Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Geesten bestaan niet, er is geen enkele aanwijzing die naar geesten wijst. De reden dat sommige mensen graag in ze geloven is om voor hun onverklaarbare dingen te kunnen verklaren. Dat is ook de reden dat geesten verzonnen zijn. |
![]() |
||
Citaat:
ik ben opzoek naar onderbowde argumenten dus dieper kijken zoals als je er niet in geloofd zeggen over bijvoorbeeld foto's dat die komen door verkeerd gebruik van camera door beweging ofzo |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Foto's kunnen heel makkelijk vervalst worden. Verder zijn bij foto's soms rare dingen te zijn door specifieke lichtval. Denk maar aan mensen met rode ogen op foto's, dit komt ook niet doordat ze bezeten o.i.d. zijn, maar door flitser. |
![]() |
||
Citaat:
Maar er is ook geen bewijs dat ze iet bestaan [/irrantmode]
||
Citaat:
Wanneer iemand beweert: "Geesten bestaan", dan draagt hij/zij de bewijslast. Als hij/zij niet met bewijzen aan weet te komen. kun je er beter van uit gaan dat iets niet bestaat. Immers anders kunnen we ook wel gaan geloven in groene neushoorns op Jupiter die stoeptegels maken en dergelijke. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wie weet ben k wel echt gek! nee ik geloof dus echt dat het geesten zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Over of je gek bent, zal ik geen uitspraken doen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() IK vertel het ze ook niet, ik bedoel het zijn gewone therapeuten ze zijn geen paranormale ofzo dus ze zullen er ook niet voor open staan. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met andere woorden, als je het voor jezelf houdt kan ook nooit gekeken worden of je niet toevallig ergens anders last van hebt. Maar ik wil je niet bang maken. Het is alleen in mijn optiek logischer om te denken dat je last hebt van hallucinaties dan om dan maar op grond van die waarnemingen een algemene regel aan te nemen dat geesten bestaan. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het feit dat ik geesten zie is bij mij niet verbonden met emoties , het heeft een gezelligheid voor mij. Niets van sensatie bedoel ik of diepe angsten die me achtervolgen ofzo. En sommige geesten zien mijn moeder ook en trouwens we zijn allesbehalve labiel. Verder kan ik het natuurlijk ook onderbouwen enzo, omdat het juist iets onverklaarbaars is. edit: het heeft trouwens veel met open staan te maken, jij staat er bijvoorbeeld ook niet voor open, je schrijft het meteen af als een psychische stoornis. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Trouwens, het feit dat jij dagelijks tientallen geestelijk gestoorden ziet en morgenavond honderden en dat dááruit zou moeten voortvloeien dat onze antwoorden niet logisch zijn, is natuurlijk grote onzin. Laatst gewijzigd op 05-02-2005 om 13:51. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() er zijn mensen die een zogenaamde bijna dood ervaring gehad hebben. er is dan geen hersenactiviteit meer. al zou zo'n ervaring een droom zijn dan is dat dus nog een sterke aanwijzing dat je geest in feite niet iets biologisch/stoffelijks is. een simpelere aanwijzing is dat geen 2 mensen het zelfde denken keiharde bewijzen heb ik niet voor je maar zoals einstein ooit zei "als een hypothese klopt met onze waarnemingen moet ze juist zijn" |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
In elk geval is het feit dat mensen een bijna-doodervaring hebben gehad echt geen 'aanwijzing' te noemen dat geesten bestaan, laat staan dat het als 'bewijs' kan dienen. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() voor mij is zeggen dat geesten niet bestaan het zelfde als zeggen dat ik niet besta.. alleen mijn lichaam zou dan bestaan. en ik weet vanmezelf dat ik "besta" ik heb een persoonlijkheid. weet niet hoe ik het duidelijker uit moet leggen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mensen die beweren dat iets bestaat moeten zelf met bewijslast komen dát het bestaat. Hetzelfde gebeurt in de rechtszaal. Een persoon is onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Anders kan je van iedereen gaan beweren dat ze schuldig zijn en dan maar roepen 'bewijs maar eens dat ze onschuldig zijn'. Iedereen gaat er vanuit dat iets niet bestaat, totdat er bewijs is dat het wel bestaat. Sommigen (wetenschappers) gaan hier heel ver in. On topic. Ik denk dat geesten wel bestaan. Ik heb geen bewijs, behalve de mensen die beweren geesten te kunnen zien. Ik vind dat er zoveel gebeurtenissen zijn die niet wetenschappelijk te verklaren zijn, dat er wel meer moet zijn op deze wereld. (Een zogenaamde 'hogere macht', niet specifiek een God, of één persoon, maar iets spiritueels en buiten ons bereik). Ik denk dat elk persoon een geest bevat (de zogenaamde ziel) en een stoffelijk lichaam. Als een persoon dood gaat, sterft het stoffelijk lichaam, maar de ziel/de geest blijft in leven. Wat daarmee gebeurt weet ik niet. Persoonlijk denk ik dat iedereen een doel heeft in zijn leven, een bepaalde les die hij moet leren. Deze persoon komt steeds weer terug op aarde (als een ander persoon), om uiteindelijk zijn doel te bereiken. (Reincarnatie dus). Maar dit is weer een heel ander onderwerp ![]() Ik denk dat 'geloven in geesten' voor iedereen een persoonlijke ervaring is en dat er nooit wetenschappelijk bewijs voor gevonden zal worden. Foto's en video's kan allemaal bewerkt worden en is daarom niet betrouwbaar. Alleen iets zelf meemaken bij een kennis of vriend zal een ongelovige eventueel kunnen overtuigen. Eventueel, omdat hij de eigenschap (het geesten zien) altijd kan toeschrijven aan psychische stoornissen. Geesten zien zal altijd een discussiepunt blijven.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar dat is dus je geest dat is wat jij bent.. er zijn wetenschappers die denken dat je persoonlijkheid op een quantum fysisch niveau bestaat .. maar ja misschien is dat wel wat ik en andere heksen de geestenwereld noemen. het is maar net welke "bril" je op zet ![]() ( maar over deze wetenschappelijke benadering kan je beter iemand anders uithoren) ik persoonlijk denk dat je persoonlijkheid door je ervaringen in dit en eventuele eerdere levens gevormd wordt. |
![]() |
||
Citaat:
stel ik heb 2 lenzen een grookhoeklens en een telelens met welke lens maak ik de beste foto ? |
![]() |
||
Citaat:
hap ![]()
||
Citaat:
Ik ben benieuwd naar de uitkomst van je 'gedachten-experiment'...
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() LOL. Ik snap je wel. Dit klinkt echt als nonsens. ![]() ![]()
||
Citaat:
snap je dat dat met wetenschap en andere "brillen" het zelfde is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb een knikker in één m'n handen. Links of rechts. Rechts? Verdorie, daar zit hij in! Je bent paranormaal begaafd!
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |