Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2005, 12:03
miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb binnenkort rij examen voor de tweede keer. De eerste keer ben ik mede door de zenuwen gezakt. Nou willen mijn ouders graag dat ik van die pillen neem die je ook voor je schoolexamen kunt slikken, die tegen zenuwen zouden werken.

Heeft iemand ervaring met deze pillen? Ik zie het zelf namelijk niet zo zitten eigenlijk. Ten eerste wil ik niet voor zoiets pillen slikken en ten tweede snap ik niet hoe een pil mijn gedachten stil zou kunnen zetten.
Oud 01-02-2005, 12:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou wel even uitkijken als het voor je rij-examen is want heel veel van die pillen hebben als bijwerking dat je er suf van wordt. Ik zou het - als je het gaat gebruiken - iig van te voren een keer uit proberen hoe je erop reageert.
Oud 01-02-2005, 12:09
2004
2004 is offline
ik zou me gewoon realiseren dat er belangrijker dingen zijn in het leven dan je rij-examen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 12:39
Mara
Mara is offline
Nervovit van ik dacht biodermal bevat extracten van valeriaan. Je wordt er rustiger van, maar verwacht geen wonderen. Ik gebruik 't bij tentamens. Het is een homeopatisch middel.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 13:39
Raven
Raven is offline
mediteren is het beste tegen stress en geen bijwerkingen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 14:51
Balance
Balance is offline
Ik heb met mijn rijexamen propranolol geslikt. Het heeft voor mij geweldig gewerkt.

Bij mij werkte het omdat ik enorm ga trillen als ik zenuwachtig ben. Mijn benen en armen zijn niet stil te houden en sommige dingen kan ik ook echt niet meer doen. Praten gaat ook nog maar moeizaam. Het middel dat ik slikte voorkomt dit. Daardoor was ik van te voren niet meer bang dat ik enorm zou gaan trillen ofzo, waardoor ik zelf ook zekerheid kreeg en helemaal niet nerveus was toen ik m'n rijexamen aflegde.
Oud 01-02-2005, 15:00
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
Balance schreef op 01-02-2005 @ 22:51 :
Ik heb met mijn rijexamen propranolol geslikt. Het heeft voor mij geweldig gewerkt.
heey.. dat heb ik geslikt met mn examens
toen heeft het me heel erg goed geholpen, maar met autorijden zou ik toch oppassen omdat je soms wat suffig wordt enzo..
Oud 01-02-2005, 15:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Met propanolol moet je ook uitkijken als je astma hebt, want je kan het er dan erg benauwd van krijgen.
Oud 01-02-2005, 17:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-02-2005 @ 16:02 :
Met propanolol moet je ook uitkijken als je astma hebt, want je kan het er dan erg benauwd van krijgen.
Ik heb lichte astma en heb (na het lezen van de bijsluiter) de apotheker nog even voor de zekerheid opgebeld. Maar aangezien ik het slechts in lichte mate heb en ik er alleen medicijnen voor gebruik als ik er echt heel veel last van heb, mocht ik propranolol toch gebruiken.

@FrantiC: ik heb het van de dokter voorgeschreven gekregen, speciaal voor m'n rijexamen. Het had volgens hem geen bijwerkingen die gevaarlijk zijn bij het autorijden en er zat ook geen gele stikker op de verpakking.
Oud 01-02-2005, 19:11
mirnie
mirnie is offline
gewoon voor je examen al een keer uitproberen. Lijkt me wel zo veilig. Sommige mensen hebben er juist baat bij, maar er zijn ook mensen die er bijvoorbeeld iid suf van worden. Vooral bij de eerste keer gebruik. Dus neem het zekere voor het onzekere en test het gewoon een keertje uit.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:46
M-Leentje
M-Leentje is offline
Ik gebruik zelf weleens een homeopatisch middeltje voor de toetsen en voor situaties waar ik gewoon erg zenuwachtig voor ben. Het is van Vogel en het heet Avena sativa complex.
Het zijn druppeltjes die je inneemt met een beetje water, je hoeft het niet op te bouwen en je kan er zo weer mee stoppen als je het niet nodig hebt. ( je kan het ook gewoon een keer voor een dag gebruiken) Het werkt wel het beste als je er een dag of twee van te voren mee begint..

Nou hoop dat je er wat aan hebt en succes met je rijexamen!!
Oud 02-02-2005, 17:21
Emilia
Emilia is offline
Hey!

Ik ken ook een homeopatisch middel dat geen bijwerkingen heeft.
Het zijn druppeltjes van La Drôme Provençale, ook wel Bachbloesems genoemd. Je hebt n° 39 nodig: eerste hulp essence. Daarvan doe je 10 à 20 druppeltjes in een klein flesje water en je drinkt het voor en tijdens je examen. (bvb. tussen twee manoeuvres ofzo ). Ik neem die druppels bij elk examen en het helpt goed. Ook mijn zus en vriendinnen zijn er goed mee geholpen.
In ieder geval veel succes!

Nog vergeten zeggen: je koopt ze het best in een natuurwinkel, denk ik.
Oud 02-02-2005, 19:12
Balance
Balance is offline
Citaat:
Emilia schreef op 02-02-2005 @ 18:21 :
Hey!

Ik ken ook een homeopatisch middel dat geen bijwerkingen heeft.
Het zijn druppeltjes van La Drôme Provençale, ook wel Bachbloesems genoemd. Je hebt n° 39 nodig: eerste hulp essence. Daarvan doe je 10 à 20 druppeltjes in een klein flesje water en je drinkt het voor en tijdens je examen. (bvb. tussen twee manoeuvres ofzo ). Ik neem die druppels bij elk examen en het helpt goed. Ook mijn zus en vriendinnen zijn er goed mee geholpen.
In ieder geval veel succes!

Nog vergeten zeggen: je koopt ze het best in een natuurwinkel, denk ik.
of je het nou gebruikt of niet:i k zou het niet tijdens het examen drinken. Examinatoren willen zekerheid zien en zodra ze merken dat je iets slikt/drinkt tegen de zenuwen zullen ze denken dat je je niet zeker genoeg voelt in het verkeer.
Oud 02-02-2005, 19:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-02-2005 @ 20:12 :
of je het nou gebruikt of niet:i k zou het niet tijdens het examen drinken. Examinatoren willen zekerheid zien en zodra ze merken dat je iets slikt/drinkt tegen de zenuwen zullen ze denken dat je je niet zeker genoeg voelt in het verkeer.
Maar als dat in je flesje water zit, zien ze dat toch niet of zijn die druppels paars ofzo?
Oud 02-02-2005, 20:03
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-02-2005 @ 20:18 :
Maar als dat in je flesje water zit, zien ze dat toch niet of zijn die druppels paars ofzo?

Nee, je ziet niks aan het water. Het lijkt misschien een beetje raar om tijdens je examen te drinken, maar tijdens een examen op school doe je dat toch ook?
Oud 06-02-2005, 13:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
Emilia schreef op 02-02-2005 @ 21:03 :
Nee, je ziet niks aan het water. Het lijkt misschien een beetje raar om tijdens je examen te drinken, maar tijdens een examen op school doe je dat toch ook?
maar een rijexamen duurt wel wat korter. voor die 30 minuutjes hoeft dat toch niet nodig te zijn.
bovendien heb je ook niet veel tijd om even rustig je flesje water te pakken en wat te drinken. Als je daardoor te laat weg bent bij een stoplicht ofzo, zal de examinator dat wel noteren, aangezien je het verkeer onnodig ophoudt.
Oud 06-02-2005, 18:34
dark princess
dark princess is offline
als je helemaal geen pilletjes of druppeltjes wil gebruiken, kan je altijd nog bananen eten. Heb ik ook gedaan, ik weet niet of het daardoor kwam, maar ik was wel geslaagd die keer . Ik was wel minder zenuwachtig dan de keer ervoor en ik had twee bananen gegeten voor ik weg ging.

Veel succes iig! En ik denk dat die homeopatische dingen ook wel goed zijn .
Oud 06-02-2005, 19:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
De tweede keer valt meestal wel mee... Je weet dan wat je te wachten staat.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 19:16
Verwijderd
Ik zou iets homeopatisch nemen en ook goed de gebruiksaanwijzing lezen, om te kijken of je er niet suffig van wordt ed, dat is niet handig als je auto moet rijden. Drinken tijdens je examen zou ik niet doen, je handen horen aan het stuur als je autorijdt (en ook voor een stoplicht liever niet iets anders doen, zeker niet tijdens een examen). Ik kan me ook niet voorstellen dat een examinator daar niets van zal zeggen als je het doet.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 20:26
Sawna
Sawna is offline
Ik gebruik Nervovit voor mijn tentamens en dergelijke. Het is een homeopatisch middel en werkt voor mij uitstekend!

Regels voor berichten