Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2005, 19:10
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 05-02-2005 @ 18:39 :
op TV was er héél veel in geknipt, zodat je maar 11 eps over had(ze hadden dus in totaal 2 eps aan gore er uit geknipt...verhaal technisch mis je dus nix, maar het geweld is vrij afwezig...
De DVD rips zijn unsensored, dus zijn deze 13 eps lang...
Even voor de duidelijkheid: de hele structuur van de eps hebben ze aangepast voor TV..het is dus niet zo dat ze ep 12 en 13 niet hebben uitgezonden...ze hebben gewoon uit een aantal eps soms wel 5 minuten geknipt omdat het te geweldadig was...
eps 14-26 zijn uncut...
Ah, dus ongveer net als dat de japanse versie van DB Z een aantal eps langer is?

Okey, gooi ik de 11 die ik al had weg en down ik ze opnieuw
Advertentie
Oud 05-02-2005, 20:48
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Morridin schreef op 05-02-2005 @ 20:10 :
Ah, dus ongveer net als dat de japanse versie van DB Z een aantal eps langer is?

Okey, gooi ik de 11 die ik al had weg en down ik ze opnieuw
dat klopt...(al komen binnenkort de uncut DVDs uit van DBZ )
Oud 06-02-2005, 18:47
AJMouse
AJMouse is offline
damn dat sucks, ik heb net superveel gig dbz eps binnen (uncut fansubs). Na-ach, downloaden we de toko wel opnieuw.

Ik ben niet zo'n fan van dbz, maar et leek mij leuk om et bij mijn anime collectie dvd's te hebben aangezien het de serie is waardoor ik anime ging kijken
Oud 06-02-2005, 20:33
Rob
Rob is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 06-02-2005 @ 19:47 :
damn dat sucks, ik heb net superveel gig dbz eps binnen (uncut fansubs). Na-ach, downloaden we de toko wel opnieuw.
Dat ben ik nu ook aan 't doen. ^_^ Dit eerste pakket alleen al is zo'n 17 GB.

Ben nu ook heel erg rap Mai-HiME aan 't downloaden. Ik heb de eerste 14 afleveringen gezien. Erg goeie surie en de muziek is geweldig. <3 Kaijura.
Oud 07-02-2005, 13:16
AJMouse
AJMouse is offline
Alle dbz is nu binnen, en ook dbz gt. db had ik gedownload, maar dat was niet uncut, en amerikaans sucks. Ik vinnet wel goed zo, keb nu al 10 dvds weg weten te branden maar ben nog stééds niet klaar
Oud 07-02-2005, 13:29
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 07-02-2005 @ 14:16 :
Alle dbz is nu binnen, en ook dbz gt. db had ik gedownload, maar dat was niet uncut, en amerikaans sucks. Ik vinnet wel goed zo, keb nu al 10 dvds weg weten te branden maar ben nog stééds niet klaar
zijn die GT eps DVD rips?
die zijn nl wel uncut...en 2 talig..(afhankelijk van de groep)

Laatst gewijzigd op 07-02-2005 om 13:41.
Oud 07-02-2005, 20:20
D@mien
D@mien is offline
vandaag met Madlax begonnen...het eerste wat me opviel was dat de muziek zó duidelijk van Kajiura Yuki is...je hoort et echt meteen...

Iemand Madlax gezien? zo ja, is et wat? (alsof een Kajiura+Bee Train combo niet per definitie goed is )
Oud 07-02-2005, 23:27
Verwijderd
Mijn broer was ermee begonnen maar hij stopte na twee afleveringen omdat hij de karakters niet vond sporen. Maar misschien begin ik er nog wel eens mee.
Oud 08-02-2005, 16:37
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Waar downloaden jullie mee? Ik gebruikte "vroeger" bittorrent, maar dat ging mij te langzaam en mijn cpu schoot vaak naar 100%. Http downloads zijn zeldzaam, dus ik ben inmiddels aan de slag met irc. Wat me goed bevalt. De laatste naruto aflevering binnen een kwartier binnen met 200 kB/s.
Oud 08-02-2005, 20:17
Verwijderd
Ik gebruik voor series die nu nog lopen of redelijk recent zijn afgelopen alleen bittorrent (zelf BitComet als client). Dat gaat vrijwel altijd snel en bovendien help er anderen mee als je (re)seed (natuurlijk wel tot minstens 1.0 seeden he!).

Sommige oudere complete series en met name series die al gelicensed zijn krijg je vaak niet meer via bittorrent. Daarvoor gebruik ik zelf altijd campusnet (maar daar heb je weer weinig aan als je niet aan de UTwente studeert).

Wat ook nog wel eens de moeite waard is om bij te houden is alt.binaries.multimedia.anime, aangezien de meeste series die nog lopen daar worden gepost, maar meestal ben je sneller als je gewoon de .torrent neerhaalt.
Oud 08-02-2005, 20:42
D@mien
D@mien is offline
Ik gebruik Bittornado als BT-client...nooit problemen mee...tenzij ik dr 2+ aanzet..
Voor sommige series pak ik IRC...afhankelijk of ze bots hebben...veel channels willen geen @find...
newsgroups moet ik nog es mee experimenteren...
Oud 08-02-2005, 21:08
Verwijderd
Ik gebruikte vroeger altijd Azureus, maar de versie die ik toen gebruikte had nogal last van een bug waardoor hij heel vaak na een paar minuten 100% load ging genereren. Heel naar. In de nieuwste versie schijnt het gefikst te zijn, maar ik was ondertussen al overgestapt naar BitComet en die werkt ook prima. Is wat meer 'lite' dan Azureus, minder opties, maar wel lekker eenvoudig in het gebruik. Geen problemen met meerdere torrents ook, meestal heb ik er maar 1 tegelijk open, maar 10+ doet hij ook makkelijk. Ook 10+ reseeds doet hij zonder problemen (heb nu 100+ kb/sec upload dus ik doe flink aan reseeden, gewoon omdat ik vroeger vaak alleen leechte )

Nieuwsgroepen zijn redelijk bruikbaar, maar als je goed met bittorrent omgaat hebben ze geen meerwaarde. Vaak zie je op de groepen dezelfde episodes die 2 dagen geleden al als .torrent gereleased waren, en bij nieuwsservers heb je allerlei problemen die je bij bittorrent niet hebt, zoals corrupte files, gezeik met parities en korte retention times.
Oud 08-02-2005, 21:19
Kurogane
Kurogane is offline
In die nieuwsgroepen vind je niet zoveel, en met wanaboe is de snelheid van nieuwsgroepen afgeknepen. Dan moet je nog free nieuwsgroep servers vinden of een payserver bijnemen. Ik gebruik nu Azureus, werkt uitstekend. Gewoon Azureus gebruiken .
Volgt er hier iemand nog Beck?
Oud 08-02-2005, 21:35
Copycat
Copycat is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 08-02-2005 @ 22:19 :
Alleen de manga gelezen. Best wel leuk. Waarschijnlijk is de anime beter, omdat je dan ook echt muziek hoort.
Oud 08-02-2005, 21:35
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 08-02-2005 @ 22:19 :

Ik natuurlijk Prachtige serie...het is weer eens wat anders
Het is niet geheel mijn muziekvoorkeur, maar dat hindert me helemaal niet
Oud 08-02-2005, 21:47
Kurogane
Kurogane is offline
De animatie stijl (kwaliteit?) wisselt zich soms af, meestal tussen de gezichten, zien er nogal plastisch uit..maar zeer vermakelijke anime, eerste episode beviel me niet zo. Dus heb ik een tijdje links laten liggen, maar iemand vond het zo geweldig dat ik verder ging kijken in rap tempo tot 18 . En de Engrish is zo

Laatst gewijzigd op 08-02-2005 om 21:50.
Oud 08-02-2005, 21:54
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 08-02-2005 @ 22:47 :
De animatie stijl (kwaliteit?) wisselt zich soms af, meestal tussen de gezichten, zien er nogal plastisch uit..maar zeer vermakelijke anime, eerste episode beviel me niet zo. Dus heb ik een tijdje links laten liggen, maar iemand vond het zo geweldig dat ik verder ging kijken in rap tempo tot 18 . En de Engrish is zo
Dat had ik ook...na 2 eps ofzo vond ik het ook niet zo super...maar om een of andere reden ben ik er nu zelfs fan van Ik kan niet wachten op de volgende eps...
Ik wil vooral wel weten of de pleuris nog uitbreekt over Lucille..(die gitaar van Ryuusuke)
Oud 08-02-2005, 23:35
attrib
attrib is offline
hmm.. ik wil beginnen met naruto 120 en downloade altijd de versie van ANBU. maar ANBU begint nu zwaar te zuigen.

nu is 121 er alweer bijna en ze hebben nog niks. kun je wel zeggen dat ze ook 'een leven' hebben en het gratis doen maar voor naruto hoef je het bij ANBU niet meer te doen.
ik ga dan maar verder met de releases van DB.

maar hoe staat het met de kwaliteit van DB qua beeld en vertaling?
Oud 08-02-2005, 23:54
Rob
Rob is offline
Citaat:
Carpe Diem schreef op 08-02-2005 @ 17:37 :
Waar downloaden jullie mee? Ik gebruikte "vroeger" bittorrent, maar dat ging mij te langzaam en mijn cpu schoot vaak naar 100%. Http downloads zijn zeldzaam, dus ik ben inmiddels aan de slag met irc. Wat me goed bevalt. De laatste naruto aflevering binnen een kwartier binnen met 200 kB/s.
BitTornado, laatste versie.
Aangezien ik een netwerk moet delen en dus nooit meer dan 100 kBps kan hebben (router settings. =\) heb ik meestal een nieuwe en goed geseede aflevering in zo'n 30 minuten binnen.
Oud 09-02-2005, 00:20
Verwijderd
Ach, Naruto blijft toch wel goed geseed worden. De nieuwere episodes hebben altijd voldoende seeders en de oudere packs van vijfentwintig worden ook wel redelijk gereseed. Het probleem is om gelicensete animes te krijgen via bittorrent, omdat de meeste mensen vrij netjes zijn en dan stoppen met distributen (ik ben zelf niet zo heel netjes wat dat betreft).

Waar ik echt de grootst mogelijke schijthekel aan heb zijn die flikkers die wel zelf met 300 KB/sec binnentrekken, maar die hun upload afknijpen op 10 KB/sec ofzo
Oud 09-02-2005, 00:22
attrib
attrib is offline
yea pcies. irritant is dat.
maar voor gelicende anime vind ik het altijd wel goed te halen bij irc.
Oud 09-02-2005, 06:05
AJMouse
AJMouse is offline
Ik seed meestal tot zon ratio 2 of 3, maarja dat doe ik ook omdat ik dan een leuke ratio stats op mn profile kan krijgen.

Mijn download van anime zoals naruto of bleach gaat vrijwel altijd max. En dat is bij mij 300.
Oud 09-02-2005, 09:46
Verwijderd
Ik heb echt van z'n levensdagen nog nooit iets van IRC binnengehaald

Ik gebruik gewoon campusnet utwente, aangezien daar _alle_ anime te krijgen is en bovendien met de maximum snelheid van je verbinding als je via een studentaccount-vpn werkt.
Oud 09-02-2005, 10:23
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
attrib schreef op 09-02-2005 @ 00:35 :
maar hoe staat het met de kwaliteit van DB qua beeld en vertaling?
het beeld is wel ok, maar de vertaling is schijt...ze vertalen sommige dingen verkeerd, of laten belangrijke info weg....als et een ep is met alleen maar actie en weinig dialoog kan je em wel downen...maar als er behoorlijk wat in gesproken wordt is het slimmer on eventueel daarna de versie van ANBU/AonE te kijken...ik zie behoorlijk vaak dat mensen die de DB versie kijken hele stukken van het verhaal missen...omdat et neit goed vertaald wordt...
anyways, 120 van ANBU/AonE is uit (nu Gundam Seed: Destiny 16 nog )
120 gaat lekker met 250kb/sec naar mijn computertje...rizon is weeres down geloof ik..dus iedereen pakt BT
Oud 09-02-2005, 10:47
Verwijderd
Ja, op de dag waarop populaire series uitkomen (Bleach, My-HiME, Naruto) zijn er echt zo ongelooflijk veel seeds

Heb er nu 400 geconnect en een snelheid van tegen de 330 KB/sec, gaat best lekker, wie zeikt er nu dat bittorrent langzaam is
Oud 09-02-2005, 12:04
D@mien
D@mien is offline
spoiler voor Naruto ep 120:
Spoiler
Oud 09-02-2005, 14:48
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
D@mien schreef op 09-02-2005 @ 13:04 :
spoiler voor Naruto ep 120:
"...flashbacks...the...pain....make..it...stop...."

Die flashbacks waren nog niet eens zo erg. De animatie was gewoon verschrikkelijk gedaan
Oud 09-02-2005, 15:13
Verwijderd
Ik heb nu de manga van bleach gelezen tot chapter 72. Verder staan de volgende chapters niet op bleach7.com. Iemand enig idee waar ik meer chapters kan lezen.

(kweet niet of dit al eerder gevraagd is, maar ik kon niets vinden met de zoekfunctie)

edit:
n/m kheb het al gevonden op directmanga.com

Laatst gewijzigd op 09-02-2005 om 15:27.
Oud 09-02-2005, 21:50
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 09-02-2005 @ 15:48 :
Die flashbacks waren nog niet eens zo erg. De animatie was gewoon verschrikkelijk gedaan
tsja...geld sparen voor het gevecht met Kimimaro natuurlijk
Is et jullie btw opgevallen dat dr nieuwe beelden in de intro zitten?
Oud 09-02-2005, 21:57
Rob
Rob is offline
Citaat:
D@mien schreef op 09-02-2005 @ 22:50 :

Nee... ik sla 't intro altijd over na 't een keer gezien te hebben (tenzij ik 'em goed vind).
Oud 09-02-2005, 22:20
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
D@mien schreef op 09-02-2005 @ 22:50 :
tsja...geld sparen voor het gevecht met Kimimaro natuurlijk
Of het geld gewoon in eigen zak stoppen, Naruto is op het moment zo ongeveer de best lopende anime in Japan
Oud 09-02-2005, 23:06
Copycat
Copycat is offline
Citaat:
cyntex schreef op 09-02-2005 @ 16:13 :
Ik heb nu de manga van bleach gelezen tot chapter 72. Verder staan de volgende chapters niet op bleach7.com. Iemand enig idee waar ik meer chapters kan lezen.

(kweet niet of dit al eerder gevraagd is, maar ik kon niets vinden met de zoekfunctie)

edit:
n/m kheb het al gevonden op directmanga.com
http://moonbean_media.sitesled.com/
Hier hebben ze t/m 166.
Oud 09-02-2005, 23:36
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Weet iemand hier waar ik Excel Saga vanaf aflevering 4 in DVD kwaliteit kan vinden? Die van mij zijn 200 mb en alsnog slechte kwaliteit
Oud 10-02-2005, 00:01
Verwijderd
Date 02-11 Name Excel Saga Size 6068 Mb Seeds 19 Peers 197 Type DVD-rip

www.bi-torrent.com

Oud 10-02-2005, 00:21
D@mien
D@mien is offline
kben nu bezig met de manga van Love Hina....damn wat is die goed ik snap nu dat men de anime tegen vond vallen...
Waar ik vooral van sta te kijken is dat Love Hina Again maar 90 minuten duurt, maar wél 6 volumes van de manga is...wat bijna de helft is...ze proppen dus 6 volumes in 90 minuten...waarbij 3/4 van het verhaal verloren gaat...
Oud 10-02-2005, 10:31
Verwijderd
gelukkig heb je dan de beschikking over zowel de manga als de anime
Oud 10-02-2005, 14:52
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Ik heb zin om mn lijst hier neer te zetten van wat ik gezien en gelezen heb:
(met de hoop indruk te maken)

Love Hina (ECHT alles)
Mahou Sensei Negima (ongeveer alles tot nu toe)
Naruto (alles tot nu toe)
Bleach (alles tot nu toe)
Grenadier (alles)
Shaman King (bezig met manga, nog nie aan anime)
Card Captor Sakura (nie veel, ga binnenkort verder)
Dragon Ball series (manga, nog nie aan begonnen, anime, ongeveer alles, behalve DB)
Onegai series (alles van anime)
Hellsing (anime alles)
Yu-Gi-Oh! (redelijk wat van manga en anime)
Pokémon (wel wat van Fox Kids, en wat films)
Digimon (waarom noem ik dit? Alleen van Fox Kids en film)
Chobits (alles)
Full Metal Alchemist (anime alles, manga moek nog aan beginnen)
Girls Bravo (anime alles tot nu toe, manga moek nog aan beginnen)
DearS (anime alles tot nu toe, manga moek nog aan beginnen)
Hikaru no Go (bezig met manga, anime moek nog aan beginnen)
Mahoromatic (anime alles, manga moek nog aan beginnen)
Mai Hime (anime alles tot nu toe, manga moek nog aan beginnen)
Neon Genesis Evangelion (anime redelijk wat, wilt nie beginnen aan manga)
He is my Master (manga tot nu toe alles, anime binnenkort released)
Pretty Face (manga tot nu toe ongeveer alles)
Ranma ½ (ECHT alles)
School Rumble (anime tot nu toe ongeveer alles, manga een beetje)
Final Approach (alles)
Wind ~ A Breath of Heart (bijna alles)
Kiddy Grade (anime alles, manga nog aan beginnen)
Spiral (anime alles, manga moek nog aan beginnen)
Sailor Moon (anime een beetje, manga nix)
Aa! Megami-sama! (OVA alles, movie, nog beginnen aan serie, manga ook)
Triangle Heart (bezig met OVA)
Mahou Shoujo Nanoha (bezig met anime)
Cowboy Bebop (anime ongeveer alles)
Gundam Wing (anime ongeveer alles)
Prince of Tennis (anime ongeveer alles, manga een beetje)

Ik kan nog een heleboel gemist hebben...

Aanraders:
Akamatsu Ken, Love Hina
Akamatsu Ken, Mahou Sensei Negima
School Rumble
Mahoromatic
Naruto
Bleach
Shaman King
Card Captor Sakura
Onegai series
Chobits
Full Metal Alchemist
Girls Bravo
Mai Hime
Ranma ½
He is my Master
Pretty Face
Prince of Tennis

Laatst gewijzigd op 10-02-2005 om 15:08.
Oud 11-02-2005, 11:29
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Cha schreef op 10-02-2005 @ 15:52 :
sry, mijn lijst is zeker 2x zo lang (behalve kwa manga..daar ben ik nu pas een beetje aan begonnen...ik moet ook nog es een soort animesuki vinden voor manga...)

de Love Hina manga is eind volume 12 gelijk met het einde van LHA..en nog 2 volumes met compleet nieuwe dingen *bliss*
Oud 11-02-2005, 12:07
Copycat
Copycat is offline
Citaat:
lijst
Geen ichigo 100%?
Oud 11-02-2005, 13:10
Kurogane
Kurogane is offline
geen Rurouni Kenshin

Hier kan je Love Hina ''krijgen'':
link love hina

Laatst gewijzigd op 11-02-2005 om 13:12.
Oud 11-02-2005, 13:44
D@mien
D@mien is offline
bij proxis zijn ze goedkoper
bij archonia heb je de bilingual edition..misschien neem ik die wel...voor et geval ik ooit es japans kan lezen
Oud 11-02-2005, 20:33
D@mien
D@mien is offline
Net Madlax afgekeken....het is een vreemde serie moet ik zeggen...ik d8 dat het een soort Noir was, maar dat is het 100% niet...relatief weinig shootouts, interessante personages en een redelijk ingewikkeld verhaal...alleen is het einde wat vreemd..maar dat is traditie in anime
Ik kan zo snel geen anime verzinnen met een prachtig einde...
ojawel...Azumanga Daioh...het liefst zag ik nog een seizoen, maar het einde was mooi...
Oud 11-02-2005, 22:50
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
*zucht*
Ik zoek naar een plek waar ik de Japanstalige manga van verschillende series kan krijgen voor ongeveer 10-20 per boek...
Oud 11-02-2005, 23:04
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Cha schreef op 11-02-2005 @ 23:50 :
*zucht*
Ik zoek naar een plek waar ik de Japanstalige manga van verschillende series kan krijgen voor ongeveer 10-20 per boek...
Archonia? Amazon?
Oud 11-02-2005, 23:53
Verwijderd
Citaat:
nope. sorry
Oud 12-02-2005, 02:03
Kurogane
Kurogane is offline
Wanneer komen de nieuwe eps van beck en mai-hime uit, het is nu toch al bijna een week geleden.. ( ~_~ )

edt: School Rumble eps 14 is uit, yOsH

voor de fans

Laatst gewijzigd op 12-02-2005 om 02:06.
Oud 12-02-2005, 11:35
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 12-02-2005 @ 03:03 :
Wanneer komen de nieuwe eps van beck en mai-hime uit, het is nu toch al bijna een week geleden.. ( ~_~ )

edt: School Rumble eps 14 is uit, yOsH

voor de fans
khad em van de week al gezien erg leuke ep...Harima is een buitengewoon comisch figuur

[edit]
ik had 13 gezien , mn rss reader doet ff maf...dus ik mis de helft [/edit]

Laatst gewijzigd op 12-02-2005 om 11:45.
Oud 13-02-2005, 14:49
Rob
Rob is offline
Citaat:
Copycat schreef op 11-02-2005 @ 13:07 :
Geen ichigo 100%?
Die moet ik eigenlijk maar eens gaan lezen.

Ik wil My HiME 17. Duren releases altijd zo lang? =\
Oud 13-02-2005, 15:18
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Rob schreef op 13-02-2005 @ 15:49 :
Die moet ik eigenlijk maar eens gaan lezen.

Ik wil My HiME 17. Duren releases altijd zo lang? =\
jup...in ieder geval voor fansubgroups die kwaliteit voorop zetten...speedsubbers hebben het over het algemeen binnen een dag af..maar daar is de kwaliteit over het algemeen ook naar...
Oud 13-02-2005, 16:44
Kurogane
Kurogane is offline
Morgen Shaman King op foxkids om 15.05
Ik prefer ook liever betere nauwkeurige subs.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten