Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2005, 16:16
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 17:14 :
Maar ik streef niet naar mager. Ik streef naar jlo, britney beyonce achtig... gewoon slank dus.
Dan moet je iets minder dramatisch gaan doen over dat sporten en 1 koekje en weet ik veel wat nog meer. Dat geeft namelijk een erg verkeerd beeld.
Oud 31-01-2005, 16:16
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 16:39 :
Wat ik mn dieet verpesten noem, is wanneer ik veel teveel eet zoals tijdens refeeds
Dat zegt alweer genoeg. Dan voel je je dus minstens 1x per week schuldig over je eten. Want je doet 1x per week refeed. Dat zegt alweer genoeg lijkt me. Bovendien heb je hier een keer gepost wat je tijdens een refeeddag eet, en dat was nog niet eens zo vreselijk slecht. Waarschijnlijk is dat ongeveer mijn dagelijkse hoeveelheid.
Oud 31-01-2005, 16:17
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maar ik streef niet naar mager. Ik streef naar jlo, britney beyonce achtig... gewoon slank dus.
britney is mager. Jo is ook mager, alleen heeft zij brede heupen, zelfde geldt voor beyonce. Daarnaast zul jij er met dat gewicht ookal zo uitzien, maar dat zul je zelf toch niet zien, je bent pas tevreden als de kilo's kloppen. Maar ja, realistisch kijken hoever je afgevallen bent of hoe dun je bent, kun je niet. Niemand kan dat. Het verschil tussen 30 kilo meer of minder kun je duidelijk zien, 1 of 3 kilo niet, hoogstens meten.

Maar je zal vast wel ont-zet-tend lichte botten hebben...
Oud 31-01-2005, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 31-01-2005 @ 17:16 :
Ik wil dat zo toegeven hoor dat ik geen realistisch zelfbeeld heb . Natuurlijk wil ik net als een hoop meisjes een platte buik en dunne benen en slankere heupen, maar gelukkig is mijn rationele vermogen sterker
Het begint al met "natuurlijk wil ik net als". Zoals ik al vaker gezegd heb: jij hebt dat al. Maar dat zie je dus niet en dat is dus wat ik bedoel.
Oud 31-01-2005, 16:19
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-01-2005 @ 17:18 :
Het begint al met "natuurlijk wil ik net als". Zoals ik al vaker gezegd heb: jij hebt dat al. Maar dat zie je dus niet en dat is dus wat ik bedoel.
Dat weet ik, dat geeft precies aan dat ik dat niet zie. Want ondanks hoe ik er nu uitzie, wil ik dunner zijn. Maar ik handel er niet naar. En ik vind dat een overwinning. Want jij weet ook wel hoe ik 3 jaar terug at.
Oud 31-01-2005, 16:20
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 16:42 :
Neuh ik kan wel snel inschatten hoeven kcal etc. er in iets zitten. De analyse doe ik pas erna. Met een paar minuten bedoel ik dus dat ik de koelkast opendoe en kies wat ik ga nemen en het klaarmaak...
Klaarmaken valt niet onder de keuze maken, want tijdens 't klaarmaken heb je de keuze al gemaakt. En door 't woord analyse te gebruiken geef je ook hier weer aan dat je heel precies uitzoekt wat je precies hebt binnen gekregen. Naar mijn mening ben je echt veel te erg met je voeding bezig.
Oud 31-01-2005, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 31-01-2005 @ 17:19 :
Dat weet ik, dat geeft precies aan dat ik dat niet zie. Want ondanks hoe ik er nu uitzie, wil ik dunner zijn. Maar ik handel er niet naar. En ik vind dat een overwinning. Want jij weet ook wel hoe ik 3 jaar terug at.
Ik zeg ook niet dat het geen overwinnig is, ik zeg ook niet dat het niet knap is, enz. Ik zeg alleen dat jouw zelfbeeld ook niet is wat het zou kunnen (en in mijn ogen zou moeten ) zijn en dat bij jou ook niet alles helemaal goed zit ed, maar idd, jij eet iig wel redelijk normaal en dat is toch ook wel erg belangrijk.
Oud 31-01-2005, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 17:20 :
Klaarmaken valt niet onder de keuze maken, want tijdens 't klaarmaken heb je de keuze al gemaakt. En door 't woord analyse te gebruiken geef je ook hier weer aan dat je heel precies uitzoekt wat je precies hebt binnen gekregen. Naar mijn mening ben je echt veel te erg met je voeding bezig.
Ik ben benieuwd wat er gebeurd als de analyse niet gunstig uitvalt?
Oud 31-01-2005, 16:22
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-01-2005 @ 17:16 :
In mijn ogen zijn zij niet "gewoon slank", maar "erg slank".
Maar toch zeker niet mager?
Oud 31-01-2005, 16:23
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 16:47 :

Wat is dat nou???
Aanstel
En weet je zeker dat je op dezelfde plaatsen hebt gemeten? En of je 't meetlint even strak hebt gehouden?
Oud 31-01-2005, 16:23
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 17:22 :
Nee, maar als je al niet dik bent en je gaat naar hun gewicht streven, ga je makkelijk te ver. En als ik jou zo hoor... pff.
Oud 31-01-2005, 16:24
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 17:16 :
Dat zegt alweer genoeg. Dan voel je je dus minstens 1x per week schuldig over je eten. Want je doet 1x per week refeed. Dat zegt alweer genoeg lijkt me. Bovendien heb je hier een keer gepost wat je tijdens een refeeddag eet, en dat was nog niet eens zo vreselijk slecht. Waarschijnlijk is dat ongeveer mijn dagelijkse hoeveelheid.
Dat heb ik nog nooit gepost. Na de helft van de dag houd ik op met tellen en bijhouden omdat ik toch al veel te veel op heb en het geen zin heeft om nog bij te houden hoeveel ik teveel eet.
Oud 31-01-2005, 16:25
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
vind ik wel, alleen lijkt het anders, omdat ze brede heupen hebben...

maar nee, niet zo mager als Kate Moss. Maar het probleem is, waarschijnlijk zie jij er al zo uit, maar denk je van niet, en natuurlijk kun jij precies inschatten dat die 4 kilo ervoor zorgen dat je er wel zo uitziet.
Oud 31-01-2005, 16:25
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 17:23 :
Aanstel
En weet je zeker dat je op dezelfde plaatsen hebt gemeten? En of je 't meetlint even strak hebt gehouden?
Yup weet ik zeker. En cijfers stellen zich niet aan.
Oud 31-01-2005, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Tussen slank en mager zit een heel breed gebied in mijn ogen. Ik vind ze vrij dun en ik denk dat het voor de meeste mensen (en zeker voor mensen met een andere bouw) onrealistisch is om zo iets te willen bereiken.

En als ze naast mij zouden staan: ja, dan zijn zijn mager.
Oud 31-01-2005, 16:26
-(L)-
Citaat:
J3s schreef op 31-01-2005 @ 16:58 :
Zo, ik ben ook weer eens van de partij. Ik zie dat men de aanval heeft geopend op ikkeleerling... Als ze momenteel een BMI heeft van 21 en als ze streeft naar een BMI tussen de 19 en de 20 dan is dat toch niet zo heel ongezond aangezien ze 17 is
Ik adviseer je de afgelopen lijntopics ook eens door te lezen en dan je mening opnieuw te vormen.
Bovendien vraag ik me af hoe ze ineens een BMI van 21 kan hebben, terwijl ze eerst nog onder de 20 zat (en geen 5 kilo in een week kan zijn bijgekomen). Ik zou zeggen; lees 't vorige topic voor bewijs, daar geeft ze haar gewicht etc.
Oud 31-01-2005, 16:27
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Gothic schreef op 31-01-2005 @ 17:07 :
Niet dramatisch doen?!!!!!!!!! Je wilde verdomme ipv overgaan eigenlijk sporten! Het is een ramp dat je nu een hele week niet gesport hebt en je denkt meteen dat je 5 kilo bent aangekomen.

Alles wat jij doet, zegt enz enz lijkt zo ontzettend veel op het verhaal van een vriendin van mij die een eetziekte had/heeft. Zoals jij met eten en sporten en lijnen omgaat is gewoon niet normaal of gezond.

Lijstje:
- cal tellen
- geobserdeerd zijn door eten
- je schuldig voelen als je iets verkeerds eten
- duidelijke scheiding gemaakt tussen dingen die goed zijn en niet mogen
- VEEEEEEL sporten en als je een keertje niet kan sporten, denk je meteen 5 kilo aangekomen te zijn, maar nee je doet niet dramatisch
- precies van alles weten hoeveel cal, koolhydraten enz enz erin zitten
- bij alles wat je eet nadenken hoeveel cal het is, of het nog mag, of het nog kan
- je bmi is gezond, je bent gewoon licht en je schaamt je nog steeds voor je uiterlijk, dat je niet eens wil laten zien hoe je lichaam eruit ziet, omdat je bang bent dat we gelijk hebben
- Zeggen dat je weet wat je doet en waar je mee bezig bent, je je grenzen kent enz enz, terwijl wij allemaal zien dat je een vertekend negatief zelfbeeld hebt, en dat je gewicht gezond is

Do I need to go on?
Jammer dat je mijn lijstje negeert, wie zwijgt stemt toe? Je gaat niet eens proberen dit allemaal te ontkennen?
Oud 31-01-2005, 16:27
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 17:20 :
Wat is er mis mee te kijken of ik mijn vitaminetjes binnen krijg en genoeg calcium? Dat analyseren is zo gedaan. Je voert je eten in... en je kijkt. Klaar.
Oud 31-01-2005, 16:29
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 31-01-2005 @ 17:25 :
vind ik wel, alleen lijkt het anders, omdat ze brede heupen hebben...

maar nee, niet zo mager als Kate Moss. Maar het probleem is, waarschijnlijk zie jij er al zo uit, maar denk je van niet, en natuurlijk kun jij precies inschatten dat die 4 kilo ervoor zorgen dat je er wel zo uitziet.
Je moet niet denken dat ik er zo uitzie want dat zou ik echt wel willen...maar ja. Let's drop it.
Oud 31-01-2005, 16:29
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 17:27 :
Wat is er mis mee te kijken of ik mijn vitaminetjes binnen krijg en genoeg calcium? Dat analyseren is zo gedaan. Je voert je eten in... en je kijkt. Klaar.
Dat zou een normale tiener nooit doen. Die neemt niet zoveel moeite hiervoor. Die eet gewoon. Ik ken echt NIEMAND die dat doet, behalve jij en dat meisje die anorexia had.
En bullshit dat jij kijkt naar je vitamientjes. Dat klinkt heel leuk nu, maar toevallig toevallig weet je ook meteen hoeveel cal.
Oud 31-01-2005, 16:30
-(L)-
Citaat:
Sarah schreef op 31-01-2005 @ 17:05 :
Als ikkeleerlinge als motivatie voor het afvallen iets zou noemen als 'Ik ben al wel aardig slank maar ik wil nog net iets strakker worden', dan zou ik er niet echt een probleem van maken. Maar het feit dat ze zichzelf 'echt dik' noemt en zegt dat 'al het vet vreselijk is' maakt dat het toch een beetje anders ligt, vind ik.
Ben ik 't helemaal mee-eens. Zelfs iemand met een BMI van 24 of 25 is nog niet echt dik. En 't vet zal daar ook niet 'vreselijk' uitzien, het is tenslotte nog altijd gezond. Ze moet gewoon dat soort onzinnige opmerkingen voor zich houden. Zelf heb ik een BMI van 21, is mijn vet dan 'vreselijk'? En ben ik 'echt dik'? Misschien vindt ikkeleerlinge dat (wat me overigens niks kan schelen), maar zelf ben ik er tevreden mee en ik wil ook niet meer afvallen.
Oud 31-01-2005, 16:30
Verwijderd
@ikkeleerlinge: Je zou toch een foto proberen te maken? Is dat inmiddels al gelukt? Ik moet zeggen dat ik me nu wel af ga vragen hoe je er dan wel uit ziet nl.
Oud 31-01-2005, 16:32
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 31-01-2005 @ 17:07 :
Lijstje:
- cal tellen
- geobserdeerd zijn door eten
- je schuldig voelen als je iets verkeerds eten
- duidelijke scheiding gemaakt tussen dingen die goed zijn en niet mogen
- VEEEEEEL sporten en als je een keertje niet kan sporten, denk je meteen 5 kilo aangekomen te zijn, maar nee je doet niet dramatisch
- precies van alles weten hoeveel cal, koolhydraten enz enz erin zitten
- bij alles wat je eet nadenken hoeveel cal het is, of het nog mag, of het nog kan
- je bmi is gezond, je bent gewoon licht en je schaamt je nog steeds voor je uiterlijk, dat je niet eens wil laten zien hoe je lichaam eruit ziet, omdat je bang bent dat we gelijk hebben
- Zeggen dat je weet wat je doet en waar je mee bezig bent, je je grenzen kent enz enz, terwijl wij allemaal zien dat je een vertekend negatief zelfbeeld hebt, en dat je gewicht gezond is

Do I need to go on?

Meer heb ik hier niet aan toe te voegen, klopt helemaal.
Oud 31-01-2005, 16:34
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 31-01-2005 @ 17:27 :
Jammer dat je mijn lijstje negeert, wie zwijgt stemt toe? Je gaat niet eens proberen dit allemaal te ontkennen?
Oh....ik dacht dat het over je vriendin ging...
Lijstje:
- cal tellen - doen er wel meerderen die geen eetstoornis hebben
- geobserdeerd zijn door eten - ben ik niet
- je schuldig voelen als je iets verkeerds eten - is normaal als je probeert af te vallen
- duidelijke scheiding gemaakt tussen dingen die goed zijn en niet mogen - er zijn ook dingen die ertussen zitten, maar ja tuurlijk kan ik goede producten van slechte producten onderscheiden
- VEEEEEEL sporten en als je een keertje niet kan sporten, denk je meteen 5 kilo aangekomen te zijn, maar nee je doet niet dramatisch - ik zal me morgenochtend wegen....
- precies van alles weten hoeveel cal, koolhydraten enz enz erin zitten - ja, iets mis mee met geinformeerd zijn?
- bij alles wat je eet nadenken hoeveel cal het is, of het nog mag, of het nog kan - tuurlijk, hoe houd ik me anders aan mijn dieet?
- je bmi is gezond, je bent gewoon licht en je schaamt je nog steeds voor je uiterlijk, dat je niet eens wil laten zien hoe je lichaam eruit ziet, omdat je bang bent dat we gelijk hebben - ik wil het niet op internet posten... als ik dat zou willen had ik al een foto van mezelf op i-net dus heeft er niets mee te maken of je wel of geen gelijk hebt (wat je toruwerns niet hebt).
- Zeggen dat je weet wat je doet en waar je mee bezig bent, je je grenzen kent enz enz, terwijl wij allemaal zien dat je een vertekend negatief zelfbeeld hebt, en dat je gewicht gezond is - mijn gewicht is gezond maar er kan vet vanaf zonder dat het ongezond wordt...en ik weet waar ik mee bezig ben.

zo goed dan? nou ik moet zo gaan sporten dus..
Oud 31-01-2005, 16:34
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 31-01-2005 @ 17:10 :
Ik heb net zelfs 5 chocolaatjes genomen en vanmiddag ook, ga ik me ook niet schuldig om voelen...
Inderdaad. Ik begin me zo ineens af te vragen waarom ikkeleerlinge nog broodbeleg neemt?! Stel je voor er zitten calorieen in!
Oud 31-01-2005, 16:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 17:34 :

Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 17:30 :
Ben ik 't helemaal mee-eens. Zelfs iemand met een BMI van 24 of 25 is nog niet echt dik. En 't vet zal daar ook niet 'vreselijk' uitzien, het is tenslotte nog altijd gezond. Ze moet gewoon dat soort onzinnige opmerkingen voor zich houden. Zelf heb ik een BMI van 21, is mijn vet dan 'vreselijk'? En ben ik 'echt dik'? Misschien vindt ikkeleerlinge dat (wat me overigens niks kan schelen), maar zelf ben ik er tevreden mee en ik wil ook niet meer afvallen.
klopt idd, bmi van 25 is nog een gezond gewicht. Wat betekent dat ikkeleerlinge met een gewicht van 63/64 kilo nog een gezond gewicht zou hebben. Ze zit nu aan de ondergrens. Zelfs als ze 15 kilo aankomt dus, is ze nog NIET DIK. Misschien geeft dat enige nuance bij hoe zij zichzelf ziet.
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 31-01-2005 @ 17:13 :
En zo zien meisjes van 40 kilo bij 1,75 het ook, die nu verplicht moeten eten in de kliniek.

Haha, jij bent echt zo direct en grappig (ondanks dat 40 kg niet grappig is). Maar ook dit klopt weer.
Oud 31-01-2005, 16:37
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 31-01-2005 @ 17:29 :
Dat zou een normale tiener nooit doen. Die neemt niet zoveel moeite hiervoor. Die eet gewoon. Ik ken echt NIEMAND die dat doet, behalve jij en dat meisje die anorexia had.
En bullshit dat jij kijkt naar je vitamientjes. Dat klinkt heel leuk nu, maar toevallig toevallig weet je ook meteen hoeveel cal.
Keek ze ook naar haar vitaminetjes? Niet iedereen drinkt geen alcohol (zelfs niet op feestjes). Niet iedereen geeft zoveel om zijn gezondheid of weten er zoveel vanaf. Ik toevallig wel... en omdat ik toch al weet hoe het zit kost het mij niet veel moeite. En ja waarom zou ik het niet doen? Waarom zou ik mijn cal-inname niet bijhouden? Ik kan ook net zo goed te weinig eten als ik het niet bijhoud als teveel en eruit komen tezien als een anorexia patient. Zo heb ik tenminste een overzicht.
Oud 31-01-2005, 16:38
-(L)-
Citaat:
Slank is gezond. Britney is mager (en weegt naar mijn mening te weinig).
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 17:34 :
Nou ik ben blij dat je overal een goed ontkennend antwoord op hebt, dan kun je het iig voor jezelf nog goedpraten.
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 17:30 :
Nee maar als ik zoiets over mezelf zeg...iedereen heeft andere lichaamssamenstellingen. Mijn zus ziet er bijv. dunner uit dan mij (of iig atletischer) en zij heeft een BMI van 23.5 ofzo.
Verwijderd
@ikkeleerlinge: Hoe je het ook went of keert, je bent enorm met eten en niet eten bezig. En het is niet normaal dat je je bij elk ietsje dat toevallig niet in je (vooraf opgestelde?) eetpatroon past schuldig voelt, het opstelen van een dergelijk iets waar je je aan moet houden is al niet zo heel normaal. Van ieder lijf kan vet af, maar een gezonde bijna volwassen vrouw heeft wel iets van vet op haar lijf, het is dus niet realistisch om door te gaan tot dat dat vet er af is. En zonder foto kunnen wij niet oordelen over hoe je er uit ziet, dus kun je idd beweren dat wij totaal geen gelijk hebben, enz.

Laten we er nu verder maar over ophouden, want we komen er toch niet uit. Iedereen weet nu min of meer van de anderen hoe ze er over denken, meer komt er toch niet uit, het wordt alleen maar een "welles-nietes" spelletje.
Oud 31-01-2005, 16:39
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 17:25 :
Yup weet ik zeker. En cijfers stellen zich niet aan.
Je trekt daaruit toch niet de conclusie dat je 's avonds dik bent hoop ik? Je kan bovendien alleen van je 'ochtendbuik' afvallen. En dat is niet mijn mening, dat is de mening van en mijn huisarts en mijn behandelend arts (zoeits heet een spastisch colon)
Oud 31-01-2005, 16:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 17:34 :
Inderdaad. Ik begin me zo ineens af te vragen waarom ikkeleerlinge nog broodbeleg neemt?! Stel je voor er zitten calorieen in!
Jij hebt blijkbaar nog nooit iets gehoord van het Glycemic index. En hoe krijg ik mijn vitaminetjes binnen als ik niet eet? Mijn proteine? Vetten? Calorieen (ik verhonger mezelf absoluut niet)?
Oud 31-01-2005, 16:40
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 17:36 :

Haha, jij bent echt zo direct en grappig (ondanks dat 40 kg niet grappig is). Maar ook dit klopt weer.
Ik ben misschien wat te direct op dit punt, maar ik heb een vriendin zo zien aftakelen en ik heb dit zelf ook meegemaakt, dat ik niet wil dat anderen dit zichzelf aandoen en hopelijk is er 1 iemand waarvan de ogen worden geopend. Directheid was de enige manier waardoor mijn ogen zijn geopend.
Oud 31-01-2005, 16:40
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 17:38 :
Slank is gezond. Britney is mager (en weegt naar mijn mening te weinig).
Nee. Britney heeft officieel gezien nog een goed gewicht. Wel zit ze natuurlijk aan de onderrand. BMI van 18 of 19 geloof ik. (stond in een tijdschrift laatst)

Maar zal ik jullie eens een geheimpje verklappen. Ik heb ook een BMI tussen de 18 en die 19. Ik zie er toch niet zo uit als Britney. Ik ben niet zo zeer dikker of minder dik, maar ik heb gewoon niet hetzelfde figuur. (wat me verder weinig kan schelen) Dus het is onzin om te proberen om op een bepaald gewicht te komen zodat je hetzelfde figuur als iemand anders zal krijgen.
Oud 31-01-2005, 16:41
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 31-01-2005 @ 17:19 :
Hoe groot ben je ook weer? En wat weeg je? 't enige wat me ff te binnenschiet is dat je hebt geleefd op 1 boterham per dag (of was jij dat niet? )
Oud 31-01-2005, 16:42
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 17:39 :
Jij hebt blijkbaar nog nooit iets gehoord van het Glycemic index. En hoe krijg ik mijn vitaminetjes binnen als ik niet eet? Mijn proteine? Vetten? Calorieen (ik verhonger mezelf absoluut niet)?
Je kunt gewoon het lijstje volgen van het voedingscentrum, daar hoef je geen cal voor te tellen en dan weet je dat je binnenkrijgt wat je binnen moet krijgen, als je die hoeveelheden aanhoudt, blijft je gezond.
Oud 31-01-2005, 16:43
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
grl schreef op 31-01-2005 @ 17:40 :
Nee. Britney heeft officieel gezien nog een goed gewicht. Wel zit ze natuurlijk aan de onderrand. BMI van 18 of 19 geloof ik. (stond in een tijdschrift laatst)

Maar zal ik jullie eens een geheimpje verklappen. Ik heb ook een BMI tussen de 18 en die 19. Ik zie er toch niet zo uit als Britney. Ik ben niet zo zeer dikker of minder dik, maar ik heb gewoon niet hetzelfde figuur. (wat me verder weinig kan schelen) Dus het is onzin om te proberen om op een bepaald gewicht te komen zodat je hetzelfde figuur als iemand anders zal krijgen.
Weet ik. Ik heb het over de strakheid niet over het figuur zelf wnat dat is sowieso anders (al heb ik wel een beetje jlokont en borsten.... maar korter dus en momenteel dikker).
Oud 31-01-2005, 16:44
Nebel
Nebel is offline
Ach en ikkeleerlinge, ik snap heel goed wat je allemaal zegt, en wat je allemaal doet. Ik zou waarschijnijk precies hetzelfde reageren, en ik voel me ook zo als jij het beschrijft. Het enige verschil is dat ik nu ondergewicht heb, en dat ik daarvan baal. Maar het lukt me niet meer om zelf daaruit te komen, daarom ga ik vanavond naar een psychiater. Maar dat neemt niet weg dat toen ik een bmi van 22 had, ook al precies op deze manier bezich was, en ik zwoor nooit onder een bmi van 19,5 te komen.
Oud 31-01-2005, 16:45
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 17:43 :
Weet ik. Ik heb het over de strakheid niet over het figuur zelf wnat dat is sowieso anders (al heb ik wel een beetje jlokont en borsten.... maar korter dus en momenteel dikker).
Als je het zo goed weet, waarom ga je dan niet kijken naar welk gewicht goed is voor JOU? En hoe JIJ er op je best uit ziet..
-(L)-
Citaat:
In mijn ogen wel. Figuren als Britney bepalen oa hoe bepaalde tieners hun ideaalbeeld vormen, en net doordat personen als Britney en JLO dagelijks op tv te zien zijn, wordt dat beeld overgenomen. Als alle popsterren een gezond gewicht zouden hebben, zouden tieners (met ook een gezond gewicht) zich er niet door laten beinvloeden in de zin van minder gaan eten, en waarschijnlijk kwam anorexia dan ook een stuk minder voor.
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 17:41 :
Hoe groot ben je ook weer? En wat weeg je? 't enige wat me ff te binnenschiet is dat je hebt geleefd op 1 boterham per dag (of was jij dat niet? )
ik ben iets van 1m73/4 en weeg ongeveer tussen de 57 en 60. Het schommelt nogal en ik weeg me bijna nooit meer. Wij hebben geen weegschaal meer en bij m'n vriend hebben ze zo'n hele goedkope .

Het opvallendste is nog wel dat ik misschien 2 cm gegroeid ben afgelopen paar jaar, ik ben aan de pil gegaan en ik denk niet dat ik meer dan 2 a 3 kilo ben aangekomen sinds. Wel ben ik van 1 boterham (een krentenboterham met spijs, iets anders vond ik niet lekker (zei ik dan natuurlijk ) per dag naar 6 a 8 (als ik vroeg opsta). M'n lichaam kreeg te weinig binnen en kon alles kennelijk gebruiken wat ik at, ook toen ik 6x zoveel ging eten.

[edit] ik denk niet dat ik zo gemakkelijk meer zou zijn gaan eten als ik niet aan de pil was gegaan, want ik kreeg gewoon veel meer honger , ondanks dat ik nooit honger had toen ik 1 boterham per dag at.

Laatst gewijzigd op 31-01-2005 om 16:47.
Oud 31-01-2005, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 31-01-2005 @ 17:45 :
ik ben iets van 1m73/4
Je bent langer, je bent nl minstens net zo lang als ik en ik ben 1.75m.
Oud 31-01-2005, 16:47
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 17:24 :
Dat heb ik nog nooit gepost.
Je post hier wel wekelijks dingen in de zin van dat je refeed uit de hand is gelopen. Of zoiets als 'volgende week moet ik opletten' of 'minder eten' oid.
Oud 31-01-2005, 16:48
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-01-2005 @ 17:47 :
Je bent langer, je bent nl minstens net zo lang als ik en ik ben 1.75m.
Dan mag jij de meneer van de paspoorten schoppen, want dan heeft hij mij verkeerd gemeten ...
Oud 31-01-2005, 16:52
-(L)-
Citaat:
Nu gaat 't ineens alleen maar over vitaminetjes en calcium. Dan moet je de rest er ook bijzeggen. Je let op meer, zoals vetten (die je zelfs scheidt), calorieen etc.
Het idee dat je op vitaminen let gaat me ook te ver. Eet gewoon een paar stuks fruit/groenten, en je krijgt genoeg vitaminen binnen. Dat domme gedoe met precies uittellen slaat gewoon nergens op. Dat je op ckal en vet let als je lijnt, okee, maar de rest gaat me toch echt te ver.
Oud 31-01-2005, 16:55
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 17:52 :
Nu gaat 't ineens alleen maar over vitaminetjes en calcium. Dan moet je de rest er ook bijzeggen. Je let op meer, zoals vetten (die je zelfs scheidt), calorieen etc.
Het idee dat je op vitaminen let gaat me ook te ver. Eet gewoon een paar stuks fruit/groenten, en je krijgt genoeg vitaminen binnen. Dat domme gedoe met precies uittellen slaat gewoon nergens op. Dat je op ckal en vet let als je lijnt, okee, maar de rest gaat me toch echt te ver.
je vergeet de snelle koolhydraten en loze koolhydraten en eiwitten
Oud 31-01-2005, 16:55
-(L)-
@ikkeleerlinge
Citaat:
Oh....ik dacht dat het over je vriendin ging...
Lijstje:
- cal tellen - doen er wel meerderen die geen eetstoornis hebben
- geobserdeerd zijn door eten - ben ik niet
- je schuldig voelen als je iets verkeerds eten - is normaal als je probeert af te vallen
- duidelijke scheiding gemaakt tussen dingen die goed zijn en niet mogen - er zijn ook dingen die ertussen zitten, maar ja tuurlijk kan ik goede producten van slechte producten onderscheiden
- VEEEEEEL sporten en als je een keertje niet kan sporten, denk je meteen 5 kilo aangekomen te zijn, maar nee je doet niet dramatisch - ik zal me morgenochtend wegen....
- precies van alles weten hoeveel cal, koolhydraten enz enz erin zitten - ja, iets mis mee met geinformeerd zijn?
- bij alles wat je eet nadenken hoeveel cal het is, of het nog mag, of het nog kan - tuurlijk, hoe houd ik me anders aan mijn dieet?
- je bmi is gezond, je bent gewoon licht en je schaamt je nog steeds voor je uiterlijk, dat je niet eens wil laten zien hoe je lichaam eruit ziet, omdat je bang bent dat we gelijk hebben - ik wil het niet op internet posten... als ik dat zou willen had ik al een foto van mezelf op i-net dus heeft er niets mee te maken of je wel of geen gelijk hebt (wat je toruwerns niet hebt).
- Zeggen dat je weet wat je doet en waar je mee bezig bent, je je grenzen kent enz enz, terwijl wij allemaal zien dat je een vertekend negatief zelfbeeld hebt, en dat je gewicht gezond is - mijn gewicht is gezond maar er kan vet vanaf zonder dat het ongezond wordt...en ik weet waar ik mee bezig ben.

Kijk, je moet me niet verkeerd begrijpen; ik vind het gewoonweg zielig als iemand zo bezig is als jou, maar stiekem moet ik gewoon lachen om hoe jij probeert feiten te ontkrachten. Sorry, maar dit slaat echt alles!
Topic gesloten

Regels voor berichten