Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2002, 16:06
iamre18
iamre18 is offline
Ik moet morgen voor een (intake)gesprek naar de MFE( verschillende hulpverleningsinstanties bijeen..riagg etc). Nou gaat dit waarschijnlijk voornamelijk over de problemen die ik bij de huisarts heb aangegeven....concentratie/ aandachts problemen, chaotisch zijn, wisselende stemmingen etc...(mogelijk add)....maar nou zit ik de laatste tijd er toch best wel mee, dat ik niet normaal met eten om kan gaan>>tenminste, volgens mij is het niet normaal dat je eten er uit wil gooien, die pogingen ook doet(misschien maar gelukkig dat het nog niet is gelukt),laatste tijd weinig eten en mij dan nóg schuldig voelen van wat ik naar binnen werk (en in het verleden soms hele dag niets eten waarna 's avonds het niet meer vol kunnen houden en dan wel veel gaan eten etc)...., nou ja, ik weet dus niet of ik het daar nou morgen over moet gaan hebben, ik bedoel, daarvoor heb ik mij niet aangemeld(en ik wil ook niet aanstellerig zijn, want misschien stelt het niets voor), maar tis toch iets wat mij niet helemaal lekker zit en ik wil er niet in door schieten......wat zouden jullie doen?.....

Laatst gewijzigd op 02-07-2002 om 12:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2002, 16:33
kleine wicca
kleine wicca is offline
ik zou zo zeggen : zeg het precies zoals je het hier op hebt geschreven
en succes!!!
Oud 01-07-2002, 16:50
Gothic
Gothic is offline
Absoluut zeggen, waar denk je dat die concentratie problemen enzo vandaan komen? Waarschijnlijk is iets bij jou dat dat veroorzaakt en wat nu ook dat eten veroorzaakt. Als je geholpen wil worden, moet je compleet eerlijk zijn, anders kunnen ze je niet (goed) helpen...
Oud 01-07-2002, 18:39
Barbabarbara
Barbabarbara is offline
idd, ook vertellen.
Heeft vast en zeker ook met je andere problemen te maken.
En aanstellerij is het al helemaal niet!
K vin het al goed van jezelf dat je doorhebt dat overgeven/vasten/vreetbuien niet normaal zijn/is
Succes!!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 19:35
iamre18
iamre18 is offline
Danks allemaal, ik ga in ieder geval mn best doen morgen....pfff...BAH, ik heb er helemaal geen zin in...
Maar goed....Ik zal idd wel "moeten" als ik goed geholpen wil worden....

xxxxxx
mariamne
Oud 01-07-2002, 20:05
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
ik zou het toch nog even vertellen..

succes morgen!

Jenneke
Oud 02-07-2002, 12:32
iamre18
iamre18 is offline
Nou, ik ben vandaag naar dat gesprek geweest en het was k*t. Ik had het gevoel, helemaal niet serieus te worden genomen. Meneer de Sociaal psychiatrische verpleegkundige, meende van te voren al vast te stellen/te diagnosticeren dat er niets met mij aan de hand was, wat betreft de concentratie/aandachts problemen, wisselende stemmingen, het heel erg chaotisch zijn etc. (dit basseerde hij op wat hij een kleine jaar geleden bij mij heeft gezien tijdens een 4 maanden lange groepstherapie). Wat moet ik daar nou mee?. Ik weet heus wel dat ik niet zo maar een stempel op mijn problemen gedrukt moet krijgen, maar hier kan ik in ieder geval niets mee. Hij dacht dat mijn problemen gewoon wat te maken hadden met de adolescentaire periode. Hoe kan hij dat in vredesnaam zo maar evntjes weten en bepalen. Misschien heeft het daar ook wel wat mee te maken, je eigen persoontje vinden(identiteit), maar zonder enig onderzoek, kan je dit ook niet weten. Misschien is het ook wel beter zo. Geen gezeur meer. Ik moet maar gewoon accepteren met hoe het nu gaat ofzo... Maar goed, mijn eetproblemen zijn niet ter sprake gekomen, omdat ik het hem in iedergeval niet toe vertrouwde. Hij heeft nog gezegd:"denk er maar even over na, wat ik allemaal heb gezegd en je kan eventueel nog een keer langs komen met je ma ofzo"...net alsof dat verder gaat helpen ...pfff..ik heb nu eigenlijk zoiets van: Laat allemaal maar waaien...."ik zal mij misschien wel aanstellen"...ik heb er zo veel energie in gestopt, hier mee heen te stappen en dan wordt mijn vertrouwen mooi weer de grond in geboord....nouw laat maar dan....
(mijn ouders hebben overigens zoiets van: wel doorzetten, want zo blijf je in die onzekerheid, aan de andere kant denken ze dat het misschien ook allemaal wel mee valt)...Wat mij betreft: Ik zal het hier gewoon mee moeten doen....misschien heeft het idd wel met die zelfacceptatie te maken...moet ik gewoon leren mezelf te accepteren....nouw dat kan nog lang duren dan....Maar goed, ik gaat wel verder met mn persoonlijke zooitje.....'t zal wel weer goed komen ofzo...
Oud 02-07-2002, 15:02
Anne
Anne is offline
Wat een ***!

Sorry dat ik niet eerder reageerde, maar ik was een tijdje niet in staat op het forum te komen...

Ik heb net zoiets meegemaakt. Eerst bij een schoolpsychologe, die me, vond ik, totaal niet serieus nam en daarna bij het riagg toen ik naar de crisishulp ging omdat het thuis zo slecht ging dat ik niet meer terug durfde te gaan. Ik voelde me niet serieus genomen en ze gaven me het gevoel dat het allemaal doodnormaal was en dat het niets voorstelde (net als mijn huisarts trouwens). Sindsdien heb ik nooit meer hulp gezocht, terwijl het wel nodig was, maar dat zag ik toen niet meer. Maar jij moet niet opgeven en gewoon op je eigen gevoel af gaan! Wat die man zei... ach, daar moet je geen waarde aanhechten, want zoals je zelf al zei, hij was veel te snel met zijn oordeel, dat kan helemaal niet zo snel. En jouw problemen stellen wel wat voor, want als het voor jou problemen zijn heeft hij daar helemaal niets over te melden!

*Knuf*
Oud 02-07-2002, 15:50
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
iamre18 schreef:
Nou, ik ben vandaag naar dat gesprek geweest en het was k*t. Ik had het gevoel, helemaal niet serieus te worden genomen. Meneer de Sociaal psychiatrische verpleegkundige, meende van te voren al vast te stellen/te diagnosticeren dat er niets met mij aan de hand was, wat betreft de concentratie/aandachts problemen, wisselende stemmingen, het heel erg chaotisch zijn etc. (dit basseerde hij op wat hij een kleine jaar geleden bij mij heeft gezien tijdens een 4 maanden lange groepstherapie). Wat moet ik daar nou mee?. Ik weet heus wel dat ik niet zo maar een stempel op mijn problemen gedrukt moet krijgen, maar hier kan ik in ieder geval niets mee. Hij dacht dat mijn problemen gewoon wat te maken hadden met de adolescentaire periode. Hoe kan hij dat in vredesnaam zo maar evntjes weten en bepalen. Misschien heeft het daar ook wel wat mee te maken, je eigen persoontje vinden(identiteit), maar zonder enig onderzoek, kan je dit ook niet weten. Misschien is het ook wel beter zo. Geen gezeur meer. Ik moet maar gewoon accepteren met hoe het nu gaat ofzo... Maar goed, mijn eetproblemen zijn niet ter sprake gekomen, omdat ik het hem in iedergeval niet toe vertrouwde. Hij heeft nog gezegd:"denk er maar even over na, wat ik allemaal heb gezegd en je kan eventueel nog een keer langs komen met je ma ofzo"...net alsof dat verder gaat helpen ...pfff..ik heb nu eigenlijk zoiets van: Laat allemaal maar waaien...."ik zal mij misschien wel aanstellen"...ik heb er zo veel energie in gestopt, hier mee heen te stappen en dan wordt mijn vertrouwen mooi weer de grond in geboord....nouw laat maar dan....
(mijn ouders hebben overigens zoiets van: wel doorzetten, want zo blijf je in die onzekerheid, aan de andere kant denken ze dat het misschien ook allemaal wel mee valt)...Wat mij betreft: Ik zal het hier gewoon mee moeten doen....misschien heeft het idd wel met die zelfacceptatie te maken...moet ik gewoon leren mezelf te accepteren....nouw dat kan nog lang duren dan....Maar goed, ik gaat wel verder met mn persoonlijke zooitje.....'t zal wel weer goed komen ofzo...
hee lieverd, nou ik weet nog zo net niet hoor, misschien heeft die meneer wel gelijk hoor en dat je het zelf anders inziet.
Die mensen hebben er ervaring mee en jij in je eigen persoon ziet het misschien echt wel verkeerd.
Je zou het eens vanuit zijn ogen moeten zien.

Ik denk dat het ook mede met je onzekerheid en zelfacceptatie en in combinatie met adoscelentie te maken heeft.
Ik heb in ieder geval nog nooit iets behoorlijks "vreemds" aan je kunnen " z i e n " zeg maar.
Misschien leg je de nadruk wel te veel op een of ander probleem, vergis je daar niet in.
Het menselijk brein werkt zeer veel, zelfs bij het oplossen van een simpel probleem, word er heel wat in werking gezet.

Een heel verhaal van mij .
Maar zie het niet al te somber in hoor.
Je hebt gewoon ook vakantie nodig.

Prettige verjaardagsfeest bij Carolien.

liefs
kus
en knuffel

ludennis

xxxxxxxx
Oud 03-07-2002, 17:59
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Wat een ***!

Sorry dat ik niet eerder reageerde, maar ik was een tijdje niet in staat op het forum te komen...

Ik heb net zoiets meegemaakt. Eerst bij een schoolpsychologe, die me, vond ik, totaal niet serieus nam en daarna bij het riagg toen ik naar de crisishulp ging omdat het thuis zo slecht ging dat ik niet meer terug durfde te gaan. Ik voelde me niet serieus genomen en ze gaven me het gevoel dat het allemaal doodnormaal was en dat het niets voorstelde (net als mijn huisarts trouwens). Sindsdien heb ik nooit meer hulp gezocht, terwijl het wel nodig was, maar dat zag ik toen niet meer. Maar jij moet niet opgeven en gewoon op je eigen gevoel af gaan! Wat die man zei... ach, daar moet je geen waarde aanhechten, want zoals je zelf al zei, hij was veel te snel met zijn oordeel, dat kan helemaal niet zo snel. En jouw problemen stellen wel wat voor, want als het voor jou problemen zijn heeft hij daar helemaal niets over te melden!

*Knuf*
Heej meissie, geeft niets hoor, waarschijnlijk heb je ook alle redenen om niet zo veel meer op het forum te komen...in iedergeval bedankt voor je lieve reactie!!...die hulpverlening loopt niet altijd zo geweldig he?, maar goed, ik zet waarschijnlijk wel door, omdat paps en mams het als noodzakelijk zien....toch bekijken wat er nou precies is....ik stap wel over naar de hulpverlening in zwolle waar ik ook op kamers ga en dan zie ik wel verder.....vervelend dat jij ook slechte ervaringen hebt met de hulpverlening, dat is dus de voornaamste reden dat je je er helemaal van hebt afgezet ?.....ik hoop dat je toch nog wel hulp gaat zoeken meid, dan ergens anders, omdat het volgens mij nog niet zo goed met je gaat...(of heb ik dit verkeerd?).....rustig aan en ik spreeek je wel snel weer.....
Liefsss....en een dikke knuf trug
Mariamne
Oud 03-07-2002, 18:35
iamre18
iamre18 is offline
[QUOTE]ratsja schreef:

hee lieverd, nou ik weet nog zo net niet hoor, misschien heeft die meneer wel gelijk hoor en dat je het zelf anders inziet.
Die mensen hebben er ervaring mee en jij in je eigen persoon ziet het misschien echt wel verkeerd.
Je zou het eens vanuit zijn ogen moeten zien.

[i]Ja, is wel een beetje zo en ik neem bepaalde dingen ook wel van hem aan hoor (ik schrijf mij echt niet zomaar een 1 of andere stoornis aan!, ik probeer er ook zo objectief mogelijk naar te kijken), maar de manier WAAROP het hele gesprek verliep, maakte het dat ik er niet veel vertrouwen in had en ik het gevoel had dat ie mij niet serieus nam. Hij liet meteen aan het begin al merken dat hij vond dat mijn klachten niet toegeschreven konden worden aan add. Hoe kan je dit weten als je de achtergrond van iemand niet kent(functioneren vroeger en nu). Verder haalde hij er, op de helft van t gesprek, een boekje bij, waar allerlei stoornissen in stonden. (waaronder dus ook add)....ging hij ter plekke bekijken welke symptomen er "ongeveer onder vielen" "(add)...sorry hoor, maar daar hoor je van te voren al een goede kennis over te hebben, je gaat toch niet ter plekke bekijken wat de stoornis ongeveer inhoud en of het overeenkomt met de paar gegeventjes die ik vertel>>>>lijkt mij niet proffessioneel.
Daar komt bij dat ik helemaal niet beweer dat ik de stoornis heb en hij gaf mij een beetje boel het gevoel dat ik mij dat gewoon even had toegeschreven. Ik herken gewoon veel symptomen van add, toen ik de symptomen las, ging er ook echt een raar gevoel door mij heen en werd ik emotioneel, gewoonweg omdat ik mij er in herkende, maar hij heeft werkelijk bijna alles benoemd als "probleempjes die anderen ook wel tegen komen". OKeej veel meer zullen wel symptomen herkennen, maar ik functioneer er gewoon niet goed onder. Dan is het toch zijn taak om er wat verder na te kijken?...is het niet add, wat is het dan wel precies?...Ja het had volgens hem te maken met de adolescentaire periode.....maar ook al zou het, ik zit nu met problemen die het maken dat ik lang niet altijd goed functioneer, laat hem dan bekijken wat er wel precies is en dat ik er wat mee kan....en dan ook zo dat ik er zelf mee aan de slag kan.....Nu weet ik gewoon niet wat ik met mijn problemen aan moet.....Hij heeft als het ware gezegd van: tis geen add, daar kwam je voor, je kan eventueel nog een keer langs komen met pa en ma en dan zie je het verder maar...">>>is natuurlijk heel grofweg en subjectief gezegd, maar daar kwam het naar mijn gevoel op neer....Ik zag het na het gesprek ook evn niet meer zitten....Ik kwam thuis en ik heb vervolgens een behoorlijk depri bui gehad....ik wist niet wat ik er mee aan moest, die problemen blijven zo gewoon in mij zitten en er over praten vind ik gewoon heel moeilijk...ik voelde mij echtde grond ingeboord.

Ik denk dat het ook mede met je onzekerheid en zelfacceptatie en in combinatie met adoscelentie te maken heeft.
Ik heb in ieder geval nog nooit iets behoorlijks "vreemds" aan je kunnen " z i e n " zeg maar.
Misschien leg je de nadruk wel te veel op een of ander probleem, vergis je daar niet in.
Het menselijk brein werkt zeer veel, zelfs bij het oplossen van een simpel probleem, word er heel wat in werking gezet.

Tuurlijk, heeft het vast ook mee te maken, maar mijn ouders zien bij mij gewoon bepaalde dingen die zeg maar niet "normaal zijn", geen zin om daar verder op door te gaan, maar ik denk ook wel dat dat zo is. En dat je niets "vreemds" aan mij ziet, ik ben een persoon die veel achter een masker houdt, dit is helemaal niet goed, maar dat maakt het dat anderen vaak denken dat het wel goed gaat met mij. Ik zet mijn "zekere" en "vrolijke" masker best wel eens op. Ik wil ook niet naar problemen zoeken, ik wil gelukkig zijn en dat ben ik nu gewoon niet. Dat zien mijn ouders ook aan me, ik reageer mij ook veel af, ik weet gewoon niet wat ik er mee moet. Dan vind ik het best wel kwalijk dat ik zo wordt "afgewimpeld" door die man, juist nu het minder gaat en ik het zo moeilijk heb gevonden, om,om deze hulp te "vragen"...
Maar goed....ik ga binnenkort nog evn met pa en ma er heen en dan bespreken we het even en dan vertrek ik mooi naar zwolle...krijg ik niet de hulp in zwolle, dan zal ik er gewoon zelf heel hard voor moeten knokken,mij op de benen te houden...en dat knokken blijf ik wel doen, maar ik weet niet voor hoe lang ik dat nog vol houd....

Maar ik heb lieve mensjes ommij heen en daar kan ik met bepaalde dingen gelukkig nu wel terecht. Maar goed met sommige dingen kan je misschien gewoon niet zelf, of door de hulp van naasten uit komen....

Ik zie het allemaal wel...

Een heel verhaal van mij .
Maar zie het niet al te somber in hoor.
Je hebt gewoon ook vakantie nodig.

Vakantie heb ik nodig , maar jij weet net zo goed dat daardoor de problemen niet zijn opgelost. Je schuift ze eerder wat op zij en geniet gewoon eens eventjes, wat ik ook zeker wel zal doen hoor, wanneer ik op vakantie ben, maar dat haalt de zorgen niet weg....maar goed...ik zal nu op houden met zeuren....

Bedankt voor je reactie Dennis

LiefsxxxxLUmariamne
Oud 09-07-2002, 12:48
Yamyam
Yamyam is offline
Ik heb datzelfde met het concentreren en de stemmingswisselingen. Waarschijnlijk zit je volop in de groei en draaien je hormoontjes op volle toeren. Een natuurarts kan uitkomst bieden. En je moet jezelf respecteren. Houd van jezelf dan hoef je je eten er niet uit te gooien! Wat heeft dat in godsnaam voor nut?!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 19:39
kleine wicca
kleine wicca is offline
och JEzus zeg, kweet hoe k*t et voor je voelt, heb et ook gehad, testje en en gesprekje, nee hoor met jou is niks aan de hand en dat is erg!! heel erg
Je bent in de steek gelaten, niet series genomen en je wil alleen maar geholpen.....................
tog?

nah ik zou zo zeggen: Als iets geen naampje heeft wil et niej zeggen dat alles okee is en dat je je aanstelt, als je dat gaat geloven wordt je GEK. Er is iets met je, anders zou je daar niet zo meej bezig zijn tog?

wat ga je doen? zelf je probleem oplosse of iemand anders zoeke???

veel succes, welke keuze je ook maakt....!
Oud 09-07-2002, 20:36
Sommetje
Sommetje is offline
Ik zou gewoon alles zeggen wat er te zeggen is. Dat kan best moeilijk zijn, maar ik denk dat je dan beter geholpen kan worden.
Reageren

Regels voor berichten