Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2005, 09:29
nicklesswarior
nicklesswarior is offline
Hoe weet je nou of je de juiste kaarten trekt? Ik leg ze meestal neer in een halve circel, en dan haal ik daar een paar kaarten uit. Maar ik heb niet altijd het idee dat het de juiste kaarten zijn . Hoe doe ik dat?
Oud 17-01-2005, 11:29
TheChameleon
TheChameleon is offline
Bij tarot is de kaart die je trekt altijd de juiste. Neem een kaart zonder te veel na te denken welke kaart je neemt, en waarom je juist díe kaart kiest.
Oud 17-01-2005, 11:53
Verwijderd
Spreid ze een beetje uit zodat je ongeveer alle kaarten ziet. Je trekt de kaart die je op dat moment het meeste aantrekt. Het kan zijn dat je aarzelt en toch net een andere kaart pakt, daar gaat het net om, je gaat af op je gevoel. Je mag niet gaan nadenken over welke kant enzo, je moet gewoon kijken en de kaart waar je bij blijft hangen, trekken.

Welke legging doe je? En hoe lees je?
Oud 17-01-2005, 11:53
Verwijderd
Oh ja, en je vraag in gedachten houden terwijl je trekt is ook belangrijk. Ik gebruik trouwens altijd mijn linkerhand vanwege de gevoelskant.
Oud 17-01-2005, 17:59
halveschizo
halveschizo is offline
volgens mij maakt het niet uit welke kaart je trekt wan je onderbewuste laat dat altijd wel de juiste zijn
Oud 19-01-2005, 15:17
gekkie:D
gekkie:D is offline
waar koop je tarotkaarten? Ik heb in heel veel winkels gekeken maar kon nix vinden.
Oud 19-01-2005, 16:16
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
gekkie schreef op 19-01-2005 @ 16:17 :
waar koop je tarotkaarten? Ik heb in heel veel winkels gekeken maar kon nix vinden.
Ligt eraan waar je woont Ik ken wel een paar winkels.
In Rotterdam bij 'De Edele Steen', die zit naast de grote bibliotheek.
In Leeuwarden verkopen ze zelfs tarotkaarten bij de boekhandel al hebben ze niet zo heel veel keus.

Op internet kun je waarschijnlijk ook een hoop vinden

Ik zou zelf zeggen: koop kaarten die jou aanspreken.
Ik zelf ben helemaal verliefd op Inner Child kaarten. (alleen wel 50 euro ).

Oud 19-01-2005, 17:00
gekkie:D
gekkie:D is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 19-01-2005 @ 17:16 :
Ligt eraan waar je woont

Jah..... dom om er niet bij te zetten! In Leiden woon ik.
Oud 19-01-2005, 20:13
VvV-Fire-VvV
VvV-Fire-VvV is offline
Nou mensen ik leg zelf tarot. Hier een paar tips.

Ok, ten eerste bewaar je kaarten in zwart zijde of zwart fluweel, dit bewaart de energie. Bij tarot is het namelijk zo dat dit orakel op energie is gebaseerd, ik weet dit doordat ik zelf de energie voel, iedereen in mijn gezin voelt dit namelijk. Om mijn energie in de kaarten te steken bewaar ik ze dus in zijde of fluweel. Daarom mag je dus ook nooit iemand aan je kaarten laten zitten, dit is weer andere energie!!!!!
Ik voel doordat ik energie voel welke kaart ik moet trekken, deze wordt warmer of mijn hand gaat tintelen. Je moet altijd met je linker hand trekken en voordat je trekt moet je je hand met een wierookstokje of een steen (ik gebruik de zonnesteen) reinigen evenals je kaarten.
Nou de leggingen, voor andere mensen gebruik ik het hoefijzer, bij deze legging hoeven de mensen niet aan je kaarten te komen. Voor mijzelf leg ik een kaart, drie kaarten of het keltische kruis.
Als iemand trouwens nog wat tips wil hebben over de betekenissen van de kleine arcana moeten jullie het zeggen. Zo betekent een ridder bijvoorbeeld een jongeman in je leven. Al dit soort handigheidjes weet ik, dus wil je meer weten zeg het even.
Verder woont gekkie in leiden, misschien kan je het bij Samsara op de oude Vest vinden.

Ik wil trouwens even zeggen dat ik nog lang niet alles weet van tarot en dat ik niet de schooljuffrouw wil uithangen, maar jullie gewoon wat tips geven!
Kusjahs,
Fire
Oud 19-01-2005, 20:39
Andora
Andora is offline
bij mij wordt mijn hand eigenlijk vanzelf naar de juiste kaart getrokken. Ik ga eerst altijd met mijn hand over de halve cirkel heen en dan merk je vanzelf welke kant je op moet.
ik las ook eens in een boek dat een speciaal tarotkleed *kan je zelf maken of ergens kopen* ook helpt om ze goed te trekken. ik geloofde dat eerst niet, maar vond t wel een goed idee, blijven je kaarten iig schoon als je legt. Maar heb toen nog eens geprobeert om zonder dat kleed te leggen en dat ging een stuk minder.
Oud 20-01-2005, 07:20
VvV-Fire-VvV
VvV-Fire-VvV is offline
Citaat:
Andora schreef op 19-01-2005 @ 21:39 :
bij mij wordt mijn hand eigenlijk vanzelf naar de juiste kaart getrokken. Ik ga eerst altijd met mijn hand over de halve cirkel heen en dan merk je vanzelf welke kant je op moet.
ik las ook eens in een boek dat een speciaal tarotkleed *kan je zelf maken of ergens kopen* ook helpt om ze goed te trekken. ik geloofde dat eerst niet, maar vond t wel een goed idee, blijven je kaarten iig schoon als je legt. Maar heb toen nog eens geprobeert om zonder dat kleed te leggen en dat ging een stuk minder.
Waar heb jij dan zo'n kleed gekocht en wat voor een heb jij er???
Ik heb een kleed van zwart zijde...
Kusjahs Fire
Oud 20-01-2005, 20:19
Andora
Andora is offline
Citaat:
VvV-Fire-VvV schreef op 20-01-2005 @ 08:20 :
Waar heb jij dan zo'n kleed gekocht en wat voor een heb jij er???
Ik heb een kleed van zwart zijde...
Kusjahs Fire
ik heb gewoon een mooi lap stof gekocht op de markt *eentje is zwart, de ander is rood* en heb met de naaimachine er zelf wat van gemaakt. ziet er goed uit.
voor een vriend van me heb ik er eens eentje gemaakt die een zandkleurtje heeft.
gekocht heb ik t nog nooit, maar heb wel eens gezien in de Large *www.large.nl* dat daar er eentje instaat. Maar het is (vind ik) ook gewoon leuk om er zelf eentje te maken
Oud 21-01-2005, 20:11
halveschizo
halveschizo is offline
Citaat:
VvV-Fire-VvV schreef op 19-01-2005 @ 21:13 :
Nou mensen ik leg zelf tarot. Hier een paar tips.

Ok, ten eerste bewaar je kaarten in zwart zijde of zwart fluweel, dit bewaart de energie. Bij tarot is het namelijk zo dat dit orakel op energie is gebaseerd, ik weet dit doordat ik zelf de energie voel, iedereen in mijn gezin voelt dit namelijk. Om mijn energie in de kaarten te steken bewaar ik ze dus in zijde of fluweel. Daarom mag je dus ook nooit iemand aan je kaarten laten zitten, dit is weer andere energie!!!!!
Ik voel doordat ik energie voel welke kaart ik moet trekken, deze wordt warmer of mijn hand gaat tintelen. Je moet altijd met je linker hand trekken en voordat je trekt moet je je hand met een wierookstokje of een steen (ik gebruik de zonnesteen) reinigen evenals je kaarten.
Nou de leggingen, voor andere mensen gebruik ik het hoefijzer, bij deze legging hoeven de mensen niet aan je kaarten te komen. Voor mijzelf leg ik een kaart, drie kaarten of het keltische kruis.
Als iemand trouwens nog wat tips wil hebben over de betekenissen van de kleine arcana moeten jullie het zeggen. Zo betekent een ridder bijvoorbeeld een jongeman in je leven. Al dit soort handigheidjes weet ik, dus wil je meer weten zeg het even.
Verder woont gekkie in leiden, misschien kan je het bij Samsara op de oude Vest vinden.

