Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2005, 20:11
Verwijderd
Sinds een paar dagen heb ik een ps2 en nu wil ik eindelijk eens dolbi surround hebben op mijn kamer.

Nu heb ik al een dvd-speler en als ik zon hifi set ga kopen heb ik straks 3 dvd-spelers, een beetje overdreven.

Kan ik niet alleen de boxen kopen voor dolbi surround zodat dit mij geld schrikt of is een versterker noodzakelijk?

En wat betaal je ongeveer voor een leuk setje? Het is voor af en toe een dvd maar het merendeel voor de ps2 spellen.

Syphon
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2005, 22:00
Kurogane
Kurogane is offline
Zoek naar de GD580 van Creative.
Goedkoop en Leuk.

Heeft DTS & Dolby Digital.

Playstation 2 kan DVD films in DTS en Dolby Digital afspelen.
Maar spellen hebben geen IN-GAME Dolby Digital betekent dus dat je tijdens het spelen geen ''echt'' bioscoop geluid hebt. Misschien wel tussendoor de filmpjes zoals bij Metal Gear Solid.
GTA Vice City heeft wel als enige een DTS IN-GAme track maar stelt niet zoveel voor. San Andreas weet ik niet zal ook wel hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 10-01-2005 @ 23:00 :
Zoek naar de GD580 van Creative.
Goedkoop en Leuk.

Heeft DTS & Dolby Digital.

Playstation 2 kan DVD films in DTS en Dolby Digital afspelen.
Maar spellen hebben geen IN-GAME Dolby Digital betekent dus dat je tijdens het spelen geen ''echt'' bioscoop geluid hebt. Misschien wel tussendoor de filmpjes zoals bij Metal Gear Solid.
GTA Vice City heeft wel als enige een DTS IN-GAme track maar stelt niet zoveel voor. San Andreas weet ik niet zal ook wel hebben.
Ja? Hmm jammer op killzone staat namelijk achterop ook gewoon dolbi te hebben. Ik dacht dat je het dan gewoon zelf in het spel had. Maar hoezo hebben spellen het dan niet.

Kan ik een creative wel op mijn tv/ps2 aansluiten? Het is volgens een computer merk.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 22:16
Verwijderd
Super man! Ik heb het even opgezocht en dit heb ik gevonden.

Eigenschappen:
Het Creative® Inspire™ GD580 5.1 luidsprekersysteem biedt een spectaculaire console- en DVD-ervaring. Dit apparaat, dat compatibel is met surround-formaten zoals Dolby® Digital, DTS® en Dolby Pro Logic II, is uitgerust met een decodermodule die niveauaanpassing voor de afzonderlijke uitvoerkanalen, een digitale en analoge modus en Pro Logic II-effecten biedt.

De vijf elegant ontworpen satellieten bieden een explosieve actie, terwijl de krachtige houten subwoofer een subliem diep basgeluid produceert voor een intense spelervaring en een optimaal kijk- en luisterplezier bij het bekijken van films op DVD.

De Creative Inspire GD580, die is uitgerust met dubbele hoofdtelefoonaansluiting en een draadloze afstandsbediening, is een absolute aanrader voor consolegamers die nog meer audioplezier willen.

Specificaties:
• 6 watt RMS per kanaal (5 kanalen)
• 17 watt RMS subwoofer
• Frequentieweergave: 40 Hz tot 20 kHz

Ik ga deze zeker volgende maand bestellen, heel erg bedankt! Maar nog 1 vraagje, dit sluit ik toch gewoon op mijn tv aan en mijn ps2 zit aan mijn tv vast.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 22:22
Kurogane
Kurogane is offline
Aan de achterkant van je PS2 zit er een klein vierkant uitgang. Dat is een optische uitgang, komt je digitale geluid er doorheen. Als het goed is krijg je bij de set ook een optische kabel bij. Daarmee sluit je hem aan. Je kan ook analoog op je tv of op je ps2 aansluiten dus die rode en witte stekkertje of gewoon in de koptelefoon uitgang van je TV. Wat jij wilt.
De digitale uitgang van de PS2 is de beste aansluiting, vind ik.
Ik heb kill zone niet dus ik weet het niet, misschien heeft die dat wel. Moet je even navragen.
En waar ga je hem bestellen?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 23:24
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 10-01-2005 @ 23:22 :
Aan de achterkant van je PS2 zit er een klein vierkant uitgang. Dat is een optische uitgang, komt je digitale geluid er doorheen. Als het goed is krijg je bij de set ook een optische kabel bij.
Zit er geen elektrische SP/DIF uitgang op zo'n ding? Die kan je beter gebruiken dan die gare optische uitgang.
Oud 10-01-2005, 23:26
Kurogane
Kurogane is offline
Nee zit geen coaxiaal op, is dat zoveel beter dan?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 23:30
Metal
Metal is offline
volgens mij niet hoor, optisch is veel beter.

ik heb iig geval zo'n kabeltje, anders werkt 5.1/DTS nog niet eens.

Maarja veel heb je er niet aan, bij metal gear solid is het idd niet ingame dolby digital, alleen maar cutscenes.

wel fantastisch mooi moet ik zeggen
Oud 11-01-2005, 01:31
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Metal schreef op 11-01-2005 @ 00:30 :
Ach, in spelletjes merk je het verschil toch niet. En optisch is beter ja, als je die AT&T verbinding gebruikt. Maar die zit uiteraard niet op de PS2.
Oud 11-01-2005, 13:56
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Metal schreef op 11-01-2005 @ 00:30 :
Coaxiaal-digitaal is in de regel nog beter. Maar die aansluiting heeft de ps2 niet. Natuurlijk voldoet de optische uitgang ook wel. Ik heb nog een oude dolby digital receiver zonder decoder voor digitale signalen, dus ik speel gewoon met stereo geluid
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten