Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2001, 15:16
Go
Go is offline
Als jij je niet echt lekker voelt ga jij dan al snel naar je huisarts toe?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 15:17
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Nee ... of vraagt hij wat ik er zelf over denk, of moet hij me helaas mededelen dat hij er nix aan kan doen, of geeft ie me pillen die ik zowiezo niet slik.
Oud 10-12-2001, 15:19
miro
miro is offline
nee, maar mijn huisartsen zijn de ouders van een vriendin van mij, dus ik zie ze zowieso al vaak.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 15:40
Go
Go is offline
En als je toch naar de huisarts toe gaan en hij of zij zegt dat het niets ernstigs is, gaan je dan met een opgelucht hart weer naar huis toe of blijf je toch wel ongerust voelen?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 16:07
Zorkman
Zorkman is offline
nooit
tenzij mijn ouders mij echt SUPERneig dwingen,
maar ze zijn het al ewa afgeleerd

vroeger moestek der veel bij gaan azek jonger was..maarja, moest dan ook wel meestal ne keer per maand naar ziekenhuis enzo..
Oud 10-12-2001, 17:51
Alleen als ik vind dat het nodig is.. voor een keelontsteking ga ik egt niet bij die vent aankloppen, krijg ik toch niks voor (omdat ik pas al anti biotica gehad heb)... maar als ik echt iets heb, een long ontsteking of iets anders vaags (ontstoken ogen) moet ik er toch ff langs voor wat antibiotica, ontstekingsremmende middelen of oogdruppels...
De laatste keer dat ik er was had ik een luchtweginfectie, een keelontsteking en een bijholte ontsteking waar ik al weken mee doorliep... maar das al lang geleden, ergens in september ofzo...

Cat
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 17:56
wicce
wicce is offline
nee ik blijf er zo lang mogenlijk weg....
enge vent...
Oud 10-12-2001, 18:36
Onbekende
Onbekende is offline
Ik kom niet vaak bij de dokter. Na de lagere school ben ik er twee keer geweest. Een keer toen ik mijn teen gebroken had en een keer omdat ik voortdurend buikpijn had. Ik ga helemaal niet snel naar de dokter toe, dus ik had het al heel lang uitgesteld. Bleek het met een simpel drankje verholpen te kunnen worden. Misschien had ik beter eerder kunnen gaan, maar zo ben ik helemaal niet.
Oud 10-12-2001, 19:08
Go
Go is offline
Als je veel keus had tussen verschillende huisartsen had je dan ook naar een andere gegaan?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 19:09
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
écht niet! Maar van 't voorjaar moest ik wel, toen was het echt geen doen meer zo'n last van hooikoorts als ik had. Dus heb ik lekker zielig gedaan en toen kreeg ik pilletjes én neusdruppels én oogdruppels. Maar het hielp wel
Oud 10-12-2001, 19:18
Go
Go is offline
Smiley_knorretje, dat had ik ook. Ik heb ook last van hooikoorts. Ik heb er neusdruppeltjes voor gekregen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 19:36
D@mien
D@mien is offline
liefts ga ik er nooit heen (tis een zeer aardige gast, maar liever niet ziek dan wel natuurlijk)maar de laatste 2 jaar mot ik er vrijwel maandeliks naartoe omdat ik dan weer wat vaags heb...vanwege de stress die niet weg wil gaan...
Oud 10-12-2001, 19:48
Snufje
Snufje is offline
k kom d'r praktisch nooit..
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 19:54
Mr. Perfect
Mr. Perfect is offline
kom altijd wat te laat vind hij maar die diagnose is toch altijd fout dat weet ik van te voren wil alleen een doorverwijskaart had nu ook iets vanaf maart ofzo ben vorige week heen geweest vond ie wat te lang. maar doe er niet moeilijk over ben niet zo kleinzielig nu ook ik heb een scheurtje in mijn knieband moet ook naar die vent maar heb geen tijd duss mar na het ziekenhuis ga ik wel vroeg zoals bij mij lymfklierontsteking heb ik een tijd gehad zo'n jaar lang das voorbij vanaf 17 october maar moet zometeen weer heen want het wikl weer beginnen dat voel ik dus hij moet het maar opereren dit keer en verwijderen want dan ben ik daar weer vanaf want anders mag ik ook weer een tijd nmiet sporten en dat heb ik er niet voor over.
Oud 10-12-2001, 20:39
Ieke
Ieke is offline
Mijn pa is mijn huisarts, die zie ik dagelijks en als ik iets heb heb ik er meteen een dokter en een zuster (mijn moeder is verpleegkundige en werkt in de praktijk van mijn vader) bij.
Oud 10-12-2001, 21:23
badtothebone
badtothebone is offline
Wij hebben een eigen risico van 1000 piek, en daar komen we meestal niet overheen maar mijn zusje krijgt een beugel dus dan kan ik wat vaker ff van school ontsnappen en naar de dokter gaan.

Wat ik eigenlijk raar vind is dat je bij de dokter zit met allemaal zieke mensen om je heen daar wordt ik nog zieker van en vooral als er dan nog zo'n klein dreumusje in de w8kamer zit terwijl er naast hem zo'n oud vrouwtje helemaal ziek zit te wezen. Bah
Oud 10-12-2001, 23:22
sSaArRaA
sSaArRaA is offline
Citaat:
badtothebone schreef:
mijn zusje krijgt een beugel dus dan kan ik wat vaker ff van school ontsnappen en naar de dokter gaan.
?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 13:07
Roos
Roos is offline
Ik weet niet eens hoe m'n dokter eruit ziet, ben er al 10 jaar niet geweest
Oud 11-12-2001, 14:05
Starrie
Starrie is offline
ik ben 7 dagen in de week bij de huisarts... dat krijg je he met je ouders als huisarts
Oud 11-12-2001, 14:06
Starrie
Starrie is offline
ze zijn btw allebei huisarts... dus altijd 2 dokters in de buurt
Oud 11-12-2001, 15:12
Go
Go is offline
Citaat:
badtothebone schreef:
Wij hebben een eigen risico van 1000 piek, en daar komen we meestal niet overheen maar mijn zusje krijgt een beugel dus dan kan ik wat vaker ff van school ontsnappen en naar de dokter gaan.

Wat ik eigenlijk raar vind is dat je bij de dokter zit met allemaal zieke mensen om je heen daar wordt ik nog zieker van en vooral als er dan nog zo'n klein dreumusje in de w8kamer zit terwijl er naast hem zo'n oud vrouwtje helemaal ziek zit te wezen. Bah
Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 15:17
A loved one
A loved one is offline
Nee, mijn vader is dokter, zo'n type "zolang je geen bloed opkotst, is er niets aan de hand".
De afgelopen tien jaar ben ik ongeveer 2 keer naar de huisarts geweest: 1 keer voor de pil, de andere keer voor bloedonderzoek.

Love
Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 16:24
Go
Go is offline
D'r was even iets verkeerd gegaan
Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 16:25
Troffee
Troffee is offline
ja, want dies heel lief
Oud 11-12-2001, 16:28
Go
Go is offline
Troffee, ik snap even niet wat je bedoelt
Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 17:47
skyscraper
skyscraper is offline
Ik ga niet snel naar de huisarts toe omdat ik de pokkehekel heb aan dat soort dinge. Ik kan goed tegen pijn maar als ik pijn heb en ik heb er geen benul van waar het vandaan moet komen ga ik wel. Als ik bv tegen de kast ben gelopen en me voet doet vet zeer kijk ik het nog een paar daaggies aan
Oud 12-12-2001, 18:40
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Citaat:
gerwin schreef:
Smiley_knorretje, dat had ik ook. Ik heb ook last van hooikoorts. Ik heb er neusdruppeltjes voor gekregen.
O, daar hebben zooveel mensen last van. Let maar op als het voorjaar wordt dan rijzen de hooikoortstopics ook als paddenstoelen uit de grond
Het is vervelend, maar er is mee te leven hoor, die pilletjes zijn best goed
Oud 12-12-2001, 19:05
Me2u
Me2u is offline
Ik ga ook niet snel naar de huisarts toe, alleen als ik (of een van mijn ouders) denkt dat dat wel het beste is. Momenteel heb ik last van mijn knie, voet, enkel, elleboog en bovenarm maar ik ga voorlopig nog niet naar de huisarts, ik kijk het nog wel ff aan.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 21:36
Go
Go is offline
Nou die pillen mogen dan best helpen, ze zijn in ieder geval heel ongezond (in ieder geval die ik eerst voor geschreven kreeg). Ze werkten steeds minder goed behalve toen ik er een meer nam. Zo ging het een hele tijd door tot ik op het laatst veel te veel van die pillen slikte. Ik heb nu gelukkig wat anders gekregen, maar ik weet wel dat door die ene pillen allemaal troep doorheen zat(ik weet helaas niet meer hoe die pillen heten).
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 04:11
dolores_temp
dolores_temp is offline
nee
tenzij ik me heeel lang niet lekker voel! (komt zelden voor!)

Regels voor berichten