Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2004, 21:57
Multilot
Multilot is offline
Iemand daar geweest?
Ik ben van plan daar 3 maanden stage te gaan lopen. Ik ben benieuwd!
Oud 30-10-2004, 16:44
Solid
Solid is offline
ik niet, maar kijk eens in het vakantie fototopic daar zijn 2 mensen naar ijsland gweest misschien kan je hun pm-en
Oud 31-10-2004, 16:50
Briseďs
Briseďs is offline
Oh geweldig, ik wil ook
Oud 31-10-2004, 17:53
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
O wat leuk! Wat voor stage ga je doen daar? *nieuwsgierig*
Ik ben er nooit geweest, maar het staat wel op mijn verlanglijstje.
Oud 28-12-2004, 22:26
Verwijderd
Ik ben daar van de zomer 10 dagen geweest. Alleen in Reykjavik.
Ik vond het zelf heel leuk allemaal.
Pm me maar als je iets wilt weten.
Oud 28-12-2004, 23:40
Winner
Winner is offline
Ik heb wel eens gehoord dat er in IJsland om de haverklap allemaal wilde gangbangs worden georganiseerd door de staat voor de burgers om de bevolking op peil te houden. Is dat waar?
Oud 04-01-2005, 13:06
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 31-10-2004 @ 18:53 :
O wat leuk! Wat voor stage ga je doen daar? *nieuwsgierig*
Ik ben er nooit geweest, maar het staat wel op mijn verlanglijstje.
Beetje late reactie, maar goed. Basisschool, kijken hoe de onderwijssysthemen daar in elkaar zitten. Ik heb ondertussen op andere manieren ook veel informatie verkregen, en ik denk dat het wel doorgaat. Nu nog even een goede sollicitatiebrief schrijven.
Wat voor taal spreken ze daar eigenlijk? Is het nog enigszins verstaanbaar?
Oud 05-01-2005, 15:25
Verwijderd
Ze spreken Ijslands en nee het is niet verstaanbaar.Maar ze spreken gelukkig ook goed Engels allemaal.
Oud 18-01-2005, 21:15
Verwijderd
Hmm ik heb een heel andere vraag over Ijsland, maar toch maar in dit topic: als ik nou naar Ijsland wil, hoe kom ik op dat eiland dan vooruit? Ik wil liever niet met de auto maar heb begrepen dat het OV kut is. Zou ik er kunnen fietsen ??
Oud 19-01-2005, 06:49
Verwijderd
ze hebben er bijna geen fietspaden. het ov is idd kut.
je kan ook met een busreis meegaan maar dat is wel een heel stuk duurder meteen.
Oud 19-01-2005, 20:56
Verwijderd
Hmm in bussen word ik misselijk... Dan toch maar een autovakantie gaan regelen. Of is het goed liften daar??
Ik weet werkelijk niks van dat hele land af, kun je (in de zomer) lekker kamperen of is het dan nog best koud?
Oud 21-01-2005, 17:54
Verwijderd
Citaat:
krullevaar schreef op 19-01-2005 @ 21:56 :
Hmm in bussen word ik misselijk... Dan toch maar een autovakantie gaan regelen. Of is het goed liften daar??
Ik weet werkelijk niks van dat hele land af, kun je (in de zomer) lekker kamperen of is het dan nog best koud?
Toen ik daar was was het nogal stil. In de stad waren er wel mensen maar daarbuiten vrijwel niet. Ik weet niet hoe drukbezocht de wegen zijn maar als je daar eenmaal vast zit op een bepaalde plek kom je er bijna niet meer weg. Ik zou dus niet gaan liften daar.

Ik zou het niet weten. Toen ik er was was het maximaal 20 graden maar dat was dan ook het nieuwe hitterecord van het land. Meestal is het overdag iets van 13 graden geloof ik. Snachts weet ik niet (hou er wel rekening mee dat het al heel snel licht wordt).
Oud 19-02-2005, 11:14
Winner
Winner is offline
Iedereen negeert ondertussen vrolijk de gangbangs...
Oud 19-02-2005, 11:21
qghp
qghp is offline
Ik ben een week naar Reykjavik op vakantie geweest, mooi land met al die geisers en vulkanische gebieden

Engels beheersen de meeste mensen daar goed, en fietsen lijkt me buiten de stad geen goed plan
Oud 19-02-2005, 19:16
Luna
Luna is offline
bluh, mn moeder verteld me net dat ze naar ijsland gaat als ik examen zit te doen. whee
Oud 05-03-2005, 19:11
Winner
Winner is offline
Citaat:
Luna schreef op 19-02-2005 @ 20:16 :
bluh, mn moeder verteld me net dat ze naar ijsland gaat als ik examen zit te doen. whee
Ik zou met wat ik weet van ijsland mijn moeder daar niet snel heen laten gaan. Aan de andere kant, als ze terugkomt heb je er wel een leuk halfbroertje/zusje bij.
Oud 15-03-2005, 19:03
TRXD
TRXD is offline
IJsland lijkt me een heel mooi land maar aangezien de prijzen er nogal hoog liggen en het nogal afgelegen ligt (met de hoge kosten om er te komen als gevolg) zal ik er in de nabije toekomst niet vlug komen, helaas.
Oud 15-03-2005, 19:13
hi
hi is offline
IJsland . Is het leven daar duur of alleen de reis er naar toe? Verder zou ik er heel graag heen willen!
Oud 16-03-2005, 12:25
TRXD
TRXD is offline
Wat ik erover gelezen en gehoord heb is ook het leven daar duur. Maar dat zal ook wel komen dat de mensen daar waarschijnlijk meer verdienen per maand.

Maar mensen die er echt eens zijn geweest kunnen daar denk ik het meest over vertellen.
Oud 12-04-2005, 15:55
freggeltjuh
freggeltjuh is offline
ik ben er afgelopen zomer 3 weken geweest, was erg cool!!

heb een rondreis gemaakt met een gehuurde auto. ik heb ook veeeeel mensen zien fietsen hoor! er zijn indd geen fietspaden enz.. in het binnenland zijn de wegen onverhard, maar het schijnt te doen te zijn. je meot wel een goed uitrusing hebben.
en ja het ov is daar indd helemaal kut, er rijd een bus van reikjavik naar het noorden verder niet veel denk ik.

in de zomer kan je ook kamperen hoor.. het is er dan wel gemiddeld 13 graden. maar dat is wel te doen voor kamperen toch? wij hebben btw ook 3 dagen meegemaakt van 20 graden!

en inderdaad liften kan je doen, maar ik raad het sterk af! dat lijkt me niet te doen.. wij hebben wegen meegemaakt waar je geluk had als je er 1 auto tegen kwam, en dat het toch wel een vrij doorgaande weg was...

ijslands is ook neit te verstaan maar na een dag of 10 begin je woorden te begrijpen en met een woordenlijstje gaat dat wat sneller

of het echt duur is weet ik eigenlijk neit, ligt eraan wat je koopt. als je dingen hebt die ze daar zelf kweken zal het echt niet duur zijn, maar dingen die ze moeten importeren zijn wel veel duurder... dat is wel meer dan de helft moet ik zeggen. maar als je niet al te dure dingen koopt is het goed te doen!

verder is het een errug mooi land! het landschap veranderd achter iedere heuvel en het weer kan ook 5 keer per dag volledig omslaan! ik wil er zeker nog eens naar toe!!
Oud 12-04-2005, 19:48
Dís
Dís is offline
Citaat:
Multilot schreef op 25-10-2004 @ 22:57 :
Iemand daar geweest?
Ik ben van plan daar 3 maanden stage te gaan lopen. Ik ben benieuwd!
ik wil meeeee
Oud 17-04-2005, 21:17
Winner
Winner is offline
Gaat iemand nog opheldering geven over die gangbangs of hoe zit het?
Oud 19-04-2005, 20:50
freggeltjuh
freggeltjuh is offline
nja.... wat wil je weten?

dacht dat k toch wel ver was gekomen met het beantwoorden van de vragen die hier en daar gesteld werden...

Regels voor berichten