Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2005, 10:13
Verwijderd
Ik had het 2 jaar geleden ook als is gepost ofzo. Maar tis nu al weer een tijdje later en aangezien ik binnenkort met me rijbewijs ga beginnen dacht ik, laat ik het weer is vragen. De vraag is:
Rijden jullie wel is onder invloed van iets? Of hoe staan jullie er tegenover dat mensen dit doen, of ben je van plan dit te gaan doen ofzo.
En dan heb ik het wel over dingen die ietsje harder gaaan dan 45km/u, ok non-opgevoerde brommers mogen ook wel, maar iig geen fietsen ofzo.
Maar zelf heb ik om mijn brommer wel is onder invloed gereden. Nooit van drank ofzo, dat lijkt mij dus egt niet slim. Maar na een aantal blowtjes ben ik wel is op me brommer gestapt. Eerst dacht ik van dat kan best enzo. Meestal was ik ook wel dicht bij huis. Maar om een of andere reden is het stoned veel kewler om met 100km/u 's avonds laat door de bebouwde kom te knallen zonder lichten, dan nuchter. En dus heb ik mezelf ook wel is laten gaan en ipv direct naar huis te gaan ff een rondje om te maken . Nooit een stoned ongeluk gehad. Behalve een keer, dat ik opstapte en me brommer iets teveel op me linker binnen dij liet steunen en erachter kwam dat ie iets zwaarder was dan verwacht en pleurde dus bij het opstappen met brommer en al om. Dat was wel dom eigenlijk .
Iig ben ik het niet meer van plan te doen op me motor. Ik zal namelijk al geneog moeite moeten doen om niet te snel te rijden denk ik . Hoewel, dat zeg ik nu dan . Hooguit naar de coffeeshop blazen op de motor maar dan ben je naatuurlijk nog niet onder invloed . Wacht maar op de zomer Fishy, net als vroegah met de brommer tjill naar de stad blazen .
Mja iemand anders hier nog een uitgesproken mening over het onder invloed van iets rijden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2005, 10:37
Verwijderd
blowen kan, pep ook wel. de rest niet. Maar ik heb het nog nooit gedaan alleen vanalles op mijn fiets. En daarvan was keta het gekste
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 10:54
Verwijderd
ik ben wel een paar keer (lees 2,3 ofzo) stoned op de pizzabrommer gestapt, was opzich wel grappig, maari k doe t nooit meer, t rijden ging wel goed maar ik moest ook nog werken en opruimen vegen enzo en das echt kut alsje erg stoned bent!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 10:59
Mir-idiotA
Ik heb nog geen rijbewijs.

Hoe ik er tegenover sta...

Onder invloed... sja.. onder invloed kan bij zoveel mensen verschillend werken. In het algemeen vind ik het zeer verkeerd... Zonder middelen op kun je al een fractie van een sec. met je gedachten of je reactievermogen verkeerd zitten en je ruineerd iemands leven en dat van jezelf.

Toch zie ik mezelf wel met een aantal biertjes achter het stuur stappen...Waar ik dan toch wel weer voor ga zorgen dat het niet gebeurd (iig de eerste jaar.. dan zal ik er wel laks in worden net als zovelen waar het vervolgens dus nog wel eens mis mee gaat)

Nee..

Ik ben dus tegen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Fishy schreef op 13-01-2005 @ 11:54 :
ik ben wel een paar keer (lees 2,3 ofzo) stoned op de pizzabrommer gestapt, was opzich wel grappig, maari k doe t nooit meer, t rijden ging wel goed maar ik moest ook nog werken en opruimen vegen enzo en das echt kut alsje erg stoned bent!
Ja tuuuuuuuuurlijk. Met remco altijd stoned werken .
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:02
Mir-idiotA
btw, motor net zo nog meer zelfs! qua evenwicht

en ehm... brommer, sja... meestal richt je alleen maar schade voor jezelf aan.. dus daar ben ik iets minder tegen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Robo schreef op 13-01-2005 @ 12:00 :
Ja tuuuuuuuuurlijk. Met remco altijd stoned werken .
jaa maar toen waren er nooit bestelling en hij veegde altijd zelf *pinkt traantje weg.
en nu met die pakistanen is t wel anders erna blowen is fijner
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:51
Vice
Vice is offline
Ik rij alleen auto als ik nuchter ben. Ik zal ook niet snel rijden als ik veel te vermoeid ben. Dan ben je gewoon niet in staat om goed te concentreren op het verkeer.
Oud 13-01-2005, 12:34
Verwijderd
Ik heb geen rijbewijs...rij alleen op me fiets onder invloed en op me brommer wel eens gedaan. Maarja toen ging ik ook meteen op me bek, dus bij mij is dat niet zo'n succes. Ga later opzekers niet rijden onder invloed, maar ik ga ook opzekers nooit bobben....
Fucking stom als anderen onder invloed rijden en als ze zichzelf doodrijden is dat hun probleem, maar dat ze ook een gevaar zijn voor anderen vind ik echt kut.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 13:26
Verwijderd
Mensen die onder invloed een auto besturen, of dat nu alcohol is, cannabis of andere shit, zijn inferieur.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 14:06
coopergirl
coopergirl is offline
Hmmz, ikzelf heb nog geen rijbewijs.. Chronisch broke..
In het geval dat ik er wel over zou beschikken, drink ik sowieso niet (meer dan 2) alcoholbevattende cosumties.. Ik vind het onverantwoord en zou het mezelf niet kunnen vergeven indien ik een ongeluk veroorzaak.. Ik ken wel iemand die na tig joints te hebben gerookt nog achter het stuur stapt en zich uitermate goed kan concentreren.
Oud 13-01-2005, 14:08
Blenderhead
Blenderhead is offline
1 keertje na 2 halve liters...niet dat ik het doorhad trouwens

Maar maat van me is nu z'n rijbewijs kwijt door te veel acohol, en terecht.

Ik blijf het stom vinden...
Oud 13-01-2005, 14:10
Blenderhead
Blenderhead is offline
En het stomme is dat bijna iedereen zegt dat ie het niet gaat doen, het stiekem toch wel een keer voor laat komen.
Maar waar leg je je eigen grens dan? Na de toegestane hoeveelheid of wanneer je zélf nog vind dat je kunt rijden...???
Oud 13-01-2005, 14:19
Mir-idiotA
Bij mij is die grens (van 0 dus ) dan al overschreden..

De toegestane alcoholwaarde vertrouw ik ook niet bij sommige mensen dus ja. Maar ik weet iig van mezelf dat als ik ga rijden nadat ik heb gedronken dat zeker niet bij 3 halve liters is gebleven.. dus rij sowieso niet als ik heb gedronken
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:42
Wooden
Wooden is offline
toen ik nog een scooter had deed ik het wel eens want was niet heel gevaarlijk op het fietspad ofzo. in de auto doe ik het niet dan ben je toch meer aanwezig zeg maar in het verkeer als je dan iets fout doet ben je echt de lul
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Wooden schreef op 13-01-2005 @ 19:42 :
toen ik nog een scooter had deed ik het wel eens want was niet heel gevaarlijk op het fietspad ofzo. in de auto doe ik het niet dan ben je toch meer aanwezig zeg maar in het verkeer als je dan iets fout doet ben je echt de lul
Inderdaad. Als je met je zatte kop op de scooter zit en je komt onder een vrachtwagen kom je er makkelijk met een paar schrammetjes vanaf.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:10
Verwijderd
hehe of niet

uhm.. heb wel eens knetter auto gereden, ging wel, maar doe het liever niet.
zal het dus ook nooit doen als iemand anders een brommer/fiets heeft, dan pak ik die wel.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2005 @ 20:00 :
Inderdaad. Als je met je zatte kop op de scooter zit en je komt onder een vrachtwagen kom je er makkelijk met een paar schrammetjes vanaf.
eens
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 02:46
cha0s
cha0s is offline
Hm, ja, ligt aan de persoon denk ik. Over 't algemeen kan je beter niet met dope rijden, lijkt me 't verstandigst.

Hoewel ik rustig bij m'n beste vriendin in de auto ga zitten. Die dan als 'n maniak 140 rijdt terwijl ze mij opdraagt om nog een joint te draaien omdat ze anders te aggressief wordt van mede-weggebruikers. geen probleem. kwestie van vertrouwen. (reisje van 'n half uur, zo'n 2 joints. moet kunnen. )

Laatst gewijzigd op 14-01-2005 om 02:49.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:21
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 14-01-2005 @ 03:46 :
Hm, ja, ligt aan de persoon denk ik. Over 't algemeen kan je beter niet met dope rijden, lijkt me 't verstandigst.

Hoewel ik rustig bij m'n beste vriendin in de auto ga zitten. Die dan als 'n maniak 140 rijdt terwijl ze mij opdraagt om nog een joint te draaien omdat ze anders te aggressief wordt van mede-weggebruikers. geen probleem. kwestie van vertrouwen. (reisje van 'n half uur, zo'n 2 joints. moet kunnen. )
Kwestie van vertrouwen en goede gordels.

Nee maar onder invloed rijden is natuurlijk nooit slim, alhoewel ik nu niet ga garanderen dat ik het nooit zal doen. Je moet er natuurlijk ook aan denken dat een ongeluk van 2 kanten komt en dat als iemand jou aanrijd ipv andersom en ze merken dat je wat gebruikt je zelf ook de lul bent.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:44
Verwijderd
Als ik mensen bijheb, of ik moet een redelijke afstand rijden, dan zal ik alleen in het begin van de avond 1 tot 2 alcoholische dranken tot mij nemen of helemaal niets. Vroeger dronk ik gewoon helemaal nix, als ik moest rijden, maar wat ellende heeft me van die regel afgegooid. Als ik in het dorp ben, drink ik wel wat omdat de weg naar huis leeg is als ik er rij en fietsers beschermd zijn door bomen en mezelf in gevaar brengen is het minst van mijn zorgen.

Helaas ben ik ook al eens strontbezopen in de auto gestapt. Maar ik weet meteen wie mijn vrienden NIET zijn. Ik heb 15 km naar huis gereden in een staat die voor de alcoholvergiftiging heeft gezorgd... Nu ben ik een lastig parket als ik persé naar huis wil, maar mijn achting is enorm gedaald omdat ze het me hebben láten doen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 11:57
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2005 @ 20:00 :
Niet dus! In een vrachtwagen zit je heel wat saver dan op een scooter.. Een helm is geen levensgarantie Het ligt er uiteraard aan hoe je erop botst, maar een vrachtwagen deinst met gemak over dergelijke iele scooters heen.
Oud 14-01-2005, 11:59
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 14-01-2005 @ 12:57 :
Niet dus! In een vrachtwagen zit je heel wat saver dan op een scooter.. Een helm is geen levensgarantie Het ligt er uiteraard aan hoe je erop botst, maar een vrachtwagen deinst met gemak over dergelijke iele scooters heen.
Hehe. als je OP de scooter zit en ONDER de vr8wagen komt lieverd .
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 12:06
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 14-01-2005 @ 12:57 :
Net wakker?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 12:10
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
deadlock schreef op 14-01-2005 @ 12:59 :
Hehe. als je OP de scooter zit en ONDER de vr8wagen komt lieverd .
OMG
Oud 14-01-2005, 12:11
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-01-2005 @ 13:06 :
Net wakker?
:aaargh: Waar zit de delete-knop ook alweer :aaargh:
Oud 14-01-2005, 12:17
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 14-01-2005 @ 13:11 :
:aaargh: Waar zit de delete-knop ook alweer :aaargh:
Bij "wijzig". Maar het is te laat, want twee mensen hebben je al gequote.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 12:19
coopergirl
coopergirl is offline
Het was ook bijwijze van joke, wat idd, ik ben al tweemaal geciteerd
Oud 14-01-2005, 14:45
DvoorA
DvoorA is offline
ik rijd nooit onder invloed, liever niet op de fiets als ik gedronken heb, en ik ga ook nooit bij iemand in de auto zitten die teveel op heeft.

Want ik heb jaren terug foto's gezien van een meisje dat levend verbrand was bij een auto-ongeluk. De bestuurder, haar vriend, had gedronken. Ze zat onder de brandwonden en wordt haar leven lang niet meer gelukkig. Ik wil geen risico lopen dat het mij overkomt..de gevolgen zouden dan gewoon te erg zijn
Oud 14-01-2005, 15:15
nps
nps is offline
Citaat:
cha0s schreef op 14-01-2005 @ 03:46 :

jezus heb je bert gedumpt ze was je zus
Oud 14-01-2005, 15:27
Mir-idiotA
Citaat:
DNMB schreef op 14-01-2005 @ 15:45 :
ik rijd nooit onder invloed, liever niet op de fiets als ik gedronken heb, en ik ga ook nooit bij iemand in de auto zitten die teveel op heeft.

Want ik heb jaren terug foto's gezien van een meisje dat levend verbrand was bij een auto-ongeluk. De bestuurder, haar vriend, had gedronken. Ze zat onder de brandwonden en wordt haar leven lang niet meer gelukkig. Ik wil geen risico lopen dat het mij overkomt..de gevolgen zouden dan gewoon te erg zijn
denkl liever aan wat je een ander aan kunt doen..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 16:42
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
nps schreef op 14-01-2005 @ 16:15 :
jezus heb je bert gedumpt ze was je zus
da's meer andersom gegaan. die heeft nergens meer tijd voor sinds leon. maar daar gaat 't hier sowieso niet om.
(+ was is nog steeds is)

Laatst gewijzigd op 14-01-2005 om 17:16.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 16:46
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Robo schreef op 14-01-2005 @ 11:21 :
Kwestie van vertrouwen en goede gordels.
Die ik alleen draag als de bestuurder daar op staat, anders niet.
Oud 14-01-2005, 16:50
Risce
Risce is offline
Het is echt fckn dom om bezopen, stoned, of high op iets door het verkeer te racen. Lopen is meestal nog wel te doen, fietsen kan link zijn, maar als je harder dan 40 km/u gaat ....
Oud 14-01-2005, 17:26
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik vind het zeer triest om op/in een motorvoertuig te zitten. Zelf rijd ik nooit als ik stoned/dronken ben. Dat je jezelf de pleuris inrijdt is nog niet zo erg, echter dat je anderen iets aandoet, dat is erger.

Naja, ik houd zowel mezelf als anderen liever heel en zonder schade, dus ik bepaal van te voren of ik ga rijden of ik ga zuipen/blowen (en die of is een exclusieve of, nooit beiden)
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 00:22
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2005 @ 14:26 :
Mensen die onder invloed een auto besturen, of dat nu alcohol is, cannabis of andere shit, zijn inferieur.
Precies. Dat drugsgebruikend tuig zichzelf naar de klote wil rijden in het verkeer vind ik niet erg. Levensverzekeringsmaatschappijen maken toch genoeg winst, dus dat ze een keer een begrafenisje moeten vergoeden merken ze toch niet.

Erger wordt het wanneer drugsgebruikend tuig anderen in gevaar brengt. Die troep moet je eigenlijk gewoon uit de genenpoel verwijderen, om erger te voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 15:30
Verwijderd

Drinken en rijden? No way

Maar... euh.. tja
we waren naar het paard en ik reed..
derek had gezopen en ik zou niet zuipen
en niet blowen ná 00.30 (en terug rijden om 3.00 met cola en eten)

Ging erg goed

Nog nooit zo goed gereden ofzo

En toen die keer dat ik was vergeten dat ik met me pa naar delft moest, had ik met peter geblowd..
moest ik naar delft..
dat ging iets minder
(Doorgaand verkeer borden volgen... terwijl je een hele andere kant op moet... en je de route hoort te weten)

En toen na de chinees, daar getoked op de wc
En toen ouders en broertje naar huis gereden, ging ook erg goed

(elke keer onder invloed van puur hasj, zonder tabak.)
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 16:19
Rhinus
Rhinus is offline
Ik heb geen rijbewijs (ook geen brommer ofzo). En de kans dat ik die wel ooit ga halen is niet zo super groot. Dus ik denk niet dat het mij gaat overkomen.

Ik stap ook niet bij mensen in de auto die gedronken hebben. En als vrienden van me met hun motoren hier komen dan krijgen ze geen dingen met alcohol.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 16:51
Verwijderd
zeer waar, rijden & alcohol is echt een
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 19:12
Wammus
Wammus is offline
Blowen en rijden kan ik evt nog mee leven de rest is .
Oud 18-01-2005, 10:25
nps
nps is offline
ik deed het wel als ik uitging ofzo
aan het begin vande avond (voor 10 a 11 uur) 1 of 2 biertjes en een jointje, daarna aan de cola/water
en mesetal gaan we dan tot een uur of 4
werkte prima
Oud 18-01-2005, 11:09
Zyh
Zyh is offline
valt stoned fietsen onder rijden onder invloed?
Oud 18-01-2005, 11:13
Wammus
Wammus is offline
Met rijden bedoel ik overigens in een auto. Op de fiets kan het wel. Hoewel dat er vanaf hangt hoe ver je van de wereld bent.
Oud 18-01-2005, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Gustav schreef op 15-01-2005 @ 16:30 :

En toen na de chinees, daar getoked op de wc
Lol, ff snel op de wc token in een restaurant .
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Robo schreef op 18-01-2005 @ 13:58 :
Lol, ff snel op de wc token in een restaurant .
ja toch?

Ouders en broertje zaten te roken..
en je weet hoe erg ik tegen roken ben
Dus, wat doet joost?
Naar de wc, pijpje pakken.. en blowen!

Daarna heeeeeeeeeerlijk eten
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 00:13
LangBaard
LangBaard is offline
Rijden onder invloed, ligt er natuurlijk aan hoeveel jij op heb, gedronken heb of gebruikt hebt.
Je voertuig, snelheid en je eigen rijkunsten hebben ook effect.
Met een liter vodka en veel bier in mijn mondje, scheelde het vrij weinig of ik was dood geweest, zou ik dan niks van gemerkt hebben, maar het schudde me wel wakker dat mijn vrienden, die maar bleven aandringen, zomaar zeiden dat het verstandig was om maar niet te gaan rijden, tja dat zeggen ze tegen een dronken ik, dus ik ging rijden, bijna dood.

Wat wil ik hiermee zeggen, dat ik het niet meer ga doen, gelukkig en dat jullie het nog kan gebeuren, dus succes
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 08:05
Theice
Theice is offline
Ik heb inderdaad wel eens onder invloed van alcohol gereden

Ik rook dagelijks een joint en ga er ook mee achter het stuur zitten of rook er zelfs een in de auto. Het voordeel is dat men je met alcohol makkelijker aanhoud als wanneer je een joint hebt gerookt omdat dit slecht meetbaar is.

Verder rij ik ook regelmatig te hard.
Ben in het verleden met mijn brommertje eens gepakt toen ze me hadden gepeild terwijl ik op een busbaan reed ik reed 80 kmpu en het was tevens binnen de bebouwde kom waar ik met mijn brommertje dus eigelijk maar 30 kmpu had gemogen.

Met de auto heb ik echter nog nooit een boete gehad.
Ik ben wel 3x geflitst

1e keer reed ik te dicht achter een vriend van me en had de paal geen tijd om nog een shot te maken.

2e keer hebben ze de bon opgestuurd maar bleek het bij Hendrik Ido Ambacht te zijn geweest maar dat was i.v.m. gladde wegen en de ANWB had daar een proces tegen aangespannen dus kreeg ik mijn 45 euro terug.

3e keer werd ik van voren geflitst toen ik bezigwas mijn nieuwe auto uit te testen en reed 180 kmpu waar je 100 mag dat was wel heel erg schrikken.
Maar na navraag te hebben gedaan bij het flitsteam bleek het een testshot en flitsen ze niet van voren.

Heel veel geluk gehad dus.
Tegenwoordig rij ik iets rustiger maar soms is de verleiding toch te groot om dat gaspedaal even hellemaal in te drukken en mijn audi tot zijn recht te laten komen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 13:50
adri1200
adri1200 is offline
Ik ben er op tegen aangschoten rijden je reageerd veel minder .
snel in het verkeer ik bedoel nu niet fiets maar auto vooral
ben je een gevaar voor anderen.

Een gevaar voor jezelf zijn maakt mij niet zo veel uit.
of ik moet je goed kennen had pas met een maatje van me die wou stoned op de motor stappen toen heb ik hem maar naar huis gereden en ik was nuchter
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 15:50
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Mir-idiotA schreef op 13-01-2005 @ 15:19 :
dus rij sowieso niet als ik heb gedronken
ik zal me er aan houden voortaan
Oud 25-01-2005, 16:05
M@TRIX
M@TRIX is offline
ik rijd wel eens stoned of van de sjef na een party,

maar ben wel eerlijk dat als ik het vermoeden heb dat het niet lukt dak de parkeerplaats opduik en ff ga tukken, is al 2 keer gebeurt....

kom graag heel thuis en ik heb de verantwoording over mijn passagiers...
Reageren

Regels voor berichten