Oud 04-02-2005, 18:43
sieltjuh
sieltjuh is offline
Ik vroeg me af of jullie (tenminste degeen die paardrijden) ook een bepaalde voorkeur geven voor een paardenras/type.
Ikzelf geef de voorkeur aan warmbloedpony's. Ik vind het fijn als mijn rijdier niet te groot is. Ben dus echt een pony-rijder. Verder vind ik het erg fijn als er wat Arabisch bloed in m'n paardje zit. Arabisch bloed heeft gewoon als voordeel dat je vaak een heel eerlijk paard heb, maar dat niet te "automatisch" is. Er moet wel een beetje pit inzitten en een karakter.

Opzich heb ik niks tegen koudbloedpaarden hoor, voel je daardoor niet aangevallen. Maar mijn ervaring met verschillende pony's/paarden heeft me dus wel laten merken dat ik liever een warmbloedje onder m'n kont heb, dan een koudbloed.

Dan gaan we maar eens schuin over de straat als het een beetje koud is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2005, 19:49
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik heb het meer op grotere paarden. Het liefst geen trekpaarden, maar een tuiger of een KWPN-er is prima. Vooral als er een beetje werk aan is. Ik hou ook niet van paarden die alles maar doen. Ze mogen bij mij gerust even wegspringen of naja, het feit dat ze weg kunnen springen is bij mij al een uitdaging. Vooral als je paarden bij veel mensen weg ziet springen en dat ze het bij jou eigenlijk nooit doen.

Ik moet een paard hebben waarbij je moet werken om er controle over te krijgen. Niet zo'n beest dat, wanneer je je teugels op pakt en je hulpen geeft, gelijk aan de teugel loopt en alles doet wat je zegt. Nee, geef maar een eigenwijze knol.

Ook uitdagingen zoals op nieuwe paarden op de manege rijden, terwijl je niet weet hoe het paard is, of een paard iets kunnen leren zijn voor mij helemaal top.

Als ik maar op één of andere manier een band met een paard kan krijgen.

Bijvoorbeeld met het manegepaard Iwan heb ik dat. Ik ben de enige die hem Kiwi noemt en op de maandag ben ik de enige die hem echt enorm leuk vind. Als ik dan langs zijn box loop en zeg: "Hé, Kiwi!" dan herkent hij me gewoon, dat is zo enorm leuk! Ook elke les kom ik weer steeds een stukje verder met hem. Ik ga hem steeds beter vertrouwen en door hem heb ik echt een heel stuk beter leren rijden. En ik krijg ook regelmatig complimentjes als ik hem rij De les voor me blijft altijd voor mij en nog een stel vol bewondering kijken, haha! Ik rij niet in een hoge les, totaal niet, maar een stel anderen en ik hebben daar bewust voor gekozen. In de hoge lessen heb je dat prestatie gevoel heel erg en in deze les krijgen we op ons eigen niveau gewoon les (best knap van mn instructrice met 10 man) en kunnen we ondertussen nog gezellig lol maken met de mensen die nog wat minder rijden of nog zelfs in hun beginfase zitten. Wij krijgen de basis nog eens extra en de wat 'mindere' leren weer van ons. Perfect toch? Maargoed, dat heeft hier niks meer mee te maken
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 20:45
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Mijn voorkeur gaat uit naar de Quarter Horses vanwege hun bouw (wendbaarheid en snelheid vooral en daar zit natuurlijk een flinke spiermassa aan vast), hun karakter (koel, zijn niet snel bang, betrouwbaar, werklustig) en intelligentie.

Al die factoren samen maken ze vreselijk mooi en fijn om mee te werken.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 21:27
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Ik heb zelf een erg smal gebouwde kwpner van 1.70 en natuurlijk is dat het leukste wat er is Nah eerlijk gezegd trekken dingen als andalusiers, beetje barok, stoer maar toch wel mooi en met veel uitstraling en aangezien ik maar 1.58 ben is het ook wel fijn dat die paardjes ook niet zo groot zijn
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 22:07
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Absoluut de koudbloedjes .

Een lekkere forse tinker, fjordjes, shetlanders, ik vind ze zo ge-wel-dig
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 22:26
Verwijderd
Ik rij zelf geen paard, maar vind Friezen altijd wel wat hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 23:00
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb met allerlei soorten paarden ervaring van shet tot belgisch trekpaard en van arabier tot kwpn'er, en eigelijk hebben ze allemaal iets leuks, en in alles zie ik dan ook weer een uitdaging.

Het liefst heb ik een extreem moeilijk te rijden paard, (gelieve nog een 'probleemknol'), geeft soms veel frustraties maar als ze dan eenmaal lopen geeft het je zoveel voldoening. Intelligentie, forse bouw, eerlijk, lief op stal; imposant onder het zadel, een paard dat me een vertrouwd/fijn gevoel, een krachtpatser, valt bij mij meest wel goed.

Ik heb zelf momenteel een forse Kwpn ruin van 1,68, verschrikkelijk sterk, behoorlijk wat problemen met zijn rug gehad, is elke dag anders: soms heel kijkerig, soms schrikachtig, andere moment niet vooruit de branden en het daarop volgende moment lekker voorwaarts en erg braaf... hoe dan ook betrouwbaar is hij altijd Ik kan altijd op hem rekenen, wat er ook gebeurd.. Het is een paard waarmee ik een behoorlijk emotionele band mee op heb weten te bouwen (dit had ik ook met mijn 1e pony: welsh x arabier), we voelen elkaar perfect aan.. en dat punt is lang niet met elk paard haalbaar

Ik wil in een paard een 'uitdaging' zien, een paard dat elke hulp gehoorzaamd en altijd maar braaf doet wat er van hem verlangt word, is misschien leuk om wat dingetje op te leren, maar het gaat zo verschrikkelijk snel vervelen

Zelf vind ik ijslanders en welshpony's verschrikkelijk leuke dieren. Bij de paarden ligt mijn voorkeur bij kwpn'ers en dergelijk of een stoere fries.. En ook iets als een trekpaard lijkt mij op z'n tijd helemaal geweldig..

Om een beeld te geven van het type paard dat ik zelf erg leuk vind:
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 07:22
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Voor rijden rijd ik het liefst op kleine opdondertjes (Ijslandse) en voor zien vind ik de Appaloosa het mooist.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 07:51
11568
11568 is offline
Ik rij het best op een groot paard, niet te zwaar gebouwd maar ook niet zo'n hysterisch geval. Op dit moment een 5-jarige New Forest en dat is echt hard werken. Nog nooit zo'n eigenwijze pony meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 10:30
nps
Avatar van nps
nps is offline
overduidelijk tuigers! fiere beestjes.
vaak ook lief en werklustig.
(op de 1 of andere manier rijd ik ook bijna alleen maar zwarte tuigers)

zoals dees
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 11:43
heavyukkie
heavyukkie is offline
ik heb mn voorkeur voor de tinker, net zo als pubelia mijn pony!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 13:13
sieltjuh
sieltjuh is offline
Ik zie dat de meningen heel erg uiteen lopen Leuk!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 13:21
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
4 benen, 1 staart en een hoofd

Neu het maakt mij niet veel uit. Shetlanders vind ik oneindig stoer maar een KWPNner is ook wel mooi.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 21:15
Flo0rell
Flo0rell is offline
[IMG][/IMG]
dit is mijn kwpn paardje kimmie warmbloed (1.67)


en mijn kwpn paardje kadetzky geen warmbloed (1.72.)
ik heb eigenlijk een voorkeur naar paarden die niet te asociaal zijn maar wel een beetje karakter!!
dus ze moeten idd niet alles automatisch doen.
hij mag wel een keer wegspringen!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 14:15
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Die schimmel is leuk!!!!!!!!!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 14:27
Flo0rell
Flo0rell is offline
thnx!!
die heb ik pas een klein maandje ofzo
haha maar ze is super lief heb jij ook paarden?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 15:36
sieltjuh
sieltjuh is offline
Voor alle mensen die nog afvragen welke pony ik bedoel met mijn omschrijving:

Ik en mijn lekkere ding Wel een foto van 2 jaar geleden ofzo hoor

Voor meer over mijn knollie zie:
Darmorah's site
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 15:37
Flo0rell
Flo0rell is offline
mo0i paardje!!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-02-2005, 15:44
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Flo0rell schreef op 06-02-2005 @ 15:27 :
thnx!!
die heb ik pas een klein maandje ofzo
haha maar ze is super lief heb jij ook paarden?
Nee, alleen een verzorgpaard en een paard op de manege waar ik elke week op rij. Mijn verzorgpaard is Petra en daar rij ik niet zoveel meer op, vindt haar een beetje saai En als je op haar zit, lijkt het net of je op een pony zit

Ik rij veel liever op Iwan. Je weet nooit wat je bij hem aan kunt treffen en ik leer erg goed van hem rijden Alleen jammer, dat hij steeds verder afgebuld wordt als manege paard Toen hij nog maar net op de manege stond, was hij heerlijk!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 15:47
Flo0rell
Flo0rell is offline
Citaat:
Eend schreef op 06-02-2005 @ 16:44 :
Nee, alleen een verzorgpaard en een paard op de manege waar ik elke week op rij. Mijn verzorgpaard is Petra en daar rij ik niet zoveel meer op, vindt haar een beetje saai En als je op haar zit, lijkt het net of je op een pony zit

Ik rij veel liever op Iwan. Je weet nooit wat je bij hem aan kunt treffen en ik leer erg goed van hem rijden Alleen jammer, dat hij steeds verder afgebuld wordt als manege paard Toen hij nog maar net op de manegje stond, was hij heerlijk!
hey ja dat is meestal zo met manegepaarden he
dan komen ze nieuw op de manege en is hij geweldig en dan staat hij er een tijdje en dan worden ze zo sloom he valt jou dat nooit op ??
mjeh ..
veel plezier met iwam en petra!!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 15:55
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Flo0rell schreef op 06-02-2005 @ 16:47 :
hey ja dat is meestal zo met manegepaarden he
dan komen ze nieuw op de manege en is hij geweldig en dan staat hij er een tijdje en dan worden ze zo sloom he valt jou dat nooit op ??
mjeh ..
veel plezier met iwam en petra!!
haha, Iwan moet 1 keer proberen sloom te worden Ik heb op dit moment geen zweep en spoortjes op hem nodig en dat wil ik graag zo houden. Hij is juist supersnel en je moet hem constant met je zit in de gaten blijven houden, anders gaat ie met je aan de wandel. En als er een ander paard schrikt, is het natuurlijk erg leuk om mee te rennen!
Een tijdje terug was ik van hem afgevallen (och, het was maar 1,80m ), omdat meneer van een bordje schrok, dat hij er zelf af had getrapt.
Mijn lesgeefster had me nog gewaarschuwd, maar ik had zoiets van; hij loopt toch lekker ontspannen? Niet dus En je zag hem kijken: "Hé! Wat doe jij daar nouweer?!"

Ik lag helemaal dubbel van het lachen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 16:03
Flærynn
Avatar van Flærynn
Flærynn is offline
Ik heb al ruim een half jaar geen paard meer gereden, daar ik nu niet meer thuis woon en het zelf niet kan betalen. Als ik het zou kunnen betalen, zou ik hier in de omgeving ook geen goede manege weten te vinden.

Mijn voorkeur gaat uit naar grote paarden, 1,65 of hoger. Geen koudbloed, geen fragiel beestje, maar gewoon een stevig alles-in-1-paard. Er moet pit in zitten en hij mag best een keer wegspringen als we in een maffe bui door een weiland vol koeien galopperen, maar op de weg moet hij wel betrouwbaar zijn. Leergierig en nieuwsgierig, dat is altijd een fijne combi.




Ik mis het
__________________
-vul zelf maar in-
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 16:16
MyrnaMeiszje
Avatar van MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
heb een verzorgpaard das een Fries....supergek maar heel liev paard
De Newe Forest die erbij staat is ook een mooiertje. Alleen ziet er niet zo heeel goed uit omdat ze een enorm veulen heeft gehad waardoor ze heel weinig energie en weerstand had.
Maar het gaat alweer met der.


Friesen vind ik over het algemeen erg mooi om te zien en ook Andalusiërs vind ik supergaav.......die zou ik best zelf willen hebben. maar dan een die niet spaans getraind is want dat kan ik zelf niet
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 19:54
Little_Sun
Little_Sun is offline
Ik ben echt een ponymeisje, paarden trekken me niet echt. Pony's zijn niet zo groot (ik ben zelf ook niet zo groot ), ik vind ze mooier, en ze zijn ook vaak wat ondeugender, eigenwijzer.
Mijn favoriete ras is toch wel de Welsh. New Forest pony's vind ik ook altijd erg mooi.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 19:55
tintila elenya
tintila elenya is offline
Een paard, dat een beetje eigenwijs is, een eigen willetje heeft. Ik vind het dan erg leuk om samen iets op te bouwen, dat je steeds meer kunt! Een lekkere uitgestrekte galop vind ik altijd fijn, een fjord heeft altijd zo een korte ingetrokken galop. Ik kijk nooit echt naar het ras, meer naar het karakter. Maar mijn paardje Curry (KWPN-er) is natuurlijk de beste!
__________________
May the leaves of your life tree never turn brown
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2005, 20:30
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Maar natuurlijk is dit het mooiste en liefste paardje ter wereld

__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 23:05
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Volgens mij is het topic nogal verjaard Er zit schimmel in
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 00:22
Verwijderd
Quarter en alles wat ernaast staat.
Daarnaast de tuigers > Gelders.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 09:56
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Wij hebben een Quater hengst op de manege staan. Zo mooi vol gespierd, daar is het paardje van Qimm niks bij. Chex heeft echt een rondgevormde kont vol spieren. Chex is écht heel mooi, ook al is het mijn soort paard niet.
Hij heeft ook zo'n leuke deken Met de amerikaanse vlag En hij dekt regelmatig merries. Ik weet zijn hele naam niet, maar zijn roepnaam is Chex
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 10:29
nps
Avatar van nps
nps is offline


zeg maareeeh dit. op de manege rijd ik ook zwarte tuigers 2 stuks, alleen is deze mooier
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 11:53
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Eend schreef op 07-02-2005 @ 10:56 :
Wij hebben een Quater hengst op de manege staan. Zo mooi vol gespierd, daar is het paardje van Qimm niks bij. Chex heeft echt een rondgevormde kont vol spieren. Chex is écht heel mooi, ook al is het mijn soort paard niet.
Hij heeft ook zo'n leuke deken Met de amerikaanse vlag En hij dekt regelmatig merries. Ik weet zijn hele naam niet, maar zijn roepnaam is Chex
Doe es een foto als je 1 hebt? Denk dat ik em wel ken
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 11:57
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 07-02-2005 @ 12:53 :
Doe es een foto als je 1 hebt? Denk dat ik em wel ken
Ja? Roodbonte Paint is het

Ik heb alleen geen foto van m.
Zijn baasje heet Yvonne Reparon.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 13:33
Verwijderd
Pepp O Lena Chex
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 13:41
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ja, dat is m!!!!!!

Waar heb je die gevonden?!

Wauw, hij staat hier echt hip op Ik ken m alleen maar als paardje wara mijn verzorgpaard een giga hekel aan heeft, haha! Ze moet altijd in haar box worden terug gezet als Chex er langs komt, maar hij is zo lief he? Echt een paardje met een karakter.

Van de zomer reden ze Chex altijd in de bak naast ons, dan zat ik af en toe echt te kijken van: Hoe doen ze dat
Die slidingstops en heel snel om zn achterbenen draaien en zo...

Dat zie ik zo'n lompe dressuurknol nog niet doen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine

Laatst gewijzigd op 07-02-2005 om 13:44.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:08
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Eend schreef op 07-02-2005 @ 14:41 :
Ja, dat is m!!!!!!

Waar heb je die gevonden?!

Wauw, hij staat hier echt hip op Ik ken m alleen maar als paardje wara mijn verzorgpaard een giga hekel aan heeft, haha! Ze moet altijd in haar box worden terug gezet als Chex er langs komt, maar hij is zo lief he? Echt een paardje met een karakter.

Van de zomer reden ze Chex altijd in de bak naast ons, dan zat ik af en toe echt te kijken van: Hoe doen ze dat
Die slidingstops en heel snel om zn achterbenen draaien en zo...

Dat zie ik zo'n lompe dressuurknol nog niet doen
I can teach you Daar heb ik jaren in lesgegeven Haha, Chex is familie van mijn vorige paardje, afstammeling van Doc 'O Lena, 1 der 's werelds beste fokhengsten van de wereld. Heeft meerdere kampioenen gemaakt met een goede merrie. Was mijn vrouwtje ook een afstammeling van.
Chex ken ik dus wel
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:13
Verwijderd
Hij staat her en der wel aangegeven als fokhengst, dus dan hoef je niet lang te zoeken
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-02-2005, 14:22
-(L)-
Geen voorkeur. Friezen vind 'k in ieder geval een van de mooiste rassen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 16:48
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 07-02-2005 @ 15:13 :
Hij staat her en der wel aangegeven als fokhengst, dus dan hoef je niet lang te zoeken
Staat de stamboom van het beestje er ook wel bij zeker? Zal eens even kijken of ik em kan vinden.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:17
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Eend schreef op 07-02-2005 @ 09:56 :
Wij hebben een Quater hengst op de manege staan. Zo mooi vol gespierd, daar is het paardje van Qimm niks bij. Chex heeft echt een rondgevormde kont vol spieren. Chex is écht heel mooi, ook al is het mijn soort paard niet.
Hij heeft ook zo'n leuke deken Met de amerikaanse vlag En hij dekt regelmatig merries. Ik weet zijn hele naam niet, maar zijn roepnaam is Chex
jah ze is wel heel iel Ik vind haar voornamelijk zo mooi omdat ik heel gek op haar ben
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:44
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Flærynn schreef op 06-02-2005 @ 17:03 :
Ik heb al ruim een half jaar geen paard meer gereden, daar ik nu niet meer thuis woon en het zelf niet kan betalen. Als ik het zou kunnen betalen, zou ik hier in de omgeving ook geen goede manege weten te vinden.

Mijn voorkeur gaat uit naar grote paarden, 1,65 of hoger. Geen koudbloed, geen fragiel beestje, maar gewoon een stevig alles-in-1-paard. Er moet pit in zitten en hij mag best een keer wegspringen als we in een maffe bui door een weiland vol koeien galopperen, maar op de weg moet hij wel betrouwbaar zijn. Leergierig en nieuwsgierig, dat is altijd een fijne combi.




Ik mis het
Ja ikke ook. Er is hier echt niks in de buurt en ik kan t niet betalen .
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 20:51
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 07-02-2005 @ 17:48 :
Staat de stamboom van het beestje er ook wel bij zeker? Zal eens even kijken of ik em kan vinden.
Yup
http://dutchpainthorseclub.com/Hengs...pOLenaChex.htm
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 23:26
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Et Voila, Doc O'Lena ook overgrootvader van deze meneer.

Peppy San Badger is mij goed bekend. King Fritz is de vader van een paard waar ik regelmatig wedstrijden tegen heb gereden, ik ken ze bijna allemaal wel eigenlijk haha
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 23:30
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Moeten ze trouwens niet op een Doc merrie gooien, zit er tripple Doc in, da's niet goed.

(western ruiters weten waar ik het over heb)
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 00:51
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 08-02-2005 @ 00:30 :
Moeten ze trouwens niet op een Doc merrie gooien, zit er tripple Doc in, da's niet goed.
(western ruiters weten waar ik het over heb)
Wel degelijk inteelt? Sowieso zelfde overgootopa, daarnaast ook nogeens die dochters ervan.


Zal wel
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 01:01
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 08-02-2005 @ 01:51 :
Wel degelijk inteelt? Sowieso zelfde overgootopa, daarnaast ook nogeens die dochters ervan.


Zal wel
Doc O'Lena komt er idd al 2 keer in voor aan vaders zijde, maar ook aan moeders zijde zit een Doc. En als je daar nou nog meer Doc bloed in gaat mengen, dan is de kans op inteelt effecten vrij groot, of iig een verminderde bouw. In principe zijn er 2 a 3 hoofdrichtingen aan goede voorvaders: King en Leo, Doc komt dacht ik van King. Dus in principe, als je met deze hengst gaat fokken, moet je merries zoeken van de Leo kant.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 01:06
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 08-02-2005 @ 02:01 :
Doc O'Lena komt er idd al 2 keer in voor aan vaders zijde, maar ook aan moeders zijde zit een Doc. En als je daar nou nog meer Doc bloed in gaat mengen, dan is de kans op inteelt effecten vrij groot, of iig een verminderde bouw. In principe zijn er 2 a 3 hoofdrichtingen aan goede voorvaders: King en Leo, Doc komt dacht ik van King. Dus in principe, als je met deze hengst gaat fokken, moet je merries zoeken van de Leo kant.
Klopt, ik keek sowieso alleen naar de stam van de hengst(vader), en niet eens naar zn moeder.

Iig snap ik waar je heen wil.
Dat krijg je met een redelijk gelimiteerd ras... (in Nederland)

Laatst gewijzigd op 08-02-2005 om 01:11.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 01:11
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 08-02-2005 @ 02:06 :
Klopt, ik keek sowieso alleen naar de stam van de hengst(vader), en niet eens naar zn moeder.

Iig snap ik waar je heen wil.
Dat krijg je met een redelijk gelimiteerd ras...
Heb je ook bij de peppy's (Leo). Je komt er gewoon niet onderuit dat je wat inteelt erin krijgt, of via verre familie gedoe, maar moet er wel mee oppassen en afwegen hoe dichtbij het al ligt. Ik zou bv mijn vorige merrie niet door chex laten dekken, die was zelf al dubbel Doc.

Maar bv een van de merries die ik trainde (zie fototopic), die was vooral Leo, dus die zou ik er zo voor gooien. Zit geen tot nauwelijks Doc in dus kan best wat Doc bloed gebruiken.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 01:15
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 08-02-2005 @ 02:11 :
Heb je ook bij de peppy's (Leo). Je komt er gewoon niet onderuit dat je wat inteelt erin krijgt, of via verre familie gedoe, maar moet er wel mee oppassen en afwegen hoe dichtbij het al ligt. Ik zou bv mijn vorige merrie niet door chex laten dekken, die was zelf al dubbel Doc.

Maar bv een van de merries die ik trainde (zie fototopic), die was vooral Leo, dus die zou ik er zo voor gooien. Zit geen tot nauwelijks Doc in dus kan best wat Doc bloed gebruiken.
Goed om te horen dat enig mens nog rekening houd met die shit, ik hoor jammergenoeg vaak anders.

Ik lig jammergenoeg al 2 jaar helemaal buiten de paarden, dus mis een hoop op deze manier
Offtopic btw, heel erg
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 01:26
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 08-02-2005 @ 02:15 :
Goed om te horen dat enig mens nog rekening houd met die shit, ik hoor jammergenoeg vaak anders.

Ik lig jammergenoeg al 2 jaar helemaal buiten de paarden, dus mis een hoop op deze manier
Offtopic btw, heel erg
Lig er zelf ook al bijna 2 jaar uit ja. Deed me toen nog te veel pijn om me ermee bezig te houden, nu wil ik wel, maar heb ik de tijd er echt niet meer voor... Maar dat betekent niet dat ik niet alsnog op de hoogte blijf en de kennis die ik in al die jaren heb opgedaan wil delen. Juist om mensen te behoeden voor fouten die vaak gemaakt worden door onwetendheid.

En idd, erg offtopic


Ontopic maar weer
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 13:53
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Wat is de wereld toch weer klein
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.