Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2005, 10:32
Verwijderd
Heej mensen,

Ik zat eens te fantaseren. Stel je wilt een staatsgreep plegen... hoe zou je dat dan doen? Wie zou je het eerst te grazen nemen? Zou je de weg belopen van bijv een Hitler (infiltreren in de politiek) of zou je de weg belopen van Ché (revolutie).

Ik zelf zou denk ik kiezen voor de manier van infiltreren in de politiek. Op een beetje en Fortuin achtige manier door middel van populistische maatregelen/leuzen... en dan keihard je slag slaan

Gr Goes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2005, 10:38
Verwijderd
In Nederland gaat dat erg lastig, maar een staatsgreep in de VS in 2000 is bijvoorbeeld wel geslaagd.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 12:11
PGWR
PGWR is offline
Ik zou met gewoon verkiesbaar stellen, en de verkiezingen winnen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 12:16
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
jah een soort van pim fortuyn achtige manier ! ( alleen dan wel in blijven leven tot na de verkiezingen !
Oud 04-02-2005, 13:05
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-02-2005 @ 11:38 :
In Nederland gaat dat erg lastig, maar een staatsgreep in de VS in 2000 is bijvoorbeeld wel geslaagd.

Zullen we de bullshit er even buiten laten? Daar gaat de thread niet over.
Oud 04-02-2005, 14:37
EggeD
EggeD is offline
Ik zou gewoon heel Nederland gijzelen en eisen dat ik hun leider zou worden. Gewoon.
Oud 04-02-2005, 14:39
Verwijderd
In Nederland moet je eerst de mensen achter je krijgen voordat je ook maar iets kan doen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 14:57
Love & Peace
Love & Peace is offline
EIGEN VOLK EERST! roepen. dan wek je en de gedachte dat het eigen volk nu wordt omvergelopen door het andere volk, en kom je over als een held die aaleen maar het beste over heeft voor zijn eigen land.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 15:33
one.
one. is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 04-02-2005 @ 15:57 :
EIGEN VOLK EERST! roepen. dan wek je en de gedachte dat het eigen volk nu wordt omvergelopen door het andere volk, en kom je over als een held die aaleen maar het beste over heeft voor zijn eigen land.
Tiswah
Oud 04-02-2005, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 04-02-2005 @ 15:57 :
Maar er zijn blijkbaar ook nog genoeg weldenkende mensen die niet op Wilders stemmen, gezien het feit dat zijn zetelaantal weer flink terugloopt in de peilingen. Maar goed, een bepaalde categorie genetisch afval zal dat soort mensen altijd achterna blijven hollen. Je vraagt je af waar die mensen eigenlijk een centraal zenuwstelsel voor nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 18:56
Verwijderd
fantastisch: politieke discussies
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 20:47
T_ID
T_ID is offline
Het leger heeft vandaag de dag geen ballen meer, dus hen aanvoeren in een coup is geen optie.

Met volksmennerij een partij aan de macht helpen is een optie, maar dan krijg je waarschijnlijk veel concurrenten binnen die partij.

Ik zou mijn geld zetten op het beginnen van een cultus vanuit een bestaand geloof, psychisch zwakkeren 'bekeren' en die vervolgens ophitsen tot een niveau dat ze praktisch alles doen.

Wanneer dat begint te lopen zou ik de beweging in tweeen splitsen, de ene helft krijgt mij als icoon en gaat een vredelievende politieke beweging beginnen die allerlei charitatieve en maatschappelijke initiatieven ontplooit.

De andere kant zal geleid worden door iemand die ik volledig vertrouw, en die heilig gelooft dat zijn positie hem een martelaar zal maken, de man zal vervolgens met zijn groepje Nederland zoveel mogelijk destabiliseren.

Vervolgens spelen we tag team waarbij de ene groep de rampen veroorzaakt, en de andere altijd snel ter plaatse is om hulp te bieden en op te roepen tot een goede oplossing voor het geweld.

