Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2005, 17:00
Muchacha
Muchacha is offline
Ik weet niet of ie hier hoort of op Gezondheid...

Ik vroeg me af of hier meiden zijn die het nieuwe voorbehoedsmiddel, de vaginale ring, gebruiken? En zo ja, ben je hier tevreden mee? Wat ik wil weten is: krikt je libido ervan op? Want ik gebruik momenteel de pil, wat mijn libido wel onderdrukt... En wordt je er "natter" van? (ook een probleempje bij me) Voel je hem zitten tijdens de seks? En kan je vriendje hem er niet per ongeluk uit'vingeren'

xxx
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 17:03
Verwijderd
op Gezondheid. Maar daar wordt-ie na een tijdje vanzelf wel heen verplaatst.

Ik heb er zelf geen, maar een mevrouw van de rutgersstichting zei, dat je minder last van bijwerkingen hebt omdat de hormoondosis veel lager is, dat-ie goed op z'n plaats blijft (en als-ie er uit gaat en je stopt 'm meteen terug, is er niets aan de hand), en dat het kan zijn dat je hem voelt zitten bij de seks maar dat het geen pijn doet ofzo.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 17:06
Roxy
Roxy is offline
Ik weet niet of dit hier hoort of verplaatst word maargoed:

Ik gebruik zo'n ding en ben er redelijk tevreden over. Het voordeel is dat je er niet iedere dag aan hoeft te denken. Maar wil eigenlijk iets wat en maandelijks, en zelf te plaatsen, en niet hormonaal en betrouwbaar is.

Ik heb nooit problemen gehad met mn libido dus daar kan ik niks over zeggen. Ik kan ook moeilijk zeggen of ik er 'natter' van word, want ook daar heb ik nooit moeite mee gehad. Ik heb hem nog niet zo lang maar de paar keer dat ik er sex mee heb gehad voelden we er beide niks van. Heb hem sowieso nooit gevoeld. Behalve bij het vingeren, gevingerd worden is nog net zo fijn, maar degene die vingert voelt toch duidelijk zo'n plastic ding erin zitten. Je kunt hem makkelijk eruit halen dus ja zou kunnen dat dat fout gaat bij het vingeren, maar dat is niet echt een probleem want als je hem binnen 2 uur weer terugstopt is het nog veilig ofzoiets.
Oud 01-02-2005, 17:26
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-02-2005 @ 18:03 :
maar een mevrouw van de rutgersstichting zei, dat je minder last van bijwerkingen hebt omdat de hormoondosis veel lager is,
een mevrouw van dezelfde instantie zei tegen mij toen dat het anatal hormonen wat daadwerkelijk invloed heeft hetzelfde is, maar dat er nu minder hormonen nodig zijn om tot dat aantal hormonen te komen die hun werk kunnen doen zeg maar. Nou ja omdat het dus sneller in je bloed is opgenomen en niet via maag en weet ik veel wat hoeft.
Oud 01-02-2005, 19:12
Flaming Hobo
Flaming Hobo is offline
mn vriendin heeft t en tis fantabuleus
Oud 01-02-2005, 19:38
Anaïs
Anaïs is offline
'k Ben ook wel benieuwd... Elke dag letten op dat stomme pilletje
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:56
Verwijderd
Nuvaring heet het. En ik ben er een paar weken geleden mee begonnen. Ik ben anderhalf jaar aan de diane35-pil geweest, maar daar voelde ik me niet meer lekker in mijn vel van en kwam er heel veel van aan. Het werkte me onwijs tegen om elke dag zo'n pilletje te slikken waar ik dik & depri van werd
Toen heb ik eerst wat onderzoek gedaan op internet en verhalen aangehoord van anderen en de Nuvaring klonk me wel goed. Mijn dokter kwam na het horen van mijn wensen ook op de Nuvaring en toen heb ik hem meegekregen.
Het inbrengen is supermakkelijk, ik heb niks gemerkt van tussentijdse bloedingen of andere klachten in het begin (had ik met de pil wel), dieten heeft eindelijk effect, ik voel me prettiger, ik voel hem niet zitten, híj voelt hem niet zitten... Ik ben er blij mee!
Ze zijn alleen wel een beetje duur en ik weet (nog) niet hoe het met de verzekering zit...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 13:01
Verwijderd
ben eens op de site gaan kijken enzo, lijkt me verrekt handig... 'k denk er nu ook over na om er eens achter te vragen bij de dokter
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 14:30
Anaïs
Anaïs is offline
http://www.nuvaring.com/Consumer/glo...&SID=340440195

zou dit gratis aanbod ook geldig zijn in Nederland / België?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 15:19
Jules
Jules is offline
Hoe zit het dan zegmaar? Is het zo'n soft-cup idee (niet kwa menstruatie opvangen enzo natuurlijk, maar hoe 'ie in je zit bedoel ik). En koop je ze gewoon bij de apotheek? En hoeveel kost 't dan? Klinkt best ideaal, zo weinig bijwerkingen
Oud 03-02-2005, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Jules schreef op 03-02-2005 @ 16:19 :
Hoe zit het dan zegmaar? Is het zo'n soft-cup idee (niet kwa menstruatie opvangen enzo natuurlijk, maar hoe 'ie in je zit bedoel ik). En koop je ze gewoon bij de apotheek? En hoeveel kost 't dan? Klinkt best ideaal, zo weinig bijwerkingen
Nou, het heeft nergens 'omheen' ofzo, het moet er gewoon 'in'
Het gaat erom dat het hormonen afgeeft, het heeft verder geen fysieke werking. Volgens mij moet je wel een recept hebben van de dokter en kan je ze niet zomaar kopen, maar dat weet ik niet zeker. Ze kosten zo'n 10 euro per stuk en je gebruikt er één per maand. Wel duur, maar ze zijn echt supergeweldig!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 18:28
Stitch
Stitch is offline
hmmm...dit klinkt ideaal! ik slik nu de minerva pil (zelfde als diane 35) en ik word ook dikker en de acne verdwijnt er ook niet van! ik zit te denken om te stoppen met de pil...eens kijken wat dat voor effect heeft op mijn lichaam. maar dit klinkt wel handig moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 18:45
Nuck
Nuck is offline
Klinkt goed inderdaad. Ik ben ook zeker aangekomen van de pil en vergeet m nogal eens, dus ik ga dit denk ik ook maar proberen.
Oud 03-02-2005, 20:02
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
mmmarieke schreef op 03-02-2005 @ 18:17 :
Nou, het heeft nergens 'omheen' ofzo, het moet er gewoon 'in'
Het gaat erom dat het hormonen afgeeft, het heeft verder geen fysieke werking. Volgens mij moet je wel een recept hebben van de dokter en kan je ze niet zomaar kopen, maar dat weet ik niet zeker. Ze kosten zo'n 10 euro per stuk en je gebruikt er één per maand. Wel duur, maar ze zijn echt supergeweldig!
Maar 10 euro??? Da's nog goedkoper dan de pil (13 euro) Mijn dokter zei iets van een 30 euro (weet wel niet voor hoeveel )
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 20:57
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 03-02-2005 @ 21:02 :
Maar 10 euro??? Da's nog goedkoper dan de pil (13 euro) Mijn dokter zei iets van een 30 euro (weet wel niet voor hoeveel )
Maar de pil krijg je altijd voor drie maanden mee, deze dingen zijn 10 euro per maand. Je dokter zal wel per 3 maanden hebben gerekend, net als bij de pil, en dan is het wel 30 euro
Oud 03-02-2005, 21:28
Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 03-02-2005 @ 21:02 :
Pff is heel stuk duurder dan de pil ja Da's 30eur voor drie maanden, de pil krijg ik hier in België gratis...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 10:55
Jules
Jules is offline
Pff 10 euro per maand

Maargoed, als ik aan dat ding ga beginnen is dat mede voor mijn vriend, zodat ik tenminste weer 'zin' heb.. dus dan is het toch niet zo HEEL raar als ik vraag of 'ie mee betaalt? Als we condooms zouden moeten gebruiken zou ik ze ook gewoon kopen..

Iewl wat krenterig ben ik
Oud 05-02-2005, 12:29
Muchacha
Muchacha is offline
De vraag is maar of je er idd terug meer zin van krijgt... Uiteindelijk blijft het nog steeds iets hormonaal. Iemand hier ervaringen mee? Meisjes die zijn overgeschakeld van de pil op de ring en sindsdien terug meer zin hebben? En vochtiger worden? Dat lijkt me echt wel hét grote voordeel
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 14:55
Anaïs
Anaïs is offline
Stonden ervaringen erover in de Flair. Vrouw die onder andere vertelde dat haar libido peilsnel onder het vriespunt daalde...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 15:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Jules schreef op 05-02-2005 @ 11:55 :
Pff 10 euro per maand

Maargoed, als ik aan dat ding ga beginnen is dat mede voor mijn vriend, zodat ik tenminste weer 'zin' heb.. dus dan is het toch niet zo HEEL raar als ik vraag of 'ie mee betaalt? Als we condooms zouden moeten gebruiken zou ik ze ook gewoon kopen..

Iewl wat krenterig ben ik
Ik moet voor mijn pil bijna 40 euro betalen voor 6 strippen
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 17:04
rodina
rodina is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 05-02-2005 @ 15:55 :
Stonden ervaringen erover in de Flair. Vrouw die onder andere vertelde dat haar libido peilsnel onder het vriespunt daalde...
Mjah sommige vrouwen worden bloedgeil wanneer ze aan de pil zijn, andere niet. Dat is gewoon enorm wisselend
Oud 05-02-2005, 17:10
Bisonkit
Bisonkit is offline
Ik gebruik de Nuvaring al twee jaar en ik ben er heel enthousiast over. Om niet meer elke dag de pil te hoeven slikken vind ik heerlijk. Ik hoef er maar twee keer per maand aan te denken. Ik voel er niks van en m'n vriend ook niet. Mijn tip is: Doen! Het kost je wel een tientje per maand... dat is het enige nadeel.
Oud 05-02-2005, 17:36
Jules
Jules is offline
Sjongejonge

Waarom mag je eigenlijk nu wel de morning after pil gewoon kopen bij iedere stomme drogist en zo'n ring niet

Ik ga overleggen met BF en dan zie ik wel weer verder. www.nuvaring.nl heeft ook veel info btw
Oud 06-02-2005, 18:17
Gummiebeer
Gummiebeer is offline
K weet niet waar iedereen die 10 euro heeft gevonden, maar ik betaal dr in ieder geval 19 voor, wat trouwens bijna geheel vergoed wordt..

Zelf vind ik de nuvaring echt heel prettig, zeker omdat ik heel vergeetachtig ben als het om pillen enz gaat. Mn vriend voelt het af en toe wel tijdens de sex, maar als je simpelweg van stand veranderd is dat ook weer opgelost (en hij voelt het ook maar een enkele keer, dus dat valt wel te overleven )

Hij is idd op recept, maar als je meteen een goed herhalingsrecept vraagt kun je meteen vooruit..

K zou em dus echt iedereen aanraden!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 18:34
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 05-02-2005 @ 15:55 :
Ja, dat heb ik ook gelezen, vandaar mijn interesse ineens! Maar die vrouw was al jaren pilloos, dus door plotse hormonen is haar libido gedaald... Een andere vrouw was dan weer overgeschakeld van de pil op de ring en merkte dat haar zin in seks terug kwam...! Daarom dat ik hierover meer wil weten, want ik neem al enkele jaren de pil en zou graag overschakelen om, onder andere, die redenen (toch een leuke reden niet )

xxx
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 18:35
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Gummiebeer schreef op 06-02-2005 @ 19:17 :
K weet niet waar iedereen die 10 euro heeft gevonden, maar ik betaal dr in ieder geval 19 voor, wat trouwens bijna geheel vergoed wordt..

...

