Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2005, 19:11
DvoorA
DvoorA is offline
Ik draag zachte contactlenzen (halfjaarslenzen vd Hans Anders). Ik doe ze 's ochtends rond een uur of 8 in en zo rond een uur of 2/3 's middags begint mijn zicht heel erg troebel te worden. Alsof mn lenzen heel vuil zijn, het is dan net alsof ik een waas voor mn ogen heb. Ik zorg gewoon goed voor mn lenzen, was mn handen, netjes vloeistof, 1x per week eiwittabletje, maar toch blijf ik dit probleem houden. Het lijkt me niet normaal dat ik ze gedurende de dag opnieuw eruit moet halen en schoon moet poetsen.

Iemand met tips/info/hetzelfde probleem, ik hoor het graag
Oud 11-01-2005, 19:27
dutch gamer
dutch gamer is offline
Ja bij mij worden ze ook steeds troebeler als ik ze langer in heb. Ik heb al speciale anti-eiwit vloeistof (ofzoiets), maar toch heb ik het. Mijn advies: houd je lenzen niet te lang in en knipper af en toe is een paar keer heel goed met je ogen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 19:33
Verwijderd
Goed knipperen is belangrijk, anders drogen ze een beetje uit en zie je waziger. Je kan oogdruppeltjes meenemen en die in je oog druppelen wanneer je waziger begint te zien, misschien dat dat helpt. (Dat kan je ook gewoon met lenzen vloeistof doen, maar je hebt ook speciale oogdruppels voor lenzen.)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 19:53
Zwarte Reiger
Zwarte Reiger is offline
Lenzen zijn niet zo geweldig voor je ogen, is mijn ervaring althans.

Mijn ogen werden rood en gevoelig en ik ging minder tranen plus ik kreeg last van mijn oogleden (ik maakte goed schoon btw).

Eens, maar nooit meer...

Maarja, dit is slechts de ervaring van een enkele persoon he.... people differ!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 20:00
Masquerade
Masquerade is offline
Ik heb het een keer heel erg gehad, zelfs mee naar de opticien geweest. Dan droeg ik mijn lenzen en op een gegeven zag ik gewoon helemaal niks maar aan een oog, omdat er een dikke waas op zat. Terwijl ik net nieuwe lenzen had, ik ze gewoon goed schoonmaakte. En als ik mijn lenzen er dan uit haalde, schoonmaakte en er weer in deed, had dat geen enkel effect.
De opticien wist ook niet waar het door kwam.

Toen op een gegeven moment zat ik te bedenken wat er anders was dan eerst en dat was het feit dat ik een andere lenzenvloeistof gebruikte. En waarschijnlijk zat daar een of ander bestanddeel in waar ik niet tegen kon.

Geen idee of dat bij jou ook zo het geval is. Maar het is een idee om erover na te denken.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 20:15
Verwijderd
Ook oppassen met mascara en ogen schaduw
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 20:24
Verwijderd
Ik zou even langs de opticien gaan als ik jou was, ik bedoel mss is dit wel een bekend probleem, of heeft je opticien er een goede oplossing voor ...

En anders neem je gewoon harde lenzen, ik heb nooit ergens last van
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 20:30
bosolifantje
bosolifantje is offline
hmm, zoiets had ik dus ook, ik dacht dat t niet zo erg was. maar nu ging ik laatst voor controle naar me opticien en die zei dat ik last had van vaatvorming en ik absoluut mijn zachte lenzen niet meer in mocht. ik had uiteindelijk kans om blind te worden. nou komt dit niet zo heel vaak voor, dus waarschijnlijk heb jij t niet, maar ik zou toch ff voor controle gaan ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 20:31
FreeZzze
FreeZzze is offline
Nou het kan ook zijn dat de bolling van je lenzen niet goed is en dat je daarom soms wat wazig wordt. Want je lens laat dan aan de zijkant los als het ook maar een beetje uitdroogt... Heb ik best vaak geha dmet die testlenzen ... En je kan ook speciale vloeistof kopen die minder snel je lenzen uitdroogt.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 20:31
snuvvel
snuvvel is offline
Ik had ook zoiets, ben naar de opticien geweest en heb oogdruppels gekregen. Misschien zijn jouw ogen te droog, dat was in ieder geval bij mij zo.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 13:21
DvoorA
DvoorA is offline
ok, thx voor de reply's allemaal, ik ga binnenkort wel even langs de opticien
Oud 14-01-2005, 13:42
J3s
J3s is offline
Ik zou idd even langs de opticien gaan, want het lijkt me niet echt normaal. Tuurlijk, sommige mensen zijn er gevoeliger voor dan anderen. Maar ik heb ook halfjaarslenzen en ik kan ze zonder enige problemen +/- 20 uur inhouden (alst zou moeten dan he). En oh ja, anders moet je ze gewoon om een uur om 12 ff schoonmaken.
Oud 14-01-2005, 15:35
Verwijderd
Citaat:
bosolifantje schreef op 11-01-2005 @ 21:30 :
hmm, zoiets had ik dus ook, ik dacht dat t niet zo erg was. maar nu ging ik laatst voor controle naar me opticien en die zei dat ik last had van vaatvorming en ik absoluut mijn zachte lenzen niet meer in mocht. ik had uiteindelijk kans om blind te worden. nou komt dit niet zo heel vaak voor, dus waarschijnlijk heb jij t niet, maar ik zou toch ff voor controle gaan ofzo.

dit heb ik ook. Het komt vooral omdat de zachte lens je oog teveel afsluit en het niet genoeg zuurstof krijgt. Je zou naar de oogarts kunnen gaan voor harde lenzen. Dit heb ik ook gedaan en heb al weer 1 jaar harde lenzen zonder problemen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 15:39
gurl19
gurl19 is offline
kan idd dat je zuurstofdoorlatend lenzen moeten hebben.
Maar ik heb dit zelf ook gehad en dit lag aan mn vloeistof. Nu heb ik duurdere en gaat het beter. Verder draag ik de goedkoopste mascara. Als je dure hebt blijft vaak zitten na dat je ogen hebt schoongemaakt. Die 'kruimels' tasten je lenzen ook aan.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 15:42
LoesPoes
LoesPoes is offline
Idd goed oppassen met make-up.. en ook vooral wat voor make-up remover je gebruikt!!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 16:21
teirg
teirg is offline
Ik heb dat ook soms als ik te lang geconcentreerd bezig ben aan de pc. De opticien zei me dat het dan beter is om om de tien minuten eens naar buiten te kijken ofzo en eens goed te knipperen, om je zicht weer scherp te stellen Van mij was het dus ook doordat ze te droog werden.
En ze zei ook dat je dat kan hebben van lang in ruimtes met airco te zijn.
Oud 14-01-2005, 16:29
Verwijderd
Citaat:
teirg schreef op 14-01-2005 @ 17:21 :
Ik heb dat ook soms als ik te lang geconcentreerd bezig ben aan de pc. De opticien zei me dat het dan beter is om om de tien minuten eens naar buiten te kijken ofzo en eens goed te knipperen, om je zicht weer scherp te stellen Van mij was het dus ook doordat ze te droog werden.
En ze zei ook dat je dat kan hebben van lang in ruimtes met airco te zijn.
Idd, als je lang geconcentreerd leest/naar een monitor kijkt, dan knipper je aanzienlijk minder. En ruimtes met airco zijn vaak niet erg vochtig, dat is altijd vervelend voor je ogen, helemaal als je lenzen hebt.

Volgens mij heb je verschillende soorten zachte lenzen, die van mij zijn vrij dik en drogen niet snel uit, ik kan dus vrij lang zonder veel te knipperen scherp zin. Als je ogen niet super vochtig zijn, is dat misschien een idee.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 12:27
ItsSuuS
ItsSuuS is offline
hey hey!!

Misschien heb je de verkeerde lenzenvloeistof!
Vraag eens aan Hans Anders of je andere vloeistof mee mag, want dat wil nog wel eens helpen!!

succes
Oud 15-01-2005, 13:04
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
ItsSuuS schreef op 15-01-2005 @ 13:27 :
hey hey!!

Vraag eens aan Hans Anders of je andere vloeistof mee mag, want dat wil nog wel eens helpen!!

succes
Je kan natuurlijk ook gewoon zelf andere vloeistof kopen. Ik gebruik altijd die van de Kruidvat.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Masquerade schreef op 15-01-2005 @ 14:04 :
Je kan natuurlijk ook gewoon zelf andere vloeistof kopen. Ik gebruik altijd die van de Kruidvat.
Die maakt maar voor een heel laag percentage schoon, voor half jaar-lenzen zou ik een iets professionelere vloeistof gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 15:33
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
ItsSuuS schreef op 15-01-2005 @ 13:27 :
hey hey!!

succes
Idd... waarschijlijk hebben ze d'r die van hun eigen merk verkocht, maar die maakt niet goed schoon (vooral die alles-in-één). Ik heb door die vloeistof onwijs last gehad van m'n ogen (draag daarom nu bril). Maar de opti-free-vloeistof (die ze ook daar verkopen) werkt
Oud 15-01-2005, 16:42
gurl19
gurl19 is offline
die van de kruidvat zou ik nie gaan kopen. Volgens de opticien van Pearl kan daar 75% van de mensen niet tegen. Waaronder ik. Het zou te zuur ofzo zijn. Ik heb eyewear van pearle (dacht ik) die werkt bij mij heel goed
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 17:26
Gruppie
Gruppie is offline
Ik heb ook halfjaar lenzen van hans anders en een tijdje geleden merkte ik ook dat ze na een paar uur gingen irriteren(en het duurde ook een kwartiertje voordat ze lekker zaten als ik ze indeed).. Ik had/ heb volgens mij one-step schoonmaaksysteem (heb potje met een steentje en een blauwe fles om ze 's nacht's in te doen en rode om 's ochtends schoon te maken) en wilde een nieuw rood flesje kopen, toen kwam mijn moeder met kruidvatlenzenvloeistof aanzetten en heb nu nergens meer last van! dus ik gebruik voor 's nachts gewoon die blauwe van hans Anders en 's ochtends van de Kruidvat.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 03:11
p-chez
p-chez is offline
Waarschijnlijk heb je (te) droge ogen voor lenzen. Zodra lenzen op je oog een beetje opdrogen, ga je troebel zien of zie je een waas. (is misschien wel al gezegd, maar geen zin om alles te lezen).
Lensvloeistof of speciale lenzen oogdruppels in je oog druppelen kan een uitkomst zijn.

Ik las hierboven ergens ook dat lenzen slecht voor je ogen zou zijn. Op het feit dat je ogen een deel van zuurstof worden afgesloten na, zijn lenzen niet slecht.
Ik heb al jaren (jaar of... 8 oid?) lenzen, en nooit ergens last van.

Laatst gewijzigd op 16-01-2005 om 03:14.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 11:03
DvoorA
DvoorA is offline
ik heb denk ik idd te droge ogen, al gooi ik er om de haverklap lenzenvloeistof bij, toch hou ik dat troebele zicht en die waas voor mn ogen. Ik schakel binnenkort maar weer over op een bril want dit vind ik een beetje teveel gedoe
Oud 16-01-2005, 11:05
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-01-2005 @ 15:36 :
Die maakt maar voor een heel laag percentage schoon, voor half jaar-lenzen zou ik een iets professionelere vloeistof gebruiken.
Oh? Ik heb trouwens geen half jaar-lenzen maar maandlenzen. Nooit ergens last mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Masquerade schreef op 16-01-2005 @ 12:05 :
Oh? Ik heb trouwens geen half jaar-lenzen maar maandlenzen. Nooit ergens last mee gehad.
Met maandlenzen maakt het niet zo veel uit, die heb je toch niet zo lang nodig. Maar wanneer je je lenzen langer nodig hebt, en je maakt ze schoon met kruidvat spul, zal je zien dat ze na een tijdje al wittig uit gaan slaan.

Zelf heb ik vloeistof van Pearle, No-Rub spul, wel fijn spul en ook niet duur
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 12:19
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-01-2005 @ 12:32 :
Met maandlenzen maakt het niet zo veel uit, die heb je toch niet zo lang nodig. Maar wanneer je je lenzen langer nodig hebt, en je maakt ze schoon met kruidvat spul, zal je zien dat ze na een tijdje al wittig uit gaan slaan.

