Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2001, 00:13
AngelLena
AngelLena is offline
Met 1 kleine waarschuwing, zodra er discussies ontstaan die uit de hand lopen, aarzel ik niet en verwijder ik deze topic om problemen te voorkomen en komt er ook geen vervolg meer.
De mensen die de show op onzin volledig hebben gelezen, dit is dezelfde show, maar dan een week verder en aangepast, bijgeschuurd uitgebreid, maar hij is nog niet af...
Ik hoor graag meningen en tips, maar houd het daar ook bij aub, ik wil niet hetzelfde gedonder als vorige keer. Oke? Thanks alot.

Komtie:

Goedenavond lieve mensen. De niet lieve mensen niet gegroet. Leuk dat jullie er allemaal zijn. Nou ja… Of jullie het leuk gaan vinden is nog de vraag, komen we snel genoeg achter. Tot nu toe schijnen jullie het nog niet al te irritant te vinden, anders was de zaal nu al leeg en was ik klaar voor vanavond. Maakt niet uit hoor, dat enveloppie krijg ik toch wel. Hehehe… Mijn bedoeling van vanavond is om u een flinke dosis buikpijn,
kaakpijn en evt. een los kunstgebit te bezorgen. Dat betekent dus dat ik een manier moet vinden om u eens flink te laten lachen. Wat denk u zelf? Ben u een beetje een makkelijk publiek of moet ik me gaan staan uitsloven met vreemde dansjes, sprongen en salto’s die verkeerd uitkomen? Ja, dat dacht ik wel weer! Is heel jammer, gaat niet gebeuren. Het enige waar ik echt heel goed in
ben…is stil staan. Haalt de lol er wel vanaf he? Nou troostje dat figuur
naast bakt daar niks van…grote kans dat zij wel op haar bek gaat vanavond.
Maar zoals ik al zei, ik ga dus mijn uiterste best doen om u te laten lachen.
(Zij wel…) Over lachen gesproken, als kind had ik niet veel te lachen.
Werd altijd gepest, klasgenootjes zagen me liever dood dan
Levend…nu waarschijnlijk ook…maar dan vanwege mijn
Inkomen…
Maar de geboren actrice die ik ben, niemand merkte ooit wat voor rottijd ik had op de basisschool. Mijn moeder zei altijd tegen mij: “Meisje, het is dat we in Appelscha wonen, anders had ik je meteen laten inschrijven bij..” nee, niet bij een jeugdinternaat!!! Wie zei dat??? Tjonge wat een betwetend
Aapje…we houden je in de gaten vanavond..”Had ik je meteen laten
inschrijven bij toneelschool Amsterdam.”
Maar ja, da’s nogal ver weg he? Ik zie mezelf al helemaal elke dag met het
Openbaar Vervoer naar Amsterdam heen en terug reizen. Inclusief de vertragingen, molestaties op het station, controlerende conducteurs...alsof die het ooit
Doen… Nee, leek me geen goed plan. Op mezelf wonen kon ik toen nog niet
he? Ik was 8.
Maar, speciaal voor onze betwetende apenmans hier, mijn vader werkte op
Zo’n jeugdinternaat. Je weet wel, zo’n locatie achteraf met een stel
blokhutten waar een stel jeugdige snotapen met crimineel verleden of problemen thuis opgesloten zitten. Mijn vader werkte daar al1s administratief medewerker. Ja, een echte. Wow, bestaan die nog? Ja, met uitsterven bedreigd (snif) Beschermde diersoort dus. Oke, ga verder… Ik weet dat ik iets van mijn vader in me moet hebben maar zijn gave met cijfertjes is tijdens mijn ouders verwoede pogingen mij te creëren achtergebleven.
Eeeeuh uitleg? Hij ziet bijvoorbeeld een formulier met veel nummertjes en
moeilijke begrippen, vult de hele zooi in, kriebelt zijn handtekening eronder en grijpt al weer naar de volgende van de stapel. Stel je voor, datzelfde formulier ligt nu voor mijn neus. Ik kijk iets te lang naar de duizeligheid verwekkende cijfertjes en moeilijke begrippen, sla stijl achterover en mijn oud klasgenootjes van de basisschool hebben hun zin.
Maar, zeer jammer voor hen, op latere leeftijd werd ik vrolijk! Hoe kreeg ik het voor elkaar. Tja, ik vraag het me nog steeds af.
Maar ik maakte kennis met een heel bijzonder meisje met precies dezelfde
instelling als ikchijt aan alles, niemand hoeft me te vertellen wat ik
moet doen in mijn leven, dat kan ik prima zelf bepalen en als iemand het er niet mee eens is...eeeeuh..ja. Nou zo’n instelling zo
ongeveer. En ik kon lachen met die meid joh! Die had verhalen…net
als ik nu…
En we hebben wat meegemaakt samen. Niet te geloven. Vaak compleet onzinnige
dingen. Moet ook kunnen toch? Ik weet nog heel goed, ze kwam in een tussenuur bij mij met een verhaal over een bierflesje.
En niet zomaar een bierflesje, nee, ga d’r maar ff goed voor zitten en
opletten he?
Zij heeft namelijk 2 broers. Ja, en een zus, maar vermoedens gaan rond dat zij van de melkboer komt. Maar goed, die broers die wonen op zichzelf samen in een klein flatje in de buurt. Nou hadden ze daar een feestje. Staat zo’n meid op het balkonnetje, flikkert per ongeluk een bierflesje naar beneden.
Zwaartekracht!!! Makelaar kwaad!!! Niet te zuinig. Die broers denken: doe niet zo moeilijk, ff naar beneden met veger en blik, veeg de boel op, mieter het in de afvalbak, klaar. Maar nee, het mocht niet zo zijn! Er moest een speciale professionele schoonmaakploeg opgeroepen worden. Voor 1 bierflesje! Kan je het je voorstellen? EN zij mochten het gaan lopen betalen!!!
Nou goed denken die broers, voor die 5 minuutjes die ze aan dat ene bierflesje kwijt zijn zullen ze vast wel niet zo’n hoge rekening sturen. FOUT!!!! 3000 Piek voor dat ene rotflesje! Ja, lach maar das echt waar!
Wij slaan aan’t rekenen. Stel dat wij bij die schoonmaakploeg zitten en we
gooien een heel krat naar beneden… Dat zijn dus 24 flesjes, x 3000 piek =
f72000,-. En het krat zelf mieteren we er achter aan, dus nog eens 3000 piek, das 75000 piek. Hoeveel kratten kopen we daarvoor? Beetje leuk merkje, 25 gulden het krat, = 3000 kratten! Voor elke krat die we naar beneden keilen krijgen we 3000 kratten!
Nu gooien we 5 kratten naar beneden. Betekent dat we 15000 kratten verdienen. Zeg dat als we elk weekend goed willen doorhalen dat er 2 kratten per weekend doorheen gaan. Betekent, dat we 7500 weken onder de pannen zitten. Betekent ook dat voor elke 5 kratten die we naar beneden flikkeren, we iets meer dan 144 jaar elk weekend straal bezopen zijn!!!! Vanaf dat moment gingen we er serieus over nadenken om dat atheneum papiertje wat ze diploma noemen vervroegd op te fikken
en ons te laten inschrijven als werknemers bij een schoonmaakploeg.
Hebben we toch maar niet gedaan, ze namen geen minderjarigen aan…
Maar ‘t zet je wel aan’t denken niet? Is die school trouwens toch
nog ergens goed voor. Ons leren hoeveel we zouden kunnen verdienen aan een
bierflesje…
Maar serieus, school heeft ook z’n leuke kant. Vandaar dat we het ook
nooit school noemen, maar: wie ligt er het eerst buiten de deur, de leraar
of jij? afgekort:’leraartje pesten’. Tja, he, daar zijn ze
voor toch? Doen verder toch niks. Mogen ze niet van de wet. 2e Fase noemen ze dat. Die studenten werken zich helemaal de pleuris om dat domme papiertje te halen en nog een paar jaar opgesloten te zitten in zo’n studeergesticht, en die leraar die zit erbij en kijkt ernaar. Krijgt ie z’n centen voor. Leuke manier om geld te verdienen niet?
Maar, er zijn ook leraren die wat meer doen. Die geven dan zo’n lesje waar
je echt geen flikker hoeft te doen omdat het zo simpel is dat je van die 4 uur per week dat je er aan moet besteden aan een half uurtje genoeg hebt. Die spenderen de rest van hun tijd aan bijles geven aan studentjes die problemen hebben met een ander vak! Zo had ik ooit een leraar die aan zijn eigen vak eigenlijk helemaal niks deed omdat niemand er wat aan deed en toch iedereen ruim voldoende haalde, maar die zat de hele les met een wiskunde boek voor zijn neus en een aantal leerlingen aan zijn tafel die er de ballen van snapte en hij ging het fijn ff uitleggen totdat iedereen het snapte. Dan vraag ik me af: wat zegt dat over die wiskunde leraren????
Ik heb ook heel veel bewondering voor de mensen die hun middelbare schooltijd moesten afsluiten in het oude systeem. De mazzelpikken. Mijn neef Kjell is er 1 van. Gymnasium afgestudeerd, doet een studie technische bedrijfskunde in Enschede, is voor stage naar zuid Afrika geweest, zit inmiddels in India. Ook voor stage. En die komt met een stel verhalen joh!!!! Geweldig! Is daar met OV heen gereisd. Hij moest naar Delhi. Hij kreeg een vlucht toegewezen die vertrok vanuit Schiphol, en die via Kopenhagen vloog… Kortom een reistijd van ruim 9 uur door die gigantische omweg… Zoals ik al zei, openbaar vervoer.
Komt ie aan op dat vliegveld in India New Delhi, komt ie er ineens achter dat mensen in India het niet zo nauw nemen met de tijd. Kortom hij heeft daar 2 en half uur staan wachten tot ie opgehaald werd van dat vliegveld naar zijn tijdelijke verblijf. Tijdens die rit maakte hij meteen het chaotische verkeer van India mee: auto’s, bussen, autoriksha’s, cycleriksha’s, normale fietsers, brommers, motoren en koeien, alles krioelt er door elkaar.

‘s Avonds ging hij met degene die zijn stage had geregeld, Sanjog, naar
een groot plein wat schijnbaar the place to be is voor de upperclass studenten. Het had wat caffees, restaurants en een grote bioscoop. Ze gingen erheen om een hapje te eten. Ze hadden daar een McDonalds! Goeie zaak zou je denken…
FOUT!!! Het was een McDonalds zonder varkensvlees voor de moslims en zonder
rundvlees voor de hindu’s. Veel keus blijft er dan over he?
Vervolgens werd hij uitgenodigd om de volgende avond mee te gaan naar de
bruiloft van de dochter van een vriend/collega van de vader van Sanjog.
Pfffff...gered...
Dus hij met die hele familie van Sanjog naar die bruiloft van een meisje dat de hele familie nog nooit had gezien. Internationale gasten op een Indiase bruiloft zijn heel speciaal. Dus Kjell die werd ook aangekeken en behandeld als een God zo’n beetje. Al snel werd het hem duidelijk waarom ze op deze bruiloft van een vreemde waren gekomen, er werd een enorm buffet naar binnen gebracht. Nog voor het huwelijk. Na voldaan te zijn, vertrokken ze weer in de auto terug naar huis, zelfs nog voor dat de bruid ooit was verschenen.
Mijn neef Kjell had zich duidelijk niet zo goed verdiept in de Indiase cultuur voor hij er heen ging, anders had hij het volgende geweten. Hij liep vast op een klein voorvalletje tijdens de lunch op zijn stageplek.
Er werd rond een uur of 12 dus gevraagd wat hij wou voor de lunch. Hij besteld op de gok wat, en na een tijdje staat alles klaar in de vergaderkamer, klaar voor een gezamenlijke maaltijd. Hij begint te eten, en na 4 happen werd zijn bananenblad onder hem vandaan gegrist en hij mocht toekijken hoe zijn rechterbuurman met zijn maaltijd verder ging. Gelukkig was hij zo verbaast dat het niet in hem op kwam om ruzie te gaan maken met de gast die z’n eten had gejat en voor hij was bijgekomen kreeg hij het gerecht van de linkerbuurman… net op tijd de derde wereld oorlog voorkomen. Zo ging dat eten de hele tafel rond in een behoorlijk tempo en nadat iedereen wat van iedereen heeft gehad, krijg je je bestelde gerecht weer voor je neus en kan je rustig verder eten.
Familie, het blijft een wonderlijk verschijnsel. Daar wou ik graag wat meer over vertellen. Dat zou ik echt graag willen doen… Maar dat gaat niet, want ik weet niks…
Wel kan ik misschien iets vertellen over de familiehuisdieren. Nou ga ik niet zo afgezaagd beginnen als mijn collega’s over goudvissen in kommen…
Alhoewel, ik zou natuurlijk hele spannende dingen kunnen vertellen over die
klote vissen in de vijver die een geheime affaire hebben met de reiger.
Ja, waarom zouden ze anders zo vaak verdwijnen?
En duur zijn die krengen ook nog. Ja, ik weet niet of jullie op de hoogte zijn van de prijs van die Koi-Karpers tegenwoordig? Die kunnen zo al 100 gulden per 1 zo’n klein rot visje kosten!
Maatschappij van tegenwoordig. Alles wordt wel heel erg duur vind je niet?
Eten,kleren,entreegeld...schoonmaakploegen...
Maar, zoals ik al zei, die vissen bij ons achter het huis schijnen een affaire te hebben met een reiger. Nou bedankt! Maar als we het toch over affaires hebben, een vriendin van mij is al helemaal leuk bezig!
Ook dat zou ik graag vertellen maar er zit geen censuur op live-shows, dus dat gaat niet.
Ik weet nog goed toen ik met een stel vriendinnen een ritueel fikkie aan het stoken was op klein overdekt plateautje. Ja, hadden we een ritueel voor. Je schrijft alles wat de laatste tijd klote is geweest op en dat dient dan als brandhout. Dus wij hadden wat verhalen opgescharreld, op dat plateautje gelegd, en opgefikt. Werd toch nog een behoorlijk kampvuurtje moet ik zeggen…