Afhankelijk van je volgelingen bied het een redelijke kans van slagen, zolang je gesplitste groepen maar nooit aan elkaar gekoppeld kunnen worden.
Oud 06-02-2005, 02:39
willypirate
willypirate is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 04-02-2005 @ 11:32 :
Heej mensen,

Ik zat eens te fantaseren. Stel je wilt een staatsgreep plegen... hoe zou je dat dan doen? Wie zou je het eerst te grazen nemen? Zou je de weg belopen van bijv een Hitler (infiltreren in de politiek) of zou je de weg belopen van Ché (revolutie).

Ik zelf zou denk ik kiezen voor de manier van infiltreren in de politiek. Op een beetje en Fortuin achtige manier door middel van populistische maatregelen/leuzen... en dan keihard je slag slaan

Gr Goes
Ik denk dat een "betere" manier is , als je jezelf ontpopt tot goeroe van de mensheid en deze "lijd" tot 1 collectief. Dan is Nederland slechts een provincie En de Aarde een zandkorrel in de woestijn

Laatst gewijzigd op 06-02-2005 om 02:45.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 02:43
willypirate
willypirate is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-02-2005 @ 21:47 :
Het leger heeft vandaag de dag geen ballen meer, dus hen aanvoeren in een coup is geen optie.

Met volksmennerij een partij aan de macht helpen is een optie, maar dan krijg je waarschijnlijk veel concurrenten binnen die partij.

Ik zou mijn geld zetten op het beginnen van een cultus vanuit een bestaand geloof, psychisch zwakkeren 'bekeren' en die vervolgens ophitsen tot een niveau dat ze praktisch alles doen.

Wanneer dat begint te lopen zou ik de beweging in tweeen splitsen, de ene helft krijgt mij als icoon en gaat een vredelievende politieke beweging beginnen die allerlei charitatieve en maatschappelijke initiatieven ontplooit.

De andere kant zal geleid worden door iemand die ik volledig vertrouw, en die heilig gelooft dat zijn positie hem een martelaar zal maken, de man zal vervolgens met zijn groepje Nederland zoveel mogelijk destabiliseren.

Vervolgens spelen we tag team waarbij de ene groep de rampen veroorzaakt, en de andere altijd snel ter plaatse is om hulp te bieden en op te roepen tot een goede oplossing voor het geweld.

Afhankelijk van je volgelingen bied het een redelijke kans van slagen, zolang je gesplitste groepen maar nooit aan elkaar gekoppeld kunnen worden.
Het tag team principe zorgt al voor de problemen. De interactie tussen beide groepen zorgt voor communicatie. En die kan zich tegen het systeem keren. Wat ook dagelijks gebeurt door "andere" communicatie.
Oud 06-02-2005, 11:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
willypirate schreef op 06-02-2005 @ 03:43 :
Het tag team principe zorgt al voor de problemen. De interactie tussen beide groepen zorgt voor communicatie. En die kan zich tegen het systeem keren. Wat ook dagelijks gebeurt door "andere" communicatie.
De terreur cel moet na zijn orders te hebben gekregen ook ondergronds gaan, alle communicatie moet ook indirect van terreurtak naar het origineel, en niet omgekeerd verlopen.

maar dat is inderdaad het zwakke punt.
Oud 06-02-2005, 13:59
Fley
Fley is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 04-02-2005 @ 11:32 :
de weg belopen van Ché (revolutie).
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Fley schreef op 06-02-2005 @ 14:59 :
en hoe dan wel niet?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 16:17
Graf Bismarck
Graf Bismarck is offline
Sowieso zorgen voor controle over de belangrijkste media.
Oud 06-02-2005, 18:16
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Graf Bismarck schreef op 06-02-2005 @ 17:17 :
Makkelijker is het denk ik om een gedeelte te kopen dankzij rijke supporters, en ervoor te zorgen dat de rest dankzij slimme propaganda en PR jouw agenda toch ondersteunt.
Oud 06-02-2005, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Graf Bismarck schreef op 06-02-2005 @ 17:17 :
John de Mol?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 21:25
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-02-2005 @ 17:32 :
een bepaalde categorie genetisch afval
Hoe je dat zegt, hi-hi.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 12:47
meisje
meisje is offline
Een geheim genootschap vormen waarvan de leden zich zullen infilitreren in het leger, de politiek en de media.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 20:07
A Narrator
A Narrator is offline
Simpel snorretje laten groeien, rechter handje omhoog, een optocht organiseren en rondlopen in millitaire pakjes.
Oud 16-02-2005, 20:09
Graf Bismarck
Graf Bismarck is offline
Citaat:
A Narrator schreef op 16-02-2005 @ 21:07 :
Simpel snorretje laten groeien, rechter handje omhoog, een optocht organiseren en rondlopen in millitaire pakjes.
Oud 16-02-2005, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Graf Bismarck schreef op 16-02-2005 @ 21:09 :
15....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2005, 20:54
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-02-2005 @ 17:32 :
Maar er zijn blijkbaar ook nog genoeg weldenkende mensen die niet op Wilders stemmen, gezien het feit dat zijn zetelaantal weer flink terugloopt in de peilingen. Maar goed, een bepaalde categorie genetisch afval zal dat soort mensen altijd achterna blijven hollen. Je vraagt je af waar die mensen eigenlijk een centraal zenuwstelsel voor nodig hebben.
Je moet ook een beetje geluk hebben met je timing; Wilders stampte zijn partij op het goede moment uit de grond (Van Gogh); Hitler profiteerde van de economische malaise (wat een vergelijking En als je jou kiezersgroep dan bombadeert tot übermensch voelt al het genetisch afval zich ineens helemaal tot jou aangetrokken
Oud 18-02-2005, 05:32
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
Je kan zeggen dat Bush de verkiezingen gestolen heeft.. Maar volgens mij.. Als Bush dat X-aantal zetels niet had gehad in Florida en hij had daar verloren. Dan hadden er nog steeds meer mensen op Bush gestemd dan op zijn tegenstander. Terwijl zijn tegenstander president geworden was. Ik weet dat dat een gevolg kan zijn van het vreemde stemsysteem wat ze hebben in de VS. Maar een president die president word terwijl hij minder stemmen heeft.. Dat vind ik ook niet geheel toepasselijk...

Laatst gewijzigd op 18-02-2005 om 05:39.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 08:11
Verwijderd
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 18-02-2005 @ 06:32 :
Je kan zeggen dat Bush de verkiezingen gestolen heeft.. Maar volgens mij.. Als Bush dat X-aantal zetels niet had gehad in Florida en hij had daar verloren. Dan hadden er nog steeds meer mensen op Bush gestemd dan op zijn tegenstander. Terwijl zijn tegenstander president geworden was. Ik weet dat dat een gevolg kan zijn van het vreemde stemsysteem wat ze hebben in de VS. Maar een president die president word terwijl hij minder stemmen heeft.. Dat vind ik ook niet geheel toepasselijk...
Nou eigenlijk moet je dat anders zien,...

Het land heet de verenigde staten van amerika... Elke staat is een redelijk onafhankelijke 'provincie' met hun eigen wetten, eigen staatspolitie etc etc ... In deze staten worden zeg maar verkiezingen uitgeschreven, dat lijdt een overwinning voor bijv 'Kiesmannen'.... Als je als partij de meeste kiesmannen hebt, dan kun je nog winnen...

IK vind het wel een logisch systeem, welliswaar onrechtvaardig maar wel logisch als je in de gaten houdt dat men allemaal STATEN heeft?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 13:46
markcie
markcie is offline
Je kan nederland ook gewoon opkopen
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 15:29
Verwijderd
Op de manier zoals Tyler Durden in 'Fightclub'. Er is onvrede genoeg
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 15:37
perfectme
perfectme is offline
Samen met Machiavelli.

Ik speel de vreemdeling uit het Zuiden, hij de volksheld.
Ik neem genoegen met de tweede plaats, want meer kan ik nooit verkrijgen door mijn Belgische nationaliteit. Machiavelli wordt onze voorman. Ik fluister hem de ideëen in en hij brengt ze naar voren, vervolgens voer ik ze uit.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 18:21
Jochem12
Jochem12 is offline
Eerst richt ik een geheim verbond op. Met tot de tanden gewapende comandoos. Ik val daarmee de tweede kamer aan. Schiet Balkenende, Donner en Zalm en Remkes dood. Tegelijkertijd kapen een paar van mijn soldaten een vliegtuig en vliegen daarmee op het paleis van de koningen. Terwijl dat gebeurt verkondig ik voor de tweede kamer dat ik nu de nieuwe leider ben van de nu zo gehete Republiek der Nederlanden. Het leger komt onder mij door dat ik ze nu vet betaal. Dit leger draag ik op de volledige 2e en 1e kamer te doden. O ja en natuurlijk word het koningshuis opgesloten in zware martelcellen. Zij kunnen aardig wat geld opleveren, omdat de oranje vereninginen vast wel wat voor ze over hebben. Dit geld steek natuurlijk allemaal in eigen zak.

Protesteren zal niet meer moglijk zijn. Mijn ordetroepen zullen op elke demonstrant schieten. Zo ligt binnen een paar dagen heel nederland onder mijn voeten.
Oud 18-02-2005, 18:55
Jochem12
Jochem12 is offline
Wie sluit zich bij mij aan. Gratis pringles!
Oud 19-02-2005, 00:03
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Jochem12 schreef op 18-02-2005 @ 19:55 :
Wie sluit zich bij mij aan. Gratis pringles!
oeiiii, dat is wel erg laag onder de gordel. Pringels of vrijheid pringels of vrijheid. Ik ga voor de Pringels
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 07:47
Jochem12
Jochem12 is offline
Ze komen direct naar je toe
Oud 19-02-2005, 11:14
Graf Bismarck
Graf Bismarck is offline
Citaat:
perfectme schreef op 18-02-2005 @ 16:37 :
Samen met Machiavelli.

Ik speel de vreemdeling uit het Zuiden, hij de volksheld.
Ik neem genoegen met de tweede plaats, want meer kan ik nooit verkrijgen door mijn Belgische nationaliteit. Machiavelli wordt onze voorman. Ik fluister hem de ideëen in en hij brengt ze naar voren, vervolgens voer ik ze uit.
Oud 19-02-2005, 13:54
Verwijderd
In Berlusconi stijl natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 16:38
Jochem12
Jochem12 is offline
Nee joh met geweld straalt meer kracht uit
Oud 19-02-2005, 16:39
Jochem12
Jochem12 is offline
en pringles natuurlijk
Oud 19-02-2005, 18:02
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Jochem12 schreef op 18-02-2005 @ 19:21 :
Eerst richt ik een geheim verbond op. Met tot de tanden gewapende comandoos. Ik val daarmee de tweede kamer aan. Schiet Balkenende, Donner en Zalm en Remkes dood. Tegelijkertijd kapen een paar van mijn soldaten een vliegtuig en vliegen daarmee op het paleis van de koningen. Terwijl dat gebeurt verkondig ik voor de tweede kamer dat ik nu de nieuwe leider ben van de nu zo gehete Republiek der Nederlanden. Het leger komt onder mij door dat ik ze nu vet betaal. Dit leger draag ik op de volledige 2e en 1e kamer te doden. O ja en natuurlijk word het koningshuis opgesloten in zware martelcellen. Zij kunnen aardig wat geld opleveren, omdat de oranje vereninginen vast wel wat voor ze over hebben. Dit geld steek natuurlijk allemaal in eigen zak.

Protesteren zal niet meer moglijk zijn. Mijn ordetroepen zullen op elke demonstrant schieten. Zo ligt binnen een paar dagen heel nederland onder mijn voeten.
Als je het zo aanpakt, ga je niet veel volk meer hebben om te regeren.

Machiavelli en ik daarentegen hebben een feilloos plan
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 18:12
Jochem12
Jochem12 is offline
Ik ben er niet op uit om het volk te vermoorden. Mijn taak is het land te bevrijdden van die zielige, niet wetende politici
Oud 19-02-2005, 19:14
metallica
metallica is offline
Ik heb het daar wel vaker over gehad met mn vorige economie leraar. Al was ons plan iets anders, we wilden Limburg afscheiden van Nederland Maar hoe? Nog niet echt een concreet plan.
Oud 23-02-2005, 09:51
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
lol
Oud 23-02-2005, 11:39
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Uhmm, dan heb jij toch iets niet goed begrepen. Gore had meer stemmen, maar minder kiesmannen, dus als florida wel eerlijk was gegaan had Gore gewonnen met meer kiesmannen en meer absolute stemmen.
Oud 23-02-2005, 20:20
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Staatsgreep plegen? ronsel mensen, organiseer pep-avondjes, zorg voor inkomsten, smokkel wapens en maak je plannen. Knal heel Den Haag af, en ga zitten op je troon. Vervolgens de media laten zwijgen en het volk warm maken voor een beter bestuur. Alleen de buitenlandse politiek kan je nog lastig zitten, maar die moet je gewoon te vriend houden natuurlijk. Je stapt natuurlijk wel meteen uit de EU als de staatsgreep is voltooid, dreigementen worden teruggekaatst, Rotterdam en Schiphol gaan dicht als...

Een risicovol scenario, maar wel mogelijk, mits er genoeg steun is.

Ohja, voor dat ik het vergeet te zeggen, de doelen zijn:

- afrekenen met het socialisme
- de Vlaanderen verenigen met Nederland
- uit de EU stappen
- Politiek correcte idioten de mond snoeren

en nog veel meer natuurlijk

Infiltreren in de poltiek is niet mogelijk (zie Vlaams Blok/Belang) Je kan het proberen, maar de elitairen willen de macht toch niet afstaan, ookal smeekt het volk erom. Er is maar één oplossing, geweld tegen diegene die het verpesten voor het volk.

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 20:24.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 16:53
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 23-02-2005 @ 21:20 :
Staatsgreep plegen? ronsel mensen, organiseer pep-avondjes, zorg voor inkomsten, smokkel wapens en maak je plannen. Knal heel Den Haag af, en ga zitten op je troon. Vervolgens de media laten zwijgen en het volk warm maken voor een beter bestuur. Alleen de buitenlandse politiek kan je nog lastig zitten, maar die moet je gewoon te vriend houden natuurlijk. Je stapt natuurlijk wel meteen uit de EU als de staatsgreep is voltooid, dreigementen worden teruggekaatst, Rotterdam en Schiphol gaan dicht als...

Een risicovol scenario, maar wel mogelijk, mits er genoeg steun is.

Ohja, voor dat ik het vergeet te zeggen, de doelen zijn:

- afrekenen met het socialisme
- de Vlaanderen verenigen met Nederland
- uit de EU stappen
- Politiek correcte idioten de mond snoeren

en nog veel meer natuurlijk

Infiltreren in de poltiek is niet mogelijk (zie Vlaams Blok/Belang) Je kan het proberen, maar de elitairen willen de macht toch niet afstaan, ookal smeekt het volk erom. Er is maar één oplossing, geweld tegen diegene die het verpesten voor het volk.
Nee, Vlaanderen heeft geen intenties zich bij Nederland te voegen.
Dus sodemieter op met je plan.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 11:22
arP-socialist
arP-socialist is offline
Citaat:
McCaine schreef op 04-02-2005 @ 14:05 :

Zullen we de bullshit er even buiten laten? Daar gaat de thread niet over.
Meph bestaat uit 100% bullshit
Oud 03-03-2005, 11:28
arP-socialist
arP-socialist is offline
Citaat:
dat doet er niet toe teminste daar niet, ze hebben geen kiessysteem als hier waar het aantal kiezers evenredig is met het aantal zetels cq. macht dat je zal hebben,
daar moet je zoals in UK de meerderheid van de districten winnen

in theorie zou er dus ook een gelijkspel kunnen ontstaan

(conclusie: als je 50.00001% in een district hebt heb je 100% van dat district dus ook degene die niet op je gestemt hebben)
Oud 04-03-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 17:12
Daevrem
Daevrem is offline
Als alle stemmen in Florida geteld waren dan was Florida naar Gore gegaan. Het is enkel alleen nooit gebeurd. Dus je kunt het nooit zeker weten.

Gore maakte een fout door enkel een hertelling in een paar counties te eisen. Hij had een algehele hertelling moeten eisen. Hierdoor kon het federale hof de telling stoppen. Het argument? Een meerderheid van de rechters was voor Bush, verder tellen was slecht voor Bush, dus niet verder tellen. Er waren geen juridische argumenten.

Trouwens konden enkele van deze rechters sowiezo de zaak niet objectief bekijken omdat ze teveel in de republiekeinse partij of zelfs in het campagneteam zaten.
Reageren

Regels voor berichten