Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2005, 20:50
Maty
Maty is offline
Heeft iemand dat hier ook? Ik had laatst dat topic geopend 'vriendje in je klas', maar ik bedacht me net dat het waarschijnlijk helemaal niet gaat werken.

Hij is moslim, en houdt zich aan de regels, wat betekent geen relatie voor het huwelijk. Hij wil het aan zn ouders overlaten om iemand voor hem te vinden. Hij heeft gewoon een heel andere cultuur. Ik heb al best veel gelezen over de Islam, ben zelf geen moslima, maar het is gewoon allemaal heel anders.

Zijn er mensen hier die ook zoiets hebben meegemaakt, en hoe heb je dat opgelost, of niet? Ik vind het gewoon jammer dat door geloof het niets kan worden, alleen omdat ik geen moslima ben bijvoorbeeld, en door culturele verschillen.
Advertentie
Oud 24-01-2005, 20:56
sjlot
sjlot is offline
Citaat:
Maty schreef op 24-01-2005 @ 21:50 :
Heeft iemand dat hier ook? Ik had laatst dat topic geopend 'vriendje in je klas', maar ik bedacht me net dat het waarschijnlijk helemaal niet gaat werken.

Hij is moslim, en houdt zich aan de regels, wat betekent geen relatie voor het huwelijk. Hij wil het aan zn ouders overlaten om iemand voor hem te vinden. Hij heeft gewoon een heel andere cultuur. Ik heb al best veel gelezen over de Islam, ben zelf geen moslima, maar het is gewoon allemaal heel anders.

Zijn er mensen hier die ook zoiets hebben meegemaakt, en hoe heb je dat opgelost, of niet? Ik vind het gewoon jammer dat door geloof het niets kan worden, alleen omdat ik geen moslima ben bijvoorbeeld, en door culturele verschillen.
als hij echt verliefd op jou is zet ie waarschijnlijk alles opzij...

Laatst gewijzigd op 27-11-2010 om 10:50. Reden: Bold verwijderd.
Oud 24-01-2005, 21:06
I C U
I C U is offline
Citaat:
sjlot schreef op 24-01-2005 @ 21:56 :
Ik denk dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan. Het zal voor hem ontzettend moeilijk zijn, omdat hij dan tegen zijn ouders en geloof in gaat. En dat is voor de westerse jongeren niet meer dan normaal zijn (ik doe het ook, bijna dagelijks) maar ik kan me voorstellen dat dat voor een moslim moeilijker is. Ik denk dat er best een compromis kan worden gevonden, maar het zal best wel wat tijd en moeite vergen. Zijn ouders willen tenslotte wel dat hij gelukkig wordt!

Succes ermee in elk geval!
Oud 24-01-2005, 21:10
sjlot
sjlot is offline
Citaat:
I C U schreef op 24-01-2005 @ 22:06 :
Ik denk dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan. Het zal voor hem ontzettend moeilijk zijn, omdat hij dan tegen zijn ouders en geloof in gaat. En dat is voor de westerse jongeren niet meer dan normaal zijn (ik doe het ook, bijna dagelijks) maar ik kan me voorstellen dat dat voor een moslim moeilijker is. Ik denk dat er best een compromis kan worden gevonden, maar het zal best wel wat tijd en moeite vergen. Zijn ouders willen tenslotte wel dat hij gelukkig wordt!

Succes ermee in elk geval!
k heb niet gezegd dat t makkelijk werd

succes!
Oud 24-01-2005, 21:20
Multilot
Multilot is offline
zou ik niet kunnen, maar goed, als jij daar sterk genoeg voor bent (nu al) moet je het maar doen.

Ik zou het je afraden
Oud 24-01-2005, 21:41
Maty
Maty is offline
Ik denk ook niet dat ik het kan.

Bovendien wil ik hem dat niet aandoen, ik bedoel ik ben Nederlandse, heel vrij opgevoed. Maar hij, voor hem zijn zn ouders heel belangrijk, hij zal echt niet snel tegen de wensen van zijn ouders ingaan.

Ik weet ook eigenlijk niet hoe hij er zelf over denkt, maar ik denk dat ik hem gewoon met rust laat, omdat ik denk dat het toch niet gaat lukken.
Oud 24-01-2005, 22:11
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Niet met een moslim gaan. Als hij een echte moslim is zal hij uberhaupt geen seks/relatie met je mogen hebben, omdat:

a. Jij geen moslima bent
b. Je binnen de Islam geen seks vóór het huwelijk mag hebben.

Kortom, hij zou je gebruiken als als neuk-vee indien, hoe goed zijn bedoelingen ook lijken. Ik vind het echt zo fout dat meisjes keer en keer in de ogenschijnlijke goede bedoelingen lopen van vooral Marokkaantjes.

Laatst gewijzigd op 24-01-2005 om 22:13.
Oud 24-01-2005, 22:18
danielle84
danielle84 is offline
ik ben dus ook gewoon verliefd op een marokaan!
maar ik denk ook dat hij dus in een andere cultuur leeft enz.
ik dacht altijd ow als ik ooit op een jongen van een andere cultuur val dan zal niemand hem accepteren, maar nu hebik juist zoiets van zullen ze mij wel goed vinden?
Oud 24-01-2005, 22:32
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 24-01-2005 @ 23:11 :
Niet met een moslim gaan. Als hij een echte moslim is zal hij uberhaupt geen seks/relatie met je mogen hebben, omdat:

a. Jij geen moslima bent

Kortom, hij zou je gebruiken als als neuk-vee indien, hoe goed zijn bedoelingen ook lijken. Ik vind het echt zo fout dat meisjes keer en keer in de ogenschijnlijke goede bedoelingen lopen van vooral Marokkaantjes.
*zucht*
Oud 24-01-2005, 22:34
Maty
Maty is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 24-01-2005 @ 23:32 :
*zucht*
??

Ik denk ook niet dat ze mij zullen accepteren. Een vrouw 'van het boek' (Jood of Christen) is niet verboden, maar wordt ook al heel moeilijk geaccepteerd. Laat staan een ongelovige.

Toch jammer, dat geloof het dan voorkomt
Oud 24-01-2005, 22:35
danielle84
danielle84 is offline
Citaat:
Maty schreef op 24-01-2005 @ 23:34 :
??

Ik denk ook niet dat ze mij zullen accepteren. Een vrouw 'van het boek' (Jood of Christen) is niet verboden, maar wordt ook al heel moeilijk geaccepteerd. Laat staan een ongelovige.

ckers!!!!!
Oud 24-01-2005, 22:44
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
??

Ga geen moeite doen geaccepteerd te worden door hen, ga verder zoeken.
Oud 24-01-2005, 22:48
Donny must die
Citaat:
??

Hij generaliseerde...

Maarja om inhoudelijk op he ttopic in te gaan..

Ik zit op dit moment in precies dezelfde situatie. Ik ben een moslim jongen en ik heb ook een ongelovige nederlandse vriendin. En ik heb he took niet tegen mijn ouders vertelt over haar. Uiteindelijk komen ze het wel te weten, maar het is zo ontzettend moeilijk Ik wil zowel mijn ouders als vriendin niet teleurstellen. Ik wil mijn ouders niet teleurstellen dat ik hun regels niet in acht neem, ik wil mijn vrienidn niet teleurstellen door net te doen alsof onze relatie geen 'waarde' heeft door het niet aan mn ouders te vertellen. Zelf heb ik een schuldgevoel van hier tot tokyo dat ik steeds tegen mijn lieve ouders lieg, maar toch zullen ze me min of meer onbewust dwingen het uit te maken, als ze weten dat ik een nederlandse vriendin heb. Een soort van psychische druk, dat gepaard gaat met het verdriet dat je ook hebt om je moeders tranen, en het schuldgevoel wat je hebt tov je ouders. En natuurlijk willen mn ouders niet dat ik haar zie (ivm met je kuisheid bewaren) en die zullen me dan ook tegenhouden (in direct), waardoor ik dus nadat ik het tegen ze gezegd hebt mijn vriendin voor een maand ofzo niet kan zien, en daarna weer wel (door weer te liegen) zodat we weer terug bij het begin zijn. Het is dus erg moeilijk, en ik snap best de situatie van die jongen, maarja als je echt om elkaar geeft moet het te doen zijn. Steun hem iig wel, zoals mijn vriendin mij steunt, want op dit moment ben ik er best wel een beetje depri om. Succes meid
Oud 24-01-2005, 22:50
Donny must die
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 24-01-2005 @ 23:44 :
Ga geen moeite doen geaccepteerd te worden door hen, ga verder zoeken.
Ik hoop zo dat je eens hopeloos verliefd wordt op een moslima...
Oud 24-01-2005, 23:04
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 24-01-2005 @ 23:50 :
Ik hoop zo dat je eens hopeloos verliefd wordt op een moslima...
Alsof ik verliefd wordt op iemand waar ik nog nooit mee heb gesproken...
Oud 24-01-2005, 23:41
Donny must die
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-01-2005 @ 00:04 :
Alsof ik verliefd wordt op iemand waar ik nog nooit mee heb gesproken...
Je oordeelt dus over een groep mensen die je niet kent
Oud 24-01-2005, 23:54
Verwijderd
Ik ben ooit heel erg verliefd geweest op een actief belijdend Marokkaans moslimmeisje. Klasgenootje van me op het VWO, overigens heel moderne en intelligente meid waar ik nu nog steeds goed contact mee heb. Door haar heb ik er veel over geleerd, maar ik heb ook moeten leren me erbij neer te leggen dat ze nog niet in jongens geïnteresseerd was.
Oud 25-01-2005, 11:10
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 25-01-2005 @ 00:41 :
Je oordeelt dus over een groep mensen die je niet kent
Ik zeg 'iemand', jij maakt er een 'groep' van. Man, beter houdt jij je mond, niet ik.
Oud 25-01-2005, 11:24
Verwijderd
Citaat:

a. Jij geen moslima bent

Met het eerste gedeelte, tot en met de opsomming, ben ik het wel eens, maar het tweede gedeelte is geheel ontsproten aan jouw vooroordelen
Oud 25-01-2005, 11:25
snarl
snarl is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-01-2005 @ 12:10 :
Ik zeg 'iemand', jij maakt er een 'groep' van. Man, beter houdt jij je mond, niet ik.
had jij het over één persoon dan? 'moslima' was ook in het algemeen, dus niet zo draaikonten. en het is 'houd jij', niet 'houdt jij'.
Oud 25-01-2005, 12:23
Maty
Maty is offline
Het is gewoon, ik wil niet verder zoeken. Oke, ik ben jong. Maar ik word niet snel verliefd, vriendjes boeien me eigenlijk niet, ik heb helemaal geen behoefte aan zoenen en rondsletten.

Ik zou zelfs me aanpassen aan zijn geloof, als dat nodig was. Maar dat schuldgevoel dat hij dan tegen zijn ouders heeft, dat wil ik voorkomen. Hij weet trouwens ook niet wat ik voor hem voel, ga het hem ook niet vertellen.

Maar toch bedankt
Oud 25-01-2005, 12:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik ben (nog) gelovig en m'n ex was dat niet, maar datw as voor mij geen probleem. In de toekomst zal dat ook geen probleem zijn, tenzij het zo'n atheïst is die iedereen per sé van haar gelijk wil overtuigen, zoals sommigen hier op dit forum.
Oud 25-01-2005, 13:28
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-01-2005 @ 12:24 :
Met het eerste gedeelte, tot en met de opsomming, ben ik het wel eens, maar het tweede gedeelte is geheel ontsproten aan jouw vooroordelen
Als een 'moslim' zegt een moslim te zijn, maar hij gaat toch naar bed met (meestel Nederlandse) meisjes, terwijl hij als moslim zijnde geen seks voor het huwelijk mag houden, wie houdt hij dan voor de gek? Niets vooroordelen, het is gewoon de waarheid, alleen doet de waarheid meestal pijn?

