Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2002, 17:58
JantjePietje
JantjePietje is offline
Vraagje: Ik heb een AMD Athlon XP 1800+ en ik heb de koeler "Cooler Master" gekocht. Is dit een goede koeler?
Met m'n oude koeler liep de temperatuur van mijn computer op tot boven 60 graden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2002, 18:39
be062603
be062603 is offline
Citaat:
JantjePietje schreef:
Vraagje: Ik heb een AMD Athlon XP 1800+ en ik heb de koeler "Cooler Master" gekocht. Is dit een goede koeler?
Met m'n oude koeler liep de temperatuur van mijn computer op tot boven 60 graden.
AMD XP wordt zobiso al stukken minder warm dan de gewone Athlon . Ik ken de Cooler Master niet precies maar kijk gewoon eens in de bois setup naar de temperatuur van je CPU , zolang de temperatuur onder de 55 graden blijft kan je van een redelijk goede cooler spreken
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 19:18
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
be062603 schreef:

AMD XP wordt zobiso al stukken minder warm dan de gewone Athlon . Ik ken de Cooler Master niet precies maar kijk gewoon eens in de bois setup naar de temperatuur van je CPU , zolang de temperatuur onder de 55 graden blijft kan je van een redelijk goede cooler spreken
Maar bij 60 graden of hoger valt mijn computer uit.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 19:23
Verwijderd
Ik heb een Spire Superrock op m'n XP1800+ zitten, en 't ding koelt als een tiet. Komt natuurlijk ook doordat ik 4 8x8 fans de airflow laat verzorgen :> -- Maar met normale kamertemperatuur zit de processor idle op zo'n 35 graden, met begin-40 graden full load. Netjes, toch?

Oh, wanneer je PC stabiel is/blijft is er niets mis met je temperatuur. Daar moet je vanuit gaan. Niet van cijfertjes.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 19:52
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Komt natuurlijk ook doordat ik 4 8x8 fans de airflow laat verzorgen :>
Dus als ik heb goed begrijp moet je voordat je de PC aanzet eerst contact opnemen met de vluchleiding en ook nog eens een geluids ontheffing aanvragen ?

-Desecrator
Oud 09-07-2002, 19:55
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Ik heb een Spire Superrock op m'n XP1800+ zitten, en 't ding koelt als een tiet. Komt natuurlijk ook doordat ik 4 8x8 fans de airflow laat verzorgen :> -- Maar met normale kamertemperatuur zit de processor idle op zo'n 35 graden, met begin-40 graden full load. Netjes, toch?

Oh, wanneer je PC stabiel is/blijft is er niets mis met je temperatuur. Daar moet je vanuit gaan. Niet van cijfertjes.
Waar heb je die koeler gehaald en hoeveel kost hij?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 20:14
CryptapiX
CryptapiX is offline
naja tis maar net WELKE coolermaster je hebt...
ik heb zelf op het moment waterkoeling
maar in mijn kast zorgen 5x 80mm fans en 1x 120mm fan voor een goede flow zodat ook me chipset laag van temp blijft
Oud 09-07-2002, 20:29
be062603
be062603 is offline
Citaat:
JantjePietje schreef:

Als je echt een goede cooler wilt neem dan bv de volcamo 6Cu+ , kost 18 € en koelt als de beste '( mijn amd xp 1900 + : 42 graden 100 % geladen ). Je moet niet meteen een cooler van 50 - 100 € kopen , deze zwaardere coolers worden vooral bij overclocking gebruikt
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:

Dus als ik heb goed begrijp moet je voordat je de PC aanzet eerst contact opnemen met de vluchleiding en ook nog eens een geluids ontheffing aanvragen ?

-Desecrator
Sterker nog; ik moest eerst zwaardere stoppen installeren, en een paar belletjes plegen met 't NUON wat betreft stroomtoevoer :>

Nee, 't valt mee hoor. Zo hard gaan ze niet (is n.l. niet nodig met 4 stuks :>)
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 21:10
Verwijderd
Citaat:
JantjePietje schreef:

http://www.tweakers.net/pricewatch/21709

Kost geen drol. Voor een euro'tje of 10 ben je 't heertje

Maar ik denk dat jouw temperaturen wel hoger zullen liggen hoor, ik heb een beste airflow in de kast. En dát scheelt.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 05:56
ick
ick is offline
duron 600 @ 612, warmer als 32 graden wil die echt niet worden..... had vroeger veel extra fans, nu enkel nog 2, probeer 't eens zou ik zeggen, onderin waar de ruimte zit 'n 8x8 cm, en evt. bij je voeding ook nog eentje

die onderin moet lucht in je kast blazen, die achteraan moet je lucht der weer uit blazen

scheelt makkelijk 10 graden in je kast, en 5 over je processor
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 21:06
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
ick schreef:
duron 600 @ 612, warmer als 32 graden wil die echt niet worden..... had vroeger veel extra fans, nu enkel nog 2, probeer 't eens zou ik zeggen, onderin waar de ruimte zit 'n 8x8 cm, en evt. bij je voeding ook nog eentje

die onderin moet lucht in je kast blazen, die achteraan moet je lucht der weer uit blazen

scheelt makkelijk 10 graden in je kast, en 5 over je processor
He maar moet je kast openstaan als je extra fans erin zet want ik heb geen plek meer in mijn kast.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 21:16
Verwijderd
Citaat:
JantjePietje schreef:

He maar moet je kast openstaan als je extra fans erin zet want ik heb geen plek meer in mijn kast.
Een open kast heeft juist geen ruk zin wanneer je een paar fans in je kast zet.

Over het algemeen heeft iedere kast standaard wel ruimte voor één 8x8 fan. Meestal zit-ie onderin van je kast, rechts van het moederbord onderin.

Wanneer je nergens blowholes hebt zit je met 2 mogelijkheden:

- Koop een kast waar meer fans in kunnen (met als gevolg dat je alles om moet bouwen).

- Pak een dremel/decoupeerzaag/kolomboor en jas er zélf gaten in. Kan ook eventueel in de zijkant-plaat van je behuizing. Let dan wel op waar je ze zet; niet dat je fan ineens tegen je bigass geluidskaart aan gaat beuken.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 22:11
klootzak2001
klootzak2001 is offline
mwa mijn athlon 1200 is ook redelijk koud 55 gradens..
dan zit er een of andere koper koelblokje op, en koelertjes (zullen wel 8 bij nogwat zijn) en natuurlijk moet je een ibm schijf extra koelen dus een blaast daar constant op.
is ongeveer 55 graden naar zwaar gebruik 50 normaal.
Reageren

Regels voor berichten