Zelf heb ik vloeistof van Pearle, No-Rub spul, wel fijn spul en ook niet duur
Mag ik vragen hoe je dat weet? Want als dat spul echt zo slecht is, zouden ze het toch niet verkopen?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 13:41
gurl19
gurl19 is offline
omdat veel mensen niet tegen die ingredienten kunnen. Te hoge zuurgraad
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 14:05
Masquerade
Masquerade is offline
Dat was mijn vraag niet.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Masquerade schreef op 16-01-2005 @ 13:19 :
Mag ik vragen hoe je dat weet? Want als dat spul echt zo slecht is, zouden ze het toch niet verkopen?
Volgens mij mogen ze het gewoon wel verkopen, maar hoeven ze er dan niet persé bij te zeggen dat het niet zo goed werkt bij alle lenzen, ofzo.

Die lenzen van de Kruitvat zelf zijn ook niet fantastisch, maarja. Zolang er mensen zijn die er weinig geld voor over (kunnen) hebben, verkoopt het wel. Die spullen zijn niets voor niets goedkoper, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 16:38
LoesPoes
LoesPoes is offline
Een vriendin van mij kun ook niet meer over haar lenzen en heeft toen daglenzen geprobeert, en dat ging prima.. Wel prijzig trouwens
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 19:36
gurl19
gurl19 is offline
ze mogen het wel verkopen omdat het toch werkt bij sommige mensen!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 19:48
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 16-01-2005 @ 17:09 :
Volgens mij mogen ze het gewoon wel verkopen, maar hoeven ze er dan niet persé bij te zeggen dat het niet zo goed werkt bij alle lenzen, ofzo.

Die lenzen van de Kruitvat zelf zijn ook niet fantastisch, maarja. Zolang er mensen zijn die er weinig geld voor over (kunnen) hebben, verkoopt het wel. Die spullen zijn niets voor niets goedkoper, natuurlijk.

Oh? Ik gebruik die van het Kruidvat. Nooit last mee gehad.

Ik wilde enkel weten of Andijvie er zelf ervaring mee heeft gehad. Of ze zelf haar lenzen heeft zien 'verwitten', om het zo maar te zeggen, of dat een opticien het haar verteld heeft. Uit handelsoogpunt is het natuurlijk slim om alle andere merken af te kraken zodat de eigen producten verkocht worden

En als die zuurgraad te hoog is, waarom verlaagt de fabrikant die dan niet, als ogenschijnlijk 75% van de lensdragers niet tegen het merk kan?

Ik vraag me gewoon af wat er waar van is, maar misschien draaf ik wat door
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 20:09
gurl19
gurl19 is offline
zit wat in!! Ma dat zei de opticien tegen mij
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 09:46
Verwijderd
Mijn vriend heeft een tijdje zachte lenzen gehad en gebruikte toen kruidvat vloeistof; na een tijdje waren die lenzen helemaal troebel. (Terwijl hij ze gewoon goed schoonmaakte etc.) Na wat informeren bij zijn opticien en bij Kruidvat zelf, bleek dat meer mensen daar last van hadden Voor zover ik weet is de vloeistof nog steeds hetzelfde.

Goed, 75% van de mensen kan niet tegen die vloeistof, maar als jij er wel tegen kan, heb je gewoon geluk

(En volgens mij is het gewoon te duur om de vloeistof te verbeteren; dan kunnen ze hem niet meer zo goedkoop verkopen.)
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 13:27
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-01-2005 @ 10:46 :
Mijn vriend heeft een tijdje zachte lenzen gehad en gebruikte toen kruidvat vloeistof; na een tijdje waren die lenzen helemaal troebel. (Terwijl hij ze gewoon goed schoonmaakte etc.) Na wat informeren bij zijn opticien en bij Kruidvat zelf, bleek dat meer mensen daar last van hadden Voor zover ik weet is de vloeistof nog steeds hetzelfde.

Goed, 75% van de mensen kan niet tegen die vloeistof, maar als jij er wel tegen kan, heb je gewoon geluk

(En volgens mij is het gewoon te duur om de vloeistof te verbeteren; dan kunnen ze hem niet meer zo goedkoop verkopen.)
Okay. Ik wilde geen zeikerd zijn hoor.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten