Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2002, 10:00
shanli
shanli is offline
bij ons is dat ook zo,jongens met (echt) lang haar(bv.tot op schouders) mag niet,er had een jongen bv. zelf dreads in zijn haar gemaakt(het zag er niet uit maar goed) en toen mocht ie dat er uit gaan wassen van de coordinator.Gekleurd haar mag wel,maar extreme haardracht niet(zo staat het in het reglement ),rafelende kleren ook niet,en blablabla.
Eumz,ze zijn best wel streng denk k,op het gebied van kleren.
Oud 11-07-2002, 11:24
Faery
Faery is offline
Citaat:
shanli schreef:
bij ons is dat ook zo,jongens met (echt) lang haar(bv.tot op schouders) mag niet,er had een jongen bv. zelf dreads in zijn haar gemaakt(het zag er niet uit maar goed) en toen mocht ie dat er uit gaan wassen van de coordinator.Gekleurd haar mag wel,maar extreme haardracht niet(zo staat het in het reglement ),rafelende kleren ook niet,en blablabla.
Eumz,ze zijn best wel streng denk k,op het gebied van kleren.
tot aan je schouders is toch niet "echt lang"..? :\ *tikt ]{ing op schouder* Toch? :]

En hav phun met uw kamp

Mijn school vindt, voor zover ik weet, alles goed.
Oud 11-07-2002, 11:24
beuk
beuk is offline
http://nu.nl/document?n=59316

Oud 11-07-2002, 11:27
shanli
shanli is offline
Citaat:
Faery schreef:

tot aan je schouders is toch niet "echt lang"..? :\ *tikt ]{ing op schouder* Toch? :]

En hav phun met uw kamp

Mijn school vindt, voor zover ik weet, alles goed.
hmzz,jah,da's niet zo heel erg lang,maar langer haar voor jochjes vind ik meestal niet zo mooi,soms,tenzij ze zo eumz,zo haar met slag hebben een beetje krullen
tuurlijk zal ik phun haven op kamp
Oud 11-07-2002, 11:34
Floosje
Floosje is offline
Dit is echt zwaar belachelijk
Is er niemand die daar wat van zegt ofzo, (Leerlingenraad, ouders) want volgens mij heb je als school helemaal niet het recht om bepaalde kleding ed te verbieden.
Ik zou serieus naar een andere school gaan, dan haal je daar toch je diploma.

Bij mij op school doen ze echt totaal niet moeilijk over die dingen, gelukkig niet zeg
Oud 11-07-2002, 11:56
Blubje
Blubje is offline
hm bij on sop school zijn ze helemaal niet moeilijk (tenmintse t regelement niet) het enige wat niet mag is een petje, en kauwgom, en ik denk dat te veel onthullende kleding ook niet mag, maar dat weet ik niet precies eigluk...oowja en aanstootgevende teksten mogen ook niet (denk aan racisme, beledigende dingen enz.) ik had bv een x een shirt aan van de heideroosjes waar op de achterkant staat 'val maar dood' das gewoon een liedje van hun, mja dat mocht dus niet, maar goed dan doe k dat gewoon nie naar school aan, verder geen problemen mee...

*in Belgie gelden hele andere regels als in NL, dus waarschijnlijk mag het daar wel, anders zouden ze het niet doen natuurlijk*
Oud 11-07-2002, 12:09
PiNoW
PiNoW is offline
bij ons op school mag je ook wel veel dingen, aleen geen t shirt ofzow met the exorcist erop of wat dan ook omdat het nogal christelijk is. ( een jongen werd naar huis gestuurd omdat er 'Fuck Jesus" op zijn shirt stond, dat vind ik dan wel weer logisch..)
maar over kettingen met pentagrammen zeggen ze niks
roken mag ook pas vanaf de 3e klas, maar als je rookt en je zit nog niet in de 3e zeggen ze er niks van geloof ik..
maar mijn school is niet zow leuk

ik vind het nogal belachelijk, dat is echt iets van vroeger (toen mochten meisjes geen broeken aan op school enz) ik zou er echt wel iets tegen doen als ik geen dreads of vlechtjes in mijn haar mocht en geen schirtjes met dunne bandjes aan ossow...
eigelijk kunnen ze dan beter een schooluniform verplichten ossow, hoewel ik dat heleeemmaaal belachelijk en middeleeuws vind..

Laatst gewijzigd op 11-07-2002 om 12:12.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 12:19
Mindfields
Mindfields is offline

bij mij op school mag alles geloof ik. mja, ik ben er 1x op aangesproken door de claviger dat ik mijn spikeband (met ook echt lange spikes) beter af kon doen; gevaarlijk. hmm, daar kan ik dan nog wel inkomen je zou iemand toch zomaar zijn oog uitsteken. dit effect -->
Oud 11-07-2002, 12:24
Roos
Roos is offline
Bij ons zijn er geen beperkingen, je mag alleen geen hoeden/petten dragen in de klas. Dat vind ik ook vrij logisch
Oud 11-07-2002, 13:17
fliebertje
fliebertje is offline

Heet dat eigenlijk niet gewoon discriminatie?
Ik zou zeker even controleren of dit volgens de wet wel mag, want dit is echt niet normaal.

Bij ons op school mag je gewoon dragen wat je wil (al is er wel zo'n regel dat leraren pas een korte broek mogen dragen als ze hun benen geschoren hebben (?))
Oud 11-07-2002, 13:22
Masked Mage
Masked Mage is offline
Citaat:
rosi schreef:
je mag alleen geen hoeden/petten dragen in de klas. Dat vind ik ook vrij logisch
ik mocht mijn doek wel op me hoofd houden
Oud 11-07-2002, 13:26
Synonym
Synonym is offline
Vaag en superstom ook... Dus je mag niet eens jezelf zijn enzo...
Lekker conservatief ook.

Bij ons op school mocht bijna alles... Er liepen best veel 'alto's' bij ons op school rond. Alleen een vriend van mij werd in de laatste maand van 4 mavo nog ff over zijn t-shirts aangesproken door leraren (van Dark Funeral en dat soort dingen), want het was zogenaamd shokerend. Maarja... 2/3 van de mensen kan niet eens lezen wat erop die t-shirts staan (zie de logo's van metalbands) laat staan dat ze weten wat het betekend... beetje onzinnig dus.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 13:31
bam
bam is offline
Citaat:
passoagirl schreef:

-vrijwel alles dat in de mode is en zelfs maar een klein beetje opzichtig is
Oud 11-07-2002, 16:15
Verwijderd
Klopt, in Belgie zijn de regels op dit gebied veel strenger dan in Nederland, hoor ik ook vaak van een vriendin, die heeft ongeveer dezelfde regels, alleen nog iets minder streng geloof ik. Op mijn oude school mocht ik in ieder geval alles, tenminste, ik zie er nooit zo extreem uit dat ze tegen mij een opmerking kunnen maken, heb weleens gehoord dat een meisje erop aangesproken werd omdat ze te bloot gekleed was, maar dat is dan ook het enige. En ik neem aan dat dit op m'n nieuwe school ook gewoon zo is.

Wat ik wel weet is dat ik toen ik op werkweek naar Londen ging, daar ook een school bezocht heb die er ook zulke regels op na hield. Uniformen waren verplicht, maar dat is niet zo gek op een Engelse school, en verder was het dus absoluut verboden om make-up te gebruiken, haar mocht niet geverfd zijn en mocht bij jongens niet langer zijn dan een bepaalde lengte, meisjes moesten onder het rokje perse een panty aan, blote benen waren verboden, jongens mochten niet te lange bakkenbaarden hebben *confused*, piercings en tattoo's op zichtbare plaatsen waren ook uit den boze, hoofddeksels in de gehele omgeving van de school verboden en hakken waren ook niet toegestaan. Wij werden dus erg raar aangekeken met een groep waarin ik non-stop een hoedje ophad, een ander meisje met roze haar en netpanty's liep en jongens met lange haren liepen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 16:24
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Masked Mage schreef:

waarom draag je een hoofddoek dan?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 16:25
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Mortischa schreef:

evrgeet neit dat die hype heir ook al is geweest
ehh.. ik vergeet het liever
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 16:40
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
]{ing schreef:
waarom draag je een hoofddoek dan?
wannabe moslim
Oud 11-07-2002, 17:37
fruitmand
fruitmand is offline
Wat een KLOTE school!!!!

Sorry, maar serieus! Ik zou er sowieso allang niet meer naartoe kunnen...
niet dat ik dat wil...
Oud 11-07-2002, 17:39
fruitmand
fruitmand is offline
Citaat:
fruitmand schreef:
Wat een KLOTE school!!!!

Sorry, maar serieus! Ik zou er sowieso allang niet meer naartoe kunnen...
niet dat ik dat wil...
Oh, en wat bij mijn school niet mag is topjes bij meisjes met blote buik waarbij je tieten zowat uitpoppen (vage verwoording...) en doorzichtige kleding waarbij je echt ALLES ziet. Waren een groep meiden die dat deden en die werden ook naar huis gestuurd elke keer als ze dat deden.
Verder mag alles...
Oud 11-07-2002, 17:40
yvonnaah
yvonnaah is offline
Citaat:
passoagirl schreef:
nou, laten we eerst ff voor de duidelijkheid vermelden dat ik op een absolute niet-te-doen-**********************(censuur)-school zit..

de school waar ik op zit, bepalen gewoon volledig onze kledingstijl..
wat niet mag:
-jongens met lang haar
-jongens met een oorbel
-extreme haardracht (waar dus dreads,vlechtjes, en kleur in je haar toe wordt gerekend)
-piercings
-tatoeages
-meer dan 1 oorbel per oor voor de meisjes
-niet al teveel juwelen (met andere woorden 2 armbandjes volstaat wel voor hun)
-geen make-up tenzij je in het laatste jaar zit
-broeken met al te brede pijpen
-schoenen met een zool hoger dan 2 cm
-vrijwel alles dat in de mode is en zelfs maar een klein beetje opzichtig is
-dunne bandjes (ik had de vorige keer iet aan met heel korte mouwpjes, kon ik toch wel naar huis fietsen om iets anders aan te doen, het was toen errug warm, minstens 28graden ofzow!!)

nou.. hoe zit't bij jullie?
gaan ze ver in zo'n dingen of juist niet?
bij ons wordt je gewoon naar huis gestuurd om iets anders te gaan aandoen..

greetz,
een gefrusteerde passoagirl
DIT IS ECHT HEEL ERG SICK!!! geen 1 van die regels gelden bij ons op school... ik vind die regels die hierboven staan echt nergens op slaan! je moet je toch lekker op je eigen manier in je vel kunnen voelen??
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 17:45
Faery
Faery is offline
Citaat:
liefferd schreef:

je moet je toch lekker op je eigen manier in je vel kunnen voelen??
.. dan had ze het regelement moeten lezen en een andere school moeten kiezen, hoe bekrompen die regels ook zijn.
Oud 11-07-2002, 17:48
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Ik kleed me zoals ik wil en wie mij niet accepteert rot maar op!
Oud 11-07-2002, 18:34
the tourist
the tourist is offline
Jee, wat overdreven zeg!!

Bij mij op school mag je alleen bij sommige leraren geen pet ofzo op, maar voorderest weet ik het eigenlijk niet!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 18:36
liesje 19
liesje 19 is offline
bij mij op school is veel toegestaan. Ze hebben maar 2 keer iets gezegd over mijn kleding. Een keer had ik een t shirt aan met "val maar dood" erop (de heideroosjes ja )en 1 keer omdat ik een kort spijker rokje aanhad met netpanty's eronder. Een leraar vond dat raar ofzo, te bloot zei hij. Het wa helemaal niet bloot of wat dan ook, je ag neits
Maar omdat ze er wat van zeggen, is het voor mij ech geen reden om het niet te dragen ofzo, ik draag lekker wat ik wil.
Oud 11-07-2002, 18:51
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Arm arm meisjuh

Ik vind t idd behoorlijk overdreven zeg.
Op onze school mocht je dan geen tshirts met bv Fuck You en meer "aanstootgevende" teksten.
Over korte truitjes deden ze niet echt moeilijk en verder mocht je geen petten op of je jas aanhouden in de klas..

Op t HBO maakt t ze helemaal niet uit hoe je dr bijloopt.
Oud 11-07-2002, 18:56
a new noise
a new noise is offline
dan maar naakt he

Wat is het NUT ervan...staat dat ook onder het reglement?
Oud 11-07-2002, 19:00
Salala
Salala is offline
'je mag geen hoofddeksel op in de klas' is het zwaarste gebod
Oud 11-07-2002, 19:27
cerys
cerys is offline
Citaat:
passoagirl schreef:
nou, laten we eerst ff voor de duidelijkheid vermelden dat ik op een absolute niet-te-doen-**********************(censuur)-school zit..
OINK

bij ons mag zo'n beetje alles..
door de leerlingen worden meer dingen niet-gewaardeerd (helaas..)
Oud 11-07-2002, 20:01
rodina
rodina is offline
Citaat:
beuk schreef:
http://nu.nl/document?n=59316

jah khad het ook gelezen, niet meer dan logisch eigenlijk

Met sommige kleding roep je gewoon reacties op...
Oud 11-07-2002, 20:03
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
Masked Mage schreef:

ga jij ooit naar school dan?
Oud 11-07-2002, 20:08
purplerose
purplerose is offline
Dit vind ik behoorlijk euhm belachelijk.. kijk als et nou een gereformeerde school was ok, maar dit is eig bes wel discriminerend
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 20:18
Verwijderd
jeez....ik zou zeker naar een andere school gaan zeg....
lekker, een school waar je jezelf niej kan uiten of onderscheiden van anderen....
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 21:33
DarkRaven
DarkRaven is offline
Bij mij op school mag je je kleden hoe je wilt
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 21:44
flipkip
flipkip is offline
*komt in actie*

ik wil opzoeken ofdat dit allemaal wel mag verboden worden en of het geen discriminatie is..
maar ik heb eigelijk geen flauw idee waar ik ut kan vinde
Oud 11-07-2002, 21:46
tatoo
tatoo is offline
Ik heb oorbellen armabanden ketingen kisten piercings tato's en een haanekam. En ik zou dat echt niet verandere voor school
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 11:12
June bug
June bug is offline
Ik vind dat echt heel erg hypocriet. Wat ik heel vaak hoor, dat is dat volwassen worden, geasocieerd wordt met het vormen van een eigen mening. En bij die mening hoort ook je eigen smaak van kleding, sieraden, haardracht etc. Als zown school vanallerlei dingen gaat verbieden, staat ze dus de ontwikkeling van de eigen mening en smaak van de leerling in de weg. Ook wordt de leerling hierdoor heel erg beschermd denk ik. Als jij het leuk vindt om er superextreem bij te lopen, kun je daar opmerkingen over krijgen. (als naroepen op straat, gwn commentaar etc.) En op school gebeurt dit dan niet, omdat je er net zo uit moet zien als iedereen. Ik weet wel dat pesten op een school een slechte zaak is, maar het is ook goed om soms wat negatief commentaar te krijgen, want dat zul je veel vaker in je leven nog krijgen.
En ik dacht dat er zoiets was als de rechten van het kind?? Waarin ook staat dat een kind recht heeft op het uiten van z'n eigen mening. Zoals ik al zei valt ook smaak van kleding, haardracht, en sieraden onder deze mening.
Ik vind dit echt belachelijk, wat er op die school gebeurt.
Ik snap dat er natuurlijk een bepaalde grens getrokken moet worden, maar dit is heel extreem.
(over die make-up, wat zijn laatsejaars anders dan eerste-en andere-jaars?? Het dragen van makeup is iets wat door jezelf en evt. je ouders bepaald wordt. De school zou daar geen inspraak op moeten hebben denk ik, ook echt belachelijk.)
Oud 12-07-2002, 11:45
Verwijderd
Hmmm, en ik maar klagen over het feit dat je alles behalve petjes mag dragen in de school
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 11:52
EternalDeath
EternalDeath is offline
echt grote onzin vind ik dat! Laat mensen aandoen wat ze willen, zielig gezeur!!
Trekt ook echt mensen als je eenmaal weet wat er allemaal niet mag op zo´n school
Oud 12-07-2002, 12:40
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Rhea schreef:

Woah wat erg!!!

Nee bij ons op school kan iedereen gewoon aan doen wat ze willen eigenlijk..
Bij mij op school ook niet

En aan de meeste reacties te lezen staat jouw school er een beetje alleen voor. Is het niet discriminerend om zulke eisen te stellen? Ik wist niet dat er nog zulke scholen in Nederland bestaan of zit je toevallig in België op school, want ik weet niet hoe het er daar aan toegaat, maar het schijnt daar wel strenger te zijn dan in Nederland.

Waarom zoek je geen andere school uit. Ik vind dit wel een echt goede reden om een andere school uit te zoeken (tenzij je natuurlijk niet meer zolang moet).

Doei!

*typfouten voorbehouden*
Oud 12-07-2002, 12:43
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
passoagirl schreef:
*komt in actie*

ik wil opzoeken ofdat dit allemaal wel mag verboden worden en of het geen discriminatie is..
maar ik heb eigelijk geen flauw idee waar ik ut kan vinde
Tip: Zou een telefoontje naar het Laks geen uitkomst kunnen bieden?
Oud 12-07-2002, 13:03
vixen
vixen is offline
Ik heb nog nooit gehoord dat mensen naar huis werden gestuurd om hun uiterlijk bij mij op school. Ik geloof dat alles daar wel mag, maar niemand doet et.
Oud 13-07-2002, 12:34
Verwijderd
Sjezus.... zit je toevallig in een gesticht??? Ff serieus... IK ZOU GWOON VAN SCHOOL GAAN!!!! je hebt tog recht op vrije meningsuiting??? Dan heb je toch ook recht om zelf te bepalen wat voor kleren je draagt enhoe je erbij wil lopen???
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 12:53
miro
miro is offline
Ik zit zelf op een best bekende, particuliere school, met als gevolg dat er best veel (rijkere) mensen opzitten. Wat dus vaak op kak neerkomt. Zelf ben ik niet echt kak maar mijn kledingsstijl is wel erg netjes. Je zou op onze school niet als alto of zo binnen te hoeven komen. Ach ja, t kan wel maar je wordt er wel op aangekeken en misschien zelfs op aangesproken door directeur/docenten. Ook moeten we letten op onze nagels en uiterlijke verzorging.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 12:55
boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
Lil'Devil schreef:
IK ZOU GWOON VAN SCHOOL GAAN!!!
jah.....en dan???

Ik vind het een beetje debiel van die school dat ze dat allemaal gaan verbieden enzo. Bij ons op school mag je geen petjes in de klas en je mag geen mobieltjes mee naar school (niet dat iemand daar wat op uit doet ) Als ik jou was zou ik het gewoon laten gaan, als je weerstand gaan bieden krijg je er alleen maar problemen mee. Het is nog maar 2 jaar, dan kun je beter in je vrije tijd gewoon dragen wat je wilt, en je op school maar even aanpassen aan hun regeltjes, hoe belachelijk ze ook zijn.
Oud 14-07-2002, 14:34
Verwijderd
nou.... dan kan je tog naar een andere school??? Er zijn egt wel scholen waar ze niet van die domme regels hebben (mijn school bijvoorbeeld ) er loopt vanalles rond: kakkers, skaters, gothics, hippies, gwone mensen enzow...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 16:20
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Heb jij ff een raar schooltje daaro...
Bij ons mag je het allemaal zelf weten, lijkt me ook een behoorlijk wat beter werkend systeem!
Ja, inderdaad.
Oud 14-07-2002, 16:21
flipkip
flipkip is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Tip: Zou een telefoontje naar het Laks geen uitkomst kunnen bieden?
euhm, wat is het Laks? *Belgje die vermoed dat dit iets Nederlands is*
Oud 14-07-2002, 20:37
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
passoagirl schreef:

euhm, wat is het Laks? *Belgje die vermoed dat dit iets Nederlands is*
ja, het is inderdaad iets Nederlands, maar ik neem aan (lees: hoop) dat ze dat in België ook hebben, maar weet niet hoe het in België heet. LAKS betekent iets als Landelijk Actie Kommitee Scholieren, of iets dergelijks. Hier kunnen scholieren met vragen (e.d.) terecht. Als belg zou je dan moeten kijken of er zoiets ook in België is en daar dan naar toe kunnen bellen met de vraag of zoiets mag. Veel suc6!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 14-07-2002, 20:42
ssjpan
ssjpan is offline
bij ons mag wel alles ook hanekam enzo, volgens mij mag je geen t-shirts met satanistische teksten dat vind ik dan best wel logisch op een christelijke school
Oud 14-07-2002, 20:53
Roxy
Roxy is offline
jeetje dat lijkt me echt niks... in spanje zag ik oowk nog wel van die meisjes lopen met rokje witte sokjes en bloesje aan enzow... maar dat dat in belgie oowk nog is goh... nooit geweten...

mja het enige wat je dr aan kunt doen is naar een andere school gaan als een van die dingen zo belangrijk voor je is, wat je oowk kunt doen is nog ff uitzitten en daarna kleden zoals je wilt..
Reageren

Regels voor berichten