Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2005, 12:59
meisje
meisje is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-01-2005 @ 13:55 :
Dat ligt in de aard van de mens

whats new
De Islam wordt misbruikt door een aantal moslims.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2005, 13:05
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 19-01-2005 @ 13:59 :
whats new
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:21
libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-01-2005 @ 15:02 :
Insaallah niet.
Ik vind het heel goed dat Moslims zich groeperen. Had zoals nare man al zegt veel eerder moeten gebeuren. Maar niet onder de noemer Islam. Niet dat er wat mis is met de Islam, in tegendeel zelfs. Maar in de huidige politieke wereld is dat absoluut niet verstandig.
waarom zo negatief over de islaam? en wat vindt je van de sgp?? en de christen unie ...dat zijn allemaal ook religieuze partijen
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:21
PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-01-2005 @ 11:38 :
Dat is dus niet waar die keus werd alleen gegeven aan soldaten die tegen hen hadden gevochten, burgers van een veroverde stad mochten hen geloof in vrijheid uitoefenen ze moesten wel belasting betalen maar dat is gebruikelijk.

maar goed ik ga naar huis en ga hier strax nog wel dieper op in
Ik vind beschermgeld heel wat anders dan de normale belasting!
Dat is hetzelfde als dat we nu tegen de moslims zeggen: jullie mogen moslim zijn, maar dan betalen jullie ons wel.
Dus is het een soort afkoop.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:22
libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
meisje schreef op 19-01-2005 @ 13:59 :
helaas wel..maar daarvoor hoeven we niet iedereen over een kammetje te scheren!(ik zeg niet dat jij dat doet) maar gewoon over het algemeen...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:26
libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 19-01-2005 @ 11:34 :
Nou, omdat andersdenkenden (christenen, joden, heidenen etc) als tweederangsburgers worden behandeld, de dihmni-status.

In Mohammeds dagen werden overwonnen joden en christenen die zich niet tot de islam bekeerden toegestaan te leven indien zij de djizja betaalden, een “bescherm”-belasting. Heidenen werd alleen de keus gegeven om zich te bekeren of te sterven. Dit was de “vrede” aangeboden door de 7e eeuw islam. Tot op de dag van vandaag worden in ieder land waar de islamitische wet (Sjaria) geldt, niet-moslims (en ja, vrouwen) behandeld als tweede klas burgers.

Bron
wat een onzin...dat niet-moslims als tweede klas burgers behandeld worden...kijk aub bijvoorbeeld in libanon..het word geregeerd door voornamelijk Christen en een deel moslims en armeens-orthodox!!! en egypte precies hetzelfde!! christenen en moslims kunnen zeker samenwerken maar het is het westerse propaganda dat het samenwerken probeert te belemmeren!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:31
Verwijderd
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 19-01-2005 @ 14:21 :
Ik vind beschermgeld heel wat anders dan de normale belasting!
Dat is hetzelfde als dat we nu tegen de moslims zeggen: jullie mogen moslim zijn, maar dan betalen jullie ons wel.
Dus is het een soort afkoop.

Een lesje in geschiedenis zou je goed doen bekijk niet alles vanuit ons huidige standpunt want toen gelden er hele andere waarden. De arabieren waren maar bar beschaafd vergeleken met andere veroveraars legers

Ze betaalden belasting om het rijk in stand te laten houden, de sharia verbood dat een mede moslim op te leggen, dus als ze zich bekeerden hoefden ze niets meer te betalen en dat stond ze vrij, de arabieren hadden eigelijk daarom het liefst dat ze zich niet bekeerden.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:31
PierdeRegenworm
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 14:26 :
wat een onzin...dat niet-moslims als tweede klas burgers behandeld worden...kijk aub bijvoorbeeld in libanon..het word geregeerd door voornamelijk Christen en een deel moslims en armeens-orthodox!!! en egypte precies hetzelfde!! christenen en moslims kunnen zeker samenwerken maar het is het westerse propaganda dat het samenwerken probeert te belemmeren!
Juist in Libanon zijn de christenen nog aan de macht.
Ik ken ook Syrisch orhodoxen (Turkije) en die zijn gevlucht, omdat zij verdrukt werden door de islamitische Turken en Koerden.
En ik denk niet dat zij voor de lol uit hun land vluchten.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:36
Verwijderd
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 19-01-2005 @ 14:31 :
Ik ken ook Syrisch orhodoxen (Turkije) en die zijn gevlucht, omdat zij verdrukt werden door de islamitische Turken en Koerden.

Ik kan je ook verhalen over libanese christen die in tijd van oorlog gebruik maakten van de gelegenheid om met Israel te heulen en hun moslim buren te vermoorden.

Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 13:51.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:38
Verwijderd
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 19-01-2005 @ 14:31 :
Ongeveer de helft van dat land is in handen van de Hezbollah.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 14:26 :
maar het is het westerse propaganda dat het samenwerken probeert te belemmeren!
?!

Nou breekt m'n klomp, hoe is het mogelijk alle anti-westerse media in het midden oosten te negeren, en tijdens het maken van zo'n fenomenale denkfout ook nog eens alle westerse invloeden als propaganda te bestempelen?

Ik moet je feliciteren met jouw post, zulke enorme oogkleppen opzetten kan niet makkelijk geweest zijn.

Oud 20-01-2005, 15:52
Verwijderd
ik zit als nederlander dus echt niet te wachten op een partij die ook maar voor 1 % hun geloof (de islam dus) willen vermengen met politiek.

een partij voor de belangen van moslims EN nederlanders En de rest van de mensen die hier leven, dat is prima, eentje die ervoor zorgt, dat ze op een fijne manier geintergreerd raken. die daar meer inzicht in heeft en dus meer moslims, die met vragen zitten over onze cultuur kunnen helpen, en bij kunnen staan.

religeuze partijen vind ik echt niks, ook de christelijke partijen niet.
staat en religie horen gescheiden te zijn. hoewel we hier wel leven met een wetgeving wiens wortels wel in het christendom zitten, en daar is weinig aan te doen. maar ik hoef niet volgens wetten te leven die een islamitische inslag hebben.

maar daarbij verwacht ik ook niet dat deze partij daar echt op uit is...voor zover ik er dan over gelzen heb.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 12:48
Bluesman
Bluesman is offline
Pfff... wat een grap. Die idioten zullen eerst nederlands moeten leren willen ze een partij van de grond krijgen.
Oud 21-01-2005, 13:29
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:14
RanC
RanC is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 21-01-2005 @ 13:48 :
Pfff... wat een grap. Die idioten zullen eerst nederlands moeten leren willen ze een partij van de grond krijgen.
Generaliseren de gekste.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Het is Nederlands, geen nederlands.

Moeilijk he, Nederlands?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Dat geldt ook voor Gèrt Wèlders.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:44
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-01-2005 @ 17:44 :
Dat geldt ook voor Gèrt Wèlders.

Trouwens, ik zag dat de LPF ook nog op 3 zetels stond. Wie stemt daar nu nog op?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:45
Verwijderd
Het spijt me echt hoor

Ik vind Limburgers hartstikke gezellige en leuke mensen, maar als ik die dombo hoor praten met zijn belachelijke noordlimburgse accent vraag ik me echt af of hij niet eens naar zo'n inburgeringscursus moet.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 17:46
juno
juno is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 14:21 :
waarom zo negatief over de islaam? en wat vindt je van de sgp?? en de christen unie ...dat zijn allemaal ook religieuze partijen

Dat zijn splinterpartijtjes, die met veel pijn en moeite een zetel weten te veroveren, en niet echt meetellen in de vaderlandse politiek.

Politiek op confessionele grondslag is eigenlijk iets van de vorige eeuw. Toch is het CDA nog steeds een van de grote spelers, en dat komt omdat ze zich zo nadrukkelijk profileren als de partij van de gezinnen. Ze hebben vrij veel niet gelovige stemmers. Veel gelovige nederlanders stemmen ook op andere partijen, die beter aansluiten bij hun politieke denkbeelden.

Dat er een moslimpartij komt vind ik prima, maar ze moeten er niet op rekenen dat ze echt heel serieus genomen worden. Eerst maar eens zien of er politiek vakmanschap tussen zit. De LPF is al gezakt voor dat examen, en die waren ook vrij snel weer foetsie.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 18:24
Donny must die
Donny must die is offline
Ik ben tegen een moslimpartij
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 19:44
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 21-01-2005 @ 19:24 :
want?
btw, jij bent Moslim, toch?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 21-01-2005 @ 19:24 :
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 21:35
Donny must die
Ik vind dat moslims zich niet met politiek bezig moeten houden
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 21-01-2005 @ 22:35 :
Ik vind dat moslims zich niet met politiek bezig moeten houden
Dat is juist wel nodig
Er wordt (vooral de laatste tijd) vaker OVER moslims gepraat dan MET moslims. Zo zijn er erg veel misverstanden over de Islam. Wellicht worden die weggenomen door een spreekbuis voor moslims op te richten en te bemoeien met actuele zaken.
Dit lijkt mij juist een goede ontwikkeling.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 21:48
Donny must die
Citaat:
S. schreef op 21-01-2005 @ 22:39 :
Dat is juist wel nodig
Er wordt (vooral de laatste tijd) vaker OVER moslims gepraat dan MET moslims. Zo zijn er erg veel misverstanden over de Islam. Wellicht worden die weggenomen door een spreekbuis voor moslims op te richten en te bemoeien met actuele zaken.
Dit lijkt mij juist een goede ontwikkeling.
Mja, kdenk niet dat er voor de moslims echt een spreekbuis kan komen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 21-01-2005 @ 22:48 :
Mja, kdenk niet dat er voor de moslims echt een spreekbuis kan komen.
Lekker pessimistisch ben je.
Waarom denk je dat dan?
Met zo'n instelling zou niets tot stand komen inderdaad..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 21:58
Donny must die
Citaat:
S. schreef op 21-01-2005 @ 22:49 :
Lekker pessimistisch ben je.
Waarom denk je dat dan?
Met zo'n instelling zou niets tot stand komen inderdaad..
sowieso zou zon partij ultra gematigd zijn. mwa alsk moet stemmen... groenlinks
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 22:02
PierdeRegenworm
Citaat:
Nanahara schreef op 21-01-2005 @ 22:58 :
sowieso zou zon partij ultra gematigd zijn. mwa alsk moet stemmen... groenlinks
Dat is ook een soort moslimpartij
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 22:05
Donny must die
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 21-01-2005 @ 23:02 :
Dat is ook een soort moslimpartij
halsema met burqa trijmt wel
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 21-01-2005 @ 23:05 :
halsema met burqa trijmt wel

Wouter Bos met een baardje <3
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 22:17
Verwijderd
Over Bos laat ik me niet uit, maar Femke is veel te mooi om te verstoppen in een laken.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 22:18
Verwijderd
Ik denk niet dat ze dat fijn zou vinden.
Met citaat reageren
Donny must die
Of juist wel, want dan gapen die stinkende pubertjes haar niet meer aan
Met citaat reageren
Verwijderd
Hi-hi, Gornetsnoaker heeft z'n topic gewist.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 21-01-2005 @ 23:18 :
Of juist wel, want dan gapen die stinkende pubertjes haar niet meer aan
Ja, natuurlijk is de oplossing voor mannelijke wellust om de vrouw dan maar te bedekken. Net zoals wanneer een vrouw gestalkt wordt, dan moet eigenlijk die vrouw naar de gevangenis, want dan kan de stalker haar niet meer bereiken.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 22:20
Verwijderd
Femke Halsema is gewoon een mooie vrouw die weet waar ze voor staat.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-01-2005 @ 23:19 :
Ja, natuurlijk is de oplossing voor mannelijke wellust om de vrouw dan maar te bedekken. Net zoals wanneer een vrouw gestalkt wordt, dan moet eigenlijk die vrouw naar de gevangenis, want dan kan de stalker haar niet meer bereiken.
Euhm..volgens mij meende hij het niet.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 21-01-2005 @ 23:20 :
Euhm..volgens mij meende hij het niet.
Dat weet je nooit.
Met citaat reageren
Donny must die
Citaat:
nare man schreef op 21-01-2005 @ 23:19 :
Nee dat is bull shit. Als een vrouw niet wil dat mannen naar haar schoonheid kijken, kan ze moeilijk verwachten dat mannen dat ook niet doen. Dus snap ik best waarom moslimas een hoofddoek dragen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 21-01-2005 @ 23:20 :
Nee dat is bull shit. Als een vrouw niet wil dat mannen naar haar schoonheid kijken, kan ze moeilijk verwachten dat mannen dat ook niet doen. Dus snap ik best waarom ze een hoofddoek draagt.
Er zijn maar weinig vrouwen die willen dat mannen niet naar hun schoonheid kijken. Bekeken worden is juist een compliment, een teken dat je anderen opvalt.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 22:22
Verwijderd
Het droop ervan af dat hij het niet meende.
Met citaat reageren
Donny must die
Citaat:
nare man schreef op 21-01-2005 @ 23:21 :
Er zijn maar weinig vrouwen die willen dat mannen niet naar hun schoonheid kijken. Bekeken worden is juist een compliment, een teken dat je anderen opvalt.
ja bij de westerse cultuur wel ja.

Maar de vrouwen moeten toch een keuze kunnen hebben. Als zij niet willen dat mannen hun aangapen, is dat hun goed recht om ze zich daar tegen te beschermen?
Met citaat reageren
Verwijderd
Goedzo jongens, en nu weer ontopic!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 22:23
Verwijderd
O ja, over de moslimpartij.

Is het niet zo dat de moslims in Nederland veel te verdeeld zijn om zich onder één partij te scharen? Je hebt immers ook CDA, CU én SGP.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 21-01-2005 @ 23:22 :
ja bij de westerse cultuur wel ja.

Maar de vrouwen moeten toch een keuze kunnen hebben. Als zij niet willen dat mannen hun aangapen, is dat hun goed recht om ze zich daar tegen te beschermen?
Ja, dat mogen ze. Ik heb ook geen enkel probleem met vrouwen die een hoofddoek dragen omdat ze dat zelf willen (of denken dat ze dat zelf willen). Dat moeten zij weten. Ik vind het lelijk, maar ik vind breezerrokjes ook lelijk.

Maar goed, ik geef S. gelijk - laten we ergens anders op hoofddoekjes gaan kankeren.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 22:24
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
Sylph schreef op 21-01-2005 @ 23:18 :
Hi-hi, Gornetsnoaker heeft z'n topic gewist.
Ja, over de doden niet dan goeds.. Had die gast trouwens overigens wel gelijk in.. Het was meer de bedoeling om het in algemeen te plaatsen maar het ligt nu allemaal nog te gevoelig.. En ik kreeg ineens alle shit over me heen.. Ik werd ineens persoonlijk aangevallen en dat vond ik ook een beetje onzin.. en dat topci zou waarschijnlijk vanzelf wel gesloten worden omdat het tot een Flamewar zou leiden..

Mijn excuses aan iedereen die ik gekwetst/beledigd hebt..

Laatst gewijzigd op 21-01-2005 om 22:27.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 22:24
Verwijderd
Whatever you say.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 22:26
Donny must die
Citaat:
Sylph schreef op 21-01-2005 @ 23:23 :
O ja, over de moslimpartij.

Is het niet zo dat de moslims in Nederland veel te verdeeld zijn om zich onder één partij te scharen? Je hebt immers ook CDA, CU én SGP.
precies, ik denk niet dat één moslimpartij een spreekbuis voor de Moslims in nederland kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 21-01-2005 @ 23:24 :

Mijn excuses aan iedereen die ik gekwetst/beledigd hebt.. Ik deed het voor de goede zaak
Niet aanvaard, ik voel me nog steeds diep beledigd.

Goede zaak?? Minderheden belachelijk maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten