Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2005, 11:08
Hrvatska
Hrvatska is offline
Ik heb last van een koortslip, kan ik nu wel beffen of is dat niet zo verstandig
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 11:12
underthabridge
underthabridge is offline
nee
Oud 23-01-2005, 11:13
MaxiCosy
MaxiCosy is offline

Dit is vragen naar de bekende weg... NIET verstandig natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 11:37
ExVaal
ExVaal is offline
Nee. Herpes Simplex 1 (HSV 1) kan overslaan op Herpes Simplex 2 (HSV 2). HSV1 komt boven je gordel voor, HSV2 daaronder.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 11:38
Verwijderd
Geloof dat er wel weer een slotje op kan...

Maar het antwoord is dus niet verstandig.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 12:09
Phlox
Phlox is offline
wat denk je zelf.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 23-01-2005 @ 12:37 :
Nee. Herpes Simplex 1 (HSV 1) kan overslaan op Herpes Simplex 2 (HSV 2). HSV1 komt boven je gordel voor, HSV2 daaronder.
inderdaad.

ik kan me niet voorstellen dat jij je vriendin herpes rondom haar schaamstreek wil bezorgen. vervolgens kan dat ook weer overslaan naar jouw schaamstreek. beter even wachten tot die koortslip weer weg is,
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 13:12
Roos
Roos is offline
Citaat:
Vaal schreef op 23-01-2005 @ 12:37 :
Ik weet niet waar je die onzin geleerd hebt? Het zijn 2 verschillende virussen,. ze transformen niet zomaar

HSV-1 komt meestal voor in het gelaat, HSV-2 meestal in de schaamstreek.
Maar als jij een koortslip hebt, kan dat virus (meestal dus HSV-1), zich ook nestelen in de schaamstreek van dat meisje. Niet echt verstandig dus, genitale herpes is geen pretje.
Oud 23-01-2005, 13:24
Fade of Light
Fade of Light is offline
Al die mensen die zo dom zijn om te zeggen dat het een domme vraag is...aargh...

Ik vind het een goede vraag (Niet dat ik er iets aan heb, want ik heb nooit een koortslip nog het vrouwelijke geslachtsdeel )
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 13:29
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Roos schreef op 23-01-2005 @ 14:12 :
Ik weet niet waar je die onzin geleerd hebt? Het zijn 2 verschillende virussen,. ze transformen niet zomaar

HSV-1 komt meestal voor in het gelaat, HSV-2 meestal in de schaamstreek.
Maar als jij een koortslip hebt, kan dat virus (meestal dus HSV-1), zich ook nestelen in de schaamstreek van dat meisje. Niet echt verstandig dus, genitale herpes is geen pretje.
Die 'onzin' heb ik geleerd tijdens biologie, met behulp van de uiterst informatieve website www.herpes.com
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 13:53
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Vaal schreef op 23-01-2005 @ 14:29 :
Die 'onzin' heb ik geleerd tijdens biologie, met behulp van de uiterst informatieve website www.herpes.com
Heu, laat is zien op die site waar staat dat HSV 1 kan .. overslaan op .. HSV 2?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 14:30
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Marcade schreef op 23-01-2005 @ 14:53 :
Heu, laat is zien op die site waar staat dat HSV 1 kan .. overslaan op .. HSV 2?
There are two widespread attitudes about herpes:

* Herpes does not effect any other part of the body.
* There is nothing I can do to keep from having an outbreak.

Both attitudes are wrong!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 23-01-2005 @ 15:30 :
There are two widespread attitudes about herpes:

* Herpes does not effect any other part of the body.
* There is nothing I can do to keep from having an outbreak.

Both attitudes are wrong!
Hallucineer jij ofzo?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 14:50
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
perseus schreef op 23-01-2005 @ 15:36 :
Hallucineer jij ofzo?
*zucht*

Herpes simplex viruses include two distinct but closely related viruses, namely, HSV-1 and HSV-2. Both viruses can cause genital herpes. Roughly speaking, HSV-2 causes 90% and HSV-1 causes 10% of all genital herpes. Herpes simplex virus is a linear double-stranded DNA virus. HSV-1 and HSV-2 share approximately 50% homology of their genetic materials and they even express type-common surface antigens. It accounts for the high degree of cross-reactivity and the technical difficulty in differentiating the 2 viruses. On the other hand, HSV-1 & HSV-2 antibodies offer some degree of cross protection. Cell-mediated immune responses is more important than humoral responses in determining the severity of HSV infections. Hence, AIDS patients often have chronic and severe anogenital herpes. Genital herpes is usually transmitted by sexual intercourse. Direct inoculation of virus occurs through contact with infected secretions or mucosal surfaces. Orogenital contact with a partner with type 1 herpes labialis (HSV1, red)can also result in genital herpes.(HSV2, red) Asymptomatic shedding of HSV is the most common mode of transmission of genital herpes infection. It is estimated that more than half of the HSV-2 genital infections are asymptomatic.

-edit-

It is possible for a person to contract genital herpes if the partner with oral herpes performs oral sex. Oral herpes can be transmitted to the genitals, and vice versa. Symptoms are similar.

Nouja, veel duidelijke kun je het niet krijgen nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 17:08
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Vaal schreef op 23-01-2005 @ 15:50 :
. Orogenital contact with a partner with type 1 herpes labialis (HSV1, red)can also result in genital herpes.(HSV2, red)

It is possible for a person to contract genital herpes if the partner with oral herpes performs oral sex. Oral herpes can be transmitted to the genitals, and vice versa. Symptoms are similar.

Nouja, veel duidelijke kun je het niet krijgen nietwaar?
Vent, er staat

"Orogenital contact with a partner with type 1 herpes labialis can also result in genital herpes. "

De dingen die jij erbij hebt gezet (HSV1, red) en (HSV2, red) staan niet op die site.

Er staat alleen duidelijk op de site dat HSV1, die vaak voorkomt boven de gordel, ook best onder de gordel kan voorkomen, alleen lang niet zo vaak. En bij HSV2 is dat juist het omgekeerde.

Er staat *nergens* op de site dat HSV1 gemuteerd kan worden tot HSV2.

Er staat *wel* duidelijk op de site, dat het om twee verschillende virussen gaat:

"Herpes simplex viruses include two distinct but closely related viruses, namely, HSV-1 and HSV-2."

Dat hele stukje dat je gequote hebt, gaat juist om 't feit dat 't 2 verschillende virussen zijn.

Laatst gewijzigd op 23-01-2005 om 17:14.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 17:24
Marcade
Marcade is offline
Nog een stukje gevonden dat HSV-1 ook gewoon bij de vagina kan zitten:

"In about 90% of cases, neonatal herpes is transmitted when an infant comes into contact with HSV- 1 or 2 in the birth canal during delivery."

http://www.herpes.com/pregnancy.shtml

We kunnen natuurlijk nu ook al gaan discusieeren wat of waar het birth canal zit .. maar ja ..
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 17:27
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Marcade schreef op 23-01-2005 @ 18:24 :
Nog een stukje gevonden dat HSV-1 ook gewoon bij de vagina kan zitten:

"In about 90% of cases, neonatal herpes is transmitted when an infant comes into contact with HSV- 1 or 2 in the birth canal during delivery."

http://www.herpes.com/pregnancy.shtml

We kunnen natuurlijk nu ook al gaan discusieeren wat of waar het birth canal zit .. maar ja ..
Maargoed, het is dus besmettelijk via bek -> kut contact. En dat vroeg meneer.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 17:29
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Vaal schreef op 23-01-2005 @ 18:27 :
Maargoed, het is dus besmettelijk via bek -> kut contact. En dat vroeg meneer.
http://www.dentistry.leeds.ac.uk/ora...ctions/HSV.htm

For reasons that are not understood:
HSV1 mostly infects oral mucosa, but can infect genital mucosa.
HSV2 mostly infects genital mucosa, but can infect oral mucosa.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 17:40
Mo6
Mo6 is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-01-2005 @ 14:24 :
Ik vind het een goede vraag (Niet dat ik er iets aan heb, want ik heb nooit een koortslip nog het vrouwelijke geslachtsdeel )
ik vind het ook een goeie vraag, maar volgens mij is het juist ook niet de bedoeling dat je een vrouwelijk geslachtsdeel hebt, of gaat het hier toevallig om masturbeffen?
Oud 23-01-2005, 17:45
Zwarte Reiger
Zwarte Reiger is offline
Een soort kan niet in een andere soort muteren lijkt me.. is iig onwaarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 18:21
Sade
Sade is offline
Citaat:
Zwarte Reiger schreef op 23-01-2005 @ 18:45 :
Een soort kan niet in een andere soort muteren lijkt me.. is iig onwaarschijnlijk.
Inderdaad. Maar dat staat dus ook nergens in dat verhaal.
Oud 23-01-2005, 22:45
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 23-01-2005 @ 18:40 :
ik vind het ook een goeie vraag, maar volgens mij is het juist ook niet de bedoeling dat je een vrouwelijk geslachtsdeel hebt, of gaat het hier toevallig om masturbeffen?
Als ik vrouw was, had ik het toch wel fijn gevonden om te weten dat mijn vagina niet geinfecteerd kon worden door mijn vriend zijn koortslip. Op die manier was de opmerking bedoeld
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 00:51
Verwijderd
Zucht

HSV1 is niet per definitie in het gelaat.
HVS2 is niet per definitie genitaal.

Wat 'spontaan muterende' virussen betreft: niet opgelet tijdens bio?

Go Roos. <3
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-01-2005 @ 14:24 :
Al die mensen die zo dom zijn om te zeggen dat het een domme vraag is...aargh...

Ik vind het een goede vraag
idd
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 11:36
Gammaray
Gammaray is offline
Nee.
Ik heb zelf ook last van een koorts lip.
En je mag pas weer wat doen zodra de blaasjes zijn opgedroogt.
En als je het helemaal veillig wilt doen gewoon wachten tot ze heellemaal weg zijn.
En je mag ook niet met je speeksel de vagina aan raken dus niet aanzitten met je vingers als je eigen speeksel er op zit.
Het is namelijk erg besmettelijk.

Regels voor berichten