Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2005, 21:51
Verwijderd
Citaat:
z0pje schreef op 26-01-2005 @ 21:44 :
volgens dat ding is 1200 het minimum . maar hm. ik geloof wel dat het te weinig is, maar meer krijg ik vandaag niet meer binnen. ik heb 5 boterhammen op en avondeten en vla dus ik vind het allemaal wel meevallen maar morgen dan nog maar een boterhammetje en een peer oid erbij
Dingen op internet zijn heel algemeen...onder de 1200 kcal is gewoon echt heel erg slecht, maar 1200 kcal is voor als je echt heel veel af moet vallen en het onder begeleiding van een dietiste doet. Dan kan 1200 kcal misschien idd wel, maar als je nog moet groeien en je nog moet ontwikkelen (dergelijke programma'tjes zijn vaak gericht op volwassenen) en je doet het op eigen houtje, dan is de kans heel groot dat je voedingsstoffen mist en dat je ook gewoon te weinig binnen krijgt om goed mee te kunnen functioneren, goed te groeien en je goed te ontwikkelen.

Heb je naast die 5 boterhammen (met beleg, hoop ik) ook avondeten op?
Oud 26-01-2005, 22:01
droppiej
droppiej is offline
ik moet tussen de 1300 en 1400 kcal. eten..maar k tel het niet..en k kan het ook niet tellen
Oud 26-01-2005, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 26-01-2005 @ 21:51 :
Dingen op internet zijn heel algemeen...onder de 1200 kcal is gewoon echt heel erg slecht, maar 1200 kcal is voor als je echt heel veel af moet vallen en het onder begeleiding van een dietiste doet. Dan kan 1200 kcal misschien idd wel, maar als je nog moet groeien en je nog moet ontwikkelen (dergelijke programma'tjes zijn vaak gericht op volwassenen) en je doet het op eigen houtje, dan is de kans heel groot dat je voedingsstoffen mist en dat je ook gewoon te weinig binnen krijgt om goed mee te kunnen functioneren, goed te groeien en je goed te ontwikkelen.

Heb je naast die 5 boterhammen (met beleg, hoop ik) ook avondeten op?
hm, mja ik zal beter mn best doen

ja, ik had prei op met gehakt en aardappelpuree.
Oud 27-01-2005, 09:43
Verwijderd
1200 kcal is ongeveer wat je lichaam in een etmaal verbruikt om je organen in werking te houden en om niet onderkoeld te raken (hoe klein je ook bent). Vandaar dat dat als het minimum wordt gezien
Oud 27-01-2005, 11:02
Verwijderd
10.00
Yoghurt met muesli
1 sinaasappel

12.30
macaroni of spaghetti (weet t nog niet)
chocoladepuddinkje

15.00
1 stuk fruit
2 crackers + sandwichspread
thee

17.30
1 boterham ei
1 boterham kaas

20.00
kwark
Oud 27-01-2005, 12:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-01-2005 @ 21:51 :
onder de 1200 kcal is gewoon echt heel erg slecht, maar 1200 kcal is voor als je echt heel veel af moet vallen en het onder begeleiding van een dietiste doet. Dan kan 1200 kcal misschien idd wel,
Waarom zeggen jullie dat steeds? Al dat gezeik over mensen die HEEL VEEL moeten afvallen, en dat dan 1200 kcal ineens wel goed is. Het is juist andersom.
Bijv.: Een vrouw van 20 die bijv. 60 kg moet afvallen kan nog makkelijk 2500 kcal eten (ik weet niet precies, ik denk trouwens meer) en dan nog goed afvallen. Als ze minder gaat eten wordt het een te grote schok en valt ze na 10 kg later heel moeilijk af (dus 50 kg teveel zit er nog aan). Als ze dus bijvoorbeeld eerst haar kcal naar 2500 reduceert, en als ze 10 kilo kwijt is naar 2300, etc. komt ze niet op een plateau terecht en kan ze haar gewicht kwijt.
Iemand die 5 kilo moet afvallen, echter, at al om te beginnen niet zoveel. Stel dat die persoon eerst 2000 at. Dan kan diegene nu 1500 kcal eten en afvallen.
Zo zie je dus, je kunt niet zeggen '1200 kcal is te weinig als je zo weinig moet afvallen, pas als je obees bent is dat goed voor je'. Want voor die mensen is het al helemaal weinig.

Laatst gewijzigd op 27-01-2005 om 12:38.
Oud 27-01-2005, 12:36
Mara
Mara is offline
@Qwuartz: Ik zie dat je nogal moeite hebt om niet naar de mac te gaan.. al een paar keer dat je daar heen ging en 't fout ging.

Ik vroeg me af: Wanneer ga je naar de mac? In tussenuren, vanuit school? Pauzes?

Als het in tussenuren is: Ga in de school met je huiswerk aan de gang. Niét naar buiten, gewoon met je huiswerk aan de gang. Heb je ook buiten school extra tijd om bijv. te sporten

Als het ná school is: Is er geen andere route om naar huis te komen (niet dat je dan een eeuwigheid om moet fietsen, maar bijv. een klein stukje, verbrand je ook weer extra calorieën ) zodat je de mac niet tegenkomt en dus ook niet in de verleiding komt?
Oud 27-01-2005, 12:37
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 26-01-2005 @ 22:01 :
ik moet tussen de 1300 en 1400 kcal. eten..maar k tel het niet..en k kan het ook niet tellen
Hoeveel weeg je en hoe oud ben je? Sport je ook (hoevaak?) en ben je in het algemeen actief? Dit lijkt me erg weinig voor jou.
Voor mij is het zelfs weinig en ik hoef niet veel af te vallen.
Oud 27-01-2005, 12:38
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-01-2005 @ 12:35 :
Waarom zeggen jullie dat steeds? Al dat gezeik over mensen die HEEL VEEL moeten afvallen, en dat dan 1200 kcal ineens wel goed is. Het is juist andersom.
Bijv.: Een vrouw van 20 die bijv. 60 kg moet afvallen kan nog makkelijk 2500 kcal eten (ik weet niet precies, ik denk trouwens meer) en dan nog goed afvallen. Als ze minder gaat eten wordt het een te grote schok en valt ze na 10 kg later heel moeilijk af (dus 50 kg teveel zit er nog aan). Als ze dus bijvoorbeeld eerst haar kcal naar 2500 reduceert, en als ze 10 kilo kwijt is naar 2300, etc. komt ze niet op een plateau terecht en kan ze haar gewicht kwijt.
Iemand die 5 kilo moet afvallen, echter, at al om te beginnen niet zoveel. Stel dat die persoon eerst 2000 at. Dan kan diegene nu 1500 kcal eten en afvallen.
Zo zie je dus, je kunt niet zeggen '1200 kcal is te weinig als je zo weinig moet afvallen, pas als je obees bent is dat goed voor je'. Want voor die mensen is het al helemaal weinig.
Dat wordt over het algemeen gezegd omdat mensen die véél te zwaar zijn snel af moeten vallen omdat het gezondheidsrisico's met zich meebrengt. Het is zaak dat ze zo snel mogelijk veel minder gaan wegen, omdat ze anders grotere kans hebben op hart- en vaatziekten en andere problemen.
Oud 27-01-2005, 12:40
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-01-2005 @ 12:38 :
Dat wordt over het algemeen gezegd omdat mensen die véél te zwaar zijn snel af moeten vallen omdat het gezondheidsrisico's met zich meebrengt. Het is zaak dat ze zo snel mogelijk veel minder gaan wegen, omdat ze anders grotere kans hebben op hart- en vaatziekten en andere problemen.
Ze zullen met het dubbel aantal calorieen (als ze heel dik zijn) snel en efficienter afvallen. Dit is echt slecht.
Om tegen obese mensen te zeggen 1200 kcal te eten, is als tegen iemand die 5 kg wil afvallen zeggen dat diegene 500 kcal per dag moet eten.
Oud 27-01-2005, 12:50
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-01-2005 @ 12:40 :
Ze zullen met het dubbel aantal calorieen (als ze heel dik zijn) snel en efficienter afvallen. Dit is echt slecht.
Om tegen obese mensen te zeggen 1200 kcal te eten, is als tegen iemand die 5 kg wil afvallen zeggen dat diegene 500 kcal per dag moet eten.
Maar het lijkt mij dat mensen die echt véél te dik zijn, nauwelijks vetvrije massa zullen hebben. Ze sporten bewegen immers niet/veel te weinig (anders was je ook niet zo heel dik). Het aantal caloriën want hun lichaam nodig heeft om dát in stand te houden zal dus waarschijnlijk lager zijn dan bij ons, lijkt mij.
Oud 27-01-2005, 12:57
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-01-2005 @ 12:50 :
Maar het lijkt mij dat mensen die echt véél te dik zijn, nauwelijks vetvrije massa zullen hebben. Ze sporten bewegen immers niet/veel te weinig (anders was je ook niet zo heel dik). Het aantal caloriën want hun lichaam nodig heeft om dát in stand te houden zal dus waarschijnlijk lager zijn dan bij ons, lijkt mij.
Nou als je het over uitzonderingen die het niet kunnen helpen dat ze zo dik zijn hebt...
Maar bij de meeste obese Amerikanen is dat dus echt niet zo. Ze hebben spiermassa (ze moeten al dat vet dragen) en sowieso als ze niet sporten bouwen ze wel wat spiermassa aan. Ze hebben toch zo'n overvloed aan calorieen. Veel Amerikanen krijgen zo'n 6000 kcal op een dag binnen. Als ze dat verminderen naar 3000 kcal per dag ga je echt wel resultaten zien.
En ze verbranden ook meer dan wanneer ze zijn afvallen. Valt het jou niet op dat hele dikke mensen, met heel weinig moeite (bijv. alleen maar mcdonalds opgeven maar verder nog veel en gezond eten) al snel afvallen? Maar als ze een bepaald gewicht kwijt zijn lukt dat moeilijker omdat hun lichaam dan minder verbrandt. Dus moet je je calorieen steeds afnemen totdat je op een normaal gewicht bent. En als je het goed plant kun je daarna weer gewoon 2000 kcal gaan eten als vrouw.

PS: Naast spiermassa kost het ook energie (kcal) om vetmassa te behouden. Dus die mensen hebben niet alleen maar meer spiermassa dan normale mensen (niet atleten ofzo), maar ook meer vet waardoor ze ook nog meer kcal verbranden.
Oud 27-01-2005, 15:05
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-01-2005 @ 12:35 :
Waarom is het nodig om als iets wat een ander zegt je niet zint het meteen gezeik te noemen?

Ik snap je uitleg absoluut niet. (En nee, je hoeft het niet nog een keer uit te leggen.)

Wat ik wilde zeggen en waar het mij vooral om ging/gaat: Iemand die 16 is moet nog groeien en zich ontwikkelen en heeft meer voedingsstoffen nodig dan iemand die volwassen is en dat redt je met een normaal leven niet met 1200 kcal.
Oud 27-01-2005, 15:37
kellytje
kellytje is offline
Ik had het gevoel dat ik genoeg gegeten had , had ook helemaal geen honger meer.
Vandaag zal ik wel te weinig gegeten hebben maar da komt door mijn slapen
04.00: 20 gram musli met 125 ml magere melk

05.00 : 20 gram musli met een klein beetje melk

06.00 : 2 craquotten (20gram) + glas cola (slecht )

(daarna tot kwart na 7 in slaap gevallen)
Ik ben om tien uur thuis gekomen en geslapen tot half 4- 4uur

16.00 : 2 sneden bruin brood met 100 gram paardenvlees
(normaal nog abrikozen met volle yoghurt maar dat krijg ik nu echt niet binnen)

(verwacht)
17.30 : 150 gram geroosterde kip, 200 gram gekookte courgette en 2 stukken fruit

en ergens op de avond nog yoghurt en glas melk

... Hmz morgen beter, laatste examen dan hoef ik ook zo vroeg niet meer op te staan.
Oud 27-01-2005, 15:58
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 27-01-2005 @ 15:37 :
Ik had het gevoel dat ik genoeg gegeten had , had ook helemaal geen honger meer.
Vandaag zal ik wel te weinig gegeten hebben maar da komt door mijn slapen
04.00: 20 gram musli met 125 ml magere melk

05.00 : 20 gram musli met een klein beetje melk

06.00 : 2 craquotten (20gram) + glas cola (slecht )

(daarna tot kwart na 7 in slaap gevallen)
Ik ben om tien uur thuis gekomen en geslapen tot half 4- 4uur

16.00 : 2 sneden bruin brood met 100 gram paardenvlees
(normaal nog abrikozen met volle yoghurt maar dat krijg ik nu echt niet binnen)

(verwacht)
17.30 : 150 gram geroosterde kip, 200 gram gekookte courgette en 2 stukken fruit

en ergens op de avond nog yoghurt en glas melk

... Hmz morgen beter, laatste examen dan hoef ik ook zo vroeg niet meer op te staan.
cola light?
Oud 27-01-2005, 16:02
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 26-01-2005 @ 21:16 :
Brr...die vind ik zo vreselijk ranzig. Bij de Bas hebben ze suikervrije frambozen (oid) siroop, die vind ik wel lekker.
Ik vind 'm lekker (zolang ik niet teveel siroop per glas gebruik). Aardbeien vind ik zelf ook niet zo geweldig, maar sinaasappel... Hmmmm
Oud 27-01-2005, 16:02
kellytje
kellytje is offline
Nee het was cola
Ik drink normaal water, cola light of Tonisteiner limonade maar dat stond allemaal buiten en het was zo koud
Oud 27-01-2005, 16:55
-(L)-
Bij mij ging het vandaag trouwens fout. Ik had weer een verjaardag (net als vorige week vrijdag), en ik kon me niet inhouden om een stukje taart te nemen. Ook 2 glazen frisdrank. Maarja, ik eet straks gewoon m'n avondeten (aardappelen met sperziebonen en sla) en zal me de rest van de avond ook netjes gedragen

Nog ff terug naar m'n gewicht, ik postte hier een paar weken geleden dat ik nu 70 kg weeg (bij 1,82) en nu op gewicht wil blijven. Ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan en toen woog ik 69,5. 'T gaat dus (ondanks m'n fout vanmiddag) goed
(Alleen moet ik opletten dat ik niet onder de 69kg kom, dat vind ik te weinig. Wil tussen 69 en 71 blijven, Dus ben benieuwd volgende week...)
Oud 27-01-2005, 17:29
Verwijderd
Enkele wijzigingen vandaag, dit is het geworden: (en ik ben tevreden afgezien van het chocoladepuddinkje, maar dat mocht van mezelf en t was lekker )

10.00
Yoghurt met muesli
2 mandarijnen

13.00
1 boterham + jam
2 boterhammen + kaas

16.00
mandarijn

17.30
1 vol bord spaghetti
1 chocoladepuddinkje

21.00
Trosje druiven

[edit]Vandaag een uur hardgelopen[\edit]

Laatst gewijzigd op 27-01-2005 om 17:38.
Oud 27-01-2005, 17:34
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 27-01-2005 @ 16:02 :
Nee het was cola
Ik drink normaal water, cola light of Tonisteiner limonade maar dat stond allemaal buiten en het was zo koud
neem je toch volgende keer gewoon weer light, zo'n ramp is dat ook niet ...
Oud 27-01-2005, 18:09
kellytje
kellytje is offline
Nee niet echt Normaal hebben we ook nooit cola in huis dus zo een ramp is het niet. Heb bij die courgettes maar wat tomaat gedaan ook en veel paprikapoeder (lekker ).
Oud 27-01-2005, 18:29
Mara
Mara is offline
Bah, voel me niet lekker

Daardoor ook niet veel gegeten, kan me weinig schelen.

11:00 (toen pas opgestaan)
1 boterham, 0,5 rookvlees 0,5x appelstroop
1 glas grapefruitsap

12:00
250g kwark

13:30
1 gekookt ei

14:45
150g wortels

15:15
Plakje rookworst (0,5x beleg)

16:30
1 knackebrot met 20+ kaas

18:00
Aardappelen, rode bieten, zuurkool en ribkarbonade

Geen fruit, is op
Ik kijk wel of ik vanavond nog iets neem
Oud 27-01-2005, 18:34
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-01-2005 @ 18:29 :
Bah, voel me niet lekker

Daardoor ook niet veel gegeten, kan me weinig schelen.

11:00 (toen pas opgestaan)
1 boterham, 0,5 rookvlees 0,5x appelstroop
1 glas grapefruitsap

12:00
250g kwark

13:30
1 gekookt ei

14:45
150g wortels

15:15
Plakje rookworst (0,5x beleg)

16:30
1 knackebrot met 20+ kaas

18:00
Aardappelen, rode bieten, zuurkool en ribkarbonade

Geen fruit, is op
Ik kijk wel of ik vanavond nog iets neem
het is dat je zegt dat je je niet lekker voelt, maar ik vraag me echt af hoe je hier op kunt leven. Daarnaast geef je je lichaam ook niet veel energie om beter te worden...
Oud 27-01-2005, 18:43
kliwie
kliwie is offline
ik vraag het toch maar weer even, wat is nou precies een refeeddag? kan iemand me dat vertellen? want ik weet het niet precies. dit houdt toch niet alleen in dat je koek enzo mag eten? of kan iemand mij anders een link geven? of een lijstje met voedingsmiddelen die je dan kan eten? of is het gewoon een dagje niet op het eten letten en doen wat je leuk vindt ook als het gaat om snoep, chips, koek, chocolade?
Oud 27-01-2005, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 27-01-2005 @ 18:34 :
het is dat je zegt dat je je niet lekker voelt, maar ik vraag me echt af hoe je hier op kunt leven. Daarnaast geef je je lichaam ook niet veel energie om beter te worden...
Als je ziek bent, eten de meeste mensen niet super veel. Het belangrijkste is dat je genoeg vitaminen ed binnen krijgt en dat je voldoende drinkt. MeelFriek eet normaal volgens mij behoorlijk "goed" (normaal qua dingen en hoeveelheden), ik denk dus dat niet dat dit "representatief" is...
Oud 27-01-2005, 18:54
Mara
Mara is offline
Ik eet zo weinig omdat ik me niet lekker voel idd. Ben vandaag ook niet naar school geweest. Alles rommelt ook van binnen Ik heb totaal geen trek of wat dan ook, en lig alleen maar wat of zit tv te kijken ofzo..
Oud 27-01-2005, 18:56
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik kom weer eens mijn schema geven.
Ik wil dus niet afvallen, maar juist aankomen. Ik ben 1.80 en weeg nu 56 kg (te licht vind ik).

----
7.15 ontbijt:
1 bruine boterham met huzarensalade
1 roggebroodje met becel pro active ()
1 cracker met leverpastei
1 glas melk
('s ochtends krijg ik nooit zoveel naar binnen, dan zijn m'n kaken nog stijf enzo)

10.00 tussendoor:
1 landoogstkoek
1 ontbijtkoekreep
(omdat ik knorde als een varken )

11.30 'lunch' 1:
250 gram kibbeling
2 bruine boterhammen
2 glassen sinaasappelsap

13.15 'lunch' 2:
2 bruine boterhammen met leverpastei
1 glas melk

15.15 tussendoor:
4 koeken
flesje water

17.30 tussendoor (na fysio):
1 appel
1 glas water
1 cracker met jong belegen kaas
2 plakjes leverworst

18.15 avondeten:
boerenkool met spekjes en rookworst
appelmoes
2 glassen water

20.30 tussendoor (verwachting):
een paar koekjes met wat drinken
------

Normaal eet ik geen kibbeling hoor, ik was vandaag vroeg uit. De kibbeling valt dan weg en heb ik gewoon 1 lunch van 3/4 boterhammen en i.p.v. 1 tussendoortje voor de lunch heb ik er dan vaak 3.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet vol was na allees, maar ik meer had ik gewoon geen zin.
Oud 27-01-2005, 19:06
Mara
Mara is offline
@duivelaartje:
Om 10:00 misschien 2 boterhammen ipv wat je nu neemt?
En waarom die pro activ?
Ook om 15:15 wat anders dan 4 koeken Ik weet niet of je dan al thuis bent, maar anders misschien 2 of 3 tosti's?
Oud 27-01-2005, 19:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vandaag was een beetje rare dag. Was vroeg mijn bed uit omdat ik examen had om acht uur en dat duurde zogezegd vier uur maar het liep uit dus ik heb er bijna vijf uur gezeten en al die tijd rammelde ik van de honger

Heb het volgende gegeten:
6.30 uur: twee boterhammen met honing, een met niets, glas water

10.00 uur: pakje sultana naturel en een paar slokjes water

13.00 uur: twee boterhammen met kipfilet, twee met salami en een mandarijntje en een flesje water

16.30 uur: bakje magere yoghurt met cruesli

18.30 uur: gebakken aardappeltjes met vispannetje met groente en witlofsalade met vruchtencocktail en magere perzikkwark als toetje.

Zit nu megavol maar ik ga vanavond denk ik nog een mandarijntje eten.

Ik vind het zelf wel aardig al zit er wel vrij veel tijd tussen ontbijt en lunch maar dat had ik zelf even neit in de hand. Nog op/aanmerkingen?
Oud 27-01-2005, 19:49
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-01-2005 @ 19:06 :
@duivelaartje:
Om 10:00 misschien 2 boterhammen ipv wat je nu neemt?
En waarom die pro activ?
Ook om 15:15 wat anders dan 4 koeken Ik weet niet of je dan al thuis bent, maar anders misschien 2 of 3 tosti's?
Ja, dan heb ik maar 5 minuten, is tussen twee lessen door. Erg veel tijd om een boterham te eten is er niet, het is zelfs zo dat ik de koeken stiekem onder de les verder opeet, omdat er gewoon te weinig tijd is.

Ik ben om 15.15 al thuis. Maar voor tosti's heb je toch een tostiapparaat nodig? Die hebben wij niet. (Of werkt brood in de oven gooien ook?) Crackers vind ik een beetje eentonig en veel zin in brood heb ik dan niet. Liever iets wat lekker weghapt.

Pro activ? Omdat de roomboter op was.
Oud 27-01-2005, 19:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 27-01-2005 @ 19:49 :
Ik ben om 15.15 al thuis. Maar voor tosti's heb je toch een tostiapparaat nodig? Die hebben wij niet. (Of werkt brood in de oven gooien ook?) Crackers vind ik een beetje eentonig en veel zin in brood heb ik dan niet. Liever iets wat lekker weghapt.
Tosti's kan je niet echt maken in de oven. Wat wel lekker is, is om een boterham met kaas onder de grill te leggen in de oven maar dan krijg je niet echt een tosti, meer een geroosterde boterham met gesmolten kaas, ook lekker daar niet van. Als je tosti's wilt maken zonder tosti-ijzer kan het ook in de koekenpan
Oud 27-01-2005, 20:08
droppiej
droppiej is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
girl*korsou schreef op 26-01-2005 @ 22:01 :
--------------------------------------------------------------------------------

Hoeveel weeg je en hoe oud ben je? Sport je ook (hoevaak?) en ben je in het algemeen actief? Dit lijkt me erg weinig voor jou.
Voor mij is het zelfs weinig en ik hoef niet veel af te vallen
---------------------------------------------------------------------------------

Ik ben 15...weeg 90 kilo....ik sport weer sinds deze week..en super actief ben ik niet...en ik mag 77 kilo wegen..want dan is mijn vetpercentage weer goed...ofzo maar k ga voor de 60 a 70 ...al doe ik er een jaar over....(en ik ben 1.70 m)

Laatst gewijzigd op 27-01-2005 om 20:11.
Oud 27-01-2005, 20:24
Mara
Mara is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 27-01-2005 @ 19:49 :
Ja, dan heb ik maar 5 minuten, is tussen twee lessen door. Erg veel tijd om een boterham te eten is er niet, het is zelfs zo dat ik de koeken stiekem onder de les verder opeet, omdat er gewoon te weinig tijd is.

Pro activ? Omdat de roomboter op was.
Tosti's happen heeerlijk weg
Eigenlijk heb je wel een tosti-apparaat nodig, maar als je die niet hebt kan je er nu een halen bij ik dácht het kruidvat (of de trekpleister) voor 6,78 euro ofzo.. ik weet niet, misschien willen je ouders dat ook nog wel betalen

Achja, als de roomboter op is

Trouwens, heb net even in excel ingevoerd wat ik gegeten heb
Bruine boterham (1x): 87,5
Appelstrook (0,5x): 22
Knackebrot (1x): 32
Kaas (1x): 51
Aardappelen (200g): 172
Kwark (250g): 140
Rookvlees (2x): 40,7
Zuurkool (150g): 36
Rode bieten (200g): 74
Wortelen (150g): 64,5
Grapefruitsap (200mL): 60
Ei (1x): 74
Sultana (1 pakje): 96
Ribkarbonade (120g): 253,2

Bij elkaar toch nog 1200 kCal.. valt al met al dus nog best mee
Oud 27-01-2005, 20:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-01-2005 @ 20:24 :
Tosti's happen heeerlijk weg
Eigenlijk heb je wel een tosti-apparaat nodig, maar als je die niet hebt kan je er nu een halen bij ik dácht het kruidvat (of de trekpleister) voor 6,78 euro ofzo.. ik weet niet, misschien willen je ouders dat ook nog wel betalen

Achja, als de roomboter op is
Ja weet ik. Ik kan het eens in de koekenpan proberen of onder de grill in de oven. Anders toch maar m'n ouders overhalen voor de tosti.

Morgen is de roomboter er weer!
Oud 27-01-2005, 20:57
Verwijderd
Ik weet niet meer wie het vroeg en ik weet het zelf ook niet zeker, maar ik geloof dat de bedoeling van een refeed-dag was, dat je dan die dag gewoon even veel kcal eet als je verbruikt, in plaats van minder, maar wel op een normale manier, dus niet met alleen maar snoep ofzo.
Oud 27-01-2005, 21:29
kellytje
kellytje is offline
Op de moment heb ik niet echt de tijd om te gaan sporten (ben wel van plan vanaf volgende week elke dag te gaan joggen), maar als je een dieet volgt van tussen de 1200-1500 caloriën per dag, val je dan zowiso af of is het echt de bedoeling dat je daar nog intensief bij gaat sporten ? Ik heb vroeger nog gefitnesst maar daar viel ik niets van af.
Oud 27-01-2005, 21:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 27-01-2005 @ 21:29 :
Op de moment heb ik niet echt de tijd om te gaan sporten (ben wel van plan vanaf volgende week elke dag te gaan joggen), maar als je een dieet volgt van tussen de 1200-1500 caloriën per dag, val je dan zowiso af of is het echt de bedoeling dat je daar nog intensief bij gaat sporten ? Ik heb vroeger nog gefitnesst maar daar viel ik niets van af.
Dan val je wel af, want je zit onder je dagelijkse behoefte van calorieën, ver er onder zelfs. Je lichaam moet die energie dan toch ergens vandaan halen, en haalt het dan uit vet.
Oud 27-01-2005, 21:45
Delicate
Delicate is offline
7.00
2 volkoren boterhammen honing
2 volkoren beschuiten banaan

9.00
meergranen broodje kaas
1/3 komkommer

12.00
turkse bruine bol

13.00
0,8 l aardbei milkshake

15.00
0,5 liter icethee

17.00
halve pistolet beenham
kopje groentensoep
banaan/sinasappel mix

21.00
volkoren boterham chocopasta
kop thee

Nou, ik ben dus nog steeds niet tevreden.
De milkshake en de icethee waren echt slecht.
Maar voor de rest ging het goed.
Ik moet er weer even inkomen en alles.

Wel heel veel gesport/bewogen vandaag.
+/- 2 uur geschaatst
+/- 5 uur rondgeslenterd/stevig doorgelopen door de stad

Dus
Oud 27-01-2005, 22:00
droppiej
droppiej is offline
ik ga vanavond uiteten..
hmmm
k ben gek op fajita's
dat is zooo lekker
maar zonder patatjes
das zoo erg
maar k kan salade erbij bestellen..maar dan doe ik zonder saus..en mijn dietiste zei dat 1 fajita gelijk is aan 1 aardappel...k geloof dat niet echt..Maar kkrijg dan 4 sausen..en dat is het lekkerste....ff kijken of het smaakt zonder saus..en anders denk k maar ...ff forget it...k ben dik geworden dat ik teveel snoepte..en k heb al 3 weken niet meer gesnoept dus ik vind het best...
Oud 27-01-2005, 22:02
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 27-01-2005 @ 22:00 :
ik ga vanavond uiteten..
hmmm
k ben gek op fajita's
dat is zooo lekker
maar zonder patatjes
das zoo erg
maar k kan salade erbij bestellen..maar dan doe ik zonder saus..en mijn dietiste zei dat 1 fajita gelijk is aan 1 aardappel...k geloof dat niet echt..Maar kkrijg dan 4 sausen..en dat is het lekkerste....ff kijken of het smaakt zonder saus..en anders denk k maar ...ff forget it...k ben dik geworden dat ik teveel snoepte..en k heb al 3 weken niet meer gesnoept dus ik vind het best...
Wat eet jij gestoord laat telkens
Oud 27-01-2005, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 27-01-2005 @ 22:02 :
Wat eet jij gestoord laat telkens
Ze woont op Curacao... tijdsverschil van, ehm, 6 uur ofzo? Dus dan is het daar nu 4 uur
Oud 27-01-2005, 22:04
droppiej
droppiej is offline
ik woon niet in nederland, maar op curacao..
en hier is het 5 uur vroeger

dus het is hier nu 17.05
Oud 27-01-2005, 22:05
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-01-2005 @ 22:03 :
Ze woont op Curacao... tijdsverschil van, ehm, 6 uur ofzo? Dus dan is het daar nu 4 uur
Oh
Ik dacht al, om 11 uur 's avonds uit eten.

God, ik verlang met dit weer nu wel naar Curacao!
Oud 27-01-2005, 22:07
droppiej
droppiej is offline
Oud 27-01-2005, 22:30
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-01-2005 @ 19:58 :
Tosti's kan je niet echt maken in de oven. Wat wel lekker is, is om een boterham met kaas onder de grill te leggen in de oven maar dan krijg je niet echt een tosti, meer een geroosterde boterham met gesmolten kaas, ook lekker daar niet van. Als je tosti's wilt maken zonder tosti-ijzer kan het ook in de koekenpan
tosti in de pan kan trouwens ook prima ...
Oud 27-01-2005, 23:17
Verwijderd
Morgenavond ga ik (waarschijnlijk) naar de Mac, en nu was ik aan het denken wat ik dan het beste kan eten. Waarschijnlijk word het dit;

* Fish'Filet (340 kcal)
* Grilled Chicken Caesar Salad (230 kcal)
* Cola Light/Water (0 kcal)

En de Mc FishFilet vraag ik (zoals altijd) zonder kaas/saus, 'plain' dus. En de Salad eet ik zonder dressing/croutons. En dat doe ik niet eens voor de 'extra calorieën', maar ik hou echt niet van sausjes en ook niet van knoflook (vandaar de croutons!).

De calorieën van de Salad zijn al zonder de dressing/croutons, die moet je er namelijk 'apart' bij rekenen. Maar nu vroeg ik me af hoeveel calorieën de Fish'Filet bevat zonder de saus/kaas. Mij lijkt zo'n -50 kcal voor de saus (De meeste sausen van de Mac - bijvoorbeeld die van de kipnuggets - bevatten rond de 50 kcal per 'bakje') en ook zo'n -50 kcal voor de kaas (Aangezien het hetzelfde plakje kaas is als op een Cheeseburger, en een Cheeseburger bevat precies 50 kcal meer dan een Hamburger. En het enige verschil is - volgensmij - de kaas. ) Dus dan blijven er nog zo'n 240 kcal over voor de Fish'Filet.

Dus dan heb je 230 + 240 = 470 kcal, voor een Mc Donalds maaltijd. Dat volg nog reuze mee, toch? Dan kan ik eventueel nog een Fruit & Yogurt (140 kcal) als toetje pakken!
Oud 28-01-2005, 02:22
Verwijderd
Ik vandaag:

08:00 Bord melk met raisin bran, thee
10:00 Banaan
12:00 2 bb met daartusen tomaat, ui, kaas en klein beetje boter, worteltjes met light-french dressing, felsje V8 (groentensap)
14:30 1 bb m l-jam
17:00 1 bb m l-jam
18:00 2 aardappels, stirfry groenten met annanas en klein beetje sweet en sour sauce (50 cal voor de sauce, geen vet)
20:00 Appel, thee
21:30 ????
22:30 8 kleine ranch rijstwafels (64 cal en 2.7 g vet per 8)

om 21:30 weet ik nog niet wat ik ga hebben, ook gesport (tussen 3 en 5, vandaar dat ik daar noggal een 'gat' heb)
nog comments?
Oud 28-01-2005, 09:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 28-01-2005 @ 02:22 :
Ik vandaag:

08:00 Bord melk met raisin bran, thee
10:00 Banaan
12:00 2 bb met daartusen tomaat, ui, kaas en klein beetje boter, worteltjes met light-french dressing, felsje V8 (groentensap)
14:30 1 bb m l-jam
17:00 1 bb m l-jam
18:00 2 aardappels, stirfry groenten met annanas en klein beetje sweet en sour sauce (50 cal voor de sauce, geen vet)
20:00 Appel, thee
21:30 ????
22:30 8 kleine ranch rijstwafels (64 cal en 2.7 g vet per 8)

om 21:30 weet ik nog niet wat ik ga hebben, ook gesport (tussen 3 en 5, vandaar dat ik daar noggal een 'gat' heb)
nog comments?
Vraagje: Woon jij wél in Nederland of woon jij ook ergens anders?
Oud 28-01-2005, 09:29
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-01-2005 @ 09:26 :
Vraagje: Woon jij wél in Nederland of woon jij ook ergens anders?
Ze woont in Canada (als ik het me goed herinner).

Aan de insneeuwposts kon je toch al wel merken dat ze niet in Nederland woonde?
Oud 28-01-2005, 09:31
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-01-2005 @ 09:29 :
Ze woont in Canada (als ik het me goed herinner).

Aan de insneeuwposts kon je toch al wel merken dat ze niet in Nederland woonde?
Insneeuwposts? Heb ik weer wat gemist

Ik meende het me al te herinneren dat ze ergens anders woonde, want anders vond ik 't nogal raar dat ze om half 3 's nachts nog post en dan om 22u pas voor 't laatst eet
Topic gesloten

Regels voor berichten