Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2002, 12:46
Guano @
Guano @ is offline
Stelletje naaiers bij mij op school zeg.. Ik ben echt boos! Ik had vorige week nl tentamenweek.. en die MOEST ik goed maken, anders zou ik niet over gaan.. Ik had VET hard geleerd en naja nu ben ik ook wel over, maar dan krijg je dit..
Voor duits moest ik een 6 halen om een 6 te staan (dat sluit ik dit jaar af en dat cijfer blijft dus staan) Dan zou ik dus zonder onvoldoendes volgend jaar mn examens in gaan..
Kom ik vandaag op school om mn cijfer op te halen..
HEB IK GRRRRR EEN 5.9!! dat wordt dus een 5.48 gemiddeld wat word afgerond naar een 5!!
Heeft iemand dit ook? Kan iemand zich voorstellen hoe genaaid ik me voel.. nou moet ik het volgend jaar dus gaan herkansen, terwijl ik maar 1 tiende te weinig heb, en ook eigenlijk beter een belangrijker vak (bijvoorbeeld eco waar ik een 5 voor had) zou kunnen herkansen..WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Oud 03-07-2002, 13:00
lisie
lisie is offline
haai

ja k heb dat ook en nou ga ik duz nie over..
en het is bij een vak dat ik volgend jaar niet eens meer heb!
nou k baal duz ook wel !

greedz Lisie
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 13:09
C5C5C
C5C5C is offline
Ik heb dat dus ook gehad.
Ik moest een 4,4 halen en haalde een 4,3 dus geen voldoende en dat werd dus afgerond naar een 5,4 en niet 5,5
Oud 03-07-2002, 14:04
Verwijderd
heb ik vorig jaar ook gehad met geschiedenis
dit jaar had ik geen geschiedenis meer, maar ik stond dus een 5,45 op mn rapport, maar mijn leraar heeft het naar boven afgerond *jeej*
maar dat was ook 2 jaar mijn mentor geweest, en 3 jaar mijn geschiedenisleraar
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 20:29
Verwijderd
'k had zo iets op de mavo voor Nederlands, was na het examen een 7,45, dus een 7 (oh, wat zielig ). Had ik niet eens gezien, maar werd er ff lekker op gewezen door de docent... Op de havo met Duits...was een 8,45...werd dus een 8 (nog zieliger ), vond ik wel erg jammer.

Op de mavo ben ik een keer erg gematst met Engels, zou een 3 zijn en met een 3 op je rapport bleef je zitten. Verder had ik hoge cijfers, dankzij mijn lieve mentor en lerares Engels mocht ik toch: Engels was 'plots' een 4.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 21:24
Miess
Miess is offline
Citaat:
Guano @ schreef:
Stelletje naaiers bij mij op school zeg.. Ik ben echt boos! Ik had vorige week nl tentamenweek.. en die MOEST ik goed maken, anders zou ik niet over gaan.. Ik had VET hard geleerd en naja nu ben ik ook wel over, maar dan krijg je dit..
Voor duits moest ik een 6 halen om een 6 te staan (dat sluit ik dit jaar af en dat cijfer blijft dus staan) Dan zou ik dus zonder onvoldoendes volgend jaar mn examens in gaan..
Kom ik vandaag op school om mn cijfer op te halen..
HEB IK GRRRRR EEN 5.9!! dat wordt dus een 5.48 gemiddeld wat word afgerond naar een 5!!
Heeft iemand dit ook? Kan iemand zich voorstellen hoe genaaid ik me voel.. nou moet ik het volgend jaar dus gaan herkansen, terwijl ik maar 1 tiende te weinig heb, en ook eigenlijk beter een belangrijker vak (bijvoorbeeld eco waar ik een 5 voor had) zou kunnen herkansen..WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Huh?? Dat klopt niet hoor.. Bij het schoolexamen wordt alles vanaf de 5,45 een 6 afgerond. Bij het cijfer voor een vak waarvoor je ook centraal examen moet doen geldt dit niet.. Er klopt dus iets niet...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 22:49
Balance
Balance is offline
volgens onze maatschappijleer docent is hij verplicht om de (examen)cijfers af te ronden naar boven als ze tussen een ..,45 en een ..,50 inzitten...

een 5,5- wordt dus een 5,5 en dus een 6!

zo zijn er dit jaar echt behoorlijk veel met een voldoende over gegaan
Oud 04-07-2002, 06:34
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef:
volgens onze maatschappijleer docent is hij verplicht om de (examen)cijfers af te ronden naar boven als ze tussen een ..,45 en een ..,50 inzitten...

Normaal is dat echt niet zo... *wou dat ze dat bij ons ook hadden gedaan*
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 10:45
Miess
Miess is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Normaal is dat echt niet zo... *wou dat ze dat bij ons ook hadden gedaan*
Dan zou ik maar eens gaan klagen als ik jou was.. Dat ze zich niet aan de wet houden op die school van jou!! Ze zijn het namelijk WEL verplicht.. Dit geldt alleen voor vakken waarin je alleen schoolexamen doet, dus voor vakken waarvoor je ook een centraal eindexamen hebt geldt dit niet.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 10:46
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
linda85 schreef:

Dat doen ze bij ons dus mooi niet, wel kijken ze vaak nog een keer na of ze niet ergens nog een paar puntjes erbij kunnen halen zodat het een 5,5 wordt.
Oud 04-07-2002, 12:12
Floppy the Rabbit
Floppy the Rabbit is offline
bij ons op school geldt voor de vakken met alleen een schoolexamen dat ze eerst afgerond worden op 1 decimaal, en vervolgens op een heel cijfer,
een 5.48 -> 5.5 -> 6
bij mijn weten is dit ergens vastgelegd (zou ook alleen bij ons op school kunnen zijn trouwens)
Oud 04-07-2002, 17:47
Guano @
Guano @ is offline
Ja bij ons was het vorig jaar dus ook zo bij schoolexamens (volgens mn leraar duits) en dit jaar bij de centraal examens ook.. maar hij wist niet hoe het dit jaar zou gaan.. de directie moest het nog beslissen, maar er waren nu al een paar leraren die de boel aan het verzieken waren volgens hem.. maja ik wacht maar af..
Oud 04-07-2002, 17:56
koelkastje
koelkastje is offline
Ik stond voor mijn duits1 een 6.45 en had er dus al vrede meegenomen dat dat een 6 werd. Maar op je SE lijst ronde ze af op 1 tiende, dus werd het een 6.5.
Op je examenlijst ronde ze alle getallen (Se alleen of SE + CE samen en dan het gem.) af op 1 getal, en mijn 6.5 werd afgerond naar een 7 gewoon ff na vragen hoe ze dat bij jouw opschool doen want het zou namelijk best lullig zijn anders.
Oud 04-07-2002, 18:05
Verwijderd
Citaat:
koelkastje schreef:
Ik stond voor mijn duits1 een 6.45 en had er dus al vrede meegenomen dat dat een 6 werd. Maar op je SE lijst ronde ze af op 1 tiende, dus werd het een 6.5.
Op je examenlijst ronde ze alle getallen (Se alleen of SE + CE samen en dan het gem.) af op 1 getal, en mijn 6.5 werd afgerond naar een 7 gewoon ff na vragen hoe ze dat bij jouw opschool doen want het zou namelijk best lullig zijn anders.
Dat is bij ons dus niet zo.
We kregen vandaag 2 lijsten te zien met je eindcijfers. 1 met ageronde cijfers en 1 met niet afgeronde cijfers. Maargoed, een vriendin van mij stond een 6,5 voor ANW, en dat wordt dus normaal gesproken agerond opp een 7, maar op de lijst met afgeronde cijfers stond bij haar bij ANW een 6 en geen 7, dus dat ha ze nagevraagt, en toen zei onze mentrix da die 6,5 dan een naar boven afgeronde 6,5 was (dus tussen 6,45 en 6,49) En de leraar van ANW had die 6,45 tot 6,49, dus agferond tot een 6

snap je t nog??
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 21:11
alpha
alpha is offline
Bij ons is het opeens zo (of mijn mentor heeft dat zelf verzonnen) dat een 5,48 een 6 wordt. (En dus ook een 4,48 een 5, enz) Das wel lekker, had ik namelijk.

Maar wat bij mij zo lullig is:
Ik heb wiskunde A-1 dit jaar afgesloten. Ik sta een 7 op mijn rapport van havo 4 naar havo 5. Maar op mijn examenlijst sta ik een 5! Terwijl ik niks meer maak.
Dit, omdat ze van de 5 proefwerken van dit jaar, ze er 2 uit hebben genomen plus een PO en dat wordt mijn examencijfer. En ik heb dus net DIE proefwerken verknalt, nou ja, eentje dan. Een 3,2 en een 6,6. Maar op het tweede proefwerk had ik bijvoorbeeld een 9,2!

