Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2005, 09:05
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-01-2005 @ 10:00 :
Dit kun je gewoon niet afleiden uit mijn opmerking. Ik zeg alleen dat de allerprimitiefste rechtvaardigheid helemaal aan de ene zijde van het spectrum zit, namelijk bij het absoluut schijt hebben aan alle overheidsregulering en te allen tijde zelf erop rammen, met totale verwaarlozing van alle andere belangen. Aan de andere kant van het spectrum de genuanceerde benadering, namelijk die van het strafrecht, dat redelijk gedetailleerde regels geeft over noodweer, noodweerexces, de belangen van de dader (hij is niet vogelvrij, ook zijn lichaam is onschendbaar) et cetera.

Ik wil helemaal niet beweren wat uit de wet volgt altijd 'gerechtigheid' oplevert. Er bestaat geen gerechtigheid. Er bestaat wel zoveel mogelijk recht doen aan alle bij een situatie betrokken belangen. En in een geval als dit hoort daar zowel het belang van het slachtoffer als dat van de dader bij.

Overigens, geen enkele jurist 'hardcore' of niet, zal geloven dat het letterlijk volgen van de wet 'rechtvaardigheid' oplevert. Net zomin als een natuurkundige denkt dat hij uit zijn onderzoek kan afleiden 'waarom' het universum is ontstaan.
Now, that's more like it. Ik had alleen het gevoel dat degene waar jij op reageerde meer bedoelde dat de wet soms niet rechtvaardig is en dat hij in dat geval voor de rechtvaardigheid boven de wet zou kiezen, dan dat de wet per definitie onrechtvaardig is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2005, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 21-01-2005 @ 00:46 :
Mevrouw is vrijgelaten.
En het OM gaat haar aanklagen voor doodslag. 't Zal wel dood door schuld worden.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 10:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-01-2005 @ 10:48 :
En het OM gaat haar aanklagen voor doodslag. 't Zal wel dood door schuld worden.
ik gok op een 6 maanden voorwaardelijk en een geldboete van 1.500 euro
Oud 21-01-2005, 10:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-01-2005 @ 10:48 :
ik gok op een 6 maanden voorwaardelijk en een geldboete van 1.500 euro
Oud 21-01-2005, 10:39
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Wel gek dat die vrouw wordt vrijgelaten terwijl ze wordt verdacht van doodslag.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-01-2005 @ 11:39 :
Wel gek dat die vrouw wordt vrijgelaten terwijl ze wordt verdacht van doodslag.
Dat bepaalt het OM dan ook niet, maar de rechter-commissaris.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 11:00
MB
MB is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-01-2005 @ 18:55 :
Ja precies, als door jouw schuld iemand dood is verdien je maar een paar uur dienstverlening als straf.
het is nog veel meer de schuld van die tasjesdief, maar die heeft zijn straf nu wel gehad lijkt me. Het lijkt me erg overdreven deze vrouw ook daadwerkelijk op te gaan sluiten ofzo

ik ben zwaar geschokt, ze gaan er toch vanuit dat ze die ali b niet expres van zijn scooter hebben gereden, maar dat het een ongeluk was. Of gaan ze ervanuit dat ze expres tegen de scooter is gereden.

Anyway, ik vind het trauma wat die vrouw er aan over ghouden heeft al erg genoeg. Ze heeft niks fout gedaan, het liep alleen uit de hand.

Laatst gewijzigd op 21-01-2005 om 11:10.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 11:43
Bluesman
Bluesman is offline
Die vrouw is een held. Het was zijn eigen stomme teringschuld. Als dat tuig een normale baan had en geen rotzooi uithaalde, leefde hij nog. Opgeruimd staat netjes. Ik had hetzelfde gedaan, alleen had ik nog een paar keer vooruit en achteruit gereden. Gelukkig is die vrouw vrij nu, ik was bang dat zij nog gestraft zou worden ook.
Oud 21-01-2005, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Bluesman schreef op 21-01-2005 @ 12:43 :
Die vrouw is een held.
Citaat:
Het was zijn eigen stomme teringschuld.
Citaat:
Als dat tuig een normale baan had en geen rotzooi uithaalde, leefde hij nog.
Citaat:
Opgeruimd staat netjes.
Citaat:
Ik had hetzelfde gedaan, alleen had ik nog een paar keer vooruit en achteruit gereden.
Citaat:
Gelukkig is die vrouw vrij nu,
Citaat:
ik was bang dat zij nog gestraft zou worden ook.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Die vrouw is een held. Het was zijn eigen stomme teringschuld. Als dat tuig een normale baan had en geen rotzooi uithaalde, leefde hij nog. Opgeruimd staat netjes. Ik had hetzelfde gedaan, alleen had ik nog een paar keer vooruit en achteruit gereden. Gelukkig is die vrouw vrij nu, ik was bang dat zij nog gestraft zou worden ook.
Check vooral het ironische verband tussen deze post en zijn sig.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-01-2005 @ 13:01 :
Check vooral het ironische verband tussen deze post en zijn sig.

Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 12:09
Spoonie
Spoonie is offline
hahaaahha geweldig
Oud 21-01-2005, 12:10
Spoonie
Spoonie is offline
gij zult alleen scootersomverrijden
Oud 21-01-2005, 12:15
Bluesman
Bluesman is offline
Touche. Mijn sig slaat op zinloze slachtoffers. Dit was niet zinloos, dit was verdiend.
Oud 21-01-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Bluesman schreef op 21-01-2005 @ 13:15 :
Touche. Mijn sig slaat op zinloze slachtoffers. Dit was niet zinloos, dit was verdiend.
De doodstraf voor tasjesroof! Yeah!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 12:27
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
La ma gaan
Hoe moet je daar nou op reageren?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-01-2005 @ 13:23 :
Doodstraf voor mensen die hun identiteitsbewijs niet bij zich hebben! Yeah!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 12:33
Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-01-2005 @ 13:23 :
Dat zijn jouw woorden. Ik heb alleen gezegd "opgeruimd staat netjes". Gajes.
Oud 21-01-2005, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Bluesman schreef op 21-01-2005 @ 13:33 :
Dat zijn jouw woorden. Ik heb alleen gezegd "opgeruimd staat netjes". Gajes.
Jij hebt gezegd dat hij de dood verdiende. Daaruit leid ik af dat jij vindt dat iedereen die tasjes steelt, dood moet.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 12:50
Bluesman
Bluesman is offline
Als je dat soort dingen doet, kan je doodgaan. Moet ie het maar niet doen. PECH GEHAD, JE BENT DOOD NIEMAND GEEFT ER ECHT OM.

Ik stel me al een krantenkop voor:

"Marrokkaanse jongen komt om bij werkongeval"

Ha ha ha.
Oud 21-01-2005, 13:10
PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Zouden er nog veel mensen meelopen met die tocht voor hem??
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 13:17
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 21-01-2005 @ 14:10 :
Waarschijnlijk voor het overgrote deel Marokkanen die denken dat de media schuld eraan heeft, en Marokkanen die vinden dat hij respect voor mensen had, en Marokkanen die zeiden dat hij geld genoeg en dat hij daarom geen tasjesroof hoefde te plegen.
Oud 21-01-2005, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-01-2005 @ 13:47 :
Jij hebt gezegd dat hij de dood verdiende. Daaruit leid ik af dat jij vindt dat iedereen die tasjes steelt, dood moet.
Dus als hij vind dat 1 iemand dood moet leidt jij daar uit af dat de hele wereldbevolking maar dood moet?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 13:39
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 21-01-2005 @ 14:17 :
Waarschijnlijk voor het overgrote deel Marokkanen die denken dat de media schuld eraan heeft, en Marokkanen die vinden dat hij respect voor mensen had, en Marokkanen die zeiden dat hij geld genoeg en dat hij daarom geen tasjesroof hoefde te plegen.
óf gewoon familieleden en vrienden.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 21-01-2005 @ 14:39 :
Dus als hij vind dat 1 iemand dood moet leidt jij daar uit af dat de hele wereldbevolking maar dood moet?
?

Meph merkte op dat meneer bleus blijkbaar vond dat tasjesdieven de dood verdiende
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 14:05
Verwijderd
Citaat:
en geen gewapende overval vorig jaar mei ...

Vind het onbegrijpelijk dat er een stille tocht voor hem wordt gehouden. Hij is geen slachtoffer van zinloos geweld. Hij was een crimineel.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 21-01-2005 @ 14:39 :
Nee, hij stelt dat hij de dood verdiende omdat hij een tasje had gestolen. Daaruit leid ik af dat hij vindt dat alle tasjesdieven de dood verdienen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-01-2005 @ 15:06 :
Nee, hij stelt dat hij de dood verdiende omdat hij een tasje had gestolen. Daaruit leid ik af dat hij vindt dat alle tasjesdieven de dood verdienen.
Vind niet dat alle tasjesdieven de dood verdienen, maar als er dan eens eentje dood gaat, vind ik dat ook zeker niet erg. Het zijn toch criminelen ...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 14:12
Verwijderd
Citaat:
bootz schreef op 21-01-2005 @ 15:10 :
Vind niet dat alle tasjesdieven de dood verdienen, maar als er dan eens eentje dood gaat, vind ik dat ook zeker niet erg. Het zijn toch criminelen ...
Oh, maar ik vind het ook niet erg dat hij dood is.

Echter, Nederland is een (min of meer) beschaafd land, en in een beschaafd land mag je het recht niet in eigen hand nemen. Domme mensen die hun primitieve en inferieure ideeën rondbazuinen veranderen daar gelukkig niets aan.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 14:45
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Eigenrichting moet veroordeeld worden, maar gezien de context van het delict zou ik als OM pleiten voor dood door schuld en een voorwaardelijke gevangenisstraf eisen.
Oud 21-01-2005, 14:51
Vice
Vice is offline
Citaat:
Nou, dat betwijfel ik eigenlijk. Waarom zouden die Marokkanen meelopen met zo'n stille tocht. De meeste kennen hem niet eens.
Oud 21-01-2005, 14:52
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Vice schreef op 21-01-2005 @ 15:51 :
Nou, dat betwijfel ik eigenlijk. Waarom zouden die Marokkanen meelopen met zo'n stille tocht. De meeste kennen hem niet eens.
Komt waarschijnlijk voort uit een collegiaal gevoel.
Oud 21-01-2005, 14:53
PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 21-01-2005 @ 14:10 :
Herdenkingstocht Ali el B. rustig verlopen

Uitgegeven: 21 januari 2005 14:43
Laatst gewijzigd: 21 januari 2005 15:34

AMSTERDAM - Enkele honderden mensen, waaronder veel Marokkaanse jongeren, begonnen vrijdag om 14.15 uur met de herdenkingstocht. Ze kwamen bijeen bij de boom in de Derde Oosterparkstraat in Amsterdam waar Ali el B. maandag om het leven kwam. De zus van El B. riep voor aanvang van de tocht vooral de jongeren op om gedeisd te blijven en er een gedenkwaardige tocht van te maken.

Rondom de boom lagen veel bloemen. Er hingen ook steunbetuigingen. Op een van de briefjes stond: 'Verdonk, moordenares'. Een paar jongens schreeuwden "We willen geen camera's", waarop een cameraman een steentje naar zijn hoofd kreeg. Een stel andere jongens wist de boel te sussen.

Familieleden, vrienden en buurtbewoners liepen naar de Al Kabir moskee aan de Weesperzijde, waar ze rond 14.45 naar binnen gingen. Daar werd op verzoek van de familie een besloten herdenkingsbijeenkomst gehouden. De 19-jarige jongeman werd maandagavond in Amsterdam-Oost doodgereden door een 43-jarige vrouw, nadat hij een tas uit haar auto had gestolen. De Linnaeusschool in Derde Oosterparkstraat heeft uit voorzorg haar deuren gesloten. Het incident vond plaats voor de school.

nu.nl
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:43
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 21-01-2005 @ 15:53 :
Een paar jongens schreeuwden "We willen geen camera's", waarop een cameraman een steentje naar zijn hoofd kreeg.

nu.nl [/B]

camera teruggooien!
Oud 21-01-2005, 15:48
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline

Oud 21-01-2005, 15:51
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:57
AILLILA
AILLILA is offline
Citaat:
spsup schreef op 20-01-2005 @ 15:17 :
Lekker lekker lekker en laat die achtelijke mongolen die nou een stille toch organiseren ook maar lekker dood gereden worden want ongelooflijk gezeik zeg.

Dit had ik ook gezegt als die crimineel een Nederlander was geweest.
wat een fijne, gezellige jongen ben je toch!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:00
number9
number9 is offline
Heel simpel. we houden een inzameling en bouwen een monument voor deze vrouw dat 2x zo groot een breed is als t vrijheidsbeeld. We stellen haar gelijk aan als hoofd van de politie en gelijk alles opgelost

Niet te veel meelij hebben met deze (zogenaamde) o zo goede jongen die tog nooit wat fout deed
Oud 21-01-2005, 16:02
RanC
RanC is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 21-01-2005 @ 16:48 :
[afbeelding]

Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:10
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 21-01-2005 @ 16:48 :
[afbeelding]

wordt die vrouw nu nog verder vervolgd of is ze alleen vrijgelaten ?
Oud 21-01-2005, 16:15
Verwijderd
Na ja, in afwachting van een proces mag ze naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:38
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 21-01-2005 @ 15:53 :
Herdenkingstocht Ali el B. rustig verlopen

Uitgegeven: 21 januari 2005 14:43
Laatst gewijzigd: 21 januari 2005 15:34

AMSTERDAM - Enkele honderden mensen, waaronder veel Marokkaanse jongeren, begonnen vrijdag om 14.15 uur met de herdenkingstocht. Ze kwamen bijeen bij de boom in de Derde Oosterparkstraat in Amsterdam waar Ali el B. maandag om het leven kwam. De zus van El B. riep voor aanvang van de tocht vooral de jongeren op om gedeisd te blijven en er een gedenkwaardige tocht van te maken.

Rondom de boom lagen veel bloemen. Er hingen ook steunbetuigingen. Op een van de briefjes stond: 'Verdonk, moordenares'. Een paar jongens schreeuwden "We willen geen camera's", waarop een cameraman een steentje naar zijn hoofd kreeg. Een stel andere jongens wist de boel te sussen.

Familieleden, vrienden en buurtbewoners liepen naar de Al Kabir moskee aan de Weesperzijde, waar ze rond 14.45 naar binnen gingen. Daar werd op verzoek van de familie een besloten herdenkingsbijeenkomst gehouden. De 19-jarige jongeman werd maandagavond in Amsterdam-Oost doodgereden door een 43-jarige vrouw, nadat hij een tas uit haar auto had gestolen. De Linnaeusschool in Derde Oosterparkstraat heeft uit voorzorg haar deuren gesloten. Het incident vond plaats voor de school.

nu.nl
Toch vreemd dat als "gewone" Nederlanders een stille toch houden gebeurd dat altijd zonder incidenten. En Marokkanen moeten direct weer steentjes gooien en een grote bek opzetten.
Oud 21-01-2005, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 21-01-2005 @ 17:38 :
Toch vreemd dat als "gewone" Nederlanders een stille toch houden gebeurd dat altijd zonder incidenten. En Marokkanen moeten direct weer steentjes gooien en een grote bek opzetten.
Er wordt weer eens van een quark een universum gemaakt...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:41
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-01-2005 @ 17:39 :
Er wordt weer eens van een quark een universum gemaakt...
En wat is daar mis mee? Feitelijk heb ik gelijk.
Oud 21-01-2005, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 21-01-2005 @ 17:10 :
wordt die vrouw nu nog verder vervolgd of is ze alleen vrijgelaten ?
Kans is groot dat ze nog vervolgd gaat worden voor een hele rits misdrijven. Het OM zal wel gewoon doodslag, daarna zware mishandeling de dood ten gevolge hebbend, daarna zware mishandeling, daarna dood door schuld enz. enz. ten laste leggen. Beter teveel delicten in een tenlastelegging dan te weinig.

Dat ze is vrijgelaten is eigenlijk normaal. Er is geen gevaar dat ze nogmaals over iemand heen gaat rijden. Alleen criminelen waarvan het vermoeden bestaat dat ze meteen vluchten zodra ze weer op straat staan blijven in hechtenis tot de terechtzitting, de anderen worden gewoon op vrije voeten gesteld met een dagvaarding.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 21-01-2005 @ 17:41 :
En wat is daar mis mee? Feitelijk heb ik gelijk.
Als er duizenden stille tochten geweest zouden zijn, en in geen enkele 'autochtone' stille tocht zouden steentjes gegooid zijn en in een significant groot aantal 'allochtone' stille tochten wel, dán zou je gelijk hebben, want dan is er sprake van een trend.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:51
kalinho
kalinho is offline
wat hij bedoelt is waarschijnlijk: dan houden ze 'ns ene keer een stille tocht, en dan nog kennen ze zich niet gedragen met steentjes gooien.
Oud 21-01-2005, 16:53
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-01-2005 @ 17:42 :
Kans is groot dat ze nog vervolgd gaat worden voor een hele rits misdrijven. Het OM zal wel gewoon doodslag, daarna zware mishandeling de dood ten gevolge hebbend, daarna zware mishandeling, daarna dood door schuld enz. enz. ten laste leggen. Beter teveel delicten in een tenlastelegging dan te weinig.

Dat ze is vrijgelaten is eigenlijk normaal. Er is geen gevaar dat ze nogmaals over iemand heen gaat rijden. Alleen criminelen waarvan het vermoeden bestaat dat ze meteen vluchten zodra ze weer op straat staan blijven in hechtenis tot de terechtzitting, de anderen worden gewoon op vrije voeten gesteld met een dagvaarding.
Denk ook dat het zo zal gaan, ben alleen wel benieuwd wat de strafeis wordt.
Oud 21-01-2005, 16:53
Verwijderd
Citaat:
kalinho schreef op 21-01-2005 @ 17:51 :
wat hij bedoelt is waarschijnlijk: dan houden ze 'ns ene keer een stille tocht, en dan nog kennen ze zich niet gedragen met steentjes gooien.
Bij begrafenissen van autochtonen vinden nooit ongeregeldheden plaats.

Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:54
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 21-01-2005 @ 17:53 :
Denk ook dat het zo zal gaan, ben alleen wel benieuwd wat de strafeis wordt.
Zes maanden voorwaardelijk ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten