Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2005, 13:43
RolloArmstrong
RolloArmstrong is offline
Ik ben gestopt met mijn studie, maar omdat ik niet een half jaar niets wil doen, wilde ik proberen om in te stromen per 1 februari oid. Weet iemand welke studies dan mogelijk zijn bij de RuG?
Ik wil sowieso denk ik een soort van 'parkeerstudie' wil gaan doen. (Studeren, terwijl je om je heen kijkt naar een andere studie die je echt wilt doen.., studeren + orienteren..)
En is iemand het hier van plan om te gaan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2005, 14:27
Verwijderd
Omg waarom zou je in godsnaam een parkeerstudie gaan doen? Ga dan werken oid, dit is toch zonde van je collegeld!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 14:49
Verwijderd
Vind k ook
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 14:59
RolloArmstrong
Citaat:
Lars007 schreef op 21-01-2005 @ 15:49 :
Vind k ook
hoe vaak ben jij al gekapt met je WO-studie in je jonge leven?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:00
RolloArmstrong
Waarom zou ik niet een parkeerstudie gaan doen als ik dat wilde en ook kon?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:14
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
RolloArmstrong schreef op 21-01-2005 @ 16:00 :
Waarom zou ik niet een parkeerstudie gaan doen als ik dat wilde en ook kon?
Omdat dat zonde is van je studiefinanciering. Wanneer je voor 1 februari stopt, hoef je de eerste maanden NIET terug te betalen en blijf je recht houden op volle stufi bij je volgende studie.
Oud 21-01-2005, 15:26
Freestyler*
Freestyler* is offline
Maar het zou ook zonde zijn als je nu een half jaar gaat werken en je jezelf daarna niet meer tot studeren kunt zetten

Maar een studie doen om maar iets te doen vind ik niet echt heel nuttig verder. Kijk, als het nou om iets gaat dat je allicht wilt doen.

Kijk eens op de website van onderwijsinstellingen zelf voor mogelijkheden.
Oud 21-01-2005, 15:47
RolloArmstrong
Nee, het zijn wel studies die ik ALLICHT wil doen.
Ik ga niet zomaar een studie kiezen om het studeren, ik heb ook een vooropleiding gehad waarmee ik wel veel richtingen op kan gaan qua vervolgstudies.
Ik wil niet alleen werken, het is nooit een weggegooid jaar, maar het 'voelt' wel zo..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:08
Verwijderd
Citaat:
RolloArmstrong schreef op 21-01-2005 @ 15:59 :
hoe vaak ben jij al gekapt met je WO-studie in je jonge leven?
Nog nooit, ik begin volgend jaar pas aan mijn eerste WO studie
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 17:04
RolloArmstrong
Citaat:
Lars007 schreef op 21-01-2005 @ 17:08 :
Nog nooit, ik begin volgend jaar pas aan mijn eerste WO studie
gefeliciteerd met de wijsheid dan

weet je uberhaupt wat een rolleyes inhoudt?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 17:55
Str0nk
Str0nk is offline
Ik had aanvankelijk hetzelfde plan maar ik heb er maar van afgezien want zoals eerder gezegd is het verstandiger te stoppen voor 1 februari zodat je niet 1 jaar stufi "verspilt", ten tweede leek me het niet echt prettig in te stromen als enige nieuweling (maar ik ben ook behoorlijk introvert).

Laatst gewijzigd op 21-01-2005 om 19:01.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 17:59
Verwijderd
Parkeerstudenten zijn voor de serieuze studenten natuurlijk ook echt een ontzettende aanwinst tijdens de colleges.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 18:04
RolloArmstrong
Citaat:
nare man schreef op 21-01-2005 @ 18:59 :
Parkeerstudenten zijn voor de serieuze studenten natuurlijk ook echt een ontzettende aanwinst tijdens de colleges.
bij rechten misschien
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 18:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
RolloArmstrong schreef op 21-01-2005 @ 19:04 :
bij rechten misschien
ooit gehoord van sarcasme?
Oud 21-01-2005, 18:30
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-01-2005 @ 19:15 :
Citaat:
Gothic schreef op 21-01-2005 @ 19:15 :
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 18:52
Neiu
Neiu is offline
Ik bedenk me trouwens ook net dat je voor een aantal studies nu ook al te laat bent met inschrijven voor colleges. Zo wordt de keuze ook behoorlijk beperkt. Tenzij je geinteresseerd bent in een studie van de faculteit PPSW.
Oud 22-01-2005, 02:12
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Malthus schreef op 21-01-2005 @ 16:14 :
Omdat dat zonde is van je studiefinanciering. Wanneer je voor 1 februari stopt, hoef je de eerste maanden NIET terug te betalen en blijf je recht houden op volle stufi bij je volgende studie.
wilde ik ook een beetje doen vorig jaar. MAAR zo n lompe decaanhoer op me school zei dus dat het niet waar is

het is zo dat als je voor 1feb stopt je geen SCHULD hebt, maar als je dus weer stufi gaan aanvragen krijg je dus 4jaar - 5maanden
Oud 22-01-2005, 02:14
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 22-01-2005 @ 03:12 :
wilde ik ook een beetje doen vorig jaar. MAAR zo n lompe decaanhoer op me school zei dus dat het niet waar is

het is zo dat als je voor 1feb stopt je geen SCHULD hebt, maar als je dus weer stufi gaan aanvragen krijg je dus 4jaar - 5maanden
Uh? Hoezo krijg ik dat wel dan?
Oud 22-01-2005, 02:20
bamiPoep
bamiPoep is offline
weeeeet ik veeeeel
omdat me decaaan een poephoer is ofzo
Oud 22-01-2005, 02:22
bamiPoep
bamiPoep is offline
maar echt, ik zou het maar ff navragen als ik jou was...
ik weet het ook niet zeker, want ik begreep ook dat als je voor 1feb je stufi stop zet dat je dan alles krijgt
maar die decaan zei dus van niet en ik heb het niet nagetrokken ofzo
misshcien meot jij het wel doen...
Oud 22-01-2005, 09:55
Verwijderd
Het klinkt eigenlijk wel krom, dat als je voor februari stopt je geen jaar studiefinanciering "verspeelt". Ik bedoel, je hoeft het misschien niet terug te betalen, maar je hebt dat afgelopen half jaar wel gewoon studiefinanciering gekregen, dus ben je een half jaar kwijt en lijkt het mij dat je dan bij je volgende studie niet wéér vier jaar studiefinanciering krijgt...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 11:03
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
stefano schreef op 22-01-2005 @ 10:55 :
Het klinkt eigenlijk wel krom, dat als je voor februari stopt je geen jaar studiefinanciering "verspeelt". Ik bedoel, je hoeft het misschien niet terug te betalen, maar je hebt dat afgelopen half jaar wel gewoon studiefinanciering gekregen, dus ben je een half jaar kwijt en lijkt het mij dat je dan bij je volgende studie niet wéér vier jaar studiefinanciering krijgt...
jah ze zijn best streng tegenwoordig
maar volgens een gestopte vriend is het wel anders als je eerste studie 5 jaar duurde en de niuewe 4 jaar
al vind ik dat ook nogal krom klinken
Oud 22-01-2005, 12:01
NN
NN is offline
Citaat:
RolloArmstrong schreef op 21-01-2005 @ 14:43 :
Ik ben gestopt met mijn studie, maar omdat ik niet een half jaar niets wil doen, wilde ik proberen om in te stromen per 1 februari oid. Weet iemand welke studies dan mogelijk zijn bij de RuG?
Ik wil sowieso denk ik een soort van 'parkeerstudie' wil gaan doen. (Studeren, terwijl je om je heen kijkt naar een andere studie die je echt wilt doen.., studeren + orienteren..)
En is iemand het hier van plan om te gaan doen?
Ik (student Rechten aan de RuG) weet dat er bepaalde mogelijkheden zijn om halverwege het jaar in te stromen, je kan dan in februari met het tweede semester beginnen.

Toch wil ik je ook afraden om zo maar een studie te gaan doen. Ga je eerst eens oriënteren wat je zou leuk lijkt.
Oud 22-01-2005, 12:41
hendrikwijnja
hendrikwijnja is offline
Ik zit er aan te denken om ook in februari in te stromen aan de RUG. Ik wil dan de studie economie en management doen. In eerst instantie zou ik gewoon in september beginnen maar iemand raadde mij aan om gewoon in te stromen. Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is en wat zijn de voor en nadelen daarvan? Ik heb al geprobeerd een studieadviseur te bellen maar die zijn natuurlijk op vrijdag niet aanwezig.. dus als iemand wat info voor mij heeft?

Groeten hendrik
Oud 22-01-2005, 12:43
hendrikwijnja
hendrikwijnja is offline
Het is trouwens zo dat je in totaal 4 jaar studiefinanciering krijgt. Wanneer je in het eerste jaar dat je een hbo of wo studie doet voor 1 februari stopt dit jaar niet meeteld. Als je dan in september begint heb je gewoon nog 4 jaar studiefinanciering tegoed. Stop je dan toch en ga je bijvoorbeeld werken dan meot je het geld van de eerst half jaar ook terug betalen maar haal je je diploma binnen 10 jaar dan is er neits aan de hand.
Oud 22-01-2005, 12:45
NN
NN is offline
Citaat:
hendrikwijnja schreef op 22-01-2005 @ 13:43 :
Het is trouwens zo dat je in totaal 4 jaar studiefinanciering krijgt. Wanneer je in het eerste jaar dat je een hbo of wo studie doet voor 1 februari stopt dit jaar niet meeteld. Als je dan in september begint heb je gewoon nog 4 jaar studiefinanciering tegoed. Stop je dan toch en ga je bijvoorbeeld werken dan meot je het geld van de eerst half jaar ook terug betalen maar haal je je diploma binnen 10 jaar dan is er neits aan de hand.
Die x-jaren stufi moet je je niet op blindstaren, want onze grote vriend Mark Rutte gooit het toch allemaal wel overhoop.

Kijk voor jouw studie even op de site van onze faculteit economie, www.rug.nl/eco, voor meer info. Ik weet niet precies wat daar wel en niet mogelijk is.
Oud 22-01-2005, 13:42
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
NN schreef op 22-01-2005 @ 13:01 :
Ik (student Rechten aan de RuG) weet dat er bepaalde mogelijkheden zijn om halverwege het jaar in te stromen, je kan dan in februari met het tweede semester beginnen.

Toch wil ik je ook afraden om zo maar een studie te gaan doen. Ga je eerst eens oriënteren wat je zou leuk lijkt.
Het lijkt me inmiddels vrij lastig, voor de meeste vakken ben je al te laat met inschrijven.
Oud 22-01-2005, 13:54
NN
NN is offline
Citaat:
Malthus schreef op 22-01-2005 @ 14:42 :
Het lijkt me inmiddels vrij lastig, voor de meeste vakken ben je al te laat met inschrijven.
Neem eens contact op met een studieadviseur.
Oud 22-01-2005, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Malthus schreef op 22-01-2005 @ 14:42 :
Klopt, ik wou eerst IO/IB gaan doen aan de RUG, maar ik was begin januari al te laat met inschrijven. Bovendien zou ik ook teveel achterstand hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 20:32
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 22-01-2005 @ 18:08 :
Klopt, ik wou eerst IO/IB gaan doen aan de RUG, maar ik was begin januari al te laat met inschrijven. Bovendien zou ik ook teveel achterstand hebben.
Oi dat kan nog taai worden als je het volgend jaar probeert... Numerus fixus...
Oud 22-01-2005, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Malthus schreef op 22-01-2005 @ 21:32 :
Ik wilde het ook studeren Ik ga nu beginnen met IB&L.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 22:21
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Oei, dan kan ik het al helemaal vergeten
Oud 23-01-2005, 12:55
NN
NN is offline
Citaat:
Als je niet wordt toegelaten, zou je er voor kunnen kiezen om 'de oude route' (voor dat de propedeuse IO is opgezet) te volgen en een propedeuse Geschiedenis of Rechten te doen.
Oud 23-01-2005, 13:14
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
NN schreef op 23-01-2005 @ 13:55 :
Als je niet wordt toegelaten, zou je er voor kunnen kiezen om 'de oude route' (voor dat de propedeuse IO is opgezet) te volgen en een propedeuse Geschiedenis of Rechten te doen.
Dat kan volgens mij niet meer. Alleen in het studiejaar 2003/2004 konden zij-instromers instromen, daarom is het naast de jonge organisatie van de studie zo'n verschrikkelijke puinhoop.
Oud 23-01-2005, 13:17
NN
NN is offline
Citaat:
Malthus schreef op 23-01-2005 @ 14:14 :
Dat kan volgens mij niet meer. Alleen in het studiejaar 2003/2004 konden zij-instromers instromen, daarom is het naast de jonge organisatie van de studie zo'n verschrikkelijke puinhoop.
Dat zou kunnen. Twee jaar geleden (mijn P-jaar Rechten) waren er nog heel veel mensen die de overstap maakten naar IO.
Oud 24-01-2005, 10:36
hendrikwijnja
hendrikwijnja is offline
Heb net contact gehad met studieadviseur en die raad het af om in februari te beginnen. In theorie is het mogelijk maar in praktijk wordt het gewoon heel lastig omdat je de basis mist.. Dus nu opzoek naar werk en in september beginne..
Reageren

Regels voor berichten