Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2005, 15:52
-(L)-
Als ik niet naar school wil dan zeg ik dat gewoon tegen m'n moeder en dan meldt die me ziek. (Als ik tenminste een goede reden ervoor heb, bijvoorbeeld dat ik voorlig met de meeste vakken of maar bv 2 uur les heb).

Als ik dan op school kom de dag erna dan lever ik een briefje in (bij ons op school moet je een briefje van je ouders meenemen als je ziek/afwezig bent geweest), en de school vraagt dan heus niet wat je hebt gehad die dag(en), als er gewoon opstaat dat je ziek was.

Tegen goeie vriendinnen zeg ik gewoon waarom ik er niet was, en tegen anderen zeg ik gewoon dat ik bijvoorbeeld hoofdpijn had.
Lijkt me toch niet zo moeilijk om iets te verzinnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2005, 20:01
Auntie M
Auntie M is offline
Lijkt me inderdaad ook niet zo moeilijk om iets te verzinnen.
Diarree of zo dat kan binnen een dag al over zijn.
Wat ik niet helemaal snap is waar je het zo druk mee hebt dat je er 2 dagen voor moet thuisblijven (behalve het leren dan maar dat schijn je in het snotje te hebben).
Oud 31-01-2005, 15:46
-(L)-
Citaat:
Auntie M schreef op 30-01-2005 @ 21:01 :
Lijkt me inderdaad ook niet zo moeilijk om iets te verzinnen.
Diarree of zo dat kan binnen een dag al over zijn.
Wat ik niet helemaal snap is waar je het zo druk mee hebt dat je er 2 dagen voor moet thuisblijven (behalve het leren dan maar dat schijn je in het snotje te hebben).
Ze hoeft 't toch niet perse druk te hebben om thuis te blijven? Als ik geen zin heb, moe ben, of voorlig op studiewijzers, en ik leg dat m'n moeder uit, dan meldt die me gewoon ziek. Niet dat dat wekelijks voorkomt hoor, maar soms wel. Zolang m'n cijfers goed zijn, en ik voor geen vak onvoldoende sta, maakt ze er niet zo'n probleem van.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 16:46 :
Ze hoeft 't toch niet perse druk te hebben om thuis te blijven? Als ik geen zin heb, moe ben, of voorlig op studiewijzers, en ik leg dat m'n moeder uit, dan meldt die me gewoon ziek. Niet dat dat wekelijks voorkomt hoor, maar soms wel. Zolang m'n cijfers goed zijn, en ik voor geen vak onvoldoende sta, maakt ze er niet zo'n probleem van.
Lekker makkelijk zo'n moeder... Zo "gewoon" vind ik het eigenlijk niet dat ze je dan ziek meldt...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 16:02
perfectme
perfectme is offline
Als ze iets vragen, geef je hun een middelvinger
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 16:31
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-01-2005 @ 16:47 :
Lekker makkelijk zo'n moeder... Zo "gewoon" vind ik het eigenlijk niet dat ze je dan ziek meldt...
Kijk, en dáár ben ik het nou mee eens! Dat je moeder trots is op je cijfers; allah! Maar dat ze je daarom beloond door je af en toe een dagje thuis te laten? Sorry hoor...dat is inderdaad wel erg makkelijk! Ik weet nog wel hoe moeilijk dat altijd bij mij ging...ik baalde daar toen verschrikkelijk van - was jaloers op vriendinnen bij wie de moeder dat altijd wel zo makkelijk deed - maar wat heb ik ervoor terug gekregen? Ik ben veel verder gegroeid dan zij! Zij willen nog steeds 'ziek' thuisblijven wanneer iets even niet gaat zoals zij het willen, ik heb me daar toen al doorheen geslagen en heb daar inmiddels geen moeite meer mee. Ik ben mijn moeder daar dankbaar voor!

Een moeder die steeds denkt 'ach als jij een dagje thuis wilt blijven, dan doe je dat toch gewoon?' Sorry, maar dat lijkt mij niet het meest verantwoordelijkste pedagogische voorbeeld dat er bestaat!
Oud 31-01-2005, 17:32
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 31-01-2005 @ 16:47 :
Ja zo'n reactie had ik ook wel verwacht. Normaal is 't ook niet. Ik moet erbij zeggen dat 't niet vaak voorkomt, maar dat is geen excuus.

Ik ben eigenlijk gewoon verwend
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 17:36
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Maar soms is het niet weglopen van dingen. Soms is het dat je betere dingen te doen hebt dan je tijd verspillen op school.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 17:37
perfectme
perfectme is offline
Is dit niet meer iets voor DK?
Daar kunnen we vast betere smoesjes bedenken
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 17:41
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
perfectme schreef op 31-01-2005 @ 18:37 :
Is dit niet meer iets voor DK?
Daar kunnen we vast betere smoesjes bedenken
Idd
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 17:41
-(L)-
Citaat:
Anno 1986 schreef op 31-01-2005 @ 17:31 :
Een moeder die steeds denkt 'ach als jij een dagje thuis wilt blijven, dan doe je dat toch gewoon?
Nee, je ziet het fout. Mijn moeder stimuleert het echt niet als ik thuis wil blijven. Ze zal ook nooit zoiets zeggen als 'wil je thuisblijven vandaag?'
Maarja, iedereen heeft wel eens een keer echt geen zin, en ik heb gewoon 't geluk dat ik m'n moeder dan zover krijg dat ze me ziekmeldt. Dit schooljaar ben ik maar 2 dagen thuisgeweest, dus dat valt best mee. Daarbij komt dat ik normaal gesproken nooit (echt) ziek ben, dus ik heb dan ook pas 2 dagen verzuimd dit schooljaar. Anderen zijn maandelijksziek, en verzuimen nog wel meer, dus zo'n ramp is 't nou ook weer niet. Alles bij elkaar zal ik er zo'n 3 a 4 dagen per schooljaar niet zijn, dus 't is niet zo dat ik zoiemand ben die nooit op school is.
Meestal heb ik ook niet eens de behoefte om thuis te blijven, ik heb het redelijk leuk op school, kan er lachen, zie vrienden/vriendinnen etc.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 18:02
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 18:41 :
Nee, je ziet het fout. Mijn moeder stimuleert het echt niet als ik thuis wil blijven. Ze zal ook nooit zoiets zeggen als 'wil je thuisblijven vandaag?'
Maarja, iedereen heeft wel eens een keer echt geen zin, en ik heb gewoon 't geluk dat ik m'n moeder dan zover krijg dat ze me ziekmeldt. Dit schooljaar ben ik maar 2 dagen thuisgeweest, dus dat valt best mee. Daarbij komt dat ik normaal gesproken nooit (echt) ziek ben, dus ik heb dan ook pas 2 dagen verzuimd dit schooljaar. Anderen zijn maandelijksziek, en verzuimen nog wel meer, dus zo'n ramp is 't nou ook weer niet. Alles bij elkaar zal ik er zo'n 3 a 4 dagen per schooljaar niet zijn, dus 't is niet zo dat ik zoiemand ben die nooit op school is.
Meestal heb ik ook niet eens de behoefte om thuis te blijven, ik heb het redelijk leuk op school, kan er lachen, zie vrienden/vriendinnen etc.
Dat neemt niet weg dat je moeder fout bezig is.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 18:04
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
perfectme schreef op 31-01-2005 @ 19:02 :
Neuh... waarom zou je het niet doen? Vanwege die stomme kutregeltjes? Als het verder geen nut heeft naar school te gaan die dag...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 18:41
Verwijderd
Weetje, mijn moeder meldde mij ook wel eens ziek als ik niet echt ziek was, gebeurde niet vaak, maar soms deed ze het toch.
En met mij is het toch nog goed gekomen, en ik deed het ook niet omdat ik geen zin had, of bv een moeilijke les voor me had.
Ik had bv engels, ik MOEST het nemen van school, terwijl ik tweetalig ben in nederlands en, juist, engels. Dus mijn mams vond het ook niet erg om af en toe een breifje te schrijven dat ik 'ziek' was.

Verschillende manieren van opvoeden I guess, nu nog steeds, ik blijf thuis als ik dat wil, en m'n ouders zul je er niet over horen, maar ik betaal zelf voor m'n schoolgeld, dus als ik het verknal dan zit ik met de brokken
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 18:59
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 16:46 :
Ze zegt zelf dat ze het druk heeft en ik ben nieuwsgierig waarmee ze het druk heeft.
Oud 31-01-2005, 19:00
-(L)-
Citaat:
perfectme schreef op 31-01-2005 @ 19:02 :
Heb ik dan ergens gezegd dat ze goed bezig is? Nee!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 19:06
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 19:04 :
Neuh... waarom zou je het niet doen? Vanwege die stomme kutregeltjes? Als het verder geen nut heeft naar school te gaan die dag...
Hmm, ik wil niet zeggen dat je gewoon moet thuisblijven als je een keer geen reden hebt om naar school te gaan. Daar komt wel bij dat 'k alleen op die dagen niet zou gaan. Ik ben iemand die niet graag iets mist (bij bepaalde vakken) dus als ik thuisblijf komt dat meestal neer op een dag dat ik maar bv 2 uurtjes les heb, of op een of andere projectdag (bv loopbaanorientatie, terwijl ik al weet wat ik hierna wil gaan doen). Tis dus niet zo dat ik thuisblijf omdat ik op school iets uit de weg wil gaan. En nogmaals, als je er ongeveer 3x per jaar eens een dag niet bent, dan kan dat echt geen kwaad hoor. Anderen spijbelen wekelijks, dat komt toch op 't zelfde neer!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 20:04
Verwijderd
Gewoon zeggen 'ik was niet lekker, verder ben ik jullie geen verklaring schuldig'

Ik vind dat wel zo'n gezeik van jaloerse klasgenoten. Ik mocht ook thuisblijven van me moeder terwijl ik bijna niets had. In 5havo schreef me moeder regelmatig briefjes. Zo lang mijn cijfers goed zijn vinden mijn ouders het geen punt.

Ik ben het erover eens dat je je groepje niet in de steek kunt laten, omdat je even geen zin in school hebt. Dit heb ik dan ook nooit gedaan. Bij mij waren het vooral lessen waarbij ik klaar was met alles wat gedaan moest worden en de leraar mij dan ook na een kwartier weg stuurde met de boodschap dat ik de stad in mocht gaan. Dat waren niet echt nuttige lessen , dus kwam het regelmatig voor dat ik er niet heen ging.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 20:14
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 19:04 :
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België is er zoiets als de Leerplicht.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 20:23
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
Happyyy schreef:
a) waarom is het dan nu uberhaupt nodig geweest om níet te gaan?

Citaat:
Happyyy schreef :
En nogmaals, als je er ongeveer 3x per jaar eens een dag niet bent, dan kan dat echt geen kwaad hoor. Anderen spijbelen wekelijks, dat komt toch op 't zelfde neer!
b) waarom zeg je dát dan niet tegen je klasgenoten?
Oud 31-01-2005, 21:25
Multilot
Multilot is offline
Volgens mij is het punt in deze topic niet het ziek zijn, maar de onzekerheid van de TS. Je moet voor jezelf opkomen. Wij kunnen wel smoesen gaan bedenken, als jij die niet met de volle overtuiging over kunt bengen, heb je daar niks aan.
Onzekerheid is lastig, probeer te werken aan je zelfbeeld.
En iedereen heeft het druk, dus waarom zou jij dan wel het recht hebben thuis te blijven. Omdat het van je moeder mag, ik snap er helemaal niks van dat ze dat goed vindt... Ze houdt je alleen maar klein.
Werk aan jezelf, je bent meer waard dan je nu denkt!
Oud 01-02-2005, 00:49
Bloem
Bloem is offline
Wat doet dit uberhaupt op L&G?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 07:18
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 31-01-2005 @ 21:14 :
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België is er zoiets als de Leerplicht.
In Nederland ook.

Topic past btw idd beter op DK.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 09:22
-(L)-
Citaat:
Anno 1986 schreef op 31-01-2005 @ 21:23 :
[B]a) waarom is het dan nu uberhaupt nodig geweest om níet te gaan?]
Ik dacht dat ik daar duidelijk genoeg over was geweest.

Citaat:
b) waarom zeg je dát dan niet tegen je klasgenoten?
Dat hoef ik toch zeker niet iedereen aan de neus te hangen?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 09:27
Skilly
Skilly is offline
Adem 10 keer heel snel door je mond in en uit. Wedden dat je keelpijn krijgt?

Je stembanden drogen uit en dan is je keelpijn na 1 of 2 dagen voorbij Serieus
Oud 01-02-2005, 11:30
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Skilly schreef op 01-02-2005 @ 10:27 :
Adem 10 keer heel snel door je mond in en uit. Wedden dat je keelpijn krijgt?

Je stembanden drogen uit en dan is je keelpijn na 1 of 2 dagen voorbij Serieus
*Keelpijn heeft nu*
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:50
Lilything
Lilything is offline
hmmm......even in de context erbij zeggen dat ik dit ECHT heb gehad......een spier in me nek die verkrampt was. Kon dus helemaal nix en liep weken nadat t over was nog met me hoofd scheef, omdat k bang was dat t er weer in 'zou' schieten...... had ook hele zware pijnstillers etc gehad...

idee, hele dag met je hoofd scheef lopen?
Oud 01-02-2005, 12:28
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 01-02-2005 @ 10:22 :
Dat hoef ik toch zeker niet iedereen aan de neus te hangen?
Dat is toch niet iets dat in je nadeel kan werken, of waar je je voor moet schamen? Ik denk dat je hier juist gewoon eerlijk zegt waar het op staat. Een eerlijkheid dwingt veel meer respect af, en wekt minder wantrouwen op, dan een lullig smoesje.
Oud 01-02-2005, 12:36
Gothic
Gothic is offline
Je mag ook gewoon zelf bellen dat je ziek bent hoor?

Ik mocht van m'n moeder ook wel eens thuis blijven, maar dat deed ik eigenlijk alleen omdat ik thuis tenminste kon leren voor toetsen terwijl ik op school in allerlei zinloze lessen zat... Want als je vroeg of je in de mediatheek mocht leren ipv naar lessen of keuzeuren te gaan, mocht dt niet en de leraren zorgden niet voor een stille werkomgeving. M'n leraren wisten ook gewoon dat leerlingen dat deden en op een gegeven moment mocht het soms zelfs in overleg, m'n mentor gaf mij groot gelijk...

Zeg tegen die kutkindjes dat je gespijbeld hebt, dat vinden sommige mensen namelik heel cool ...
Oud 01-02-2005, 17:32
-(L)-
Citaat:
Anno 1986 schreef op 01-02-2005 @ 13:28 :
Dat is toch niet iets dat in je nadeel kan werken, of waar je je voor moet schamen? Ik denk dat je hier juist gewoon eerlijk zegt waar het op staat. Een eerlijkheid dwingt veel meer respect af, en wekt minder wantrouwen op, dan een lullig smoesje.
Zoals ik al eerder heb gezegd, tegen vriendinnen zeg ik ook gewoon de waarheid als ik er niet ben. Maar tegen andere (bv klasgenoten waar ik niet mee praat/omga) zeg ik gewoon iets anders (als ze uberhaupt vragen waar ik geweest ben die dag). Jij gaat toch zeker ook niet iedereen alles vertellen (die jou dat soort dingen ook niet zouden vertellen)?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 17:33
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik wordt niks wijs uit de topictitel.
Oud 01-02-2005, 17:35
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Hondsdolheid.
Oud 01-02-2005, 17:47
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Mea Culpa schreef op 01-02-2005 @ 18:35 :
Hondsdolheid.
Besmettelijk!Hele school dicht!
Oud 01-02-2005, 17:50
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Als je het doet moet je het goed doen.
Oud 01-02-2005, 17:57
Faerie
Faerie is offline
Haha en wat heb je nu uiteindelijk gedaan dan?
Ben je thuisgebleven?

Wat misselijk van ze trouwens, dat ze zich zo met jou bemoeien..
Als ik schoolziek ben dan zeg ik gewoon tegen ze dat ik echt ziek was, als ze dat niet geloven moeten ze dat maar doen, daar heb ik dus helemaal schijt aan....
Tegen aardige klasgenoten zeg ik het gewoon eerlijk, waarvan ik het weet dat ze het niet overal gaan lopen vertellen..
En ook al spijbelt iemand, so what?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:21
Verwijderd
"DAT GAAT JULLIE GEEN FLIKKER AAN!"

...zeg je dan.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:38
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 01-02-2005 @ 18:32 :
Zoals ik al eerder heb gezegd, tegen vriendinnen zeg ik ook gewoon de waarheid als ik er niet ben. Maar tegen andere (bv klasgenoten waar ik niet mee praat/omga) zeg ik gewoon iets anders (als ze uberhaupt vragen waar ik geweest ben die dag ). Jij gaat toch zeker ook niet iedereen alles vertellen (die jou dat soort dingen ook niet zouden vertellen)?
Ben ik gek, begrijp ik het verkeerd, of maak je je dus gewoon druk om dingen die waarschijnlijk niet eens nodig zijn?! Wat zonde zeg... je klasgenoten zullen zich vast vereerd voelen, dat je speciaal voor hun een topic opent, en ze jou zo makkelijk de kast op kunnen jagen.

Of ik niet alles aan iedereen zou vertellen, als ze dat soort dingen niet zelf ook niet aan mij vertellen? (Wat een woordkeuze zeg! ) Het kan mij geen flikker schelen eigenlijk... ik zou geen smoesje gaan bedenken voor hun, uiteindelijk hebben we het meeste aan eerlijkheid.

Waarom zeg je neit gewoon dat je naar een cursus assertiviteit bent geweest? En waarom gá je dat dan ook niet ff doen...

Dan hoef je je a) niet schuldig te voelen, en b) steek je er ook nog eens iets van op!
Oud 01-02-2005, 19:55
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Mea Culpa schreef op 01-02-2005 @ 18:35 :
Hondsdolheid.
It always tastes better with rabies.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 07:39
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
zeg gewoon: Ik was er niet en ik wil het er niet over hebben waarom ik er niet was, dat is prive...
Oud 04-02-2005, 09:52
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Vlinderr schreef op 29-01-2005 @ 21:07 :
Kben 8 jaar lang gepest... Gaat niet zo makkelijk dus
Deste makkelijker, het kan hun toch geen reet schelen.

'hebben we gisteren nog huiswerk opgekregen voor dat en dat vak'

'dat weet je toch wel? '

'nee, ik was ziek'

Oh, ik heb je niet gemist'

Tenminste zo ging dat bij mij....
Oud 04-02-2005, 10:14
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Alsof ze daar op letten ..
Reageren

Regels voor berichten