Ik heb dus nu al een onvoldoende op mijn examenlijst!

Snap ook hoe lullig ik mij voel.

Laatst gewijzigd op 07-07-2002 om 21:46.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 21:28
Miess
Miess is offline
Citaat:
alpha schreef:
Bij ons is het opeens zo (of mijn mentor heeft dat zelf verzonnen) dat een 5,48 een 6 wordt. (En dus ook een 4,48 een 5, enz) Das wel lekker, had ik namelijk.

Ik heb wiskunde A-1 dit jaar afgesloten. Ik sta een 7 op mijn rapport van havo 4 naar havo 5. Maar op mijn examenlijst sta ik een 5! Terwijl ik niks meer maak.
Dit, omdat ze van de 5 proefwerken van dit jaar, ze er 2 uit hebben genomen plus een PO en dat wordt mijn examencijfer. En ik heb dus net DIE proefwerken verknalt, nou ja, eentje dan. Een 3,2 en een 6,6. Maar op het tweede proefwerk had ik bijvoorbeeld een 9,2!

Haha ja dat is zeker lullig!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 10:48
Guano @
Guano @ is offline
Citaat:
alpha schreef:

mm ja xnap t helemaal
Oud 09-07-2002, 11:44
Ieke
Ieke is offline
Had ik vorig jaar bij Engels: Ik stont een 5,499(en nog wat). ik naar die man. Kreeg het niet Dat vond ik echt lullig. maar gelukkig ben ik toen wel over gegaan.
Oud 09-07-2002, 12:41
Sommetje
Sommetje is offline
het is heel lullig en denk dat ik kan begrijpen hoe je je voelt.
Zelf moest ik een 6 voor frans halen om een 5,5 te staan en wat haal ik een 5,9. Maar ik ga wel over (ik heb alleen een taak voor Engels).
Oud 10-07-2002, 12:55
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Miess schreef:

Dan zou ik maar eens gaan klagen als ik jou was.. Dat ze zich niet aan de wet houden op die school van jou!! Ze zijn het namelijk WEL verplicht.. Dit geldt alleen voor vakken waarin je alleen schoolexamen doet, dus voor vakken waarvoor je ook een centraal eindexamen hebt geldt dit niet.
Mavo lijkt me geen 2e fase... Bij ons is dit ook absoluut niet geweest.
Oud 10-07-2002, 17:46
heavinly
heavinly is offline
Bij ons op school is het ook zo dat alles vanaf 5.45 naar een 6 wordt afgerond, dat vind ik dan knap lullig. Maar staat er niet in het 'officiele regelement van schoolexamens' dat het zo is? Ik heb dat regelement en ga het zo ff opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 18:17
Verwijderd
Ergens moet een grens getrokken worden.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 12:52
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ergens moet een grens getrokken worden.
Dat klopt!
Oud 14-07-2002, 10:23
Guano @
Guano @ is offline
Jaaaaa ze hebben er dus uiteindelijk wel een 6 van gemaakt!! Ik was zooo blij, nu ga ik gewoon met allemaal voldoendes mn examens in!! JIPPIEEEE!!!!!!!
Oud 14-07-2002, 12:56
Balance
Balance is offline
Citaat:
alpha schreef:

ik dacht dat mijn school altijd erg was, maar die valt super mee aan jullie verhalen te horen!
maarre, is het niet verplicht om van te voren te weten wat er voor het schoolexamen mee telt en wat niet? bij ons tenminste wel, dus dan weten we ook dat als ze 5 proefwerken krijgen, we voor maar 2 écht moeten leren en voor die andere 3 niet, omdat die niet meetellen voor je SE!

maarre, je moet voor wi toch ook CE doen of niet? (op vwo iig wel dacht ik)
Oud 14-07-2002, 14:05
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef:

ik dacht dat mijn school altijd erg was, maar die valt super mee aan jullie verhalen te horen!
maarre, is het niet verplicht om van te voren te weten wat er voor het schoolexamen mee telt en wat niet? bij ons tenminste wel, dus dan weten we ook dat als ze 5 proefwerken krijgen, we voor maar 2 écht moeten leren en voor die andere 3 niet, omdat die niet meetellen voor je SE!

maarre, je moet voor wi toch ook CE doen of niet? (op vwo iig wel dacht ik)
wi-a1 op havo niet, dat sluit je in de 4e af
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten