Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2002, 12:15
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Heeej,
ik heb opzich best wel een leuke kamer... Maar ik wil een beetje meer een relaxt lounge-sfeertje maken, heeft iemand hier tips voor? Ik heb veel lichte kleuren in mijn kamer, en één muur is heel donkerrood. Heeft iemand ideeëtjes voor een mooiere verlichting en een relaxter sfeertje (zo van: hier kan ik met mijn drankje en sigaretje úren spenden...)??
Alvast bedankt, kusjes, Kronkel.
Oud 11-07-2002, 12:17
Blubje
Blubje is offline
kussens, veeeeeeeeel kussens om lekker in te hangen
Oud 11-07-2002, 12:18
Roos
Roos is offline
Indirecte verlichting, dus lampen die naar het plafond schijnen, en inderdaad veel kussens, een relaxede bank, een leuk muziekje
Oud 11-07-2002, 12:29
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Een bank past niet echt meer in mijn kamer .. maar veel en grote kussens is idd een goed idee!
Oud 11-07-2002, 12:32
]{ing
]{ing is offline
dimmers (voor het licht),relaxte banken,kussens,donkere muren (sowieso veel donker).. lekkere muziek inderdaad
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 12:33
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Vraag je vader of hij aan de rode muur een plank (een beetje laag bij de grond) wil maken, waar je op kunt zitten.
En leg daar allemaal kussen op.
Hang daar boven drie dezelfde lampjes.
(De kussens zijn dezelfde kleuren als je kamer, met een paar rode ertussen)
Oud 11-07-2002, 12:39
Thutshui
Thutshui is offline
Bankje, stereootje, teeveetje, wierook, posters, sfeerlicht en donkere ramen (gordijnen ofzo)
Oud 11-07-2002, 12:45
*Morgrist*
*Morgrist* is offline
Donkere en iets fellere kleuren naast elkaar (voor muren bijv.), bijv. donkerpaars en gifgroen.
Schemerlampen, veel kussens, *blah*
Oud 11-07-2002, 13:03
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Hmm ik hou zelf meer van lichte kleuren dan van echt donkere kleuren... dan wordt het zo'n 'hol'... das nou ook weer niet de bedoeling!
Oud 11-07-2002, 13:03
]{ing
]{ing is offline
ik vergeet iets, wierook en kaarslicht
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 15:13
Sommetje
Sommetje is offline
Het ophangen van mooie, stilistische posters
Het plaatsen van lekkerzittende poefs
Het plaatsen van lekker grote en zachte kussens
Het opzetten van sfeermuziek
`s Avonds (als het donker is) gebruik maken van kaarsjes voor de gezelligheid.
Oud 11-07-2002, 15:18
hieperdepiep
hieperdepiep is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef:
Hmm ik hou zelf meer van lichte kleuren dan van echt donkere kleuren... dan wordt het zo'n 'hol'... das nou ook weer niet de bedoeling!
das juist leuk

Uhm verdere ideeen. Een soort hemelbed maken. Okay, ik heb dan een hemelbed, maar je kunt het ook gewoon doen met een mooie klamboe over je bed en dan heeeeeeeel veel kussens, kerstverlichting, wierook, grote wandschildering aan je muur. ( ik heb het met graffity gedaan, of je kijkt gewoon ff je mammie of pappie, buurjongen, vriendje lief aan )
Oud 11-07-2002, 15:26
Verwijderd
Citaat:
*Morgrist* schreef:
Donkere en iets fellere kleuren naast elkaar (voor muren bijv.), bijv. donkerpaars en gifgroen.
Schemerlampen, veel kussens, *blah*
neenee, juist geen gifgroen en donkerpaars.. dat dacht ik ook, heb dus mijn kamer gifgroen met donkerpaars geverfd, en het geeft eerder een opgewekt ik-wil-muziek-aanzetten-en-rondspringen effect dan een lounge hang-effect.. ik ga het niet meer veranderen want het blijft er heel koel uitzien, maar als je een hangplekje wil dan is dat echt een van de foutste dingen die je kan doen. Grote kussens zijn dan wel heel goed, inderdaad kaarsjes, wierook en sfeerlicht, en wat ook best belangrijk is: hou het niet al te netjes.. klinkt heel raar, maar in een beetje rommelige kamer hangt een veel relaxtere sfeer
hiermee bedoel ik dus niet dat je een hoop lege bierblikjes op de grond moet gooien maar dat je een hoop (losse) prutsels en dingetjes in je kamer kan zetten, kleine schilderijtjes of poster vermengd met een paar grote (geeft een rommelige indruk), plankjes op de muren met plantjes, vaasjes of prulletjes er op, dat soort dingen..

wat ook leuk is: een grote (van beetje doorzichtige stof) klamboe over je bank/bed/kussen-neergooi-plek, wel eentje die qua kleur bij je kamer past en 'open' kan.. zodat je een beetje afgeschermd bent van de rest van de kamer, geeft een beschermd luierig gevoel

[edit] oh wat gemeen, terwijl ik aan het typen was heeft er al iemand een klamboe voorgesteld *kijkt boos*

Laatst gewijzigd op 11-07-2002 om 15:28.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 15:31
punkyfish
punkyfish is offline
het heeft er misschien niet veel mee te maken, maar weet er iemand waar je het beste goedkope verf kan kopen? ik zoek nl donkerpaarse verf voor mijn kamer (meubels en muren), maar ik kan alleen hele kleine potjes bij de hema vinden
Oud 11-07-2002, 15:33
hieperdepiep
hieperdepiep is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
het heeft er misschien niet veel mee te maken, maar weet er iemand waar je het beste goedkope verf kan kopen? ik zoek nl donkerpaarse verf voor mijn kamer (meubels en muren), maar ik kan alleen hele kleine potjes bij de hema vinden
Bij de praxis. Is iiig niet duur, en je kunt het zelf laten mengen, zo krijg je precies de kleur die je graag wilt hebben.
Oud 11-07-2002, 15:33
hieperdepiep
hieperdepiep is offline
Citaat:
Paranoide schreef:

[edit] oh wat gemeen, terwijl ik aan het typen was heeft er al iemand een klamboe voorgesteld *kijkt boos*
Sorry
Oud 11-07-2002, 15:36
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
hieperdepiep schreef:
Bij de praxis. Is iiig niet duur, en je kunt het zelf laten mengen, zo krijg je precies de kleur die je graag wilt hebben.
*rent* *vraagt zich af waar de dichtsbijzijndste praxis is* nja, ik ga zoeken
Oud 11-07-2002, 16:59
Verwijderd
Citaat:
hieperdepiep schreef:

Sorry

verf haal je bij de praxis inderdaad, heb ik mijn verf ook vandaan.. [ontopic] oeew ik weet nog iets: een hangmat! zo'n hele grote, en dan een hoop kussens er op *zwijmel*
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 17:09
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Paranoide schreef:

oeew ik weet nog iets: een hangmat! zo'n hele grote, en dan een hoop kussens er op *zwijmel*
prachtig idee! *noteert op lijstje*
(ben bezig met mijn nieuwe (zolder)kamer)
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 17:12
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
]{ing schreef:
Als je een zolderkamer hebt, hang er dan een schommel in (als de balken het tenminste gaan houden) dat is zooo leuk. Ik heb es een schommel gehangen op iemand zijn zolder: zo een houten schommel en allemaal gedroogde roosjes aan de touwen gevlochten enzo
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 17:19
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:

Als je een zolderkamer hebt, hang er dan een schommel in (als de balken het tenminste gaan houden) dat is zooo leuk. Ik heb es een schommel gehangen op iemand zijn zolder: zo een houten schommel en allemaal gedroogde roosjes aan de touwen gevlochten enzo
ik denk niet dat dat gaat passen
de zolder heeft in het midden twee schuine draagbalken en daartussenin kan ik makkelijk een hangmat hangen, aangezien er een 20 cm hoge balk uit de vloerkomt (waar de vloer omheenloopt) kan ik die ruimte toch niet benutten, behalve om naar de andere helft van de zolder te komen
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 17:20
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Ik heb een zeer relaxte hoek in mijn kamer:

staan zeg maar een 1 persoonsbank tegenover een slaapbank met naast die 1 persoonsbank een groot terarium en daartussen in een soort kist die als tafel dient met daarnaast nog een soort tafeltje vol met kaarsen.
Aan de muren heb ik een aantal chinese waaiers en afrikaanse maskers.
Op mijn tafel staan wierrookhouders en nog meer kaarsen.
Naast mijn bank 2 grote planten.
Biertje en een flinke joint erbij en ik ben gelukkig
Oud 11-07-2002, 17:21
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Citaat:
]{ing schreef:

ik denk niet dat dat gaat passen
de zolder heeft in het midden twee schuine draagbalken en daartussenin kan ik makkelijk een hangmat hangen, aangezien er een 20 cm hoge balk uit de vloerkomt (waar de vloer omheenloopt) kan ik die ruimte toch niet benutten, behalve om naar de andere helft van de zolder te komen
Ik heb ook een zolderkamer en bij mij past het wel!
Maar ik denk dat jou kamer anders is ingedeeld zeg maar!
Oud 11-07-2002, 17:24
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
wat ook best belangrijk is: hou het niet al te netjes.. klinkt heel raar, maar in een beetje rommelige kamer hangt een veel relaxtere sfeer
wiew *trots op zijn lounge kamer *
Oud 11-07-2002, 17:35
yvonnaah
yvonnaah is offline
ik zelf vind het een heel leuk idee als je een grote plank aan het plafond hangt (wat er net 10 cm onder ofzo hangt) en om in die plank allemaal gaatjes te boren, dan moet je alleen nog zorgen dat je in het plafond (dus nog boven die plank met gaatjes) een paar spotjes hebt hangen! van beneden lijkt het dan dus net of je een sterrenhemel boven je hebt!! en veel kussens is inderdaad een goed idee!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2002, 18:22
Verwijderd
Citaat:
AtHell schreef:
Citaat:
paramasje schreef:
hiermee bedoel ik dus niet dat je een hoop lege bierblikjes op de grond moet gooien
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 18:25
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Donker is heel mooi, maar niet echt bevordelijk als je een spring-in-het-rond bui hebt, dus ik zou niet alles donker maken ofzo.

Met verlichting kan je wel een hoop doen. Indirecte verlichting, kaarsjes en blacklight. Als je ergens een potje blacklight verf vandaan kan halen kun je daarmee iets op je plafond schilderen, dat is volgens mij zeer koel. Of plak er anders van die fluoriscerende plastic sterren op

Je kan ook alles wit maken, met boven aan je plafond achter een balk blacklight of paarse lampen. Maar ik denk dat al dat wit ook gaat vervelen. Maar t is wel mooi
Oud 11-07-2002, 18:26
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Citaat:
liefferd schreef:
ik zelf vind het een heel leuk idee als je een grote plank aan het plafond hangt (wat er net 10 cm onder ofzo hangt) en om in die plank allemaal gaatjes te boren, dan moet je alleen nog zorgen dat je in het plafond (dus nog boven die plank met gaatjes) een paar spotjes hebt hangen! van beneden lijkt het dan dus net of je een sterrenhemel boven je hebt!! en veel kussens is inderdaad een goed idee!

Dat heb ik, maar dan met kerstboomlamjes erdoorheen. En de plank is donkerblauw en in de vorm van een wolk
Dat is iid heeeeeel mooi om te zien, 's avonds
Oud 11-07-2002, 18:52
Verwijderd
Wil je een lounge-sfeertje creëren dan moet je juist geen donkere kleuren gebruiken. Dat maakt het allemaal erg somber. Je kunt beter lichte kleuren gebruiken, waar je dus meer tot rust komt. Je kan natuurlijk wel wat warmere kleuren gebruiken. Ik zal juist zo min mogelijk frutsels zoals lampjes neerzetten dat gaat alleen maar irriteren. Een paar lampen waarmee je het licht kan dimmen lijkt me veel verstandiger, want je moet natuurlijk ook nog een beetje huiswerk op je kamer kunnen maken. Een pluizig vloerkleed is misschien wel chill, kan je lekker op liggen. En kussens zijn natuurlijk ook erg belangrijk. Je kan eventueel nog een laag salontafeltje neerzetten (ala Japans id) waar je lekker met je vrienden voor kan gaan zitten op de kussens...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 19:15
konflict
konflict is offline
kben zelf ook bezig met m'n kamer en ik wil ook graag een relaxte sfeer hebben, loungeachtig dus... heb een zeer schone oude platenspeler uit de jaren 60 inc. boxen met houten kast, en ga ouderwetse jazz/zuidamerikaansemuziek lp-hoezen aan de muur hangen... nu nog zoeken naar een minibar
ben alleen nog aan 't nadenken over kleuren, ik denk iets met rood ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 19:36
italianboy
italianboy is offline
doe net als mij;

pak een lichtblauwe spuitbus en spuit een zeer onregelmatig patroon op je muur, waardoor het net lucht is

(oftewel niet helemaal dekkend maken, spuitbus constant op en neer bewegen)
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 19:59
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:

(niet vergeten er op te zetten (met watervaste stift uiteraard) dat het bedacht is door masj herself he )
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 20:11
konflict
konflict is offline
Citaat:
italianboy schreef:
doe net als mij;

pak een lichtblauwe spuitbus en spuit een zeer onregelmatig patroon op je muur, waardoor het net lucht is

(oftewel niet helemaal dekkend maken, spuitbus constant op en neer bewegen)
koel idee
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 20:24
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
Thutshui schreef:
wierook
verslavend!
Oud 12-07-2002, 14:59
mood indigow
mood indigow is offline
kussens! doeken! wierook!

Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 19:36
Slither
Slither is offline
Je kamer zo donker mogelijk maken, 'n degelijke 5.1 receiver aanschaffen, dolby surround speakers in elke hoek hangen, vervolgens wachten tot 't nacht is, en dan héérlijke muziek draaien terwijl je in 't pikkedonker op je tweepersoonsbed ligt, wat uiteraard precíes in 't midden van de kamer staat...

...bliss
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 20:32
AtHell
AtHell is offline
Citaat:

AtHell schreef:
[QUOTE]
paramasje schreef:
hiermee bedoel ik dus niet dat je een hoop lege bierblikjes op de grond moet gooien
[QUOTE]

mja nog een kwote ding dat van masjha

[antwoord]

dr liggen helemaal geen blikjes op mijn kamer.. denk ik...
Oud 13-07-2002, 21:09
Verwijderd
Citaat:
AtHell schreef:

mja nog een kwote ding dat van masjha

[antwoord]

dr liggen helemaal geen blikjes op mijn kamer.. denk ik...
ghe, nu niet meer nee.. die zijn al lang gemuteerd in iets engs en slijmerigs.

zou maar even onder je bed kijken vanavond
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 21:22
boardbabe
boardbabe is offline
all you need is a joint,
RESPECT!

( )
Oud 13-07-2002, 23:35
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Paranoide schreef:

ghe, nu niet meer nee.. die zijn al lang gemuteerd in iets engs en slijmerigs.

zou maar even onder je bed kijken vanavond
wahahahahaha ROFLMFAO en wat zie ik daar staan.. een hutkoffer.. wat zit daar in.. bleu curasau (leeg uiteraard) heel veel blikjes.. zelfs brezer denk ik *hoe on-true*

mmz nu ik dit heb gevonden moet ik het wel morgen opzien te ruimen.. iemand eenig idee om 1 kubike meter leege drankomhulsels te laten verdwijnen ??
Oud 14-07-2002, 01:06
Faery
Faery is offline
Citaat:
AtHell schreef:

mmz nu ik dit heb gevonden moet ik het wel morgen opzien te ruimen.. iemand eenig idee om 1 kubike meter leege drankomhulsels te laten verdwijnen ??
door het in een joint te rollen :]

optop: een kamer wordt gezellig als er rotzooi is. Niet rotzooi in de trant van rommeligge zooi en borden met oude friet en mayo, maar rommelige zooi.. zo van .. rommel is gezellig zolang je niet op je bek gaat.
En natuurlijk kussens, om de rommel naast te leggen... oeh.. EEN TAPIJT! schiet me dan net te binnen... tapijten heerschen.. zown nep-perzies kleed want een echte kost te veel geld en als je rommel hebt gaattie kapot dus kun je beter een nepperd nemen

mooimooi mooi
Reageren

Regels voor berichten