Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2001, 14:18
euro
euro is offline
Als je bijvoorbeeld economie 1 en 2 hebt of wiskunde 1 en 2, heb je dan toch één boek daarvoor maar dat boek is dan gewoon wat lastiger of heb je aparte boeken??
En zijn het dan echt aparte vakken op je rapport, dus een punt voor ec. 1 en eentje voor ec. 2?? En heb je dezelfde leraar voor die twee? Of kan dat verschillen?

Dit wil ik even weten i.v.m profielkeuze van dit jaar, en een vriendin van mij doet alleen ec. 1 en ik waarschijnlijk allebei. Alvast bedankt voor je antwoord.

groetjes

Myrthe
Oud 13-12-2001, 14:27
Verwijderd
Ik heb ec 1,2 (of totaalvakker). Bij ons zitten mensen met ec 1 (of deelvakkers) en totaalvakkers door elkaar in de stamklas. Een totaalvakker krijgt andere boeken dan een deelvakker. In die van de totaalvakker staat alles wat uitgebreider en er zijn hoofdstukken die een deelvakker totaal niet heeft. Voor wis 1,2 is dit hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 15:42
Mabo
Mabo is offline
Strange', was bij ons anders...Maar ja iedere school geeft zn eigen invulling a.d. 2e Fase en dat blijkt soms raar uit te pakken
Oud 20-12-2001, 22:47
Mosdef
Mosdef is offline
Bij ons zit 1 bij mekaar en 2 bijmekaar...
1 zijn 3 klassen, 2 is 1 klas

En wij hebben gewoon maar 2 boeken en ec. 2 is een gewoon vak bij ons, appart op t rapport (maar bij ons staat niets bij ec. 1)ofzo
Oud 21-12-2001, 11:23
Verwijderd
Bij ons zijn er ook aparte '2' boeken ja. De '1' en '2' zitten bij elkaar in, maar dat was eerst anders gepland. Had met wiskunde te maken...
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 18:11
NN
NN is offline
Bij ons is het zo dat alle economieleerlingen het zelfde boek hebben, maar de deelvakkers sommige hoofdstukken overslaan.
Oud 23-12-2001, 18:41
PV
PV is offline
het verschil per vak, per schooljaar, en per school...
hoe het op mijn school was:

Economie: economie 1 en economie 2 hadden elk 2 boeken, qua indeling en de meeste inhoud hetzelfde, alleen bij economie 1 waren er minder paragrafen (bij elk hoofdstuk +/- 4 minder) en dus iets minder leerstof.
Als je economie 1+2 deed werden de cijfers gewoon bij elkaar gedaan, dus uiteindelijk 1 cijfer. Ik had steeds dezelfde leraar, maar de andere klas had wel 2 verschillende leraren.
In havo 4 waren er per week 2 gezamelijke lessen (1 en 1+2), en 1 les alleen voor 1+2.
In havo 5 had ec. 1 maar 1 les meer per week, en ec. 1+2 kreeg 3 lessen, helemaal apart van ec. 1.

Wiskunde (in mijn geval wiskunde A 1+2): in totaal waren er 3 boeken, het 3e boek was alleen voor wiskunde A 1+2, en alleen voor het tweede jaar (havo 5 dus). Degene met alleen wiskunde A 1 hadden in havo 5 geen wiskunde meer.
Voor wiskunde hadden we steeds dezelfde leraren.

Naja als je dit nog snapt nu ik zou gewoon ff vragen hoe het op jou school zit..
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 17:39
Blub, ik ben een vis
Blub, ik ben een vis is offline
Bij ons zitten we apart + andere leraar. Wij zijn 2 x verder dan hun. Maar ja, dat komt omdat EC12 4 uren heeft in een week en EC1 2 uren heeft in een week. Maar het is wel dezelfde boek.
Oud 02-02-2002, 19:19
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Bij ons doe je of economie totaal vak (ec2) of economie deelvak (ec1). Je kan (bij ons dan) niet allebei hebben (dat zou ook nogal stom zijn want dan doe je veel dubbel). Op je rapport staat dus gewoon welk soort economie je doet en welk cijfer je er voor hebt. De stof is bij ec2 gewoon meer dan bij ec1, maar je behandelt de zelfde hoofdstukken.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 19:35
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Bij ons wordt alleen het totaalvak maar gegeven. Je kan niet eens ec 1 krijgen als je dat zou willen.
Reageren

Regels voor berichten