Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Thanx voor de tips verder maar Morbid Angel en Cryptopsy zijn nog iets te moeilijk... ![]() Metallica is inderdaad wel een goede tip, ik zal es zoeken naar de solo van One, die's wel cool ![]() -x- Lorelei!
||
Citaat:
let wel , het is een van moeilijkste solo's van metallica naar mijn weten (maar tevens ook 1 van de vetste imo)
||
Citaat:
2p0= 2e fret en dan los laten (pull-off0 zodat de 0 doorklinkt ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Bijvoorbeeld van the unforgiven, one en nothing else matters ( is al genoemd ) Ze staan gewoon op inet ![]()
|
Verwijderd
|
ik heb gister de solo van dead boy's poem van Nightwish uitgezocht ff kijken hoe post je dat mooi.....:
e----------------------------------------------------------------------------- b----------------------------------------------------------------------------- g-15-14------------------------------------------------------------------------ d---------15- 19--20-19-15----------------------------------------------- a----------------------------------------------------------------------------- E----------------------------------------------------------------------------- e----------------------------------------------------------------------------- b----------------------------------------------------------------------------- g-15-14------------------------------------------------------------------------ d---------15- 17--15--12----------------------------------------------- a----------------------------------------------------------------------------- E----------------------------------------------------------------------------- e----------------------------------------------------------------------------- b----------------------------------------------------------------------------- g-15-14------------------------------------------------------------------------ d---------15- 19--20-19-15----------------------------------------------- a----------------------------------------------------------------------------- E----------------------------------------------------------------------------- e----------------------------------------------------------------------------- b----------------------------------------------------------------------------- g--12--12--14--15--10--8--7--5------- d-------------------------------------------------------- a----------------------------------------------------------------------------- E----------------------------------------------------------------------------- je moet zelf ff het nummer erbij luistere om het ritme uit te zoeken, hij klopt 100% want kep em zelf getabt end as meestal wel veel beter dan van internet |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
veel nrs van californication zijn niet echt moeilijk, en dan vooral de singels bv.: scar tissue californication en dat nr waarvan ik de naam kwijt ben.... t begint met how long how long wil I slide seperate my side I don't, I don't believe it's bad, a slit in my throat is all I ever had.. ik heb t nr gvd zelf nog gespeeld met n band |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Een niet al te moeilijke en leuke solo, waar ik op aant oefenen ga binnenkort is de 1e solo (er zitten er 2 in volgens mij) van het nummer Disconnect van Megadeth (1e nummer van de cd "The world needs a hero")
Goede tabs-site: www.mxtabs.net ![]()
|
Led Zeppelin - Rock 'n Roll / Stairway To Heaven / Heartbreaker
John Lennon - Yer Blues (Live) Lazy Lester - Hello Mary Lee Chuck Berry - Johnny B. Goode Buddy Holly - That'll Be The Day Oasis - Live Forever / Force Of Nature Neil Young - Cowgirl In The Sand The White Stripes - Offend In Every Way BRMC - Whatever Happened To My Rock 'n Roll / Spread Your Love ...een greep uit mijn leuke meespeel nummertjes ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Hey!!
Thanx voor alle tips! Ik ga die solo van Nightwish meteen proberen te spelen, kheb het liedje al gedownload en ik vond het niet zo moeilijk klinken. ![]() Die solo van scar tissue van RHCP is inderdaad ook een goed idee, die ga ik zo ook even opzoeken! ![]() -x- Lorelei!!
|
Heej Archangel!
Ik kan die solo nu spelen, ik vind hem wel cool hoor!! Ik merkte trouwens dat je die solo ook makkelijker kunt spelen, namelijk zo: e------------------------------------------ b------------------------------------------ g-15-14-------14--15--14--12------------- d----------15------------------------------- a------------------------------------------- E------------------------------------------- e------------------------------------------- b------------------------------------------- g-15-14-------------------------------------- d---------15- 17--15--12------------------- a------------------------------------------- E------------------------------------------ e------------------------------------------ b------------------------------------------ g-15-14-------14--15--14--12--------- d----------15----------------------------- a----------------------------------------- E----------------------------------------- e---------------------------------------- b---------------------------------------- g--12--14--15--------------------------- d-----------------15--13--12--10------- a---------------------------------------- E---------------------------------------- Dan hoef je niet van de 15de naar de 10de fret enzo... probeer maar eens. ![]() En nu ga ik die van Scar Tissue proberen. ![]() -x- Lorelei!
||
Citaat:
|
solo van titty twister van diesel boy is ook leuk en niet moeilijk
www.punkhardcore.com e|---8-7---------------------------------------------------10----------------| B|-------8-88-88-15-15-13-15-15b17-15b17b15-13-13-12-8---8----10b12b10-8-----| G|-----------------------------------------------------9---------------------| D|---------------------------------------------------------------------------| A|---------------------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------| e|------------------------------------------------------10-------------------| B|-15-15b17b15-13----13-12--8--------8-------/10--8---8----10b12b10----------| G|----------------------------9-7--7---9-7-5--------9----------------7b9b7-5-| D|---------------------------------------------------------------------------| A|---------------------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------| and the second solo, (doesn't start on the first beat) e|---------------------------------------------------------------------------| B|8-88-88-15-15-13-15-15b17-15b17b15-13-13-12-8---8--10b12b10-8-15b17b15-8---| G|----------------------------------------------9----------------------------| D|---------------------------------------------------------------------------| A|---------------------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------| e|---------------------------------------------------------------------------| B|13-12--8--------8--------10--8---8--10-10b12b10-8--15b17b15--13------------| G|---------9-7--7---9-7-5--------7-------------------------------------------| D|---------------------------------------------------------------------------| A|---------------------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------|
|
Verwijderd
|
tip: ga niet naar tabcrawler, maar naar http://powertab.guitarnetwork.org en down Powertab Editor
Hiermee heb je niet alleen tabs, maar ook noten en midi, dus je kan meespelen/luisteren...power tabs kan je gewoon zoeken... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dat doe ik ze nog geeneens na na zevenenhalf jaar intensief gitaarspelen ![]() ![]() Voor topicstarter: je zegt dat je nog maar beginnend gitariste bent... Volgens mij is het dan veel belangrijker om bekend te worden met akkoorden / powerchords en toonladders (liefst pentatonisch), zoek daar eens wat over op zou ik zeggen, dat is echt een betere basis. Improviseren / solo's spelen is een van de lastigste onderdelen van gitaarspelen naar mijn mening. Snel van grepen kunnen wisselen en een goeie vingerzetting krijgen zijn voor jou nu veel belangrijker. ![]()
|
Fool> Akkoorden en powerchords ben ik ook wel aan het leren hoor, ik heb wel een gitaarboek, maar ik vind solo's gewoon veel leuker om te spelen. Dus ik zocht gewoon liedjes die niet te moeilijk zijn om te spelen, snappie...
Tips zijn nog steeds welkom trouwens Ook harrie> Ik kan dat liedje nergens op internet vinden.. weet jij waar ik het kan downloaden want zonder het liedje heb ik ook niet zoveel aan de tablaturen.. Maria> Ik heb al een gitaarboek en noten kan ik ook al lang lezen, ik speel namelijk ook al jaren keyboard. -x- Lorelei!
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ikzelf ben ook begonnen met de solo in Nothing Else Matters. Niet te snel meestal, en de technieken in die solo kun je mooi ff oefenen en sjit. Probeer ook de solo in The Unforgiven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
astublief
|
Hey thanx voor de tips allemaal!
Kheb nu al een paar solo's geleerd te spelen, maar nu wil ik ook wel eens rifjes spelen. Weten julie rifjes die leuk zijn om te spelen en ook niet zo moeilijk? Mortician leek me wel geschikt maar daar kan ik geen tabs van vinden... ![]() -x- Lorelei!
||
![]() |
Citaat:
Probeer eens dingen van Metallica te spelen, kan soms wel pittig zijn maar je leert er wel strak door spelen (als je het goed kan). Goeie oefeningen enzo... |
![]() |
|
Probeer ook es wat solo's van Nirvana; heel goed te doen en sommige klinken aardig (smells like teen spirit bijv)
Als je al wat verder ben stort je dan es op solo's van the Black Album van Metallica. Enter Sandman, Unforgiven (pre-solo is wel mooi) en Sad but True
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
beste gitarist axl rose | 188 | 10-12-2004 17:12 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 |