Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Wat is het positieve van negatief denken?
Ik ben het eens met Dusjcrib. Maar voor de rest zeg ik, misschien voorkomt negatief denken dat je teleurgesteld of gekwetst wordt. Maar als je negatief denkt zul je ook nooit optimaal van de mooie dingen van het leven kunnen genieten. Je leeft er dan altijd een beetje veilig tussenin.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Hey, de enige die alleen gereageerd hebben op spellingsfouten, of op het al dan niet ontopic/offtopic waren ******** en jij. ![]() 'k ben immers al ontopic geweest. ![]() Én nee, dat geeft mij niet het recht om ineens offtopic te gaan nee... ![]()
|
![]() |
Bijna alle "positieve" gevolgen die hier al staan vind ik beetje cynisch.
Tuurlijk: als je alles al van het begin afbreekt word je nooit teleurgesteld. Gemakkelijke reflex omdat er al genoeg mensen je hebben gekwetst. Er zijn veel meer negatieve dingen aan zwartkijken. Gn nieuwe vrienden kunnen maken, eenzaam op de duur als je oude vrienden hun eigen weg gaan omdat je niks doet dan klagen. Been there, done that. Wat ik ervan heb geleerd: Amuseer je en stort je hart uit bij de vrienden die je hebt. (hoewel die soms ook maar tijdelijk zijn) Afwijzing komt hard aan, maar ofwel komt die van mensen die je niet kennen en waar je je nix van moet aantrekken. komt het van vrienden, dan denk je even na: 'hebben zij gelijk of ik?', en dan neem je een beslissing. Niet blijven wrokken. Niemand is smeerlap van nature. Probeer te begrijpen wat een ander beweegt om te doen wat hij/zij doet (tja, wazige zin). Zo kan je voorkomen dat je gekwetst wordt; in ieder geval begrijpen dat het niet aan jou ligt moest zoiets voorvallen. pfrt, ![]() ![]()
||
Citaat:
[offtopic] Meneer moenbase... dit is de zoveelste keer al dat je mn spellingsfouten zit te verbeteren. Zullen we dit anders even uitvechten op moderne talen? ![]() |
![]() |
|
Het is niet goed om altijd negatief, zowel positief te denken. Deze twee gedachten afwisselend op te stellen houd je realistisch denk ik. Wanneer men altijd positief is kán deze persoon misschien moeilijker geluk ervaren, want met een negatieve gedachte met een positieve uitkomst kan dit beter worden ervaren.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|