Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2005, 14:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
DMC schreef op 20-01-2005 @ 15:35 :
Ik geloof dat ze dan sneller dood gaan. En trouwens gaat het ook bij het ritueel slachten, dat er zo min mogelijk bloed in het dier blijft.
tig volt door een beest heen jagen of een pen door de hersens schieten gaat minder snel dan met een lullig mesje (hoe scherp ook) een beest de keel doorsnijden?

Dan moet de slager wel ongeveer door de geluidsbarriere gaan tijdens het slachten....
Oud 20-01-2005, 14:44
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-01-2005 @ 15:35 :
Hoe kom je daarbij? Een pin door de hersenpan zorgt ervoor dat de hersenen geen signalen van het lichaam meer kunnen ontvangen. De hersenen werken immers niet meer.

De kans dat bij ritueel slachten een dier pijn voelt is evengoed aanwezig, naar mijn idee zelfs sterker, omdat daar niet de hersenen zelf worden vernietigd maar eerst nog zenuwen worden vernield - namelijk in de huid en het vlees van de hals. En die zenuwen zullen pijn doorgeven.
Een pin in de hersenpan zorgt ervoor dat het dier bewusteloos en verdooft raakt. Het is dan nog niet dood.

Heb jij je weleens met een scherp mes in je vinger gesneden?
Dat heb je op het begin niet eens door. Pas later voel je de pijn.
Bij het slachten gaat het ook zo. Maar voor dat dier de pijn uberhaupt kan voelen is het al dood.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 20-01-2005 @ 15:44 :
Een pin in de hersenpan zorgt ervoor dat het dier bewusteloos en verdooft raakt. Het is dan nog niet dood.
Heb je daar ook maar enig bewijs voor? Heb jij überhaupt enig begrip van de werking van het menselijk of dierlijk lichaam? Wat denk je dat er gebeurt als jij een kogel of een ander scherp voorwerp loeihard in je hersenmassa ramt? Denk je dat je dan nog iets merkt of voelt?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 14:51
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-01-2005 @ 15:46 :
Heb je daar ook maar enig bewijs voor? Heb jij überhaupt enig begrip van de werking van het menselijk of dierlijk lichaam? Wat denk je dat er gebeurt als jij een kogel of een ander scherp voorwerp loeihard in je hersenmassa ramt? Denk je dat je dan nog iets merkt of voelt?
Mijn oom is een slager. Die heeft me dat verteld. En hij weet waar hij het over heeft.

Zo,n pin is klein en dun t.o.v een kogel. een kogel spat ook nog eens uiteen. met een kogel in je kop bloed je dus dood.Met een pin hoeft dat nog niet.
Heb je ooit gehoord van hersendood? Dan werken de hersens niet meer. Maar het lichaam leeft nog wel.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 14:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 20-01-2005 @ 15:44 :
Dat heb je op het begin niet eens door. Pas later voel je de pijn.
Bij het slachten gaat het ook zo. Maar voor dat dier de pijn uberhaupt kan voelen is het al dood.
Er is ooit onderzocht hoe lang een mens nog functioneerde na onthoofd te zijn, bleek de ter dood veroordeelde nog verrekte lang in staat zijn acties te coordineren zonder nog een lichaam te hebben.

Uit ervaring (min of meer helaas) weet ik trouwens dat konijnen bijvoorbeeld nog een stief minuutje of twee leven nadat je ze de keel doorsnijd.

Je zou verwachten dat dit voor grotere dieren langer duurt.

Met andere woorden, al dat gedoe over dat de keel doorsnijden sneller gaat is gelul.
Oud 20-01-2005, 14:59
samoth
samoth is offline
Als een religie kittens ritueel gaan slachten, zullen er vast meer mensen tegen zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:40
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-01-2005 @ 10:26 :
Verbieden, onnodige dierenmishandeling.
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 17:49
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 20-01-2005 @ 15:52 :
Er is ooit onderzocht hoe lang een mens nog functioneerde na onthoofd te zijn, bleek de ter dood veroordeelde nog verrekte lang in staat zijn acties te coordineren zonder nog een lichaam te hebben.

Uit ervaring (min of meer helaas) weet ik trouwens dat konijnen bijvoorbeeld nog een stief minuutje of twee leven nadat je ze de keel doorsnijd.

Je zou verwachten dat dit voor grotere dieren langer duurt.

Met andere woorden, al dat gedoe over dat de keel doorsnijden sneller gaat is gelul.
Die conclusie is alles behalve dialectisch getrokken en derhalve onwetenschappelijk. Ik zou zelf overigens verwachten dat het levens overkomen van het lichaam voor primitieve dieren langer duurt. Daarnaast zou je mijn tekst weleens mogen lezen over het gebeuren rondom de slachting, jij bekijkt namelijk de doodsvoltrekking an sich.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 18:59
T_ID
T_ID is offline
De relevantie van alle toeters en bellen er omheen is nul.

Alle redenen die je opnoemt uit 'de bioindustrie' zijn niet relevant voor ritueel slachten, en verder niets te doen met de methode waarmee dieren gedood worden.

Verder mag het natuurlijk duidelijk zijn dat wanneer willekeurig praktijk X slecht is, dat niet betekent dat je daardoor gerechtvaardigd bent slechte praktijken Y en Z door te zetten.
Oud 20-01-2005, 19:03
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 21:18
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 20-01-2005 @ 19:59 :
De relevantie van alle toeters en bellen er omheen is nul.
Hehe, je argumentatie is nu helemaal verdwenen.

Welterusten alvast.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 22:17
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Mijn oom is een slager. Die heeft me dat verteld. En hij weet waar hij het over heeft.
Waarom dat dan? Een slager slacht dieren, lijkt me lichtelijk bevooroordeeld in deze.

Citaat:
Mee eens, vooral omdat het onnodig is, iets verbieden omdat het dierenmishandeling is zou hypocriet zijn.
Oud 21-01-2005, 07:05
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Heel simpel: verbieden!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 11:29
Verwijderd
Gezien het feit dat die dieren hoe dan ook geslacht worden heb ik geen grote moeite met het ritueel slachten. Onze westerse manier van slachten lijkt me even dieronvriendelijk en misschien nog wel dieronvriendelijker. Er is wat mij betreft dus geen reden om de vrijheid van godsdienst in te perken mbt het ritueel slachten.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:20
RanC
RanC is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 21-01-2005 @ 12:29 :
Gezien het feit dat die dieren hoe dan ook geslacht worden heb ik geen grote moeite met het ritueel slachten. Onze westerse manier van slachten lijkt me even dieronvriendelijk en misschien nog wel dieronvriendelijker. Er is wat mij betreft dus geen reden om de vrijheid van godsdienst in te perken mbt het ritueel slachten.
Inderdaad. Dood gaan ze toch wel, of dat nou een minuut langer duurt of niet, maakt in principe weinig uit.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:42
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 21-01-2005 @ 16:20 :
Inderdaad. Dood gaan ze toch wel, of dat nou een minuut langer duurt of niet, maakt in principe weinig uit.
Ik ben voor de minst pijnlijke manier, tenzij die veel geld kost. Dierenwelzijn vind ik niet belangrijk, maar ze onnodig mishandelen is weer een ander uiterste.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:46
RanC
RanC is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-01-2005 @ 16:42 :
Ik ben voor de minst pijnlijke manier, tenzij die veel geld kost. Dierenwelzijn vind ik niet belangrijk, maar ze onnodig mishandelen is weer een ander uiterste.
Tijdens de opvoeding/verzorging van die dieren - uiteraard. Maar wanneer ze gedood gaan worden doet het er in feite toch niet meer toe.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-01-2005 @ 16:42 :
Ik ook, maar er zijn ook bewijzen die zeggen dat de Islamitische methode het minst pijnlijk is
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 18:09
Donny must die
Donny must die is offline
Lees eens deze site:

http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert1.htm

Echt een kanker onzin weer.

De westerse wereld mishandeld dieren al sinds het begin van hun welvaart. Om ook echt op elk gebied de Islam zwart te willen maken, is niet alleen zinloos maar werkt zelfs averechts.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 18:17
Donny must die
Citaat:
DarkSide schreef op 21-01-2005 @ 18:42 :
Ik ook, maar er zijn ook bewijzen die zeggen dat de Islamitische methode het minst pijnlijk is
De Islamitische manier van doden is door een snelle, diepe incisie in de keel met een scherp mes, waarbij zowel de nekader en halsslagaders aan beide zijden als de trachea en de esophagus doorgesneden worden. Uit wetenschappelijk onderzoek door Professor Schulz en zijn collega Dr. Hazim van de Universiteit van Hannover, Duitsland zou blijken dat deze methode, wanneer deskundig toegepast, beter is dan de CBP (captive bold pistol stunning) methode. Aan de hand van vergelijkend onderzoek met EEC en ECG werd aangetoond dat:
- met de Islamitische methode het dier geen pijn lijdt, terwijl met de CBP methode het dier hevige pijn lijdt;
- met de Islamitische methode een maximale hoeveelheid bloed uit het lichaam verwijderd wordt, wat niet het geval is met andere methoden. Bloed mag volgens de Islam niet geconsumeerd worden (bloed is overigens ook drager van allerhande ziektekiemen).
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 18:54
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 21-01-2005 @ 18:42 :
Dan wordt het maar eens tijd dat er fatsoenlijk onderzoek naar gedaan wordt. Onpartijdig, welteverstaan.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 18:58
Donny must die
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-01-2005 @ 19:54 :
Dan wordt het maar eens tijd dat er fatsoenlijk onderzoek naar gedaan wordt. Onpartijdig, welteverstaan.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 19:28
juno
juno is offline
De guillotine methode is nog altijd het snelst, omdat dan het ruggemerg doorgesneden word. Wat er aan verwonding aan het lichaam plaatsvindt, voelt het hoofd niet. Bovendien bloeden de hersens heel snel leeg, zodat ook het hoofd zelf snel "weg" is. Het is bovendien heel snel, met zo'n zwaar valmes, zodat de snede zelf niet lang gevoeld kan worden.

Het doden met een schietmasker richt zich op het vernietigen van de hersenen, maar het schot zelf doet pijn, ritueel slachten heeft als doel de hersenen snel leeg te laten lopen. Daardoor is het dier inderdaad snel "weg". De snede echter duurt langer dan met de guillotine. Het mes moet door de huid heen, door de spieren, door de aderen. Dat gaat niet instantly, zeker niet met iets wat groter is dan een kippetje. Op een rund is een slachter echt wel even bezig. Ook het schietmasker moet vaak meerdere malen op een dikke stierenkop worden afgevuurd voordat het beest neerstort. Die heresenen zijn gewoon te groot.

Om een gewenste resultaat niet van logisch nadenken maar van een religieus voorschrift of door winstbejag te laten afhangen, vind ik hoe dan ook verkeerd. Inderdaad, dood moeten ze toch, maar kies dan voor de minst pijnlijke methode voor het beest.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 19:57
Paris in flames
Paris in flames is offline
verbieden die zooi!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 19:59
DMC
DMC is offline
Citaat:
Paris in flames schreef op 21-01-2005 @ 20:57 :
verbieden die zooi!
.........
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 20:29
G-force
G-force is offline
Ik vind het echt belachelijk dat dit nog steeds in Nederland wordt toegestaan. Die moslims moet gewoon opkankere van hier en van onze dieren afblijven. Stelletje tering pooiers.
En mense dier hier lullen dat de keel doorsnijden zonder eerst verdoving humaner is dan de wetserse methode zou ik zegge probeer het zelf effe uit op je zelf.
Het is zowat de ergste manier om aan je einde te komen. Ik heb het wel is gezien op zo'n filmpje hoe dat gaat in die islamistische slachthuizen en die dieren worden daar barbaars geslacht.
Die tering islamieten moeten is een beetje respect aan leren.
Hier in Nederland gebeurd het trouwnes ook nog steeds niet goed,als het aan mij ligt zouden de dieren gewoon een spuitje krijgen net zoals bij bijvoorbeeld een hond( laten inslapen ) en daarna pas geslacht worden. Waarom dat nie gebeurd begrijp ik eigelijk niet.?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 20:31
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
^

Citaat:
Nanahara schreef op 21-01-2005 @ 19:17 :
De Islamitische manier van doden is door een snelle, diepe incisie in de keel met een scherp mes, waarbij zowel de nekader en halsslagaders aan beide zijden als de trachea en de esophagus doorgesneden worden. Uit wetenschappelijk onderzoek door Professor Schulz en zijn collega Dr. Hazim van de Universiteit van Hannover, Duitsland zou blijken dat deze methode, wanneer deskundig toegepast, beter is dan de CBP (captive bold pistol stunning) methode. Aan de hand van vergelijkend onderzoek met EEC en ECG werd aangetoond dat:
- met de Islamitische methode het dier geen pijn lijdt, terwijl met de CBP methode het dier hevige pijn lijdt;
- met de Islamitische methode een maximale hoeveelheid bloed uit het lichaam verwijderd wordt, wat niet het geval is met andere methoden. Bloed mag volgens de Islam niet geconsumeerd worden (bloed is overigens ook drager van allerhande ziektekiemen).
Ervan uitgaande dat de islamitische methode correct en gecontroleerd uitgevoerd wordt, wat niet altijd het geval is.

Is dat feest eigenlijk bijna voorbij?
Oud 21-01-2005, 22:04
Verwijderd
Citaat:
G-force schreef op 21-01-2005 @ 21:29 :
Ik vind het echt belachelijk dat dit nog steeds in Nederland wordt toegestaan. Die moslims moet gewoon opkankere van hier en van onze dieren afblijven.
Ik heb wel eens gefrusteerde mensen horen roepen dat die 'buitenlanders' (tegenwoordig moslims) 'ONZE' vrouwen inpikken, nu is het 'ONZE' dieren!
Citaat:
Stelletje tering pooiers.

Citaat:
En mense dier hier lullen dat de keel doorsnijden zonder eerst verdoving humaner is dan de wetserse methode zou ik zegge probeer het zelf effe uit op je zelf.
En tegen mensen die niet kunnen schrijven zou ik willen zeggen: Ga naar school en vraag om extra lessen Nederlands taal/spelling/grammatica.
Citaat:
Het is zowat de ergste manier om aan je einde te komen. Ik heb het wel is gezien op zo'n filmpje hoe dat gaat in die islamistische slachthuizen en die dieren worden daar barbaars geslacht.
Het zijn tenslotte barbaren.
Citaat:
Hier in Nederland gebeurd het trouwnes ook nog steeds niet goed,als het aan mij ligt zouden de dieren gewoon een spuitje krijgen net zoals bij bijvoorbeeld een hond( laten inslapen ) en daarna pas geslacht worden. Waarom dat nie gebeurd begrijp ik eigelijk niet.?
Wellicht wilt Wilders een dergelijk wet invoeren, heb je nòg een reden om op hem te stemmen!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 22:15
RanC
RanC is offline
Citaat:
S. schreef op 21-01-2005 @ 23:04 :
Ik heb wel eens gefrusteerde mensen horen roepen dat die 'buitenlanders' (tegenwoordig moslims) 'ONZE' vrouwen inpikken, nu is het 'ONZE' dieren!

En tegen mensen die niet kunnen schrijven zou ik willen zeggen: Ga naar school en vraag om extra lessen Nederlands taal/spelling/grammatica.

Wellicht wilt Wilders een dergelijk wet invoeren, heb je nòg een reden om op hem te stemmen!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 22:35
Verwijderd
Citaat:
(...)
Stelletje geitenneukers.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 23:39
Donny must die
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 21-01-2005 @ 21:31 :

Ervan uitgaande dat de islamitische methode correct en gecontroleerd uitgevoerd wordt, wat niet altijd het geval is.

Is dat feest eigenlijk bijna voorbij?
In nederlandse slachthuizen is er sprake van een speciale Islamitische afdeling, en daar controleren ze echt wel of alles verloopt volgens de regeletjes. Het is niet zo dat mijn vlees uit de achtertuin van onze imam komt

ja bijna
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-01-2005 @ 19:54 :
I totally agree!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 09:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-01-2005 @ 15:46 :
Heb je daar ook maar enig bewijs voor?
Ooit stond er een topic op Flora en Fauna geloof ik (of Filosofie en Religie) waarin er een onderzoek werd aangehaald waaruit bleek dat ritueel slachten minder pijnlijk voor het dier was dan "gewoon" slachten. En als ik me goed kan herinneren was dat omdat je via ritueel slachten het dier in een shocktoestand laat geraken waardoor alle hersenactiviteiten op 0 worden gezet en het beest dus niks meer voelt; itt ritueel slachten waar de hersenactiviteiten gewoon nog doorgingen een tijdje voordat het echt dood was.
Oud 22-01-2005, 09:20
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ik vind het echt belachelijk dat dit nog steeds in Nederland wordt toegestaan. Die moslims moet gewoon opkankere van hier en van onze dieren afblijven. Stelletje tering pooiers.

Ach en wee, wat een tirade!

Citaat:

Lekker. Vlees met verdovingsmiddel! Lekker gezond ook!
Oud 22-01-2005, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Deze uitspraak is moeilijk serieus te nemen.

Zoek maar eens op wat 'hypocriet' betekent.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 12:31
Verwijderd
Citaat:
En de joden dan? die slachten toch ook opdezelfde manier als moslims. Moeten die dan maar ook opdonderen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 22-01-2005 @ 13:31 :
En de joden dan? die slachten toch ook opdezelfde manier als moslims. Moeten die dan maar ook opdonderen
Hehe, daar heeft die jongen het niet over, want hij weet dat ze bijna allemaal al weg zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:17
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 22-01-2005 @ 14:14 :
Hehe, daar heeft die jongen het niet over, want hij weet dat ze bijna allemaal al weg zijn.
Er zijn nog genoeg Joden in Nederland. Gaat het hem om de manier van slachten of om de moslims?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 22-01-2005 @ 14:17 :
Er zijn nog genoeg Joden in Nederland. Gaat het hem om de manier van slachten of om de moslims?
Interessante vraag. ^_^

Die joden doen ook wel dat soort dingen, maar verder zijn ze tenminste niet zo fucking respectloos als die kutmoslims.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:45
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 22-01-2005 @ 14:42 :
Interessante vraag. ^_^

Die joden doen ook wel dat soort dingen, maar verder zijn ze tenminste niet zo fucking respectloos als die kutmoslims.
Nee, jij hebt respect. dat kut had niet gehoeven.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:51
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
~Hadiya~ schreef op 20-01-2005 @ 10:31 :
Er is een groot verschil tussen...... het vaak onkundige en roekeloze slachten van moslims (op feesten e.d.) ........en streng supervised ritueel slachten.. Dat mag je namelijk alleen doen als je een certificaat hebt en die krijg je niet zomaar... .
Maar ik kan me voorstellen dat ze rituelen a la 'sjchaap sjlachten op balkon' willen verbieden!
LOL...bij welk feest slachten ze moslims?

(dat roekeloze verneukt het wel een beetje..gneh..)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:51
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-01-2005 @ 14:51 :
LOL...bij welk feest slachten ze moslims?
Hahahaha

scherp!
Oud 22-01-2005, 13:53
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2005 @ 14:51 :
Hahahaha

scherp!
Het extra grappige is dat je uit diezelfde tekst kan halen, dat je er zelfs een certificaat voor kan krijgen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:53
G-force
G-force is offline
Citaat:
Het gaat me niet om de moslims op zich maar om alle mensen die zo slachten. Dus als joden het ook zo doen mogen ze van mij ook oprottuh van hier. Maar eigenlijk zouden heel die geloven gewoon verboden moeten worden maar dat duurt nog een tijdje.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
G-force schreef op 22-01-2005 @ 14:53 :
Het gaat me niet om de moslims op zich maar om alle mensen die zo slachten. Dus als joden het ook zo doen mogen ze van mij ook oprottuh van hier. Maar eigenlijk zouden heel die geloven gewoon verboden moeten worden maar dat duurt nog een tijdje.
Ben je vegetarisch?
Oud 22-01-2005, 14:00
G-force
G-force is offline
Citaat:
Ben je vegetarisch?
Dat beweer ik niet ik ben alleen tegen ritueel slachten zoals bij sommige geloven het geval is.
Zolang dieren op een humane wijze gehouden worden en geslacht worden ben ik niet tegen het eten van vlees.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 14:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
G-force schreef op 22-01-2005 @ 15:00 :
Dat beweer ik niet ik ben alleen tegen ritueel slachten zoals bij sommige geloven het geval is.
Zolang dieren op een humane wijze gehouden worden en geslacht worden ben ik niet tegen het eten van vlees.
En wat als blijkt dat ritueel slachten inderdaad humanier is dan slachten via een schietmasker? (zoals eerder ook al eens is aangehaald)
Oud 22-01-2005, 14:07
G-force
G-force is offline
Citaat:
En wat als blijkt dat ritueel slachten inderdaad humanier is dan slachten via een schietmasker? (zoals eerder ook al eens is aangehaald)
Als ritueel slachten goed gebeurd zou het heel mischien humaner kunnen zijn. Maar het gebeurd juist meestal erg slecht. Bijvoorbeeld met te botte messen of door meerdere keren te snijden.
Met een schietmasker is het steeds dezelfde procedure die eigenlijk niet fout kan gaan. En de dieren zijn in 1 klap weg lijkt mij.
Als jij opeens keihard op je hoofd geslagen wordt met een stalen buis ben je ook in 1 keer bewusteloos laat staan als zo'n pin je hersens helemaal in gaat.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 14:08
Verwijderd
Citaat:
G-force schreef op 22-01-2005 @ 15:00 :
En jij denkt dat Mc donalds waar jij je hamburger haalt zo begaan is met de dieren?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten