Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2005, 20:57
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Ik sluit dit jaar biologie af en nu moet ik dus een PO (praktische opdracht) doen! Dat houdt dus in dat ik zelf een onderzoek moet doen met een experiment. Weet iemand een leuk experiment wat boeiend en te reduceren is? Dankjulliewel voor de hulp
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2005, 22:59
Verwijderd
Ik heb als PO biologie een kip ontleed.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 00:02
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Lafjuh schreef op 28-01-2005 @ 23:59 :
Ik heb als PO biologie een kip ontleed.

ik een koeienhart

zon meisje ging een tropische vis ontleden een hele rare
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 10:07
Verwijderd
Moet je kiwi DNA gaan isoleren dat heb ik als profielwerkstuk gedaan. Is niet zo heel veel werk.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 19:19
Saycheese
Saycheese is offline
Ik heb ooit de evolutie nagebootst. Neem stukken stof van verschillende kleur en motief en spreid ze uit over de tafel. Maak confetti van verschillende kleuren papier. Neem van iedere kleur 25 rondjes (of een anders getal) en spreid dit uit over het kleedje. Laat twee mensen telkens een rondje pakken, zich omdraaien, rondje neerleggen, weer omdraaien en nog een rondje pakken, enz. Zorg ervoor dat ze niet gaan zoeken, gewoon het eerste rondje paken dat ze zien. Doe dit gedurende 1 minuut. Tel dan hoeveel rondjes van elke kleur er nog zijn. Leg dan voor elk overgebleven rondje een aantal rondjes van dezelfde kleur bij (2 of 3 ofzo). Nu weer opnieuw gaan 'jagen'. Doe dit net zolang totdat er een kleur is 'uitgestorven'. Hou iedere keer goed bij hoeveel rondjes er van elke kleur over zijn en hoeveel je erbij legt. Doe dit met verschillende ondergronden. Na afloop kan je je resultaten verklaren met de evolutietheorie. Niet zoveel werk en heel erg leuk om mee bezig te zijn.
Reageren

Regels voor berichten