Ik wil trouwens even zeggen dat ik nog lang niet alles weet van tarot en dat ik niet de schooljuffrouw wil uithangen, maar jullie gewoon wat tips geven!
Kusjahs,
Fire
en als ik nou eens zeg dat mijn kaarten trek door ingevingen uit mijn onderbewuste en het netzogoed gaat als ik ze bloot bewaar en andere mensen laat trekken? niet zozeer om je af te zeiken hoor maar je bent zo stellig dat je weet hoe tarot precies werkt, terwijl ik totaal andere dingen voel zie en merk.
Oud 22-01-2005, 11:03
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Penn & Teller Bullshit, Season 2 Episode 7.
3 Tarot kaart lezers die lezen kaarten over dezelfde persoon en vertellen totaal andere verhalen.

Probeer hem eens te downloaden via kazaa ofzo. - Tarotkaart lezen is niks meer dan cold-reading.
Oud 22-01-2005, 22:57
VvV-Fire-VvV
VvV-Fire-VvV is offline
Citaat:
halveschizo schreef op 21-01-2005 @ 21:11 :
en als ik nou eens zeg dat mijn kaarten trek door ingevingen uit mijn onderbewuste en het netzogoed gaat als ik ze bloot bewaar en andere mensen laat trekken? niet zozeer om je af te zeiken hoor maar je bent zo stellig dat je weet hoe tarot precies werkt, terwijl ik totaal andere dingen voel zie en merk.
Nou dan werkt dat voor jou! Maar hierboven vroegen ze wat mensen deden en dus vertelde ik wat ik deed en waarvan ik weet dat anderen daar ook goede ervaringen mee hebben. Zij wilde gewoon iets weten om het beter te kunnen en ik gaf dit gewoon als tips.
Maar als het voor jou op een andere manier werkt is het toch ook mooi??!
Kus Fire
Oud 23-01-2005, 11:13
legatus
legatus is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 22-01-2005 @ 12:03 :
Probeer hem eens te downloaden via kazaa ofzo. - Tarotkaart lezen is niks meer dan cold-reading.
Het is ook logisch dat het per persoon(lijkheid) verschilt. Mensen geven kaarten een andere betekenis vanwege hun (levens)ervaringen. Daarbij kunnen die kaarten op verschillende manieren geïnterpreteerd worden waardoor men de uitkomst kan beïnvloeden en naar hun hand zetten.
Oud 23-01-2005, 11:29
Verwijderd
Dat kun je wel zeggen Legatus, maar er zijn mensen die voor anderen lezen, die zelfs eerst uitleg doen zonder de vraag te weten en die uiteindelijk volledig overeenstemt met wat de ander eigenlijk zelf al weet. Tarot is niet zo simpel van kom, ik geef er eens een uitleg aan die voor mij past. Was het maar zo simpel.
Oud 23-01-2005, 13:52
legatus
legatus is offline
Citaat:
Mutant schreef op 23-01-2005 @ 12:29 :
Dat kun je wel zeggen Legatus, maar er zijn mensen die voor anderen lezen, die zelfs eerst uitleg doen zonder de vraag te weten en die uiteindelijk volledig overeenstemt met wat de ander eigenlijk zelf al weet. Tarot is niet zo simpel van kom, ik geef er eens een uitleg aan die voor mij past. Was het maar zo simpel.
Er hebben verschillende mensen tarotkaarten voor me gelegd. Nog nooit een klopend antwoord gehad. Wie wil er eens kaarten voor me leggen?
Oud 23-01-2005, 16:24
Verwijderd
Wie heeft er kaarten voor je gelegd?

