Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2005, 09:31
Verwijderd
hoi hoi

ik zit met een probleem, mijn computer doet het niet meer, gister avond om 8 uur heb ik uhm uitgezet, ik heb voor die tijd alleen ff snel mijn rooster gekeken.
om half 9 wilde ik uhm weer aan zetten, maar toen kreeg ik dit op een zwart schermpje:

windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigs of niet kan worden gevonden:
\windows\system32\config\system

u kunt proberen om dit bestand te repareren door windows setup te starten vanaf de orginele cd-rom met installatiebestanden. kies 'R' in het eerste scherm om de reaparatie procedure te starten.

welke cd-rom wordt hier bedoeld, en is het te maken, of kan ik die computer beter weg doen en een neiuwe kopen, hij draait op windows XP
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2005, 09:35
Verwijderd
Er wordt gedoeld op de Windows XP CD-Rom...

En ik heb het zelfde probleem met een belangrijke hdd
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 09:42
freyk
freyk is offline
Citaat:
my-love-for-you schreef op 28-01-2005 @ 10:31 :
windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigs of niet kan worden gevonden:
\windows\system32\config\system
Welk bestandje is precies beschadigd?
Jouw verwijzing verwijst alleen naar een map en niet naar een bestandje.
Hij kan bijvoorbeeld verwijzen naar: \windows\system32\config\system\bestand.txt
Schrijf de verwijzing goed op, aub.

Citaat:
my-love-for-you schreef op 28-01-2005 @ 10:31 :
welke cd-rom wordt hier bedoeld, en is het te maken, of kan ik die computer beter weg doen en een neiuwe kopen, hij draait op windows XP
Hij bedoelt hiermee je windows xp cd.
Oud 28-01-2005, 09:46
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 28-01-2005 @ 10:42 :
Welk bestandje is precies beschadigd?
Jouw verwijzing verwijst alleen naar een map en niet naar een bestandje.
Hij kan bijvoorbeeld verwijzen naar: \windows\system32\config\system\bestand.txt
Schrijf de verwijzing goed op, aub.

Hij bedoelt hiermee je windows xp cd.
system is een bestand
C:\WINDOWS\system32\config\system

Ik heb namelijk hetzelfde probleem op een systeem, ga vanmiddag even repairen..
Als hij niet gaat werken heb ik een probleem
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 09:50
Verwijderd
oké, dus als ik die cd-rom van windows er in doe, en op R druk, dan moet ut te reparen zijn??

ja sorry, k heb er niet zow veel verstand van
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 10:44
freyk
freyk is offline
Citaat:
my-love-for-you schreef op 28-01-2005 @ 10:50 :
oké, dus als ik die cd-rom van windows er in doe, en op R druk, dan moet ut te reparen zijn??
tja, daar staat de R voor, hé?
Gewoon je windows cd in de cd-romspeler drukken, je computer herstarten.
En dan op de letter R drukken, wanneer hij dat aangeeft.

Citaat:
my-love-for-you schreef op 28-01-2005 @ 10:50 :
ja sorry, k heb er niet zow veel verstand van
Ja, dat zeggen de meeste hier.
Maar met logisch denken en een snelcursus engels kom je al héél ver.
Oud 31-01-2005, 18:07
Verwijderd
ik heb vandaag geprobeerd ut te repareren, maar als ik er de cd in doe en op R druk gebeurt er helemaal niets
ik krijg eerst een schrmpje met drie regels, dan ee schermpje met in de linker bovenhoek een tekentje in het geel of groen, en daarna een beeld met allemaal gegevens, en als je in dat scherm op del drukt kom je in een heel menu teruget, daarna krijg ik een schrmpje met die tekst waarin staat dat je op R moet drukken, maar als ik hier op R druk, dan krijg ik weer het eerste schermpje

maakt het trouwes uit wlke cd-rom van windows je er in doet, we hebben er thuis een aantal liggen, en ik weet niet meer welke bij welke computer hoort!

HELP
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 15:53
Verwijderd
kun je ook alles van de computer er af halen en er weer met een cd met win xp, die ook op een andere computer staat op de kapotte computer zetten??
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 16:01
dafelix
dafelix is offline
first of all, je computer is niet kappot

Jahoor, je kan je hele hardeschijf leeghalen (lees: formatteren), en vervolgens WindowsXP opnieuw installeren, grote kans dat hij dan weer werkt.

echter,

bij formatteren gaan al je spullen van je HD (hardeschijf) af, dus alles wat daar opgeslagen is is verloren (mits je nog een backup kan maken natuurlijk).
daarbij moeten ook alle programma's opnieuw geinstalleerd worden, ik zou dit aan iemand overlaten die het wel eens vaker gedaan heeft, want mocht er iets misgaan, kun je ons niet om hulp vragen

(backup maken:

start je PC met een DOS-boot diskette (www.bootdisk.com), kopieer vanuit DOS belangrijke bestanden op een andere hardeschijf/partitie/zip-drive

OF

boot met Knoppix)

suc6
Oud 07-02-2005, 21:01
Verwijderd
oké
nou er staan geen belangrijke bestanden op(heb ik ook bij m'n ouders op de compu gezet)
maar hoe krijg ik het oude eraf??
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 21:59
dafelix
dafelix is offline
Ik raad aan om het aan iemand anders over te laten, maar ik ga je iig zover opweg helpen dat je het in je eentje zou moeten lukken:

*kras*

[simpeler manier]

disclaimer: ik doe dit uit m'n hoofd, het kan zijn dat de menustructuur/volgorde totaal anders is

zet je PC uit, stop de Windows XP CD in je CD-speler (laadje gaat alleen open als er stroom op zit ). Zet je PC aan, met een beetje geluk zie je de tekst 'Press any key to boot via CD' (of iets in die trend), ros op een toets (de enter is leuk) en de installatie van WindowsXP zal beginnen.
laat de setup de bestanden laden, selecteer de harde schijf uit 't lijstje en kies ergens in die opties voor 'formatteren'.
dan via de setup installeren en hij zal bezig gaan met kopieren (hoop ik). vervolgens gaat hij paar keer rebooten, opnieuw dingen kopieren (bestel in de tussentijd een pizza en eetsmakelijk).
op een gegeven moment moet je admin-wachtwoord invoeren (een nieuwe bedenken dus, bedenk iets niet gemakkelijk te raden is), maak een gebruiker aan (met je eigen naam bv) et voila, Windows is geinstalleerd.

ga nu verder met het installeren van programma's (MSN Messenger zal mss de eerste zijn) en have fun
Oud 08-02-2005, 00:19
ILUsion
ILUsion is offline
De cd maakt niet veel uit, zolang hij maar van Windows XP in dezelfde taal is (en technisch gezien misschien ook van hetzelfde service pack).

Windows opnieuw installeren, lijkt me wat overdreven omdat je niet zo makkelijk gegevens van een NTFS-partitie kunt halen zonder de juiste programma's (NTFSDOS, NTFSDOS Pro, Linux NTFS-drivers, ...). Gewoon via de recovery console, maar dat kan je inderdaad best door een kennis laten doen, die wat handiger is met computers (en dan vooral DOS/recovery console).
Oud 08-02-2005, 16:54
Verwijderd
echt super bedankt!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten