bij de Roomsen het celibaat verplicht is voor de kerkelijke ambten, kun je dit niet op afhandelen door erop te wijzen dat gereformeerden geen priesters kennen.
Bovendien al kennen deze Gereformeerde kerken geen priesters in die zin die de Roomsen hebben, ook bij hen bestaat het drieluik Episcopus, presbyter en diaconus.

Deze ambten worden in de Gereformeerde kerken dominee, ouderling en diaken genoemd. Die drie ambten zijn gebaseerd op wat er in het NT over de kerkinrichting beschreven wordt.
Deze Gereformeerde ambten kun je niet vergelijken met de Roomse ambten, aangezien de Roomse kerk een hiërarchie kent, die bij de Gereformeerde kerken vreemd is.
Het ambt van dominee valt hierdoor te vergelijken met bisschop en/of priester, terwijl het ambt van ouderling zoals deze bij de Gereformeerden bekend is de Roomsen volledig vreemd is. Ook bij het derde ambt, diaconus, zijn grote verschillen te bemerken.

Als ik nog langer doorga wordt ik hemaal saai, dus ik stop maar.
Dank u voor de verheldering.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 22:04
Verwijderd
betreft: seks zonder kans op bevruchting is volgens de bijbel zonde.

in het NT heb ik ook gelezen dat het goed is als je met met je vrouw blijft vrijen anders zou je in verleiding kunnen raken om overspel te plegen (en je vrouw ook). Dat is weer een ander doel van seks in de bijbel.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 22:10
Verwijderd
Citaat:
rspct schreef op 07-01-2005 @ 23:04 :

in het NT heb ik ook gelezen dat het goed is als je met met je vrouw blijft vrijen anders zou je in verleiding kunnen raken om overspel te plegen (en je vrouw ook). Dat is weer een ander doel van seks in de bijbel.
Hmm, maar in het OT staat toch dat seks met ongestelde vrouwen niet mag? In die periode is de kans op overspel dus ook aanzienlijk groter.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 22:30
Verwijderd
een tijd om goed alert te blijven dus
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 00:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
rspct schreef op 07-01-2005 @ 23:30 :
een tijd om goed alert te blijven dus
*zucht*

ik begin een soort Awa-visioen voor me te zien....

heb je uberhaupt mijn vorige post wel gelezen?
Oud 08-01-2005, 14:46
Wiltine
Wiltine is offline
Citaat:
rspct schreef op 07-01-2005 @ 23:04 :

Ja 1 Korinthe 7
Oud 08-01-2005, 14:48
Wiltine
Wiltine is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2005 @ 20:12 :
correctie: seks zonder kans op bevruchting is volgens het vaticaan, en enkele groepen conservatieve christenen.

Een cruciaal verschil.

(en een voorbeeld van misbruik van bijbelcitaten voor subjectieve interpretaties)
Waar staat dat in de Bijbel? Dit snap ik ook niet goed, namelijk.
Oud 15-01-2005, 12:31
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Hebreeen 13:4
"Houdt het huwelijk in ere, in alle omstandigheden, en houd het echtelijk bed zuiver, want overspeligen en echtbrekers zal God veroordelen."

Hieruit is af te leiden dat sex binnen het huwelijk thuis hoort. Met sex gaan we hier even uit van "geslachtsgemeenschap".

Omdat het bed zuiver gehouden moet worden en het huwelijk in ere.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 12:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wiltine schreef op 08-01-2005 @ 15:48 :
Waar staat dat in de Bijbel? Dit snap ik ook niet goed, namelijk.
De letterlijke tekst zegt ongeveer dat het zondig is je zaad in onvruchtbare aarde te strooien.

Dat dit landbouw advies vervolgens verdraaid is tot zulke bizarre proporties is iets waarvoor maar een uitleg mogelijk is, iets waarbij ik me bij het standpunt van Nietzsche aansluit.

Het citaat van Sperzieboon is tevens niet relevant, aangezien het niets zegt over wat we op aarde moeten veroordelen, en niets zegt over seks tussen mensen die uberhaupt niet getrouwd zijn.
Oud 15-01-2005, 14:08
Verwijderd
Citaat:

Heerlijk, zo'n "God".
Je wilt het ook niet begrijpen he...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 15:09
RanC
RanC is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 15-01-2005 @ 15:08 :
Dat is de uitleg die mij door Christenen gegeven is.
En nee, ik ga niet rekening houden met al die 4734959030385732394578 andere stromingen binnen het Christendom.

In dit geval is het dus "generaliseren de gekstuh!".
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 16:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 15-01-2005 @ 15:08 :
Je wilt ook niet inzien dat dit wel degelijk wordt beweerde he?
Oud 15-01-2005, 16:17
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
RanC schreef op 15-01-2005 @ 16:09 :
En nee, ik ga niet rekening houden met al die 4734959030385732394578 andere stromingen binnen het Christendom.

werd jou niet wat gristelijkheid bijgebracht? dan weet je dat het anders is.
daarnaast weet je ook hoe die andere christenen het mss denken te weten - zonde afgelopen, na bekering. terugvallen is mogelijk, zeer ongewenst van beide kanten, komt niet voor. komt het toch voor, oprechte spijt. -
oprecht he .
en dan snap je best wat er bedoelt wordt en dan gaan we niet weer - dus als ik bekeerd ben en ik doe ... en ik heb spijt van .. dan kom ik lekker in de hemel omdat ik in jezus geloof - terwijl iemand die nooit ... lekker in de hel zal branden.. wil van fucking god.. etc.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 16:22
see it
see it is offline
Citaat:

Sja, er wordt wel eens gezegd, als je eerst bekeerd wordt mag je daarna alles doen. Oftoewel: dan wil je dat toch allemaal niet meer. Natuurlijk leef je dan nog niet helemaal perfect maar daarom kijk je dan ook uit naar de hemel. Loopt het toch echt uit de hand laat God dat niet ongestraft voorbijgaan. Je hebt ook nog zoiets als tijdelijke straffen. Dat God Zijn oordeel naar de aarde zend. Iemand krijgt vanzelf spijt als hij God écht liefheeft. Dat zal em er ook van weerhouden om het nog een keer te doen.

Citaat:
Dat is waar. Dat komt omdat wij ervan uitgaan dat een mens zijn eigen verlossing niet kan bewerkstelligen en daar heeft hij Jezus voor nodig.

Citaat:
Heerlijk, zo'n "God".
Ja, zeg dat wel! Heerlijk zo'n God dat Hij zonden wil vergeven!!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 19:25
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 15-01-2005 @ 17:04 :
Je wilt ook niet inzien dat dit wel degelijk wordt beweerde he?
Onzin. Dat is niet waar. Klaar.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 19:34
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 15-01-2005 @ 16:09 :

Verkeerd uitgelegd, verkeerd verdraaid. Dat je zonden vergeven worden, betekent niet dat je het zomaar mag DOEN.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 20:17
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 15-01-2005 @ 20:34 :
Verkeerd uitgelegd, verkeerd verdraaid. Dat je zonden vergeven worden, betekent niet dat je het zomaar mag DOEN.
Nee, maar wel dat het zondigen zonder consequentie blijft... Hmm, waar ligt het verschil?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 20:21
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-01-2005 @ 21:17 :
Nee, maar wel dat het zondigen zonder consequentie blijft... Hmm, waar ligt het verschil?
heb je de post van see it gelezen?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 20:29
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 15-01-2005 @ 21:21 :
heb je de post van see it gelezen?
Nee, want die lult toch 95% onzin.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 21:14
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-01-2005 @ 21:29 :
Nee, want die lult toch 95% onzin.
zolang jij een mening van een christen wilt weten, moet je niet zeuren dat iemand onzin lult. dan lees je dat maar. zo niet, blijft je vraag onbeantwoord.

Citaat:
Oftoewel: dan wil je dat toch allemaal niet meer. Natuurlijk leef je dan nog niet helemaal perfect maar daarom kijk je dan ook uit naar de hemel. Loopt het toch echt uit de hand laat God dat niet ongestraft voorbijgaan. Je hebt ook nog zoiets als tijdelijke straffen. Dat God Zijn oordeel naar de aarde zend. Iemand krijgt vanzelf spijt als hij God écht liefheeft. Dat zal em er ook van weerhouden om het nog een keer te doen.
volgens hem wil je na je bekering geen zonden meer doen. val je toch terug, dan wordt je gestraft voor je zonden. dan zul je oprechte spijt krijgen als je echt van god houdt, dus dat weerhoudt je dan weer voor een volgende keer.
simpel zat .
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 21:21
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 15-01-2005 @ 22:14 :
volgens hem wil je na je bekering geen zonden meer doen. val je toch terug, dan wordt je gestraft voor je zonden. dan zul je oprechte spijt krijgen als je echt van god houdt, dus dat weerhoudt je dan weer voor een volgende keer.
simpel zat .
Ik mag dus duizenden baby's in de hakselaar gooien, terwijl ik luid bulderend aan het lachen ben en mijn ouders tegelijkertijd ook nog even uitscheld en martel, als ik daarna maar oprecht spijt heb, in jezus geloof en het nooit meer doe.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 22:14
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-01-2005 @ 22:21 :
..als ik daarna maar oprecht spijt heb, in jezus geloof en het nooit meer doe.
wat is jouw definitie van in jezus geloven?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 22:24
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 15-01-2005 @ 23:14 :
wat is jouw definitie van in jezus geloven?
Accepteren dat jezus de verlosser is, de boodschapper van god en is gestorven voor onze zonden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten