Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2005, 21:36
legatus
legatus is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 06-01-2005 @ 22:04 :
In Good Company

Leuk, al werdt het laatste half uur te conventioneel. Mooie rollen van Topher Grace en Scarlett Johansson (die laatste blijft geweldig).
Ben ook erg benieuwd. Vond ABOUT A BOY erg sterk.
Oud 06-01-2005, 21:39
.:: Chantal ::.
.:: Chantal ::. is offline
Ocean's twelve, lache film
Oud 06-01-2005, 21:41
Verwijderd
Donnie Darko......

en k vond het een beetje een vage film in de zin dat ik het verhaal niet echt snapte...
maar ondanks dat ie vaag was... was ie toch wel gaaf
Oud 06-01-2005, 23:52
Briseïs
Briseïs is offline
Der Untergang. Indrukwekkend. Alleen jammer dat Hitler met zijn woedeuitbarstingen heel af en toe een beetje een karikatuur van zichzelf werd. Enige minpuntje.
Oud 07-01-2005, 01:13
Chandis
Chandis is offline
Vanavond The Game gekeken.

Dit was de tweede keer dat ik hem zag en nu vond ik hem niet zo bijzonder meer. Misschien omdat ik nu de clue van het verhaal wist.
Oud 07-01-2005, 13:12
ook hallo
ook hallo is offline
Cold Mountain

wel leuk, maar ook een beetje saai

Ice age

blijft leuk
Oud 07-01-2005, 15:33
first eror
first eror is offline
Ik heb deze week Requiem for a Dream 6 keer helemaal en nog een 14tal losse fragmenten van de film gezien.

Hele fijne film.
Oud 07-01-2005, 17:03
kiek
kiek is offline
The Bourne Supremacy. Toch best een goed vervolg, ik irriteerde me wel een beetje aan dat schokkerige beeld. Had wel het goede effect dat je echt 'in de film' zit, ipv dat je het voor je ziet, maar iets minder mocht ook wel. Bijv. in
Spoiler
Oud 07-01-2005, 21:46
Luna
Luna is offline
goodbye lenin. had m al gezien maar ik vond het een vermakelijke film dus kon er best nog een keer naar kijken..
Oud 07-01-2005, 21:54
Fainne
Fainne is offline
Panic Room, goede spannnende film, origineel idee , tof gefilmd
Oud 07-01-2005, 21:59
battlestar
battlestar is offline
the terminal - eerste helft was wel ok, af en toe grappig , tweede helft had ik het idee dat ik naar een mr. bean kloon zat te kijken en het werd allemaal wel erg ongeloofwaardig.
Oud 07-01-2005, 22:56
linnepinkraay
linnepinkraay is offline
love actually, geweldig, heb m al een stuk of tien keer gezien, in alleen engels, frans en nederlands... franse versie is heel grappig trouwens omdat ze alles letterlijk hebben vertaald
Oud 08-01-2005, 00:50
Dirty Ole
Dirty Ole is offline
Series of Misfortunate Events.

Loved it !
Oud 08-01-2005, 09:23
Anonymous John
Anonymous John is offline
K-PAX

Beter dan ik had verwacht.
Spoiler
.
Oud 08-01-2005, 09:40
legatus
legatus is offline
Maria Full of Grace. Mooi, ingetogen en beklemmend portret over de zeventienjarige Maria, die drugskoerier besluit te worden.
Oud 08-01-2005, 09:52
Verwijderd
Men in black 2. de hond is hip
Oud 08-01-2005, 13:24
Remqo
Remqo is offline
Unbreakable.

Leuk plot, leuke film
Oud 08-01-2005, 15:22
fractuur
fractuur is offline
Ocean's Twelve - Heel anders dan de eerste, wat warriger. Verder wordt er gewoon degelijk in geacteerd, en heeft het hier en daar grappige momenten, ook wat actie, das ook altijd leuk natuurlijk. Ow, en Amsterdam, dat maakte de film ook erg leuk. (De two seconds of fame van Jeroen Krabbé natuurlijk ook )
Oud 08-01-2005, 16:53
heavinly
heavinly is offline
Bridget Jones Diary2: Ja, wel leuk. Ik vond vooral de muziek in de film erg gaaf. En ik hou wel van de Britse humor. Maar verder niet heel geweldig.
Oud 08-01-2005, 16:57
Verwijderd
As good as it gets

Heb ik een paar jaar geleden al gezien, maar was toch verbaasd dat ie zo goed was.
Oud 08-01-2005, 17:24
Verwijderd
Schussangst
Beklemmend, maar ook erg komisch.
Oud 08-01-2005, 17:27
Nijn*
Nijn* is offline
In de bios: Der Untergang. Heel heel, indrukwekkend, ontzettend realistisch en beangstigend. Het was zo goed gespeeld dat je af en toe bang werd van de hoofdrolspeler (die Hitler speelde), dat hij je iets zou aandoen ofzo. Ontzettend indrukwekkend!

Op tv: Falling down. Het blijft een gruwelijk geweldige film. Lekker psychopatisch en sommige momenten ook wel zielig.
Oud 08-01-2005, 18:08
Dinalfos
Dinalfos is offline
Modern Times

Aardig.
Oud 08-01-2005, 19:21
Fainne
Fainne is offline
Finding Neverland

Johnny Depp was weer heerlijk

Spoiler
Oud 08-01-2005, 19:37
Thura
Thura is offline
Saved!

leuk
Oud 08-01-2005, 22:20
legatus
legatus is offline
Stille Nacht. Matig acteerwerk, slecht scenario en simpelweg een saaie film die mij niets deed.
Oud 08-01-2005, 22:27
ijsbeer
ijsbeer is offline
Pleasantville.

Heerlijk.
Mooie achterliggende gedachte en het is een ontzettend heerlijke feel-good-movie.

Ik heb me in maanden niet meer zo goed gevoeld.
Oud 08-01-2005, 22:39
first eror
first eror is offline
Happiness.
Philip Seymour Hoffman en Dylan Baker (die overigens ook al schitterde als arts in Requiem for a Dream)

I know who you are and you are nothing. You think you are fucking something, but you are fucking nothing. You are empty. You are a zero. You are a black hole, and I'm gonna fuck you so bad you'll be coming out of your ears.
Oud 08-01-2005, 22:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Goodbye Lenin. Gekregen voor kerst. Vond het echt een enorm gave film. Goed verhaal en tegelijk ook leuk en grappig enzo. Vooral ook leuk omdat ik in de DDR geweest ben toen de muur nog stond en daar nog heel veel herinneringen van heb
Oud 08-01-2005, 22:46
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Outbreak - Ach, geen sterke film, maar het is een aardige manier om de tijd te doden
Oud 08-01-2005, 22:54
MaArT3N
MaArT3N is offline
Ocean's 12,

Het eerste deel was leuker, opzich wel grappig dat er bepaalde scene's in Amsterdam plaatsvonden, zo leuk het af en toe net of je naar Baantjer zat te kijken... (shots over de grachten etc.)

Het enige minpunt aan de film was dat het verhaal wat voorspelbaar was... voorderest top film
Oud 08-01-2005, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-01-2005 @ 23:44 :
Goodbye Lenin. Gekregen voor kerst. Vond het echt een enorm gave film. Goed verhaal en tegelijk ook leuk en grappig enzo. Vooral ook leuk omdat ik in de DDR geweest ben toen de muur nog stond en daar nog heel veel herinneringen van heb
lol, toen was je hooguit vier?

oT: The Silence of the Lambs

erg goede film
Oud 09-01-2005, 10:46
Sithan
Sithan is offline
Phantom of the opera, aardige film alleen de phantom was niet overtuigend genoeg qua zang.
Oud 09-01-2005, 10:48
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Deep in My Heart, woensdagavond op RTL4.

Heel emotioneel en interessant.
Oud 09-01-2005, 11:19
Verwijderd
The Godfather (deel 1)

Had ik nog nooit gezien, al stond ie wel al heel lang op mijn lijstje van films die ik nog wilde zien. Geniale film, prachtig acteerwerk. Heeft echt veel indruk gemaakt.

Nu zo snel mogelijk deel 2 en 3 nog kijken
Oud 09-01-2005, 11:48
herz
herz is offline
oldboy

geniale film. zeker een aanrader.
Oud 09-01-2005, 12:03
?OWAN!
?OWAN! is offline
the silence of the lambs

wat een verschrikkelijk goede film
met meesterlijk acteerwerk van Anthony Hopkins en Jodie Foster
Oud 09-01-2005, 12:07
Dinalfos
Dinalfos is offline
Pearl Harbor: The Director's Cut

Ja, ja. Net als bij Titanic proberen de schrijvers hier een bekende historische gebeurtenis te vermengen met diepgravende melodramatiek. Hartstikke leuk allemaal, maar deze opzet mislukt volledig. Dit komt met name door het ondermaatse acteerwerk van bijna de gehele cast(hoe krijgen ze het voor elkaar) en de veels te aanwezige dramatische score. Maar de film gaat ook de mist in door een paar hele slappe dialogen en nogal ongeinspireerde, weinig geconcentreerde regie. Het moest allemaal een epische feel hebben, oh yeah, maar in plaats daarvan doet Pearl Harbor juist erg klein aan.

Weet je, eigenlijk vormen de special effects en actiescenes de enige saving graces. That's not good.
Oud 09-01-2005, 12:51
kiek
kiek is offline
K-pax, mwah.
Oud 09-01-2005, 13:25
Roslyn
Roslyn is offline
LOTR Two Towers - Extendid version - Hij duurde bijna 4 uur, maar heb er echt van genoten. Volgende week extendid version van The Return Of King.
Oud 09-01-2005, 19:40
Sjoerd
Sjoerd is offline
Oceans 12. Heel ingewikkeld, ik heb niet alles gesnapt, maar toch vond ik het een leuke film.
Oud 09-01-2005, 19:46
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
herz schreef op 09-01-2005 @ 12:48 :
oldboy

geniale film. zeker een aanrader.
Zeker, ben van de week voor de tweede keer geweest en het is nu een van mijn favoriete films, zelfs al kende ik het verhaal nu al, ik was nog steeds geraakt, de film werkt gewoon, kon amper een minpunt ontdekken . Ik heb trouwens weinig hoop op het lukken van de amerikaanse remake en kan alleen maar medelijden hebben met alle mensen die alleen de amerikaanse versie zullen zien omdat deze film nagenoeg niet te overtreffen is en ik bang ben dat de scherpe randjes eraf zullen worden gehaald.

Mijn laatste film was volgens mij Hana-bi. Iemand vertelde me dat ik na het zien van deze film zou moeten toegeven dat Kitano toch wel teringgoeie films kan maken(brother en zatoichi waren niet overtuigend). Ik weet niet meer wie het zei, maar hij had gelijk, prachtige film.

Oh en ik zag net nog een korte film met birgit schuurman, balverliefd ofzo dacht ik, maar die vond ik niet echt speciaal.
Oud 09-01-2005, 20:15
Bird-one
Bird-one is offline
Ik heb net The Notebook gezien. En ik vond 'm mooi.
Spoiler

Laatst gewijzigd op 10-01-2005 om 16:55.
Oud 09-01-2005, 20:25
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Bird-one schreef op 09-01-2005 @ 15:15 :
Ik heb net The Notebook gezien.
GEBRUIK DE FUCKING SPOILER TAG!

Edit door Balance: ik heb je tekst iets kleiner gemaakt en om de post van Bird-one spoilertags gezet.

Laatst gewijzigd op 10-01-2005 om 16:57.
Oud 09-01-2005, 20:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Revan schreef op 09-01-2005 @ 00:41 :
lol, toen was je hooguit vier?
Mja, ondanks dat ik nog zo jong was weet ik er echt nog heel veel van
Oud 09-01-2005, 22:13
ItsSuuS
ItsSuuS is offline
ik heb net stille nacht gezien op dvd, wat een supergoede nederlandse film. Mijn vriend schrok er echt van dat meisjes zo gruwelijk verkracht kunnen worden.. hihi nu mag ik al helemaal nooit meer alleen door het bos van em!!
Heb ook laatst nog The Forgotten en Alexander in de bios gezien..
Forgotten echt een topfilm!!
Alexander... wat een gay man! Gatverrr

Oud 10-01-2005, 13:05
Ketjing
Ketjing is offline
gisteren uit nieuwsgierigheid Cool! gekeken.
mja leuk dat Van Gogh die jongeren als acteurs nam, maar het was een kutfilm . Die lui kunnen niet acteren, Johnny de Mol idem en het verhaal zoog ook aan alle kanten. Tel daarbij op een heel irritant liedje dat er door heen gemonteerd is en je kan tot de conslusie komen dat het ruk is
Oud 10-01-2005, 14:29
sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
ItsSuuS schreef op 09-01-2005 @ 23:13 :

Alexander... wat een gay man! Gatverrr

2x wat geknuffel.

Maar door dat was het zeg maar niks?
Oud 10-01-2005, 16:15
DvoorA
DvoorA is offline
Nostradamus

het hoesje beloofde veel goeds maar het was een langdradige saaie film met een verhaal dat ze veeeeel beter hadden kunnen uitwerken
Oud 10-01-2005, 16:29
legatus
legatus is offline
Citaat:
ItsSuuS schreef op 09-01-2005 @ 23:13 :
Mijn vriend schrok er echt van dat meisjes zo gruwelijk verkracht kunnen worden..
Dacht hij soms dat verkrachters hun slachtoffer geruststellen en vragen of het geen pijn doet? Je ziet trouwens weinig van de verkrachtingen in STILLE NACHT. Ga IRREVERSIBLE eens met je vriend kijken.

Regels voor berichten