Ikzelf leg trouwens geen kaarten voor anderen omdat ik niet bedreven ben in de tarot. Raffi, een vriendin, heeft ze voor mij gelegd en zij doet het al 20 of 30 jaar en zelfs zij moet nog dingen opzoeken. Maar de meeste betekenissen en combinaties en dingen kent ze zo.
Oud 23-01-2005, 19:39
Tio3a
Tio3a is offline
ik heb ook wel eens gelegd, ik bewaar ze in het doosje waar ze in zaten. ik vind dat wel makkelijk.
je merkt vanzelf welke kaart je moet trekken, dat voel je wel.
Oud 23-01-2005, 22:05
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
legatus schreef op 23-01-2005 @ 14:52 :
Er hebben verschillende mensen tarotkaarten voor me gelegd. Nog nooit een klopend antwoord gehad. Wie wil er eens kaarten voor me leggen?
mijn ervaring is, dat als anderen kaarten voor me leggen ze er toch een iets andere betekenis aan geven. Je krijgt altijd een vertekend beeld. Het beste kan je gewoon zelf een deck kopen en ze serieus gaan leggen. Het kost wat, maar je zult zien dat het dan wel gaat kloppen. Wel serieus er mee bezig gaan he.
Oud 24-01-2005, 14:41
legatus
legatus is offline
Citaat:
Mutant schreef op 23-01-2005 @ 17:24 :
Wie heeft er kaarten voor je gelegd?
Een kennis en twee verschillende vrouwen op een paranormale beurs.
Oud 24-01-2005, 14:44
legatus
legatus is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 23-01-2005 @ 23:05 :
Mijn ervaring is, dat als anderen kaarten voor me leggen ze er toch een iets andere betekenis aan geven.
Ik ken mezelf heel goed. Daar ben ik geen kaarten voor nodig.
Oud 24-01-2005, 15:14
Rerisen Phoenix
Citaat:
TheChameleon schreef op 17-01-2005 @ 12:29 :
Bij tarot is de kaart die je trekt altijd de juiste. Neem een kaart zonder te veel na te denken welke kaart je neemt, en waarom je juist díe kaart kiest.
Aha, jij trekt de kaarten, het medium leest ze en weet je op basis van de kaarten, niet op basis van wat hij/zij ziet, te vertellen wat er met je is of wat er gaat gebeuren.

Dan stel ik een experiment voor, ik neem een pak tarotkaarten, schudt deze en laat een willekeurig persoon die ik naderhand weer kan spreken de juiste hoeveelheid kaarten trekken. Ik leg ze op volgorde van trekken en fotografeer dit. Die foto post ik hier dan en het medium mag conclusies trekken die ik daarna verifieer.

Anyone? - Als je het kan wat heb je dan te verliezen? Als dit experiment lukt kan je het zelfs herhalen voor de ogen van James Randi en dan lekker een miljoen dollar opstrijken.

Citaat:
http://www.randi.org/research/index.html:

The Foundation is committed to providing reliable information about paranormal claims. It both supports and conducts original research into such claims.
At JREF, we offer a one-million-dollar prize to anyone who can show, under proper observing conditions, evidence of any paranormal, supernatural, or occult power or event. The prize is in the form of negotiable bonds held in a special investment account. The JREF does not involve itself in the testing procedure, other than helping to design the protocol and approving the conditions under which a test will take place. All tests are designed with the participation and approval of the applicant. In most cases, the applicant will be asked to perform a relatively simple preliminary test of the claim, which if successful, will be followed by the formal test. Preliminary tests are usually conducted by associates of the JREF at the site where the applicant lives. Upon success in the preliminary testing process, the "applicant" becomes a "claimant."

To date, no one has ever passed the preliminary tests.

Click here to see the application.
Oud 24-01-2005, 18:53
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
legatus schreef op 24-01-2005 @ 15:44 :
Ik ken mezelf heel goed. Daar ben ik geen kaarten voor nodig.
Je wilt ook nergens aan geloven he. Ik geef het op.
Oud 24-01-2005, 19:56
legatus
legatus is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 24-01-2005 @ 19:53 :
Je wilt ook nergens aan geloven he. Ik geef het op.
Ik geloof zondermeer dat het leggen van tarotkaarten iets kan vertellen over een persoon door de betekenis die hij/zij aan de kaarten geeft. Het gaat om inzicht. Er heerst echter het idee dat men nauwkeurig de toekomst kan voorzien doormiddel van tarotkaarten.
Oud 24-01-2005, 20:17
klaprooz
klaprooz is offline
ikdoe ook aan tarot trekken ,ik vind het wel wat spannends hebben eigenlijk !!!
Oud 24-01-2005, 20:17
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 24-01-2005 @ 20:56 :
Ik geloof zondermeer dat het leggen van tarotkaarten iets kan vertellen over een persoon door de betekenis die hij/zij aan de kaarten geeft. Het gaat om inzicht. Er heerst echter het idee dat men nauwkeurig de toekomst kan voorzien doormiddel van tarotkaarten.
Ik denk niet dat je tot in de details nauwkeurig in de toekomst kan kijken dmv tarot (zie het voor je: "Ik zie dat je dinsdag 23 deptember 2005, op half 2 's middags, een belangrijk persoon tegen zal komen" *grinnik*), maar wel dat het je inzicht in jezelf kan geven, dus ook voor in de toekomst. Ofzo. (Ooh, wat is Inge toch weer goed in omschrijven )
Oud 24-01-2005, 20:22
haplo
haplo is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 24-01-2005 @ 21:17 :
Ik denk niet dat je tot in de details nauwkeurig in de toekomst kan kijken dmv tarot (zie het voor je: "Ik zie dat je dinsdag 23 deptember 2005, op half 2 's middags, een belangrijk persoon tegen zal komen" *grinnik*), maar wel dat het je inzicht in jezelf kan geven, dus ook voor in de toekomst. Ofzo. (Ooh, wat is Inge toch weer goed in omschrijven )
En wat moet ik onder "inzicht" verstaan? Overigens riekt dit naar determinisme, iets wat principieel onmogelijk is.
Oud 25-01-2005, 09:19
Rerisen Phoenix
Citaat:
haplo schreef op 24-01-2005 @ 21:22 :
En wat moet ik onder "inzicht" verstaan? Overigens riekt dit naar determinisme, iets wat principieel onmogelijk is.
Onder inzicht wordt verstaan dat nadat je iets hebt zien gebeuren kunt zeggen "dat had ik, of dat was, voorspeld". In andere woorden je interpreteert de breed interpreteerbare voorspelling nadat je er iets aan had kunnen hebben. [i.a.w. het is onzin]
Bovendien negeren mystici, naast sceptici, ook would-be-mystici die totaal verkeerde voorspellingen kregen. Ze luisteren alleen naar mensen die hun ideeën steunen. Als een medium 9 incorrecte vage breed interpreteerbare voorspellingen deed en 1 correcte vage breed interpreteerbare voorspelling dan negeren de mystici alle mensen die zeggen dat het medium fout zat en verwijzen alleen naar de persoon die een correcte vage breed interpreteerbare voorspelling kreeg. - Mystiek bestaat alleen bij de gratie van mensen die selectief luisteren en dingen kunnen geloven zonder het voor zichzelf te kunnen bewijzen.

En ja, voorspelling wat er gaat gebeuren op microschaal zijn praktisch onmogelijk. Theoretisch zou een supercomputer die niet deel is van het systeem (en dus op geen enkele methode zou kunnen worden uitgelezen) alles vooruit kunnen berekenen. Als hij uitleesbaar is moet er iets fout gaan, Just Johan heeft me een keer een inzicht daarin gegeven en ik kan het zo niet reproduceren, maar hij komt vast nog wel ff langs.

Laatst gewijzigd op 25-01-2005 om 09:23.
Oud 25-01-2005, 13:33
haplo
haplo is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 25-01-2005 @ 10:19 :
Onder inzicht wordt verstaan dat nadat je iets hebt zien gebeuren kunt zeggen "dat had ik, of dat was, voorspeld". In andere woorden je interpreteert de breed interpreteerbare voorspelling nadat je er iets aan had kunnen hebben. [i.a.w. het is onzin]
Bovendien negeren mystici, naast sceptici, ook would-be-mystici die totaal verkeerde voorspellingen kregen. Ze luisteren alleen naar mensen die hun ideeën steunen. Als een medium 9 incorrecte vage breed interpreteerbare voorspellingen deed en 1 correcte vage breed interpreteerbare voorspelling dan negeren de mystici alle mensen die zeggen dat het medium fout zat en verwijzen alleen naar de persoon die een correcte vage breed interpreteerbare voorspelling kreeg. - Mystiek bestaat alleen bij de gratie van mensen die selectief luisteren en dingen kunnen geloven zonder het voor zichzelf te kunnen bewijzen.

En ja, voorspelling wat er gaat gebeuren op microschaal zijn praktisch onmogelijk. Theoretisch zou een supercomputer die niet deel is van het systeem (en dus op geen enkele methode zou kunnen worden uitgelezen) alles vooruit kunnen berekenen. Als hij uitleesbaar is moet er iets fout gaan, Just Johan heeft me een keer een inzicht daarin gegeven en ik kan het zo niet reproduceren, maar hij komt vast nog wel ff langs.
Ik dacht al dat dat met inzicht bedoelt werd, beetje het horoscoop idee.

Over het tweede deel: ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.
Oud 26-01-2005, 17:46
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 24-01-2005 @ 20:56 :
Maar die vooroordelen heersen er altijd. Iemand die er serieus mee bezig is, zal je nooit zoiets proberen wijs te maken. Wat wel kan met tarot is aanduiden waar de problemen liggen voor een bepaald toekomstbeeld (Ik zeg maar iets: je vraagt of je zal gaan samenwonen binnen een jaar, maar je bent daar nog niet klaar voor, dan zullen de kaarten dat vertellen met dus een negatieve houding tov de vraag. MAAR weer, ik ben er niet bedreven in).

Zo is het toch ook met horoscopen, bij horoscopen denkt men dat men met een sterrenteken genoeg weet, was het maar zo simpel ^^.
Oud 26-01-2005, 21:54
legatus
legatus is offline
Citaat:
Mutant schreef op 26-01-2005 @ 18:46 :
Wat wel kan met tarot is aanduiden waar de problemen liggen voor een bepaald toekomstbeeld (Ik zeg maar iets: je vraagt of je zal gaan samenwonen binnen een jaar, maar je bent daar nog niet klaar voor, dan zullen de kaarten dat vertellen met dus een negatieve houding tov de vraag. MAAR weer, ik ben er niet bedreven in).
Puur psychologisch. De kaarten vertellen dit omdat je het zo interpreteert. Het zijn niet de kaarten, maar de betekenis die je er aan geeft. Je kunt natuurlijk ook gewoon naar je eigen gevoelens luisteren zonder tarotkaarten te gebruiken.
Oud 31-01-2005, 10:31
EnzYme
EnzYme is offline
Occult... satanistisch!
Oud 31-01-2005, 10:57
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
EnzYme schreef op 31-01-2005 @ 11:31 :
Occult... satanistisch!
Als je je mening ook nog wilt ondersteunen met argumenten! Waarom is het satanistisch? Waar in de bijbel staat dat?
Oud 04-02-2005, 13:03
Katertje
Katertje is offline
Citaat:
EnzYme schreef op 31-01-2005 @ 11:31 :
Occult... satanistisch!
Bas onderbouw eens, die zooi hier spammen heeft alleen maar waarschuwingen tot gevolg
Oud 15-02-2005, 16:47
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Ik vind tarotkaarten trekken wel interessant etc en gebruik er regelmatig deze site voor:

http://www.jhk1.nl/page/tarot/tarot.htm

Maar in hoeverre is zo'n site als deze betrouwbaar? De site oogt wat simpeltjes...maar qua uitkomsten en uitwerking/toelichting lijkt het wel ok en bruikbaar!
Oud 16-02-2005, 11:02
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 15-02-2005 @ 17:47 :
Ik vind tarotkaarten trekken wel interessant etc en gebruik er regelmatig deze site voor:

http://www.jhk1.nl/page/tarot/tarot.htm

Maar in hoeverre is zo'n site als deze betrouwbaar? De site oogt wat simpeltjes...maar qua uitkomsten en uitwerking/toelichting lijkt het wel ok en bruikbaar!
Er zitten veel spellingsfouten in die site
Plus oogt hij heel druk en onprofessioneel.
Maar ik vond het wel leuk om te doen
Offtopic: Foute signature van Britney
Oud 16-02-2005, 11:28
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 16-02-2005 @ 12:02 :
Er zitten veel spellingsfouten in die site
Plus oogt hij heel druk en onprofessioneel.
Maar ik vond het wel leuk om te doen
Offtopic: Foute signature van Britney
Mjah daar was ik ook al uit
Oud 20-02-2005, 14:02
professor2
professor2 is offline
toch jammer dat de moeder aller kaartspelen altijd zo word verkracht door hippies die er de toekomst mee willen voorspellen
Oud 05-06-2005, 23:06
tja...
tja... is offline
Hee,
Ik ben ook een beetje aan het oefenen met tarotkaarten. Vanmiddag heb ik ook kaarten getrokken, maar ik weet de precieze betekenissen van de kaarten nog niet helemaal. Ik heb wel een boek waar betekenissen in staan, maar bij elke kaart staan er wel 10 ofzo. Ik heb het gevoel dat het een beetje onbetrouwbaar is, de kaart die je trekt klopt altijd wel.
Maar ik ben eigelijk benieuwd naar de betekenis van drie kaarten, en of het kan kloppen dat ik deze kaarten heb getrokken toen ik aan een bepaalde persoon dacht.

Ik zal even vertellen aan wie ik dacht teon ik de kaarten legde. Iemand die ik (niet zo heel goed) ken, heeft gisteren zelfmoord gepleegd. Dit vind ik echt heel erg voor hem en zijn familie en vrienden. Maargoed, deze kaarten heb ik gelegd:
De hogepriesteres (verleden) - De ster (nu) - Kracht (toekomst)

Wat denken jullie ervan? Kan deze legging kloppen? Of moet ik nog even dooroefenen?

Bedankt alvast
Oud 06-06-2005, 10:05
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
tja... schreef op 06-06-2005 @ 00:06 :

Ik zal even vertellen aan wie ik dacht toen ik de kaarten legde. Iemand die ik (niet zo heel goed) ken, heeft gisteren zelfmoord gepleegd. Dit vind ik echt heel erg voor hem en zijn familie en vrienden. Maargoed, deze kaarten heb ik gelegd:
De hogepriesteres (verleden) - De ster (nu) - Kracht (toekomst)

Wat denken jullie ervan? Kan deze legging kloppen? Of moet ik nog even dooroefenen?

Bedankt alvast
Als je je kaarten nog niet zo lang hebt, of als je kaarten je nog niet vertrouwen, of als je je kaarten niet met respect behandeld dan kan het zijn dat je kaarten niet hun best doen om een goede uitkomst neer te leggen...

Mag ik vragen wat je vraag aan je kaarten was?
Oud 06-06-2005, 17:15
tja...
tja... is offline
Citaat:
Orpa schreef op 06-06-2005 @ 11:05 :
Als je je kaarten nog niet zo lang hebt, of als je kaarten je nog niet vertrouwen, of als je je kaarten niet met respect behandeld dan kan het zijn dat je kaarten niet hun best doen om een goede uitkomst neer te leggen...

Mag ik vragen wat je vraag aan je kaarten was?
Ja ik heb ze nog niet zo lang, maar ik behandel ze wel met respect geloof ik.

Oja ik hd geen vraag gesteld, maar ikd acht gewoon aan die jongen en zijn familie.
Maar moet je altijd een vraag stellen dan? want ik dacht dat alleen aan het onderwerp denken al genoeg was.?
Oud 06-06-2005, 19:06
Verwijderd
Je kunt algemene en specifieke leggingen doen. Vooral als je begint zijn specifieke vragen wat makkelijker omdat je dan gerichter kunt lezen.

Heb je de zigeunerlegging willen doen? Voor elke legging verdeel je het eerst best op het gevoel in 3 stapels (de vraagsteller doet dit) en de onderste kaarten bekijk je, die zouden kunnen helpen bij de interpretatie. Dan ga je beginnen met je legging. Ik ben zelf alleen (beter) bekend met het Keltisch Kruis en de Zigeunerlegging. Het Keltisch Kruis vind ik zelf het prettigst.

Bij de Zigeunerlegging trek je 3 kaarten. Zijn deze kaarten onduidelijk, mag je er nog 3 bij trekken, en nogmaals als het onduidelijk blijft. In totaal kun je dus 9 kaarten trekken, samen met de 3 kaarten die je van te voren bekeken hebt, zouden ze duidelijk een richting moeten aangeven.
Oud 06-06-2005, 20:01
tja...
tja... is offline
Citaat:
Mutant schreef op 06-06-2005 @ 20:06 :
Je kunt algemene en specifieke leggingen doen. Vooral als je begint zijn specifieke vragen wat makkelijker omdat je dan gerichter kunt lezen.

Heb je de zigeunerlegging willen doen? Voor elke legging verdeel je het eerst best op het gevoel in 3 stapels (de vraagsteller doet dit) en de onderste kaarten bekijk je, die zouden kunnen helpen bij de interpretatie. Dan ga je beginnen met je legging. Ik ben zelf alleen (beter) bekend met het Keltisch Kruis en de Zigeunerlegging. Het Keltisch Kruis vind ik zelf het prettigst.

Bij de Zigeunerlegging trek je 3 kaarten. Zijn deze kaarten onduidelijk, mag je er nog 3 bij trekken, en nogmaals als het onduidelijk blijft. In totaal kun je dus 9 kaarten trekken, samen met de 3 kaarten die je van te voren bekeken hebt, zouden ze duidelijk een richting moeten aangeven.
Thanx!
Advertentie

Regels voor berichten