Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Latijn is een erg leuke taal om te leren. Jammer genoeg zijn er zoveel andere vakken die heel veel tijd "vragen" en zodoende blijft Latijn er vaak een beetje bij zitten.
Als je veel tijd besteed aan Latijn en zodoende veel ervaring krijgt in het vertalen van Latijnse teksten is het erg leuk. Als je er, zoals ik, te weinig tijd aan besteed wordt het al heel wat minder leuk. Nou ja, volgend jaar beginnen we weer met goede moed! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Latijn vind ik interessant omdat veel woorden ervan zijn afgeleid in het Frans, en woorden met meer dan 3 lettergrepen in het Engels vaak ook. Italiaans wil ik ook gaan leren, en Spaans misschien ook wel, en dan is Latijn gewoon reuze handig. Ook vind ik de taal gewoon erg leuk. Voor de cultuur interesseer ik me iets minder. Ik ga daar zeker tot 6 vwo mee door denk ik, ook al kost het meer tijd dan de andere vakken. Grieks krijg ik na de vakantie. Ik hoop dat dat ook een beetje 'klikt'
![]() |
![]() |
|
![]() |
Nee, ik vind er echt helemaal niets aan en ik kijk heel erg tegen elke les op; ook omdat er buitengewoon slecht les gegeven wordt (maar heb nu lekker vakantie
![]()
|
![]() |
Ik vond Grieks en Latijn wel leuk tot de derde, in de vierde heb ik grieks laten vallen. In Latijn heb ik dus eindexamen gedaan, maar ik heb het in de bovenbouw eigenlijk altijd met tegenzin gedaan. Ik vond de teksten altijd saai en nergens op slaan. Ik had er wel een leuke docent voor, die altijd goed en boeiend over de oudheid kon vertellen. Hij heeft me door de vijde, zesde en mijn examen geholpen. Nu ben ik blij dat ik ervan af ben
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik vind latijn geweldig leuk !! vooral de leerkracht die dat geeft is geweldig fijn !!! volgend jaar ga ik grieks-latijn doen !! wat me ook geweldig lijkt uit de lessen die we al in dit jaar afentoe hebben gehad !! ik ben van plan om er nog heel lang mee door te gaan !!!
groetjes viske ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Latijn vind ik prachtig, maar aangezien ik atheneum heb gedaan, heb ik er niet van mogen genieten (toen vond ik het namelijk niet de moeite waard, want dode taal, etc. etc.). Echter, sinds ongeveer een jaar ben ik een groot liefhebber van Renaissance polyfonie geworden (zonder uitzondering vocale, geestelijke werken, deswege gezongen op Latijnse teksten). Uiteraard zijn de Latijnse teksten vertaald, maar het heeft nochtans een interesse (ertussen/erbij zijn!
![]() |
![]() |
|
![]() |
Onbekende, enigszins ter zijde: ik begrijp dat het middelbare school Latijn, althans de lessen, bestaan uit grammatica, teksten vertalen (dus ook idioom neem ik aan) en geschiedenis van de Romeinen. Is de universitaire studie Latijn en Grieks min of meer een voortzetting en verdieping in die trant?
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik ga over 4 weken beginnen met de studie Grieks en Latijn in Groningen. Het lijkt me nu heel leuk en ik ben er ook heel goed in (had voor beide talen meer dan een 8 op m'n eindexamen
![]() > Onbekende: veel succes met het bedenken van een nieuwe studie. Ik weet hoe moeilijk t is om erachter te komen wat je nou eigenlijk wilt. Ik heb ook heel lang nagedacht over een studie en zelfs toen ik wist dat ik klassieke talen wilde gaan studeren, heb ik nog heel lang getwijfeld of dat wel de juiste studie voor mij was. Maar jij hebt een jaar de tijd om uit te gaan vinden wat je nou echt wilt en in een jaar kan er veel veranderen en door je werk kom je weer met andere dingen dan Latijn en Grieks in aanraking en misschien kunnen die je helpen de juiste studie voor jou te vinden. |
![]() |
|
ik vind Latijn best leuk. toen ik voor het eerst Latijn had ( de eerste paar weken ) hadden we het eerst nog over Griekenland en goden enzo en daarna pas over de taal
|
Verwijderd
|
de cultuur (vooral van de grieken) vind ik erg leuk. de grammatica vind ik minder. meestal als ik tijdens de les of thuis er mee bezig ben vind ik het niet echt leuk (of echt niet), maar als ik er dan weer over na denk vind ik dat ik tog weer lekker bezig ben geweest en dat het toch wel leuk is, kvind het eigelijk alleen zo vervelend omdat het moeilijk is... hetzelfde heb ik bij al mn andere vakken die moeilijk zijn, die vind ik automatisch minder leuk...
|
![]() |
|
![]() |
Latijn is een van mn lievelingsvakken. Grieks vind ik weer wat minder, kweet niet waarom... Vooral het vertalen vind ik leuk
![]() |
![]() |
|
![]() |
ohhhhh ik vind latijn egttt soooooooooooooo saai, ik hep nu geen grieks meer.... maar da was egt so saai en dan van die leraren ohhhhh gadverdamme.... wij hebbe egt van di f*cked up leraren voor latijn.... maar ja.... ik vin er dus geen zak aan maar ik kan het ook eg nie of so....... die klassieke talen zijn niet voor mij weggelegd
|
Ik denk dat ik een van de weinigen ben die de taal zelf leuker vind dan alle cultuur...
Niet dat ik de cultuur niet leuk vind, want ik vind bijna alles geweldig aan de klassieke talen, maar ik hou meer van zo'n tekst uitpluizen en grammatica en zo. stom he... Of ik het ga studeren weet ik nog niet, maar wie weet
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Decentrale selectie Geneeskunde 2009 WR | 240 | 23-08-2009 03:10 |