|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb je naast die 5 boterhammen (met beleg, hoop ik) ook avondeten op? |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ja, ik had prei op met gehakt en aardappelpuree. |
|
|
|
||
|
Citaat:
Bijv.: Een vrouw van 20 die bijv. 60 kg moet afvallen kan nog makkelijk 2500 kcal eten (ik weet niet precies, ik denk trouwens meer) en dan nog goed afvallen. Als ze minder gaat eten wordt het een te grote schok en valt ze na 10 kg later heel moeilijk af (dus 50 kg teveel zit er nog aan). Als ze dus bijvoorbeeld eerst haar kcal naar 2500 reduceert, en als ze 10 kilo kwijt is naar 2300, etc. komt ze niet op een plateau terecht en kan ze haar gewicht kwijt. Iemand die 5 kilo moet afvallen, echter, at al om te beginnen niet zoveel. Stel dat die persoon eerst 2000 at. Dan kan diegene nu 1500 kcal eten en afvallen. Zo zie je dus, je kunt niet zeggen '1200 kcal is te weinig als je zo weinig moet afvallen, pas als je obees bent is dat goed voor je'. Want voor die mensen is het al helemaal weinig. Laatst gewijzigd op 27-01-2005 om 12:38. |
||
|
|
||
|
Citaat:
Voor mij is het zelfs weinig en ik hoef niet veel af te vallen. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Om tegen obese mensen te zeggen 1200 kcal te eten, is als tegen iemand die 5 kg wil afvallen zeggen dat diegene 500 kcal per dag moet eten. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Maar bij de meeste obese Amerikanen is dat dus echt niet zo. Ze hebben spiermassa (ze moeten al dat vet dragen) en sowieso als ze niet sporten bouwen ze wel wat spiermassa aan. Ze hebben toch zo'n overvloed aan calorieen. Veel Amerikanen krijgen zo'n 6000 kcal op een dag binnen. Als ze dat verminderen naar 3000 kcal per dag ga je echt wel resultaten zien. En ze verbranden ook meer dan wanneer ze zijn afvallen. Valt het jou niet op dat hele dikke mensen, met heel weinig moeite (bijv. alleen maar mcdonalds opgeven maar verder nog veel en gezond eten) al snel afvallen? Maar als ze een bepaald gewicht kwijt zijn lukt dat moeilijker omdat hun lichaam dan minder verbrandt. Dus moet je je calorieen steeds afnemen totdat je op een normaal gewicht bent. En als je het goed plant kun je daarna weer gewoon 2000 kcal gaan eten als vrouw. PS: Naast spiermassa kost het ook energie (kcal) om vetmassa te behouden. Dus die mensen hebben niet alleen maar meer spiermassa dan normale mensen (niet atleten ofzo), maar ook meer vet waardoor ze ook nog meer kcal verbranden. |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap je uitleg absoluut niet. (En nee, je hoeft het niet nog een keer uit te leggen.) Wat ik wilde zeggen en waar het mij vooral om ging/gaat: Iemand die 16 is moet nog groeien en zich ontwikkelen en heeft meer voedingsstoffen nodig dan iemand die volwassen is en dat redt je met een normaal leven niet met 1200 kcal. |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
...
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Ik ben om 15.15 al thuis. Maar voor tosti's heb je toch een tostiapparaat nodig? Die hebben wij niet. (Of werkt brood in de oven gooien ook? ) Crackers vind ik een beetje eentonig en veel zin in brood heb ik dan niet. Liever iets wat lekker weghapt.![]() Pro activ? Omdat de roomboter op was.
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
![]() Eigenlijk heb je wel een tosti-apparaat nodig, maar als je die niet hebt kan je er nu een halen bij ik dácht het kruidvat (of de trekpleister) voor 6,78 euro ofzo.. ik weet niet, misschien willen je ouders dat ook nog wel betalen Achja, als de roomboter op is ![]() Trouwens, heb net even in excel ingevoerd wat ik gegeten heb Bruine boterham (1x): 87,5 Appelstrook (0,5x): 22 Knackebrot (1x): 32 Kaas (1x): 51 Aardappelen (200g): 172 Kwark (250g): 140 Rookvlees (2x): 40,7 Zuurkool (150g): 36 Rode bieten (200g): 74 Wortelen (150g): 64,5 Grapefruitsap (200mL): 60 Ei (1x): 74 Sultana (1 pakje): 96 Ribkarbonade (120g): 253,2 Bij elkaar toch nog 1200 kCal.. valt al met al dus nog best mee
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Ik kan het eens in de koekenpan proberen of onder de grill in de oven. Anders toch maar m'n ouders overhalen voor de tosti.![]() Morgen is de roomboter er weer! |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
![]() Ik dacht al, om 11 uur 's avonds uit eten. God, ik verlang met dit weer nu wel naar Curacao!
|
||
|
|
||
|
Citaat:
...
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Aan de insneeuwposts kon je toch al wel merken dat ze niet in Nederland woonde?
|
|
|
|
||
|
Citaat:
![]() ![]() Ik meende het me al te herinneren dat ze ergens anders woonde, want anders vond ik 't nogal raar dat ze om half 3 's nachts nog post en dan om 22u pas voor 't laatst eet
|
||
![]() |
|
|