Ps: je hebt je zeker al een keer laten inpalmen door zo'n knakker?
Oud 25-01-2005, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-01-2005 @ 14:28 :
Als een 'moslim' zegt een moslim te zijn, maar hij gaat toch naar bed met (meestel Nederlandse) meisjes, terwijl hij als moslim zijnde geen seks voor het huwelijk mag houden, wie houdt hij dan voor de gek? Niets vooroordelen, het is gewoon de waarheid, alleen doet de waarheid meestal pijn?

Ps: je hebt je zeker al een keer laten inpalmen door zo'n knakker?
Nee, ik heb me nog nooit 'laten inpalmen' door 'zo'n knakker'. Ik viel alleen over het feit dat je post de boel nogal generaliseerde.
Oud 25-01-2005, 16:02
MB
MB is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 24-01-2005 @ 23:48 :
Hij generaliseerde...

Maarja om inhoudelijk op he ttopic in te gaan..

Ik zit op dit moment in precies dezelfde situatie. Ik ben een moslim jongen en ik heb ook een ongelovige nederlandse vriendin. En ik heb he took niet tegen mijn ouders vertelt over haar. Uiteindelijk komen ze het wel te weten, maar het is zo ontzettend moeilijk Ik wil zowel mijn ouders als vriendin niet teleurstellen. Ik wil mijn ouders niet teleurstellen dat ik hun regels niet in acht neem, ik wil mijn vrienidn niet teleurstellen door net te doen alsof onze relatie geen 'waarde' heeft door het niet aan mn ouders te vertellen. Zelf heb ik een schuldgevoel van hier tot tokyo dat ik steeds tegen mijn lieve ouders lieg, maar toch zullen ze me min of meer onbewust dwingen het uit te maken, als ze weten dat ik een nederlandse vriendin heb. Een soort van psychische druk, dat gepaard gaat met het verdriet dat je ook hebt om je moeders tranen, en het schuldgevoel wat je hebt tov je ouders. En natuurlijk willen mn ouders niet dat ik haar zie (ivm met je kuisheid bewaren) en die zullen me dan ook tegenhouden (in direct), waardoor ik dus nadat ik het tegen ze gezegd hebt mijn vriendin voor een maand ofzo niet kan zien, en daarna weer wel (door weer te liegen) zodat we weer terug bij het begin zijn. Het is dus erg moeilijk, en ik snap best de situatie van die jongen, maarja als je echt om elkaar geeft moet het te doen zijn. Steun hem iig wel, zoals mijn vriendin mij steunt, want op dit moment ben ik er best wel een beetje depri om. Succes meid
lieve ouders heb je, als ze nieteens moeite zouden doen een meisje waar jij verliefd op ben te accepteren
Oud 25-01-2005, 16:28
snarl
snarl is offline
ik denk niet dat het zo simpel ligt.

als jij je hele leven het één leert is het niet zo makkelijk om opeens compleet anders te gaan denken.
Oud 25-01-2005, 16:43
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
snarl schreef op 25-01-2005 @ 17:28 :
ik denk niet dat het zo simpel ligt.

als jij je hele leven het één leert is het niet zo makkelijk om opeens compleet anders te gaan denken.
precies

Citaat:
Da_mark schreef op 25-01-2005 @ 17:02 :
lieve ouders heb je, als ze nieteens moeite zouden doen een meisje waar jij verliefd op ben te accepteren
en dat is nou precies die kloof waar hier over gesproken wordt. Hoe zonde het ook is, je doet er niet veel aan. Tenzij je goed in manipuleren bent
Oud 25-01-2005, 16:44
Donny must die
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-01-2005 @ 12:10 :
Je generaliseert knul..

Zolang je dat blijft doen zal ik jou daarop wijzen.
Oud 25-01-2005, 16:45
Donny must die
Citaat:
Da_mark schreef op 25-01-2005 @ 17:02 :
uiteindelijk doen ze dat wel (ik heb pas 2 maanden met haar) , maar ze willen ook alleen het beste voor me.
Oud 25-01-2005, 16:46
danielle84
danielle84 is offline
maar ik denk dat het in de cultuur van de moslims ook niet alleen het gezin is waar je in woont maar je hebt volgens mij ook veel meer met de familie te maken. dus volgens mij moet je niet alleen dan je eigen familie overtuigen maar iedereen...
Oud 26-01-2005, 16:51
Verwijderd
Citaat:

a. Jij geen moslima bent

Lekker dan, zie je zelf niet in dat je heel erg generaliseert hier?
Ken jij:

a. De persoon in kwestie?
b. De beleving van de Islam in de ogen van die persoon?

Ik vind het echt zo fout dat mensen zoals jij keer op keer de moslims onderuit halen met dit soort populistische lulkoek.

Zelf heb ik verkering gehad met een moslim meisje. Zij had geen actieve belijdenis van de Islam. Dus so fucking what?
Kijk naar het individu, niet naar de groep waartoe het individu volgens jou behoort!

Personen die denken zoals jij zijn erg gevaarlijk bezig. Je ziet de individuen niet meer binnen een bepaalde groep mensen. Moet ik het woord untermenschen al uit de kast gaan halen? Zo zie je moslims blijkbaar...

Aan TS wil ik zeggen: ja, ik begrijp dat je het verrot vindt. Maar dit zal nooit wat worden zo. Leuke knullen zat in Nederland toch?

Laatst gewijzigd op 26-01-2005 om 16:53.
Oud 30-01-2005, 12:51
danielle84
danielle84 is offline
nou gisteren tijdens het uitgaan benik toch maar een keer op hem afgestapt. best leuk gepraat enz. alleen er kwamen op een gegeven moment marokaanse meisjes bij staan en die stootte hem elke keer aan en trokken dan een gezicht van 'wat moet je toch met haar'
beetje jammer...
Oud 30-01-2005, 14:04
Maty
Maty is offline
Ja, dat lijkt me ook echt vervelend.

Maar de buitenwereld kan me niets schelen eigenlijk. De familie is erger.
Oud 30-01-2005, 14:06
danielle84
danielle84 is offline
ja idd als dit al irri was dan zal de fam. het al helemaal zijn

maar ja ik vind het sowieso altijd eng om iemand anders zijn familie te leren kennen, ongeacht afkomst,cultuur
Oud 30-01-2005, 14:18
Mennuz
Mennuz is offline
Citaat:
Uhm, no he's not
Oud 30-01-2005, 14:40
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Wat een naive reactie van iemand die waarschijnlijk niet ouder is dan 14 en niet erg oplet.
Oud 30-01-2005, 14:53
Maty
Maty is offline
Citaat:
grl schreef op 30-01-2005 @ 15:40 :
Wat een naive reactie van iemand die waarschijnlijk niet ouder is dan 14 en niet erg oplet.
Precies.

De ouders zijn zo belangrijk die worden echt niet snel opzijgezet.
Oud 30-01-2005, 14:56
Verwijderd
Gewoon net doen alsof je moslima bent.

Wel de qu'ran lezen dan, anders ben je niet geloofwaardig.
Oud 27-11-2010, 09:55
sadik
sadik is offline
Citaat:

a. Jij geen moslima bent

gebruikt worden kan bij elke ras soort en maat
ik denk dat jij ook welleens bent gebruikt
en ik weet zeker dat was dus niet door een marokaan
en waar die moslim voor kiest zal wel niet aan zen ouders ligge
men doet tegewoordig wat hij zelff wilt
het leven bestaat uit kiezen of delen toch
Oud 27-11-2010, 10:01
Verwijderd
een topic van 5 jaar oud
Oud 27-11-2010, 10:01
sadik
sadik is offline
ik zet me ouders ook niet opzij voor niemand niet
dat zal hij denk ik ook niet doen ;-)
Oud 27-11-2010, 10:52
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Dit is geen nuttig topic meer, het was sowieso al niet lief en zacht.

~Slotje.~

Regels voor berichten