Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2004, 11:03
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-12-2004 @ 11:00 :
ja joh, denk vooral dat iedereen hier pappie&mammie de studie laat betalen. ik betaal al drie jaar ettelijke duizenden euri's per jaar van mn eigen geld. kwestie van werken, plannen en met geld om kunnen gaan.
Zeker, ik ben zo'n fortuinlijk persoon. Maar ik zie genoeg mensen om me heen die het ook kunnen bolwerken. Dus: waarom hij niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2004, 11:08
Verwijderd
Ik werk 1 avond per week (= 3 uurtjes) en zaterdag van 7 tot 17 (= 10 uur). Daar verdien ik tegen de €350,- per maand mee. En het is maar een simpele supermarkt. Het is sowieso al bullshit dat je denkt dat je maar €20,- per dag verdient.
En als je geen zin hebt om je tijd te besteden aan een baantje, ga je toch lekker een krantenwijk doen? Hoef je alleen maar 's ochtends 1,5 uur te werken en ben je lekker je weekend en alle twee je avonden vrij.

Nogmaals: Ik geloof dat je sterk overdrijft. Je kunt in de trein iig vast je boeken lezen. En ik geloof gewoon niet dat je 5 dagen per week de hele dag op school bent om lessen te volgen. Je zult heus wel wat uren vrij hebben waarin je huiswerk kunt maken (en dan bedoel ik niet in de pauze in een overvolle kantine, maar gewoon in een ruimte die bestemd is om te studeren. Die hebben ze op iedere school wel).

Ik snap niet wat je van ons wilt.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 11:17
Mara
Mara is offline
Hou je mond, vervelend verwend nest. Ga dan maar wat minder uit. Je wilt teveel.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 12:16
Balance
Balance is offline
Citaat:
danny23 schreef op 14-12-2004 @ 23:44 :
Ey ik hoef deze onzin niet te horen van dat ik te lui ben. Ik heb gvd de hele vakantie gewerkt om me boekengeld en studie te betalen. Is toch eigenlijk achterlijk dat ik zo ie zo in een vakantie moet werken om te kunnen studeren. Met dit soort troep kom ik nergens. Ik betaal tenminste voor me eigen studie niet zoals meeste mensen die alles zomaar krijgen van hun ouders. Als ik dan ook nog negatief beoordeelt word...

Het is voor jullie natuurlijk wel effe makkelijk om me zo aan tevallen. Maarja als je elke dag school hebt en daarnaast ook nog eens 3x per week les moet volgen, waardoor de reistijd wel oploopt tot meer dan 4uur per dag is het niet makkelijk om nog effe zomaar tijd vrij te maken. En dan nog zeggen ga huiswerk in de trein maken. Doe jij dat maar effe met 2 lesboeken in de trein. En moet ik zeker ook op schoot in me schrift schrijven + effe handig me rekenmachine bedienen. Trouwens probeer jij maar effe te concentreren in de trein. Elke 2 minuten komt er iemand langs en dat constant getelefoneer over koetjes en kalfjes. Denk toch effe na man. Zelfde geld op school. Kan daar ook niet tijdens pauzes concentreren.

Ik kan zo toch niet leven door me vrije tijd op te offeren aan werk waar ik als slaaf behandelt word en maar een paar euro per uur verdien. 20 euro per dag, 80 euro per maand. Doe normaal man. Dat is toch geen loon. Bovendien werk ik dus alleen om voor me openbaar vervoer te betalen en geeneens voor leuke dingen ,et dat geld. Is toch onmenselijk. Maar ja jullie weten daar niets van want jullie zitten zelf niet in een lastig parket.
1. Jij komt hier zelf vragen om tips om rond te komen. Wij brengen je weet-ik-veel-hoeveel tips en jij kraakt ze allemaal af. En uit je tekst blijkt dat je wel kán werken, maar niet wíl. Dat is luiheid ja. Je kan het voor jezelf goed praten, maar het blijft luiheid. Zolang je schulden hebt of krijgt doordat je teveel uitgeeft per maand (ongeacht of dat nou aan een studie is of niet) moet je elke kans op geld aangrijpen.

2. Ik was degene die het over werken in de trein had dus ik ga er vanuit dat het tegen mij was: ik werk zelf ook elke dag in de trein en de bus. En nee, zo lastig is dat helemaal niet met twee werkboeken. Een op je schoot en een op een tafeltje of naast je. Een blok in je handen gaat er ook nog bij. En wat een crap dat je niet kan werken in je pauzes. Je WIL het niet. dat is iets heel anders.

3. Die 20 euro per dag schud je zo uit je mouw dus je hebt je d'r uberhaupt niet in verdiept. Je zou met een avond en een dag van je weekend zo 180 euro kunnen verdienen. En dat is alleen nog maar met het minimumloon (meestal krijg je nog meer).
Oud 15-12-2004, 12:26
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Vraag me ook af hoe oud die is ik ga van de 23 uit dan maar dan is je 20 euro per dag gewoon lul KOEK!

Zoals iedereen al zegt je WIL het niet
En kom dan NIET zeuren dat je geen geld hebt
Oud 15-12-2004, 12:41
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Weet je wat? Probeer het anders dan eens een keer. Als het echt niet werkt, kun je nog altijd iets anders verzinnen.

Maar nogmaals: Je situatie is NIET hopeloos. Anders beweren is folly.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 13:16
Balance
Balance is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 15-12-2004 @ 13:26 :
Vraag me ook af hoe oud die is ik ga van de 23 uit dan maar dan is je 20 euro per dag gewoon lul KOEK!

Zoals iedereen al zegt je WIL het niet
En kom dan NIET zeuren dat je geen geld hebt
hij is 19
Oud 15-12-2004, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 15-12-2004 @ 14:16 :
hij is 19
Waarom gaat hij dan eigenlijk naar het ROC en niet naar een normale middelbare school????
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 15:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 15-12-2004 @ 14:40 :
Waarom gaat hij dan eigenlijk naar het ROC en niet naar een normale middelbare school????
hij zal 't wel in één jaar willen doen oid?
Oud 15-12-2004, 16:05
Tha-Theo
Tha-Theo is offline
Wat ik me ook afvraag... gister eerste post 18:30 en dan 's avonds na 23 uur nog een keer. Ik weet niet wat je die avond gedaan hebt, maar mss had je in die tijd wel kunnen werken
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 15-12-2004 @ 16:45 :
hij zal 't wel in één jaar willen doen oid?
Das dan niet zo slim van hem, dan kun je vantevoren weten dat je het druk krijgt met school.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 22:58
Verwijderd
Volgens mij is het gewoon onzin
Als ie echt niet genoeg geld had gehad, had ie ieder kutbaandje wel aangenomen

O, en ik wou nog 1 ding zeggen, de Mac is geen kutbaantje.
Je krijgt het minimumloon, je moet hard werken, maar het is ook onwijs gezellig...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 23:07
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 11-12-2004 @ 23:41 :
[B][...]Ik snap verder ook niet dat je 2!!!!!!! uur !!!!!!!!!!! moet reisen voor een VWO-opleidng dham hey dat is echt lang ( ik WAS 5 minuten op de fiets onderweg).[...]
Hij wil graag wel een opleiding waarbij hij correct leert spellen...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 23:21
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
alluman schreef op 16-12-2004 @ 00:07 :
ghihi idd.. viel mij ook al op...........

voor de rest: dude.. rot toch lekker op. wrom vraag je advies en wil je het niet aannemen?
dan zoek je het toch lekker zelf uit?
ga hier niet lopen janken als een baby.................
Oud 15-12-2004, 23:48
Verwijderd
Citaat:
[...] Maarja als je elke dag school hebt en daarnaast ook nog eens 3x per week les moet volgen, waardoor de reistijd wel oploopt tot meer dan 4uur per dag is het niet makkelijk om nog effe zomaar tijd vrij te maken.
[...]
Ik kan zo toch niet leven door me vrije tijd op te offeren aan werk waar ik als slaaf behandelt word en maar een paar euro per uur verdien. 20 euro per dag, 80 euro per maand. Doe normaal man. Dat is toch geen loon.

Bovendien werk ik dus alleen om voor me openbaar vervoer te betalen en geeneens voor leuke dingen ,et dat geld. Is toch onmenselijk. [...]
Tjongejonge, wat onmenselijk...

Dus als ik het goed begrijp:
  1. [1] Je hebt geld nodig voor je reiskosten.
    [2] Je wil verder niet werken.
    [3] De overheid geeft je steun, maar ...
    [4] die steun is niet genoeg.
Lijkt me een duidelijk geval van werken. Je kunt natuurlijk gaan zeiken op de overheid - dat hun berekeningen niet kloppen en dergelijke. Je kunt menen, dat het uurloon van veel werkgevers te laag is en dus de moeite niet waard - in ieder geval niet voor jou, uwe excellentie.

Maar ja, blijkbaar heb je wel tijd en geld om dit zinloos geblaat op Internet te rammen...

Mijn suggestie: quit whining! Neem een baan, want weinig uurloon is meer dan geen uurloon. Neem een baan en stop met zeiken, want als je zelf niets doet, kun ook niet klagen.

Als je geld nodig hebt, dan ga je werken. Zo simpel is. Als je niet in de gelegenheid bent om je werk te kiezen - zoals bij jou het geval is - dan neem je ieder werk dat je kan krijgen.

Laatst gewijzigd op 15-12-2004 om 23:52.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 11:47
ikbenschipper1
Citaat:
alluman schreef op 16-12-2004 @ 00:07 :
Ik was al eerder daarmee gequote. en dacht dat ik het toen veranderd had met een post dat ik dus dyslexties ben, echter kan ik die dus niet meer terug vinden.
Dus zodoende stond het er met een "s"

grtz
ivo
Oud 16-12-2004, 11:53
ikbenschipper1
Citaat:
Het is voor jullie natuurlijk wel effe makkelijk om me zo aan tevallen. Maarja als je elke dag school hebt en daarnaast ook nog eens 3x per week les moet volgen, waardoor de reistijd wel oploopt tot meer dan 4uur per dag is het niet makkelijk om nog effe zomaar tijd vrij te maken.

Ik kan zo toch niet leven door me vrije tijd op te offeren aan werk waar ik als slaaf behandelt word en maar een paar euro per uur verdien. 20 euro per dag, 80 euro per maand. Doe normaal man. Dat is toch geen loon. Bovendien werk ik dus alleen om voor me openbaar vervoer te betalen en geeneens voor leuke dingen ,et dat geld. Is toch onmenselijk. Maar ja jullie weten daar niets van want jullie zitten zelf niet in een lastig parket.
Verklaar me even je hebt iedere dag school, maar maar 3x in de week hoef je les te volgen, snap i kdan iets niet of is het erg tegenstrijdig

1 volle dag werken tegen minimum is op je 19de
3.84 x 8 = 30,72 per dag
bij een supermarkt verdien je over het algemeen
4,67 x 8 = 37,36 per dag
Dit kan nogal verschillen en ligt aan hoe het secundair geregeld is. De ene super doet bij hetuurloon 8%vakantiegeld,adv-dagen en vakantiedagen al bij in. Dit uurloon is van Albert Heijn, en is EXCLUSIEF bovenstaande.
Oud 16-12-2004, 12:07
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 16-12-2004 @ 12:47 :
Ik was al eerder daarmee gequote. en dacht dat ik het toen veranderd had met een post dat ik dus dyslexties ben, echter kan ik die dus niet meer terug vinden.
Dus zodoende stond het er met een "s"

grtz
ivo
dyslexties...

(ga vooral overal een reden voor verzinnen, daar wordt je volwassen van zeg... omfg... tis dyslectisch, en als je dat niet kan typen zet je maar 'woordblind' neer.)
Oud 16-12-2004, 12:50
ikbenschipper1
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-12-2004 @ 13:07 :
dyslexties...

(ga vooral overal een reden voor verzinnen, daar wordt je volwassen van zeg... omfg... tis dyslectisch, en als je dat niet kan typen zet je maar 'woordblind' neer.)
dan noem je het redenen verzinnen, en nee het is niet fijn dus effe mondje dicht. Ik zal maar verder niks zeggen anders heb ik het straks weer gedaan

grtz
ivo
Oud 16-12-2004, 14:47
Balance
Balance is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 16-12-2004 @ 12:53 :
Verklaar me even je hebt iedere dag school, maar maar 3x in de week hoef je les te volgen, snap i kdan iets niet of is het erg tegenstrijdig

1 volle dag werken tegen minimum is op je 19de
3.84 x 8 = 30,72 per dag
bij een supermarkt verdien je over het algemeen
4,67 x 8 = 37,36 per dag
Dit kan nogal verschillen en ligt aan hoe het secundair geregeld is. De ene super doet bij hetuurloon 8%vakantiegeld,adv-dagen en vakantiedagen al bij in. Dit uurloon is van Albert Heijn, en is EXCLUSIEF bovenstaande.
Daarnaast is het ook nog de vraag hoe lang een volle dag werken is. Bij veel winkels moet je op een volle dag werken van 8 tot 18.00 werken, dus dan kom je op 38.40 per dag uit en 46.70 bij een supermarkt.
Oud 16-12-2004, 16:06
miss x
miss x is offline
Citaat:
Ey ik hoef deze onzin niet te horen van dat ik te lui ben. Ik heb gvd de hele vakantie gewerkt om me boekengeld en studie te betalen. Is toch eigenlijk achterlijk dat ik zo ie zo in een vakantie moet werken om te kunnen studeren. Met dit soort troep kom ik nergens. Ik betaal tenminste voor me eigen studie niet zoals meeste mensen die alles zomaar krijgen van hun ouders. Als ik dan ook nog negatief beoordeelt word...
Jij vind je zelf wel heel zielig he maar ipv al die tijd dat jij hier je gal aan het spuien bent had je al minstens 3 x wat kunnen ondernemen om er aan te doen. En mag ik je er aan herinneren dat jij niet de enige op de wereld bent die in de vakantie moet werken om zijn studie te bekostigen. En je kan nu wel heel boos gaan doen door te verkondigen dat wij lopen te zeiken maar was jij niet degene die hier een topic hebt geopend met het verhaal dat je er niet meer uit komt. je mede forummers zijn hier om suggesties te doen, niemand dwingt je ergens toe. en als jij je huiswerk niet in de trein wilt maken prima dan toch niet. Bovendien kan ik niet geloven dat er in die hele school van jou geen enkel rustig plekje is om je huiwerk te gaan maken,vraag desnoods een leraar/decaan etc of hij een plekje weet. Zoals ik al zei kan jij wel gaan lopen zeuren hoe zwaar je leven is maar daar los je niks mee op. Je zit nou eenmaal in deze situatie en wilt zo graag vwo doen dus probeer iets te doen aan de dingen die je anders wilt zien en WEES CREATIEF!!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:36
Verwijderd
Zal nog wat worden als je later je diploma hebt, als je dan al niet dakloos bent. Zal je zwaar gaan tegen vallen om een uur per dag te reizen en 8 uur werken en een uur pauze. Want dan houd je ongetwijfeld te weinig vrije tijd over om je zuurverdiende centen uit te geven. Het is maar tijdelijk, een beetje afzien hebben de meeste mensen ook nog nooit kwaad gedaan. Mijn inziens moet je je attitude veranderen en dan bereik je al veel meer. Als jij klaagt over de overheid mag ik wel gaan klagen over de lamzakken die op de wereld rondlopen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 18:17
Verwijderd
Citaat:
dyslexties...

'Dyslectisch' is niet hetzelfde als 'overal een reden voor verzinnen. Dyslexie is een afwijking aan je hersenen waardoor je moeilijker op de reguliere manier kunt lezen en schrijven. Hij kan er dus niet zo veel aan doen dat hij wat vreemd schrijft. Hij zou wel wat meer interpunctie, hoofdletters en overzichtelijkheid kunnen betrachten, dat is waar.

Bovendien, als hij woordblind zou hebben getypt:

Citaat:
woordblind...

omg... woordblind, tis dyslectisch.
ofzo
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 22:07
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
als zijn houding in het algemeen wat, nou ja, actiever zou zijn zou ik hem kunnen geloven. Maar als je geen tijd wilt maken om wat te verdienen, je om hulp vraagt en dan alle hulp weer afkraakt, heb ik er moeite mee om te geloven dat hij ooit tijd heeft gemaakt om nederlands te leren. godzijdank vindt niet iedereen dat 'de overheid' hem/haar maar moet onderhouden.
Oud 16-12-2004, 22:14
ikbenschipper1
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-12-2004 @ 23:07 :
als zijn houding in het algemeen wat, nou ja, actiever zou zijn zou ik hem kunnen geloven. Maar als je geen tijd wilt maken om wat te verdienen, je om hulp vraagt en dan alle hulp weer afkraakt, heb ik er moeite mee om te geloven dat hij ooit tijd heeft gemaakt om nederlands te leren. godzijdank vindt niet iedereen dat 'de overheid' hem/haar maar moet onderhouden.
ehm wil je in het vervolg naar de naam kijken van de persoon tegen wie je iets typt?
IK was namelijk degene die je quote dat jij me niet geloofde, de topic starter heet danny23.
Even verschillende mensne uit elkaar houden dan begrijpen we elkaar weer
Zoals ik je begrijp nu was het niet echt tegen mij bedoeld. Maar een foutje, klopt dat dan?
Oud 30-01-2005, 10:42
Snoezuuurrr
Snoezuuurrr is offline
Ik moet per dag naar mijn school 3 uur reizen, dus 2 uur per dag is voor mij een lachertje. Waarom ga je dan niet op kamers wonen? Ben je veel dichter bij school, eerder thuis en kan je werken om je geld. Iedereen die geld wil zal moeten werken. De staat geeft je geld om het hoognodige te moeten doen. Als ze iedereen maar geld blijven geven zullen de mensen dus echt niet meer gaan werken. Als je 19 bent, en de hele zomervakantie hebt gewerkt kan je nu ook wel werken want ik neem aan dat je dan 40 uur in de week heb gedraaid. En wat is er mis met de MAC en de AH? Blijf maar lekker dromen dat jij gelijk een baan als top manager in je schoenen krijgt geschoven. Je moet wel met je beide benen op de grond blijven staan he. Had je trouwens van te voren niet kunnen weten dat je reiskosten en je studiekosten veel geld is? Dan had je ook de weekenden voor de zomervakantie kunnen werken.
Oud 30-01-2005, 12:39
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 16-12-2004 @ 23:14 :
ehm wil je in het vervolg naar de naam kijken van de persoon tegen wie je iets typt?
IK was namelijk degene die je quote dat jij me niet geloofde, de topic starter heet danny23.
Even verschillende mensne uit elkaar houden dan begrijpen we elkaar weer
Zoals ik je begrijp nu was het niet echt tegen mij bedoeld. Maar een foutje, klopt dat dan?
mijn opmerkingen over de houding van de TS gingen over de TS, ja.
Oud 30-01-2005, 15:26
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
30 uur huiswerk per week...? Echt respect als je dat echt doet!

Ik zou gewoon kappen met die opleiding, het geeft alleen maar gelazer!
Reageren

Regels voor berichten