Hoe oud ben je? En ben je Nederlands? Hier in België wordt de pil vergoed tot je 21ste... Val ik er net buiten
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 18:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 06-02-2005 @ 19:35 :
Hoe oud ben je? En ben je Nederlands? Hier in België wordt de pil vergoed tot je 21ste... Val ik er net buiten
In Nederland als t goed is ook, maar dan moet je dus wel een pil van de eerste generatie hebben
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 19:48
Jules
Jules is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 06-02-2005 @ 19:47 :
In Nederland als t goed is ook, maar dan moet je dus wel een pil van de eerste generatie hebben
Ligt volgens mij aan je verzekering
Oud 06-02-2005, 20:03
Verwijderd
Ik geloof dat in Nederland zeg maar ongeveer de prijs van microgynon30 wordt vergoed (gewoon een tweedegeneratiepil) tot je 21 bent, en als jouw pil duurder is dan dat, moet je de prijs die je eroverheen zit, zelf betalen. Maar dat heb ik zelf geconcludeerd op basis van wat ik van verschillende mensen over hun pil hoor, dus je moet me maar niet op m'n woord geloven.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 20:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 06-02-2005 @ 19:47 :
Is het niet zo dat er een gedeelte van je pil vergoed wordt? Ik slik Yasmin (zeker geen eerste generatiepil) en die wordt wel gedeeltelijk vergoed door de verzekering. Misschien moet je eens kijken of een andere verzekering het wel vergoed?
Oud 06-02-2005, 20:45
Muchacha
Muchacha is offline
Ik denk dat ik mij zo'n ding ga aanschaffen, lijkt me echt wel iets handig

Nu nog een vriendje zoeken om mijn (hopelijk!) stijgende seksdrift op te lossen

Nog iemand commentaren hierop? Over het overschakelen van pil naar ring? Ben er echt benieuwd naar

xxx
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 11:00
Lorelei
Lorelei is offline
Jammer dat ze zo duur zijn. Ik wil wel weten of ze bij mij niet die nare bij effecten hebben die de pil heeft..
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 15:33
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
mijn zusje gebruikt nu ook een jaar ofzo die ring, en zij is er heel tevreden over
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:17
Anaïs
Anaïs is offline
ik denk niet dat de ring in belgië al terugbetaald wordt...

(stond toch zo in de Flair...) maar wanneer ik nieuwe voorschriften nodig heb, ga ik het toch ook eens navragen. Gewoon minder hormonen in je lichaam, zal toch geen kwaad kunnen?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 08:59
zus en zo
zus en zo is offline
ik heb een paar vraagjes voor degenen die de ring gebruiken:

1. Ik heb gelezen dat je er ontstekingen van kunt krijgen, komt deze bijwerking vaak voor of niet?

2. Stel dat je nog ongesteld bent als je een nieuwe ring moet inbrengen, dan wordt die ring vies. Kun je de ring gewoon wassen onder de douche? (Dat geldt ook voor na de seks, want dat sperma gaat eraan kleven lijkt mij )

3.a. Hoe kun je de ring niet voelen tijdens de seks? Duwt de penis tegen de ring of gaat ie erlangs ofzo?
b. En kan de ring dan niet verder naar binnen geduwd worden met als gevolg dat je 'm er niet meer uitkrijgt?

4. Stel, je zit op de wc en je moet uhm...kracht zetten, duw je die ring er dan niet uit? Ik zou het vervelend vinden om in de plee naar zo'n ring te zitten graaien
Oud 08-02-2005, 19:57
Saycheese
Saycheese is offline
1. geen idee

2. Die ring gaat erin en na drie weken gaat hij er weer uit en gooi je hem weg, dus waarom zou je hem willen wassen?

3. Volgens mij wordt de ring tegen de baarmoedermond geplaatst, dus het is niet mogelijk om hem nog verder naar binnen te duwen. Meestal gaat de penis tijdens de seks ook niet zo diep, dus hij hoeft hem niet te voelen (kan wel, maar fan moet hij gewoon wat minder diep gaan)

4. Dat gebeurt toch ook niet met een tampon? De ring zit ver genoeg naar binnen om daar te blijven zitten totdat je hem eruit haalt
Oud 08-02-2005, 20:14
Firefly182
Firefly182 is offline
en hoe zit het eigenlijk met de veiligheid van die ring? Is het risico tot zwangerschap even laag als de pil of moet ik dan meer denken aan de toch enigzins onveiligheid (30% kans toch ofzo?) van de condoom?

Want ik lees nu gewoon ook echt dat jullie door de pil minder zin in sex hebben Kom ik ook echt nu achter he... Ik merk dat ik dat de laatste tijd ook heb, dat m'n vriend veel meer moeite voor me moet doen enzo. Maar dat kan dus ook door de pil komen???? Interessant, ik voel me er namelijk erg vervelend, teleurgesteld in mezelf en zelfs af en toe verdrietig onder. Dus dan is zo'n ring wel een oplossing.

Maar zoals zus en zo al stelde: hoe zit het idd met de hygiëne? Als er van alles aan vast blijft kleven enzo wordt de ring ook niet schoner op. En aangezien ie wel een maandje in je blijft....
Oud 09-02-2005, 14:27
Muchacha
Muchacha is offline
Je mag de ring er maximum 2u per 24u uit halen. Dus je kan hem uitdoen tijdens de seks, of als je in bad gaat ofzo, en hem afspoelen, maar hij mag er niet langer dan 2u uit, per dag, want dan verlaagt de betrouwbaarheid. Is net zoals met de pil he, die mag je ook maar enkele uren 'vergeten'
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 15:12
femkeb
femkeb is offline
Ik ben ook op zoek voor in de toekomst een eventueel voorbehoedsmiddel en de nuvaring lijkt mij misschien ook wel wat. Ik vraag me alleen een ding af: Is het niet lastig om die ring er weer uit te halen?
Ik krijg bij dingen inbrengen altijd meteen zoiets van wat als je het er niet meer uitkrijgt. Voor mijn gevoel moet je om echt diep naar binnen te gaan toch een beetje lenig zijn of niet?
Oud 09-02-2005, 19:14
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
femkeb schreef op 09-02-2005 @ 16:12 :
Ik ben ook op zoek voor in de toekomst een eventueel voorbehoedsmiddel en de nuvaring lijkt mij misschien ook wel wat. Ik vraag me alleen een ding af: Is het niet lastig om die ring er weer uit te halen?
Ik krijg bij dingen inbrengen altijd meteen zoiets van wat als je het er niet meer uitkrijgt. Voor mijn gevoel moet je om echt diep naar binnen te gaan toch een beetje lenig zijn of niet?
daar dacht ik idd ook aan

Maar goed, als ik een antwoord verder op mijn vragen zou kunnen krijgen, is dat echt top! Want ik ga echt binnenkort naar de dokter toe (met een waslijstje van klachtjes ) en dan doe ik alles liever in 1 keer.
Oud 10-02-2005, 11:07
Firefly182
Firefly182 is offline
Ok, volgens de site is die NuvaRing 99% veilig Dat is al 1 vraag beantwoord (ja ik weet het, het is zo makkelijk, op die link klikken.... ).

Verder zit ik nog wel met de hygiëne. Stel, je laat een tampon te lang in zitten, dan wordt ie ook smerig enzo. Kan iemand me daar iets over vertellen?

En merken jullie idd dat je libido er beter van wordt?
Oud 10-02-2005, 15:52
Verwijderd
Ik ga maandagochten naar de huisarts voor een afspraak maar ze liet al doorschemeren dat zij (daar van de huisartsenpraktijk) er niet echt enthousiast over zijn omdat ie er nogal vaak uit schijnt te vallen.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 16:44
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 10-02-2005 @ 16:52 :
Ik ga maandagochten naar de huisarts voor een afspraak maar ze liet al doorschemeren dat zij (daar van de huisartsenpraktijk) er niet echt enthousiast over zijn omdat ie er nogal vaak uit schijnt te vallen.
kijk, dat is interessant Als je wilt, zou je dan maandag willen laten weten wat je dokter er van vindt en er over zegt?
Oud 10-02-2005, 16:49
Lorelei
Lorelei is offline
Iemand die ik ken gebruikt zo'n ring. Zij was er erg tevreden over.

Iemand vroeg of-ie niet verder erin kon schieten: nee, dat kan niet. Dat heeft degene die ik ken ook gevraagd.

Firefly: Je kan 'm dus af en toe afspoelen, bovendien lijkt het me niet dat ze een gevaar vormen wat hygiene betreft, anders zouden ze nooit zijn goedgekeurd.

Hij kan er inderdaad wel uitvallen.. daar moet je wel op letten.

Verder weet ik het ook niet want ik gebruik 'm niet zelf.
Oud 10-02-2005, 17:07
Gummiebeer
Gummiebeer is offline
K heb zelf nog nooit meegemaakt dat mn ring er "spontaan" uitviel..Dus daar hoef je echt niet bang voor te zijn..daarnaast heb ik wel enkele keren gehad dat ik een tampon er te gehaast uit wou halen waardoor ik de ring er mee uit trok

Verder over het hygiene punt: de ring is van glad materiaal (vanzelfsprekend ), dr blijft dus nx zoals sperma achter/aan hangen..zelf ervaar ik het niet als prettig om mijn ring eruit te halen, af te spoelen en er weer in te stoppen want hierdoor blijft de ring een beetje in het midden van je vagina zitten (als je hem elke dag wilt afspoelen..) terwijl als je hem lekker laat zitten hij door natuurlijke beweging wat hoger in de vagina komt te zitten. De kans dat je partner hem dan dus zal voelen tijdens de sex is dan ook stukken minder...

Zelf heb ik ook nog nooit ontstekingen of dergelijken gehad met als oorzaak de nuvaring...deze eventuele bijwerking moeten ze waarschijnlijk al vernoemen wanneer een testpersoon er enigzins last van heeft gehad, maar zelf heb ik er nog nooit iemand over gehoord.

xxx

(ps. hij is btw ook nog eens NOG betrouwbaarder dan de pil )
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 17:13
Firefly182
Firefly182 is offline
okee dan

En hoe zit het met de puistjes enzo? Want 1 van de redenen dat ik aan diane 35 ben gegaan is omdat ik altijd veel puistjes had. Komen ze nu meer terug bij de ring of valt dat wel mee?
Oud 11-02-2005, 17:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Er is nu ook iets waardoor je 5 jaar lang niet ongesteld bent én beschermd tegen zwangerschap? Weet niet meer hoe of wat, hoorde zoiets. Iemand?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 17:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 11-02-2005 @ 18:40 :
Er is nu ook iets waardoor je 5 jaar lang niet ongesteld bent én beschermd tegen zwangerschap? Weet niet meer hoe of wat, hoorde zoiets. Iemand?
Zo'n staafje voor in je bovenarm? Die bleken vaak onveilig te zijn omdat ze verkeerd geplaatst werden. Bovendien kan je het er niet zomaar uithalen als je last krijgt van bijwerkingen.
Oud 11-02-2005, 17:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-02-2005 @ 18:42 :
Zo'n staafje voor in je bovenarm? Die bleken vaak onveilig te zijn omdat ze verkeerd geplaatst werden. Bovendien kan je het er niet zomaar uithalen als je last krijgt van bijwerkingen.
Een staafje in je bovenarm? Iehl
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 12:17
Muchacha
Muchacha is offline
Ja, nooit van gehoord? Het heet Implanon, een staafje zo groot en dik als een lucifer dat ze via een sneetje in je bovenarm plaatsen. Je ziet het niet zitten, maar je voelt het wel als je over je arm wrijft. Het staafje blijft 3 jaar zitten en het is idd goed mogelijk dat je menstruatie gewoon wegblijft. Mij lijkt het niets, wil mijn regels blijven houden (jaja stom ) en vertrouw zo'n ding in mijn arm niet

Maar goed, het gaat hier over Nuvaring! Nog meer ervaringen?

xxx
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten