Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2005, 20:13
MYSTIC
MYSTIC is offline
Kent iemand goeie asprines die echt helpen?

Ik heb nu echt barstende koppijn, nog net niet migraine.

Gewone paracetamolletjes helpen niet en Ibuprofeen gaat me te ver!

Ik heb iets gehoord over Advil liquid caps ofzo?

Dank.
Oud 04-02-2005, 20:29
Verwijderd
Ik vind Sanalgin goed helpen, maar volgens mij gaat dat nog "verder" dan Ibuprofen. (Ik weet niet of je vaak hoofdpijn hebt? Als dat het geval is, kun je denk ik beter proberen om er achter te komen waar het vandaan komt... )
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 21:15
Balance
Balance is offline
Waarom gaat ibuprofen je te ver? Als je hoofdpijn hebt en paracetamol helpt niet, dan moet je toch zoeken naar iets dat ietsje verder gaat?

Eventueel een alternatief: panadol Zapp.
Zit ook paracetamol in. Om één of andere reden helpt dit bij mij wél en paracetamol bij mij niet.
Nadeel is wel dat ze groot zijn en dat je die in één keer door moet slikken.
Oud 04-02-2005, 21:19
Verwijderd
Ik gebruik altijd Ibuprofen (400 mg) van de Kruidvat. Werkt bij mij perfect. Ik heb zelf ook best vaak last van hoofdpijn, niet fijn!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 21:23
Verwijderd
Advil Liquid Caps bevatten als werkzame stof ook gewoon ibuprofen, alleen het is een andere merknaam. Er zijn niet zoveel verschillende werkzame stoffen als pijnstiller op de markt, alleen veel verschillende merken. Als paracetamol als werkzame stof niet werkt, kun je eens kijken naar pijnstillers op basis van propyfenazon, bijvoorbeeld Saridon.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 21:37
Verwijderd
Bij mij werkt ibuprofen 400 mg altijd goed. En bij echt erge hoofdpijn neem ik er altijd twee tegelijk in.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 08:26
coopergirl
coopergirl is offline
Je kunt hoofdpijn ook op andere manieren proberen te bestrijden.. Bv water drinken! Veel hoofdpijnen ontstaan door vochttekort.. Of, poohoo-olie maseren op de pijnlijke plekken.. Ontopic; ik vind paracetalmol/ codeïne preparaten & ibuprofen 600 mg ideaal.
Oud 05-02-2005, 10:38
Verwijderd
Zijn pijnstillers met codeïne wel zonder recept te verkrijgen dan? Ik zou denken van niet, omdat het de rijvaardigheid nogal snel beïnvloedt, maar zit ik er naast?

In elk geval moet je wel oppassen met het veel slikken van zwaardere pijnstillers. Met name ibuprofen werkt nogal agressief op de maag, dus het is misschien niet zo'n goed idee om daar veel van te slikken, zeker niet als je al de grote (400 mg) tabletten neemt.

Verder is het een feit dat pijnstillers op een gegeven moment juist hoofdpijn veroorzaken als je er veel van slikt. 't Is maar een weet.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 14:31
Verwijderd
Als ik hoofdpijn heb die tegen migraine aan zit, dan helpt paracetamol en ibuprofen niet meer. Er is dan maar een middel: op bed gaan liggen en wachten tot het over is. (dus niet computeren )

Verder ben ik ook altijd erg voorzichting met pijnstillers, en heb er dus weinig verstand van . Wel vind ik dat mensen vaak erg snel veel/ zware pijnstillers slikken. Iboprofen schijnt slechter te zijn dan mensen denken.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 14:52
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-02-2005 @ 11:38 :
Zijn pijnstillers met codeïne wel zonder recept te verkrijgen dan? Ik zou denken van niet, omdat het de rijvaardigheid nogal snel beïnvloedt, maar zit ik er naast?

In elk geval moet je wel oppassen met het veel slikken van zwaardere pijnstillers. Met name ibuprofen werkt nogal agressief op de maag, dus het is misschien niet zo'n goed idee om daar veel van te slikken, zeker niet als je al de grote (400 mg) tabletten neemt.

