Oud 23-01-2005, 12:22
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
Vandaag om 14:00 op Nederland 3. Een beetje een suffe tijd, dus ik ga 'm opnemen.

Nog andere mensen die deze gezien hebben, of gaan kijken?


"Na vier jaar voorbereiding voert de Russische regisseur Aleksandr Sokoerov de kijker in een ononderbroken shot in St. Petersburg door drieëndertig zalen van de Hermitage. Ooit het winterpaleis van de Tsaren, nu een museum vol kunstschatten. De Franse markies Adolphe de Custine (Sergej Dontsov) wandelt in gesprek met Sokoerov door het wereldberoemde museum door de tijd heen. Het tweetal voorziet de daar aanwezige kunst in het bijzonder, en de Russische geschiedenis in het algemeen, van commentaar.
__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2005, 12:57
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Ik heb 'm al gezien en ik heb echt genoten, maar een beetje voorkennis van de Hermitage, Sint Petersburg en de Russische geschiedenis is wel vereist om de film te kunnen waarderen.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 16:44
Verwijderd
Tijdje terug voor de tweede keer gekeken (was toen ook op tv), en vond hem nog boeiender dan de eerste keer. Heerlijk dromerige sfeer, maar je moet er wel van houden. Kan me goed voorstellen dat iemand anders hem als oersaai bestempelt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Peperkorrel schreef op 23-01-2005 @ 16:44 :
..Kan me goed voorstellen dat iemand anders hem als oersaai bestempelt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 17:02
Verwijderd
De eerste keer dat ik hem zag vond ik hem oersaai, de tweede keer waardeerde ik hem wat meer, en vandaag heb ik hem niet helemaal gekeken, maar wat ik wel keek, werd nog schoner dan ik het vond. Dus ik leer hem waarderen (Maar ik vind het nog steeds zo fout dat de film altijd zo geëerd wordt voor het feit dat het 1 take is, daat gáát het toch niet om? Knap hoor, maar als dat het enige is waar mensen hem om eren, dan klopt er toch iets niet... )
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 23-01-2005 @ 17:02 :
Maar ik vind het nog steeds zo fout dat de film altijd zo geëerd wordt voor het feit dat het 1 take is, daat gáát het toch niet om? Knap hoor, maar als dat het enige is waar mensen hem om eren, dan klopt er toch iets niet...
Het is een ongelofelijke prestatie, en dat geeft de film wel een meerwaarde. De manier waarop het tot stand is gekomen, kan, zoals bij veel (andere) vormen van kunst, bijdragen aan de beleving ervan. Het is een soort extra charme, zeg maar. :]
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Peperkorrel schreef op 23-01-2005 @ 17:22 :
Het is een ongelofelijke prestatie, en dat geeft de film wel een meerwaarde. De manier waarop het tot stand is gekomen, kan, zoals bij veel (andere) vormen van kunst, bijdragen aan de beleving ervan. Het is een soort extra charme, zeg maar. :]
Ik had de film niet minder goed gevonden wanneer het meer takes waren, imo is het een slecht teken wanneer hij wel minder waard zou zijn wanneer hij uit meer takes bestaat. Heel knap hoor, 1 take, maar ik heb het idee dat het 'verhaal' er zo bij in het niet valt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 19:31
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
De ene lange take zorgde er wel voor dat het dromerig bleef, montage zou dat gevoel hebben vernietigd IMO.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 23:04
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Baanbrekend.
En mooi óók nog eens.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 23:20
King Ralph
Avatar van King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 23-01-2005 @ 19:31 :
De ene lange take zorgde er wel voor dat het dromerig bleef, montage zou dat gevoel hebben vernietigd IMO.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 23:37
Verwijderd
Baal echt dat ik hem gemist heb, heb de dvd al paar keer zien staan in winkels en ben best benieuwd ernaar.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 01:31
Verwijderd
Verdomme, gemist
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 13:50
M-Leentje
Avatar van M-Leentje
M-Leentje is offline
Ik heb het thuis voor een groot deel gezien. Was er erg van onder de indruk.. heel mooi!
Mn moeder heeft de dvd gelijk besteld.. dus ga m snel nog een keer kijken..
__________________
...gone with the wind...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Anonymous John schreef op 23-01-2005 @ 19:31 :
De ene lange take zorgde er wel voor dat het dromerig bleef, montage zou dat gevoel hebben vernietigd IMO.
Goed monteren breekt niets...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 14:48
Verwijderd
De extra lange take geeft de film inderdaad zijn charme. Het is een hele prestatie, en een ogenschijnlijk onmogelijke opgave. Toch is het de regisseur goed gelukt, en met dat in je achterhoofd is de film stukken wonderbaarlijker dan dat er meerdere shots in zouden zitten.

Ik heb hem enkele maanden geleden gezien als Zomergastfilm, en toen vond ik het vooral een mooie film vanwege de sfeer. De film heeft wel een traag tempo, waardoor de film lang niet voor iedereen geschikt is.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 17:53
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-01-2005 @ 07:53 :
Goed monteren breekt niets...
Is moeilijk te zeggen in dit geval tenzij je het echt gemonteerd zou zien.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:38
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
Het lijkt me toch dat met de huidige techniek een dergelijke film ook wel in meerdere takes opgenomen kan worden en vervolgens aan elkaar geplakt?

Heb 'm nu eindelijk gezien en ik moet zeggen dat het niet tegenviel, ik bleef geboeid ook al gebeurde er niet al te veel. Jammer dat ik waarschijnlijk veel verwijzingen gemist heb omdat ik eigenlijk veel te weinig weet van de russische geschiedenis. Oh, en de russische taal .
__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 00:17
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
N00dles schreef op 25-01-2005 @ 14:48 :
Ik heb hem enkele maanden geleden gezien als Zomergastfilm, en toen vond ik het vooral een mooie film vanwege de sfeer. De film heeft wel een traag tempo, waardoor de film lang niet voor iedereen geschikt is.
Toen heb ik m ook gezien. En volgens mij ben ik een van die mensen waarvoor ie niet geschikt is.

Verschrikkelijk
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-01-2005, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Nanaki schreef op 25-01-2005 @ 23:38 :
Het lijkt me toch dat met de huidige techniek een dergelijke film ook wel in meerdere takes opgenomen kan worden en vervolgens aan elkaar geplakt?
Het zou wel kunnen als je de overgangen met CGI in elkaar 'morpht', maar echt naadloos wordt dat niet.

Citaat:
Briseïs schreef op 26-01-2005 @ 00:17 :
Toen heb ik m ook gezien. En volgens mij ben ik een van die mensen waarvoor ie niet geschikt is.

Verschrikkelijk
Verschrikkelijk is een groot woord.
Ik kon zelf trouwens niet volledig erbij blijven, em dommelde soms weg, maar dat kwam door het late tijdstip. Misschien gaf dat voor mij juist die dromerige sfeer. Ik wil hem iig zeker nog een keer opnieuw zien.

Laatst gewijzigd op 26-01-2005 om 14:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Ha! Spammend, groots, nieuw, vers IZSADC-topiq!
Verwijderd
501 24-04-2005 16:38
Films, TV & Radio [Nu op tv] Russian Ark
Verwijderd
10 02-08-2004 20:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.