Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2005, 14:48
Mucky
Mucky is offline
http://groups.msn.com/Mucky/fotoalbum1.msnw

Nog maar net begonnen dus opbouwende kritiek meer dan welkom.

Laatst gewijzigd op 07-01-2005 om 16:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2005, 15:54
Verwijderd
Ik vind ze mooi! Maarja k heb er niet zoveel verstand van...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 16:03
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 07-01-2005 @ 16:54 :
Ik vind ze mooi! Maarja k heb er niet zoveel verstand van...
de kat vind ik het mooiste, maar dat zal subjectief zijn
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 18:20
Bubbel Design
Bubbel Design is offline
Zeker omdat je net begonnen bent vind ik het best goed , en die kat vind ik ook het mooist! Hij(zij?) is helemaal in zichzelf, die ogen staren naar iets, waardoor ik weer naar zijn(haar) ogen toegetrokken wordt. Ik maak zelf ook veel foto's van mijn kat. Is best moeilijk als hij in een bewegelijke bui is .
Ik vind je foto's alleen een beetje pixelig zeg maar, dat is wat minder.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 18:26
Mucky
Mucky is offline
Bedankt maareuh, wat is pixelig?

ps: het is een zij
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 19:26
Bubbel Design
Bubbel Design is offline
Ik bedoel er mee dat de foto erg opgeblazen lijkt, je kunt elke pixel zien zitten. Heb je een digitale camera gebruikt met digitale zoom, dat krijg je dat al snel bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 21:06
Tom Violence
Tom Violence is offline
de kwaliteit is slecht dus ik neem aan dat je geen bling bling camera hebt. de onderwerpen zijn niet zo spannend maar dat hoeft ook niet persé; je redt jezelf dan ook wel bij een aantal foto's omdat je wel oog voor compositie hebt.
Oud 08-01-2005, 00:18
Mucky
Mucky is offline
Mja ik gebruik voorlopig de oude camera van m'n pa (canon eos 1000f, lens van 35-80mm) Ben op zoek naar een nieuwe, digitaal, krijg d'r ene voor m'n verjaardag. Iemand mss enige tips voor een nieuw digitaal toestel die goed is voor die dingen? Liefst tussen 250-300 € ...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 13:41
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
Bubbel Design schreef op 07-01-2005 @ 20:26 :
Ik bedoel er mee dat de foto erg opgeblazen lijkt, je kunt elke pixel zien zitten. Heb je een digitale camera gebruikt met digitale zoom, dat krijg je dat al snel bijvoorbeeld.
pixels krijg je niet zo snel te zien met een analoge camera bubbel, maar goed ik snap je veronderstelling omdat nu ongeveer iedere adolecent rondhuppelt met een digicam maar dan nog oogt de ruis op die foto niet echt als pixel..

maarja ik vind de foto's wel bovengemiddeld als je bekijkt wat hier verder gepost wordt op artistiek je mag misschien alleen wat spannendere onderwerpen/plekken uitkiezen
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 09:43
perfectme
perfectme is offline
De kwaliteit is minder.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 14:47
Bubbel Design
Bubbel Design is offline
Ja, ik dacht dus dat het een of ander goedkoop digitaal cameraatje was

En als je een digitale wilt aanschaffen (/krijgen), ik heb geen tips want er zijn zóveel mogelijkheden Daarom zou ik als ik jou was goed kijken wat er allemaal te koop is en wat je precies wilt ....
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:07
Verwijderd
Voor een beginner best aardig. Beetje standaard maar de kat en de lente zijn goed uitgevoerd.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 17:10
Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
Mucky schreef op 08-01-2005 @ 01:18 :
Mja ik gebruik voorlopig de oude camera van m'n pa (canon eos 1000f, lens van 35-80mm) Ben op zoek naar een nieuwe, digitaal, krijg d'r ene voor m'n verjaardag. Iemand mss enige tips voor een nieuw digitaal toestel die goed is voor die dingen? Liefst tussen 250-300 € ...
waarom niet analoog? je kunt voor die prijs een goede analoge spiegelreflexcamera krijgen en geen goede digitale spiegelreflex
Oud 09-01-2005, 17:13
Mucky
Mucky is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 09-01-2005 @ 18:10 :
waarom niet analoog? je kunt voor die prijs een goede analoge spiegelreflexcamera krijgen en geen goede digitale spiegelreflex
'K weet 't niet... Omdat ik het gevoel heb dat een digitale veel handiger is... Hoeveel betaal je dan zo voor een goede digitale spiegelreflex?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 17:15
hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Er zijn wel degelijk tips voor het kopen van een digitale camera.

Nikon Coolpix vanaf 7 megapic. (+/-800 euro)
Voor 300 euro heb je nu eenmaal geen goede digitale camera, en dan nog...

Analoog- wat je nu hebt- is nu eenmaal veel beter dan digitaal en als je een slechte analoog hebt koop je een nieuwe voor +/- 50 euro (bijv. een Pentax K 1000, hardstikke mooi toestel)

Dus de beste tip voor het kopen van een digitale camera is NIET DOEN . Want zelfs al koop je de duurste en de beste, je zit altijd onder analoge kwaliteit.
Daar komt bij dat je pas bij de duurdere digitale cameras zelf kunt scherpstellen. De meeste digitale camera's (ook veel analoog) hebben alleen autofocus, dus dan is er geen kunst aan, letterlijk, met zo'n camera kom je op geen enkele foto opleiding. Mocht je dat willen.

Maar even over jouw eerste foto's ik vind ze bijzonder goed, ik bedoel, zeker voor eerste foto's. Probeer ook eens met zwart- wit te fotograferen, daar krijgt het meteen iets speciaals door. Koop een rolletje met een hoge ISO- waarde (400, 1600, 3200) dan kun je ook in de lichte schemer nog fotograferen. Kies anders voor een 400 ISO rolletje met het C41- proces want die kun je als enige laten ontwikkelen in de één uur service. Ilford en Kodak zijn de beste rolletjesmerken. Of leer natuurlijk zelf ontwikkelen en leg een DoKa aan in je badkamer...
Veel succes in ieder geval!
Oud 09-01-2005, 17:38
Mucky
Mucky is offline
Een donkere kamer heb ik al. Maar Die ligt nu vol boeken enzo. M'n pa heeft beloofd als ik later zou een fotografie-opleiding volgen (weet ik nog niet, of ik wel goed genoeg ben enzo en het schijnt dat de theorie enzo supermoeilijk is wat ik er wel voor over heb maar of ik het aankan... Nuja... ) dat hij er weer een van zou maken. Ik had graag een digitale voor het gemak enzo omdat ik eigenlijk nog niet zo superveel met fotografie bezig ben... Ofwel moet ik een digitale die niet te duur is voor op reis enzo.. en dan een analoge voor "het echte werk"... Zou dat een goed idee zijn? En zou ik genoeg talent hebben voor een fotografie-opleiding? Al bedankt voor de tips en reacties enzo
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 17:38
Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
hamer&sikkel schreef op 09-01-2005 @ 18:15 :
Dus de beste tip voor het kopen van een digitale camera is NIET DOEN . Want zelfs al koop je de duurste en de beste, je zit altijd onder analoge kwaliteit.
Daar komt bij dat je pas bij de duurdere digitale cameras zelf kunt scherpstellen. De meeste digitale camera's (ook veel analoog) hebben alleen autofocus, dus dan is er geen kunst aan, letterlijk, met zo'n camera kom je op geen enkele foto opleiding. Mocht je dat willen.
(zz)
je bedoelt dus; koop alleen een digitale spiegelreflexcamera met verwisselbare lenzen. digitaal is kwalitatief niet beter dan analoog, dat is een mening en geen feit.
Oud 10-01-2005, 10:29
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
fotografie is een eitje, vraag maar aan tom violence
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 16:38
Mucky
Mucky is offline
En heb je daar een goede toekomst mee? Wan't 'k wil wel fotografie doen maar iedereen van men familie (behalve m'n pa, is ook zo geďnteresseerd in fotografie) zegt dat ik wat anders moet doen omdat er geen toekomst in zit, dat ik later geen werk zal vinden enzo...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:49
LostInTime
LostInTime is offline
Citaat:
hamer&sikkel schreef op 09-01-2005 @ 18:15 :
digitale spiegelreflex met verwisselbare lenzen zijn net zo goed.
de kwaliteit van een negatief is volgens mij idd wel altijd beter, maar vergeet niet dat bij bijna alle afdrukservices/fotografen de negatieven eerst worden ingescant voor ze worden afgedrukt! dus dan ligt t weer aan de kwaliteit van de scanner en printer waarmee het afgedrukt wordt. en aan de afdrukken zul je dus geen verschil zien!
het enige (voor mij) merkbare verschil is met het pullen en pushen (onder- en overbelichten) dat het andersom werkt bij digitaal dan bij analoog, maar dat heeft dus nix met het aantal megapixel van een digitale camera te maken.
hier een handige link over digitale camera's en alle mythes er omheen: http://www.tweakers.net/nieuws/35588
vooral de link naar onderzoek is erg interresant ook om te weten hoeveel megapixel je nodig zou moeten hebben...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 20:59
Mucky
Mucky is offline
Ik zal nog zien voor die camera al thx voor de info iemand nog tips voor mijn foto's ofzo?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 20:52
Mucky
Mucky is offline
Kheb nu elke foto eens in grijswaarden gezet, welke zijn beter in grijs en welke zijn beter in kleur?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten