Oud 04-02-2005, 15:47
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Na een tijdje hoor je weer wat van een vriendin waar je een paar jaar mee opgetrokken bent. Alles leuk en aardig. Ik zag haar foto's plaatsen van haar ratten en ze vertelde dat ze een rattenopvang had. Erg leuk, toch? Iemand die zoiets goeds voor dieren wilt doen?

Een tijdje later lijken ze met de rattenopvang gestopt te zijn. Ik vroeg me altijd wel af waar ze die dieren hadden gelaten, maar zocht er nooit iets achter. Ze vingen nu honden en katten op. Ik had zoiets van naja, het zal allemaal wel.

Vervolgens hadden ze opeens nog maar 2 honden over en kochten ze een pony. Leuk, dacht ik, het zijn leuke dieren, ik wou dat ik het kon betalen. Ze reden wel nog niet zo goed en lang, maar wie ben ik om die pret te ontnemen?

Totdat ik dus door mijn rij-instructrice op de hoogte werd gesteld door de achtergrond van deze mensen. Ach, er word wel vaker geroddeld, dus waarom zou ik zoiets direct geloven? De ratten en honden en katten waren in beslag genomen door de LID (Landelijke Inspectie Dienst). Ik wilde het eerst niet echt geloven, dus ben het op gaan zoeken. Ik heb mijn collega's van de dierenambulance gesproken, die bij de ontruimingen waren. Vreselijk! Wat die wel niet aan hadden getroffen.
Maargoed, het zijn wel collega's, maar nog kon ik het eigenlijk nog maar amper geloven. Al leidden alle wegen naar hetzelfde toe.

Ik ben op de site van de dierenbescherming gaan kijken en trof dit aan:
Als ratten in de val...
20-08-2004
Eind vorige week heeft de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) bij een particulier in Gouda 130 ratten in beslag genomen. Naar aanleiding van meldingen van omwonenden was de districtsinspecteur poolshoogte gaan nemen.

Hij trof circa 200 tamme ratten in een enorme bende aan, met her en der uitwerpselen, veel voedselresten, vervuild hooi enzovoort. Tussen de levende dieren vond de inspecteur circa 30 dode ratten, die door de andere dieren werden aangevreten. Het was duidelijk dat deze ‘rattenopvang’ de eigenaar volledig boven het hoofd was gegroeid. Die deed dan ook vrijwillig afstand van 130 ratten. Daarvan moesten er 67 worden afgemaakt, de overige dieren zijn bij een goede rattenopvang ondergebracht.

Een klein aantal dieren mocht blijven, op voorwaarde dat de eigenaar er alles aan deed om de boel schoon te maken en te houden, de dieren allemaal door de dierenarts laat behandelen en geen nieuwe ratten aanneemt. De zaak wordt nauwlettend in de gaten gehouden.

bron: http://www.dierenbescherming.nl/nieu...1&sid=5&id=800

Daarna vond ik deze ook nog:
Op Gouds adres nu ook honden en katten verwaarloosd
12-11-2004
In augustus berichtten wij over een volkomen uit de hand gelopen "rattenopvang" in Gouda. Onze inspecteur trof toen circa 200 tamme ratten in een enorme bende aan, met her en der uitwerpselen, veel voedselresten, vervuild hooi enzovoort. Het was duidelijk dat deze 'rattenopvang' de eigenaar volledig boven het hoofd was gegroeid. Die deed dan ook vrijwillig afstand van 130 ratten.

Helaas moest de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming begin deze week opnieuw optreden op hetzelfde adres. Acht katten en zes honden werden in beslag genomen. ‘Het was in de gang achter de voordeur tot in alle hoeken één grote smeerboel. Overal troep, stront, pis en vele vliegen. De ammoniaklucht sloeg me op de keel’, aldus de geschokte inspecteur. ‘In de woonkamer zaten de zes honden die werkelijk nergens droog konden liggen’, voegt hij er aan toe.

In augustus sprak de inspecteurs nog met de bewoners van het pand af dat een klein aantal dieren mocht blijven, op voorwaarde dat alles zou worden gedaan om de boel schoon te maken en te houden, de dieren allemaal door de dierenarts zouden worden behandeld en geen nieuwe ratten meer zouden worden opgevangen. Het heeft kennelijk niet mogen baten.

bron: http://www.dierenbescherming.nl/nieu...1&sid=5&id=865

Ondertussen weet ik dat ze een tweede pony erbij hebben gekocht. Hoe het allemaal verlopen is tot nu toe weet ik niet.
Maar zullen deze mensen niet ooit het besef krijgen dat ze totaal verkeerd bezig zijn?
Er schijnt dat dit in Amerika zelfs een stoornis is. Dat je constant maar dieren houdt en verwaarloosd.

Wat vinden jullie hier nou van? Ik schaam me sowieso al diep, dat ik die mensen heb gekend. Een vriendin van mij, die haar pony daar ook op stal heeft staan, zou ze helpen met het rijden van hun pony. Vervolgens kwam ze hier die dag en waren beide pony's + mensen verdwenen. Mijn vriendin heeft verder niet eens een belletje gekregen van ze en heeft een hele tijd op ze staan wachten.

Later bleek dus dat hun honden en katten die dag in beslag waren genomen. Dit kan toch zomaar niet? Ik ben blij dat ik die dag zelf niet op de ambulance had gezeten, want ik had ze de volle lading gegeven. Een collega was er erg agressief over te spreken.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2005, 16:43
Verwijderd
Typisch geval van mensen die dieren houden/kopen terwijl ze er helemaal niks mee kunnen, niet capabel zijn etcetc. De paardjes zullen bij een particulier persoon gekocht zijn, zelfde met het opvangen van de honden, katten en ratten. Wat ik daarmee wil zeggen is dat ze het eigenlijk zouden moeten verbieden voor mensen die bvb niet aan kunnen tonen dat ze goed voor een dier kunnen zorgen deze dieren te kopen/krijgen... maar dat je het moeilijk kunt verbieden zolang particulieren niet nadenken, geen inschatting kunnen doen.

Als ik bvb mijn hond aan hun verkoop omdat ik 40 uur per week ga werken, weet ik niet zeker of ze écht wel goed terecht komt, en is het daardoor dus ook uit de handen van de overheid...

Ikzelf heb m'n pups altijd in de gaten gehouden, na 4 jaar nog in contact geweest met de eigenaar. Deze mensen zijn ziek...

Laatst gewijzigd op 04-02-2005 om 16:51.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 16:48
Verwijderd
Wat moet je er van vinden? Ik vind het iig onzin dat jij je ervoor schaamt dat je die mensen hebt gekend... Verder vind ik het schandalig en ik hoop dat het "dat soort" mensen ooit verboden wordt om dieren te houden en dat dat dan ook gecontroleerd wordt.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 16:50
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wel schokkend
Tsja, wat valt er nog meer over te zeggen?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 17:14
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Hoe zouden jullie met zulke types om gaan? Stel dat het een kennis van jullie was geweest?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 04-02-2005 @ 17:14 :
Hoe zouden jullie met zulke types om gaan? Stel dat het een kennis van jullie was geweest?
Ik geloof dat ik ze niet meer zou willen zien.

En/of misschien zou ik er wat van zeggen, maar dat weet ik niet.

(Als ik het zou merken dat het nog aan de gang was, dan zou ik er iig wat van zeggen en/of er iets aan doen.)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 17:15
Verwijderd
Als het een kennis van me had geweest, had ik dit gemerkt... en dan had ik ontiegelijk boos geworden.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 17:17
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
echt schandalig van die mensen. Ik wordt iedere keer weer kwaad als ik zulke verhalen hoor. Jemig als je zo graag dieren wilt hebben, dan moet je er ook wel goed voor zorgen zeg... je gaat toch ook je eigen kinderen niet verwaarlozen (al zijn er wel mensen die dat doen )
Dit is echt erg
Ik zou die mensen nooit meer willen kennen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 17:22
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 04-02-2005 @ 17:15 :
Als het een kennis van me had geweest, had ik dit gemerkt... en dan had ik ontiegelijk boos geworden.
Ik had het ook kunnen merken, maar ik was te lief qua denken. Ik wilde het zelf niet echt geloven.
Ik ben mijn rij-intructrice wel dankbaar dat ze het tegen me gezegd heeft.

Ik heb het zelfs in de database van de dierenambulance (ik heb daar een wachtwoord van ) opgezocht. Het adres e.d. klopte gewoon. Het was bij mij echt zoiets van; je wilt het niet weten, maar het staat daar toch echt vast.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 18:13
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Verbod geven op het houden van dieren. Per direct.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 19:10
Verwijderd
Heette de rattenopvang toevallig Belle's kasteel?
Ik weet er het fijne niet van, maar weet wel dat er over een heel groot aantal rattenliefhebbers 'kasteelratjes' verspreid zijn, die de verwaarloosde beesten opgevangen hebben.

Ik zou ze ermee confronteren, je conclusies trekken uit de reactie en het contact verbreken.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 20:37
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 04-02-2005 @ 19:10 :
Heette de rattenopvang toevallig Belle's kasteel?
Ik weet er het fijne niet van, maar weet wel dat er over een heel groot aantal rattenliefhebbers 'kasteelratjes' verspreid zijn, die de verwaarloosde beesten opgevangen hebben.

Ik zou ze ermee confronteren, je conclusies trekken uit de reactie en het contact verbreken.
Het ging inderdaad hierover. Ik heb ook gehoord, dat ze geleende hokken gewoon gingen verkopen. Echt erg vind ik dat gewoon.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 20:49
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 04-02-2005 @ 18:13 :
Verbod geven op het houden van dieren. Per direct.
Zoiets ja, en blijven controleren.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 20:51
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 04-02-2005 @ 20:49 :
Zoiets ja, en blijven controleren.
Ik ben het hier mee eens, want ze hebben duidelijk laten zien dat ze niet voor dieren kunnen zorgen. Ze hebben hun tweede kans eigenlijk al verpest.

Dat ze nog geen verbod hebben, snap ik ook niet.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 08:25
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Kunnen ze niet een verbod krijgen op het houden van huisdieren? Zodat die pony ook meteen naar iemand kan gaan waar die goed verzorgd wordt?
Want grote kans dat het weer misgaat lijkt me en ik vind dat teveel risico!
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 08:26
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Eend schreef op 04-02-2005 @ 17:14 :
Hoe zouden jullie met zulke types om gaan? Stel dat het een kennis van jullie was geweest?
Ik zou ze bellen of langsgaan en ze op stang jagen en zorgen dat die pony daar wegkomt. Ik houd ontzettend van dieren en ik kan er niet tegen als mensen dieren niet goed verzorgen.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 08:57
11568
11568 is offline
Animal-collecting heet dat!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 18:52
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Jeetje, zou zij dat echt zijn.

Ik geloof niet alles direct maar dit lijkt toch wel echt zo te zijn. Ik dacht dat zij echt een rattenliefhebster was......
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-02-2005, 20:41
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
echt zielig voor die arme beesten krijg er echt kill neigingen van als ik dat zo lees, vooral omdat ze zo zaten te praten over mensen die hun beesten niet goed verzorgen. hoop echt dat die paarden in goede handen zijn..
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 22:28
Verwijderd
Ik vind het op zich best dat deze topic hier staat, maar het posten van links naar een profiel vind ik wat te ver gaan. Die post heb ik dan dus ook verwijderd en hierbij dan meteen de verklaring over het waarom en het verzoek dat dus niet meer te posten.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 02:45
professor2
professor2 is offline
niets
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 12:21
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 05-02-2005 @ 08:25 :
Kunnen ze niet een verbod krijgen op het houden van huisdieren? Zodat die pony ook meteen naar iemand kan gaan waar die goed verzorgd wordt?
Want grote kans dat het weer misgaat lijkt me en ik vind dat teveel risico!
Als het wetsvoorstel er door komt wat Eerdmans laatst had ingedient. Dat er dus na 2x in de fout een verbod van 10 jaar komt op dieren houden.

Maar waarschijnlijk zullen ze wel vanaf het ingaan van het wetsvoorstel tellen. Met terugwerkende kracht zal het wel niet zijn.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 16:39
heavyukkie
heavyukkie is offline
woow ja zo kan het ook lopen. wij hebben ook best wel veel dieren. (2 konijnen 1 hamster 5 vissen 1 parkiet en 2 honden en 1 pony.) mar wij kunnen ze onder houden en zijn echt wel goed voor ze.
dat mensen zoveel dieren alleen kunnen onder houden ik vind het knap. Wij doen het met zn tweeen niet na....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Wat vinden jullie hiervan?
Verwijderd
106 17-09-2005 23:06
Liefde & Relatie Wat vinden jullie hiervan?
Some
7 24-07-2003 09:27
Lifestyle wat vinden jullie hiervan?
Aguy
12 05-07-2003 19:50
Seksualiteit Meiden wat vinden jullie van gebeft worden?
Some
103 03-06-2003 10:52
Liefde & Relatie Wat vinden jullie hiervan??
diamondvoodoo
12 29-08-2002 19:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wat vinden jullie ervan dat Nederland POLITIEK INCORRECT is?
Nieuwe Nationale Partij
89 21-01-2002 22:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.