Nou had 1 van die meiden, ze heette Pieta, die had het nogal koud. Ja, dun
bloesje aan om elf uur ‘s avonds, geen jas mee, dat werkt niet. Nou
had die ander, ik noem d’r altijd Marchje, een jas bij zich waar een keer
3 personen tegelijk in hebben gezeten. Dus die biedt een plekje aan in haar jas.
Pieta neemt die natuurlijk aan. Maar toen kwamen we er al snel achter wat voor geheim die jas met zich meebrengt. Tijdens dat ze met z’n 2en in die jas zaten opgesloten, moest er na de rituele verbranding ook nog een stukje naar huis gelopen worden. Maar om van dat plateau af te komen, moet je van een trapje af. Ze doen samen een stap van dat trapje af en ineens beginnen Pieta’s benen een eigen leventje te leiden... volgens mijn vermoedens ligt de schuld daarvan bij die jas, maar goed, Marchje probeert uit alle macht Pieta, en dus haarzelf ook, overeind te houden, maar aangezien Pieta’s lichaam een onstuitbare zin had om de grond te voelen, lagen ze op de grond. En die arme Marchje maar proberen om overeind te komen en Pieta mee te slepen. Lukte niet, Pieta’s lichaam zat als een magneet vast aan de grond. Was met geen mogelijkheid overeind te krijgen.
Eenmaal afscheid genomen te hebben van haar zeer geliefde grond, werd Pieta
overeind gehesen.
Die Marchje, daar kan ik nog een leuk verhaal over vertellen. Ja, da’s een
heel vreemd meisje. Niet eens zozeer in gedrag, maar meer in d’r lach. Ze
stokt gigantisch met er adem zo gauw ze moet lachen. Klinkt net als een cavia met een astma-aanval weer je wel?
Dan heb je onze hond, heel nieuwsgierig en troostend, maar zo gauw Marchje
begint te lachen, schiet ie onder de tafel van angst. Die ziet natuurlijk meteen een reuze cavia mutant voor zich die om de zoveel tijd een astma-aanval krijgt en em op wil eten.
Honden zien altijd alles anders dan wat het is. Maar ach wie ziet alles wel
precies zoals het is? Ik ken er maar 1tje.
En dat ben ik.
Ja, ik wil niet arrogant overkomen ofzo hoor, maar tegenwoordig zie ik alles precies zoals het is. Niet alleen wat ik wil zien, niet alleen wat ik niet wil zien, eigenaardig trekje van de mens trouwens, nee, ALLES. Tot op het bot toe. Je zou bijna zeggen dat ik röntgenstralen in mijn ogen heb, maar zover gaat het nou ook weer niet.
Ja, je zou het niet zeggen, maar je kan ook alles. ALS JE MAAR WIL!!!!!!!!!!!
Wil je een baan in een hogere functie die meer betaald krijgt? Dat kan.
ALS JE MAAR WIL!!!!!!!!
Wil je een nieuwe auto die eigenlijk veel en veel te duur voor je is? Dat
kan. ALS JE MAAR WIL!!!!!!! Want waar een wil is, is een weg.
Wil je een nieuwe lover nadat je je vorige op straat hebt gezet die 10 keer zo lief en knap en stoer is als je vorige? Dat kan. ALS JE MAAR WIL!!!!!!!!
HOH!!!!! Wacht even! Daar valt over te discussiëren. Dat is niet altijd
Zo. Ze zijn er wel hoor, maar vaak onbereikbaar of van de andere kant.
Ach, dat probleem heb je wel eens. Maar ik vind het sowieso al een kunst als je die gasten weet te vinden. Heeft iemand toevallig zo’n
plekkie waar die mensen vaak rondhangen? Ja, u? Geweldig! Wat doet u hierna
vanavond? Niks? Dan kom ik even met u mee naar dat plekkie.
Oh, sorry, ik dwaal nogal af he? We hadden het over de beestenboel.
Cavia’s, vissen, honden…wat mist er in dit rijtje? Nou? Juist! De
terrorist! Ook wel genoemd de kat. Katten zijn echte rasterroristen. Zeg
eens eerlijk, wie heeft hier allemaal een kat?
Aha. En nog een keer eerlijk, wie is er werkelijk waar ook nog op dat beest
gesteld?
Dat meent u niet!!! Dom, dom dom! Bent u allemaal een beetje van hiero??? Let eens goed op dat kleine huftertje! Die zijn helemaal niet zo lief! Zoals ik al zei, mensen zien alleen de dingen die ze willen zien. TREK JE OGEN OPEN!!!! Ooit iets kwijtgeraakt? Al is het maar iets kleins?
Behalve muizen dan!!! Die geëvolueerde aap hiero begint nu toch
behoorlijk op mijn zenuwen te werken! Ja? U was iets kwijtgeraakt? Wat dan?
Autosleutels. Waar had u ze neergelegd? Aha, en waar vond u ze terug? DAT
BEDOEL IK MAAR!! Katten, terroristen zijn het! Ze nemen het huishouden over, vernielen alles in bereik en als het glinstert pikken ze het in!!!
Wat zei u? U heeft geen kat... ZEG DAT DAN METEEN!!!!!!!!
Voor de andere mensen op de 1e rij die het idee ook nog niet begrijpen, het is de bedoeling dat wij u in de zeik nemen, niet dat u ons laat zweten! Begrepen?
Ja? Want anders, een collega van ons gebruikte ooit een kanon in zijn show en die is nog intact en staat heel toevallig hier achter het gordijn! Ik kan em er zo bij halen hoor!
Maar omdat ik in een goede bui ben, gefeliciteerd, dat is zeldzaam, zal ik wat vertellen over mijn eigen kleine terrorist. Als dat beest een mens was geweest, was het een massamoordenaar echt waar! Nou maar hopen dat reïncarnatie niet bestaat…
Hij kwam dan ook op een wat vreemde manier bij mij terecht. Ik was namelijk van de zomer door het bos aan’t crossen met mijn paard… Ja, hele
dierentuin achter het huis, en ik weet nog, het ging redelijk hard. Ik had
de tranen in mijn ogen staan door de tegenwind.
Ineens zie ik vanuit mijn ooghoek een klein rood/oranje vlekje.
Nieuwsgierig als ik ben zoek ik wanhopig naar de rem van dat beest, en warempel,
het staat stil, zat ik toch ff mooi bij dat beest tussen zijn oren, zover
schoot ik naar voren!
Ik veeg m’n tranen weg, kijk in de richting van dat vlekje en zie ik daar
een klein rood katertje liggen. Ineengekrompen als een konijntje onder aanval, of een egel zonder stekels.
Ik denk dan meteen: waarom zou iemand nou zo’n schatje hier dumpen? Daar
kwam ik dan ook altijd snel genoeg achter.
Dus ik pak het beestje op, spring op m’n charmantst weer in m’n
zadel, zet dat beessie voor op mijn zadel en cross terug naar huis. Het eerste wat het huftertje doet is zijn tanden in de zadelknop zetten. Ik denk ach, vooruit, het zal wel honger hebben, wie weet hoe lang het beestje daar gelegen heeft?
Zo gauw we thuis zijn, krijgt ie wat te vreten en wat water. Denk je dat ie
tevreden is? Nee hoor, meneer eist een krabpaal! Mijn benen liggen nu aan
alle kanten open. Ik noemde de kleine terrorist Tarzan. Thuis had ik ook
nog een hond. Nee, geen Jane maar gewoon zo’n echt ouwelullenhondje
weet je wel? Een Friese Stabij, slaapt de hele dag, wordt wakker voor eten en lopen en dat was het actiefste deel van de dag. En die Tarzan die komt voor het eerst in aanraking met die hond. Die hond zit te kijken, doet niks, ziet de kat naderen, doet nog steeds niks, ziet die kat springen, doet nog steeds niks, voelt ineens 20 nagels in z’n rug en kop zeg! Springt 2 meter de lucht in, stoot z’n kop tegen het plafond, flikkert nog half bij bewustzijn van de klap op de grond, en met zijn laatste beetje energie sleept hij zich onder de tafel en slaapt ff 3 dagen uit. Je had die kat moeten zien kijken, vuile saddist! Maar zo af en toe moet ik ook wel om het diertje lachen hoor. Zo kwam ik laatst thuis uit het dorp, met en grote plastic zak met een paar boodschappen. Die terrorist is natuurlijk nieuwsgierig. Begrijpelijk. Maar hij mocht eigenlijk niet aan de inhoud van de zak komen. Ik moest heel nodig naar de wc, dus ik denk, ik zet die tas ff ergens neer waar die kat er niet bij kan komen. Had ik dat beest alweer fout ingeschat. Toen ik terugkwam de kamer in had Tarzan de tas al naar beneden gesleept, was er inmiddels in gekropen en zijn hoofje kwam heel schuldig uit de tas zetten met een plak ham op zijn hoofd en
zo’n chippie met een ringetje aan zijn oor. Dat was ff letterlijk de kat
in de zak vinden.
Ja, het spreekwoordelijke gaat niet echt op he? Maar het valt me op dat sommige spreekwoorden helemaal niet kloppen! Ik weet niet wie ze verzonnen heeft, maar die was niet helemaal helder, dat weet ik wel. Laten we er voor de gein eens een paar analyseren.
Neem bijvoorbeeld: zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens.
We hebben thuis zo’n grote Blokker klok, waar een paar miljoen van zijn
verkocht, maar zoals ie bij ons tikt, tikt ie nergens!!! Nee ken kloppen,
dat klote ding tikt maar 1 keer in de 3 seconden!!!
Of: wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in.
TUURLIJK NIET!!!! Je weet toch wel waar je die kuil gegraven hebt of niet dan? En dan nog, wanneer zou je er in moeten vallen? Tijdens het graven??? Als je klaar bent en er bij weg loopt? Of als je gaat kijken of die kuil er nog ligt???
Nog zo een: Een appeltje met iemand te schillen hebben.
Nou dan ben je kwaad op iemand, dan wil je wraak. Ga je er zeker appels mee
zitten schillen, bakje thee erbij???? TUURLIJK!!!!
Kent U de uitdrukking: Iets kennen als je eigen broekzak?
Heeft u dat dan nooit dat u ergens staat of loopt en ineens denkt van
He...ik dacht dat er toch minstens 1 voorwerp in die zak zat??? Of
meer in de kant van: wat is dit, en waar komt het vandaan??
Nog leuker: een gezicht als een oorwurm.
Als ik me niet niet vergis, is dat een beessie van 1.5 cm lang…
Hooguit…
Wie weet in godsnaam hoe dat gezicht er uit moet zien???
En nu we toch bij god zijn aangekomen, ik keek laatst in zo’n
spreekwoordenboek en daar stond als uitdrukking:Jan allemachtig. Op zich geen probleem, een beetje beschaafd vloeken moet kunnen, toch? Nee dat betekent het helemaal niet, het is een ander woord voor grondgraafmachine…wij hiero roepen regelmatig godallemachtig, maar wat roepen we dan eigenlijk? Luchtgraafmachine? slaat op niks toch? En op god kunnen we nog wel even doorgaan…tenminste…niemand heeft rotte tomaten bij? Mooi dan kan het!
In elke voorstelling komt een stukje over god voor, dus ook in deze. Ja anders raakt het hele systeem ontregeld DOOR ONS en dat kan natuurlijk niet. Er zijn zo godsgruwelijk veel godsdiensten dat ik me echt afvraag waar we nou helemaal mee bezig zijn. Kunnen we het niet even, voor de wereldvrede, even allemaal in dezelfde god geloven? Als het dan toch een andere god blijkt te zijn praten we dat boven wel even uit want god zal toch niet helemaal een onredelijke gozer zijn, toch? Of hij komt even naar beneden: “hallo ik ben god, hoe maakt u het? Ja, jullie geloven al jaren verkeert joh! Ik ben een vrouw en ik zit boven met de 14de apostel en Jezus, dat gedeelte hadden jullie wel goed, lekker te kaarten man! Maar ik ga weer naar boven voor ze in mijn kaarten kijken enne braaf zijn niet meer vechten en ik zie je over een half jaar wel weer!”
Over een half jaar? “Ja joh, dan ga je dood. Maar heeej, de
mazzzels!!!”
Nou dan zijn al je geloofsproblemen opgelost…dan zit je
alleen nog met het probleem dat je over een half jaar dood gaat, maar goed
je hebt de wereldvrede gered en je kunt niet alles hebben.

Nou, zo is ie nu geworden? Wat denkt men? Kan het wat worden? (is geschreven voor 2 personen trouwens, voor de duidelijkheid)

Oud 08-09-2001, 16:42
Ringmaster
Ringmaster is offline
Het lijkt me verstandiger dat ik deze keer GEEN commentaar geef.
Oud 09-09-2001, 20:23
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Ringmaster schreef:
Het lijkt me verstandiger dat ik deze keer GEEN commentaar geef.

Tenzij je ineens behulpzaam bent geworden met evt. tips ofzo, lijkt me dat ook heel verstandig ja...
Oud 09-09-2001, 21:43
Genesis
Genesis is offline
whooow! wat een verhaal zeg!! vind hem echt goed, en denk zeker dat als je dit allemaal goed weet te brengen, dat het echt een erg leuk stukje kan zijn!! zuuk6 ermee!!

veel liefs,

Genesis
Oud 10-09-2001, 12:02
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
hehe ik zou zeker willen komen kijken

tof stuk..
ehm je had het vrij aan het begin over een persoon naast je (ik denk dat het de bedoeling is dat er dan ook een persoon naast je staat) misschien is het leuk (waarschijnlijk doen jullie dat al) om die persoon steeds te laten reageren op jou verhaal (voorbeeltje: klasgenootjes zagen me liever dood dan
Levend…nu waarschijnlijk ook…maar dan vanwege mijn
Inkomen… bladiebladiebladiebla)
eigenlijk een beetje bitcherig das wel komisch.
ik vind het een tof stuk

ps: als je nog een ander stuk gaat maken ooit (lijkt me leuk) is het handig om te proberen de realiteit uit het stuk te halen maar er toch in te laten. daar bedoel ik mee. het is vrij gewaagt om over je vrienden te schrijven (pieta en marchje).
omdat als er commentaar op gegeven wordt bijvoorbeeld dat regelrecht naar hun toe wordt geschoven snap je.
kijk maar naar de "grote" cabaretiers. die gebruiken ook geen namen, en de dingen die ze echt zelf hebben meegemaakt vervormen ze zo dat er een scheiding ontstaat tussen toneel en realiteit snapje?

ik hoop dat je er wat aan hebt
en het is helemaal niet negatief bedoelt ofzo. ik vind het een heel erg grappig stuk.
alleen je kan commentaar krijgen op het stuk van bijvoorbeeld: sjees die mensen die dat doen zijn echt dom. en omdat je dat eigenlijk duzz zelf hebt meegemaakt is het zo'n indirecte kwetsing
naja
daar hoef je je niets van aan te trekken, wat ik denk dat mijn buik na zo'n voorstellling zeker pijndeed (zou ik ook niet doen)
Oud 10-09-2001, 12:06
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
btw: die zou ik ook niet doen van me in de topic hierboven slaat op dat je je er niets van moet aantrekken
Oud 10-09-2001, 17:46
AngelLena
AngelLena is offline
ja, ikk snap denk ik wel wat je bedoeld hoor. Namen worden waarschijnlijk nog aangepast. (veranderd) Dan kunnen ze geen associaties maken...
Oud 11-09-2001, 21:21
stalkgirl
stalkgirl is offline
heb m niet helemaal gelezen maar op zich best grappig
op t podium moet je t natuurlijk ook nog leuk brengen als dat een beetje lukt kunt je dr best wat leuks van maken denk ik
Oud 13-09-2001, 14:24
AngelLena
AngelLena is offline
dank je wel. Zal het ook doorgeven aan Nienke (waarmee ik het schrijf). En zo gauw er ontwikkelingen zijn horen jullie het natuurlijk meteen. Op moment ff niet, maar komt nog wel...
Oud 14-09-2001, 19:32
Verwijderd
ga je nem nog opvoeren ofzo??? en wanneer?? en Waar. ik wil weten, ik wil kijken
Oud 14-09-2001, 20:03
Ringmaster
Ringmaster is offline
Citaat:
Acey schreef:
ga je nem nog opvoeren ofzo??? en wanneer?? en Waar. ik wil weten, ik wil kijken

Over 2 weken, de Kleine Comedy in Amsterdam, kaarten zijn al uitverkocht, na afloop worden frikandellen geserveerd.

Oud 15-09-2001, 21:11
AngelLena
AngelLena is offline
Hij wordt idd opgevoerd, wanneer en waar is nog niet helemaal zeker. Waarschijnlijk eerst op Stellingwerf College in Oosterwolde (fr) en daarna in de Lawei in drachten. Maar dat hangt er nog van af. Hoor je nog wel...
Oud 15-09-2001, 22:52
Verwijderd
sorry, von alleen het stukje van die blokkerklok leuk en van die spreekwoorden
Oud 16-09-2001, 19:26
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Osiris schreef:
sorry, von alleen het stukje van die blokkerklok leuk en van die spreekwoorden
dat kan. Ieder heeft zijn eigen mening.
Oud 19-09-2001, 16:49
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef:
dat kan. Ieder heeft zijn eigen mening.

denk dat het niet precies de humor is die mij echt laat lachen,maar er komen vast nog heel veel positieve reacties
Oud 19-09-2001, 19:54
AngelLena
AngelLena is offline
ieder zijn eigen humor he? Je kan bijna onmogelijk IEDEREEEEN aanspreken met je humor.

Regels voor berichten