Verder is het een feit dat pijnstillers op een gegeven moment juist hoofdpijn veroorzaken als je er veel van slikt. 't Is maar een weet.
Ooh ja, inderdaad, paracetamol/ codeïne preparaten zijn enkel op recept verkrijgbaar.. En ibuprofen verzaakt idd maagzweren (net als de andere NSAIDS zoals Diclofenac©. Deze laatste werkt ook wel aardig, maar is eveneens enkel op recept verkrijgbaar)
Oud 05-02-2005, 15:21
Balance
Balance is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 05-02-2005 @ 09:26 :
Je kunt hoofdpijn ook op andere manieren proberen te bestrijden.. Bv water drinken! Veel hoofdpijnen ontstaan door vochttekort.. Of, poohoo-olie maseren op de pijnlijke plekken.. Ontopic; ik vind paracetalmol/ codeïne preparaten & ibuprofen 600 mg ideaal.
waarom 600mg? Is het zo'n erge pijn dat lichter niet helpt?
Oud 05-02-2005, 15:45
Verwijderd
Bij 'gewone' hoofdpijn slik ik óf Ibuprofen 400 óf Aleve. Ik ben inmiddels zo deskundig dat ik weet welke bij welke vorm hoofdpijn het meest helpt. Aleve is gemeen spul, het bijt door je hele lichaam heen, maar wel een wondermiddel wat betreft spanningshoofdpijn.

Voor mijn migraine gebruik ik alleen nog maar middelen op recept, als Relpax en Naramig. Maar ik word hier nogal beroerd van, dus rusten is een betere methode.

Verder veel water drinken...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 17:39
Verwijderd
Tsja, als ik echt last heb van een migraineaanval dan helpt vrijwel niets. Ibuprofen, water drinken, geen fel licht. Er moet gewoon een dag overheen gaan. Misschien toch maar eens naar de huisarts om een zwaarder medicijn ervoor te krijgen, maarja, ik wil me ook niet aanstellen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 18:39
2004
2004 is offline
@TS: Wat is er mis met Ibuprofen? Als je echt last hebt, gewoon nemen!

Van Ibuprofen kom ik persoonlijk altijd in een zálige toestand terecht.

Als ik erge migraine had - inmiddels heb ik nog maar weinig last - moest ik daarbij vaak overgeven en hielp alleen slaap.

In een vroegtijdig stadium hielp bij mij vaak de 200mg uitstekend tegen de pijn en tegen een uitbreiding van de migraine.

In een wat later stadium bracht de 400mg mij altijd binnen 5 minuten in slaap. Als ik em had genomen, voelde ik de pijn meestal iets afnemen en zakte ik zo weg. Erg prettig gevoel. Alsof je doodgaat, maar dan fijner. Haha.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 18:53
Impulse
Advil is de boodschap !
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 19:34
Somebody Special
Somebody Special is offline
Gewoon gaan slapen.

En wat een gedoe over Ibuprofen, het kan zijn dat je er eerder een maagzweer of weet ik wat van kan krijgen dan van andere medicijnen maar als het écht zo slecht was zou het niet door de keuring heenkomen en zouden we het zéker niet zonder recept kunnen krijgen.

Ik neem Ibuprofen tegen menstruatiepijn, dat is het enige dat werkt op zo'n moment, ik neem dan 2 dagen lang 6 pillen van 400 mg en heb nog nooit vreemde bijwerkingen gehad.
Oud 05-02-2005, 20:22
sjefke
sjefke is offline
Citaat:
just_Noah schreef op 05-02-2005 @ 19:53 :
Advil is de boodschap !
idd
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 20:33
Verwijderd
Het enige voordeel dat ik kan bedenken voor Advil boven gewone apothekers-ibuprofen of van een willekeurige drogist, is dat Advil sneller wordt opgenomen vanwege de 'liquid' in die 'caps'. De werkzame stof is immers gelijk.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 20:36
Verwijderd
Advil hielp/helpt bij mij niets...

Paracetamol met coffeine (oid) helpt soms ook nog wel bij mij (niet als het tegen migraine aan zit, maar wel als het "gewone" hoofdpijn is), de werking van de paracetamol wordt versterkt door de coffeine.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 09:40
sjefke
sjefke is offline
paracetamol helpt bij mij dus echt helemaal niet
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 09:50
Verwijderd
Alleen paracetamol bij mij ook niet.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 10:28
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Citaat:
MYSTIC schreef op 04-02-2005 @ 21:13 :

Gewone paracetamolletjes helpen niet en Ibuprofeen gaat me te ver!
je zou de Ibuprofeen van 200 mg kunnen pakken; dies niet zo heel sterk, maar werkt wel veel beter dan paracetamol. Weet niet of dat je ook te ver gaat?

Verder zou je paracetamol met caffaïne (das de goedkope versie van Finimal; zitten dezelfde werkzame stoffen in) kunnen proberen. Hebben ze gewoon bij het kruidvat of de trekpleister.

Laatst gewijzigd op 06-02-2005 om 10:30.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 11:06
Eazy E
Eazy E is offline
Ik gebruik ook altijd iboprufen dat werkt tenminste, en wat maakt het uit om eens een keertje iboprufen te nemen, ik weet niet hoevaak je hoofdpijn hebt, maar als het heel af en toe is, dan kan het toch geen kwaad lijkt mij
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten