Citaat:
Leonoor schreef op 05-02-2005 @ 22:24 :
Volgens de tegenstandster toen, hoefde ze me nl geen ruimte te geven bij de vrije worp...ik heb het toen niemand hier reageerde ook geprobeerd op te zoeken op inet, maar ik weet niet meer precies wat er stond (te lang geleden ).
|
Dat ligt echt heel erg aan de klasse waarin je speelt én aan de kwaliteit van de scheidsrechter(s). Beter kan je dus maar wat afstand bewaren want anders zou je zomaar een waarschuwing of U-20 kunnen krijgen.
Citaat:
Volgende week moeten we weer tegen dat team waar het meisje/de vrouw in speelt waar ik vorige keer dus door gebeten ben...ik heb er nu al zin in (maar niet heus). Gelukkig wordt de wedstrijd door onze coach gefloten en ik verwacht dat die wel anders reageert als zo iets gebeurd dan de scheids daar...
|
Wordt de wedstrijd door een coach gefloten? Waarom niet gewoon door een onafhankelijke scheidsrechter van de KNZB? Met een coach als scheidsrechter zul je nooit een echt goede wedstrijd kunnen spelen want belangenverstrengeling speelt natuurlijk een evidente rol bij de acties die een arbiter onderneemt.
Ik heb het overigens nog eens nagezocht en je wordt bestraft met een UZV als je het oogmerk hebt je tegenspeler opzettelijk letsel toe te brengen of probeert toe te brengen (denk hierbij aan schoppen, slaan, krabben, bijten, etc.). Dus als die vrouw zoiets weer doet dan moet je gewoon hopen dat de scheidsrechter het ziet. Anders kan je het altijd nog eens roepen naar hem/haar, dat helpt soms ook nog wel, zeker in de lagere regionen van het waterpolo in NL.
Citaat:
Twee scheidsrechters heb je volgens mij alleen op een hoog/hoger niveau...ik heb iig nog nooit met twee scheidsrechters gespeeld... Op dit moment speel ik dan ook wel op een heel laag niveau, maar ook toen ik op een hoger niveau speelde heb ik dat nog nooit gehad.
|
Meestal speel je met twee scheidsrechters als je in de 'bond'-klassen komt. Als je nog hoger komt wordt er ook nog gespeeld met grensrechters die aan weerszijden van het veld op de doellijn staan.