Advertentie | |
|
![]() |
|
ik rook niet zoveel op een dag, 5 sigaretten of iets meer.
maar als ik een tijdje niet blow dan rook ik meer. ik ben begonnen met roken omdat iedereen het deed en omdat het wel lekker was. nu ben ik wel redelijk verslaafd, ik zou wel kunnen stoppen maar ik vind dat nogal zinloos dus doe ik het ook niet ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
ik vind het HEEL TRIESTom de je rookt omdat je vrienden ook roken,na een maandje moet je maar eens proberen een week lang niete roken,dan merk je wel waarom het zo triest is,ik rook zelf ook probeer al heel lang te sroppen maar lukt niet,eerst rookte ik er zo n 20 per dag en nou weer 3 a 4 per dag
![]() hoewel als ik pakje peuken voor me neus heb liggen is ie ook binnen 2 uur op,daarom koop k sjek ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik rook ong. een pakje per dag. (eerst waren dat er 2)
Ik ben ook begonnen omdat het 'stoer' was en voor ik het wist was ik verslaafd. Stom stom stom!!! Maar nu rook ik ong. 6 jaar en is het dus ontzettend moeilijk om te stoppen. En eigenlijk wil ik ook niet meer stoppen. |
![]() |
|
![]() |
Ik rook zelf ook al een poosie, ongeveer een pakje marlboro per dag en in het weekend soms nog meer. Vooral in combinatie met alcohol. Ik durf te zeggen dat ik inmiddels verslaafd ben en misschien heel betweterig maar ik heb ook altijd gedacht het niet te zijn, tot ik een keer probeerde te stoppen. Roken is gewoon verkankerd, maar als je het dan toch doet, ga er dan niet over zanikken. Ga dan niet zeggen, zoals de meeste mensen op dit topic zeggen, dat jullie niet verslaafd zijn..........................gelul. Er zijn maar weinig mensen die beheerst kunnen roken. Rook lekker door maar besef wel dat het gewoon puur verkankerd spul is wat je elke keer naar binnen hijst.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ben gaan roken omdat ik het uit wou proberen, niet omdat mn vrienden rookten, want ik kende toen amper mensen die rookten..
Nu rook ik ong. 3 pakjes per week.. Maar ik ben ook best makkelijk met delen enzo.. Zoals PiNoW al zei vind ik het best zinloos om te stoppen, zie niet echt in waarom..
|
ik rook alleen wiet, ik had me voorgenomen in deze vakantie niet te blowen maar uiteindelijk heb ik al weer €10 thuis liggen. toch wil ik niet roken, ik vind roken stom, het kost geld en het heeft nooit het effect van wiet. MAAR doordat ik ook ben gaan blowen in deze vakantie twijfel ik eraan of ik alniet verslaafd ben aan wiet/tabak. toch zou ik nooit iets roken waar geen wiet inzit. ik blow nu ook veel minder (1 per 2 dagen) dus vergeleken met een maandje terug hoop ik niet verslaafd ben.
FUCK DA CIGARETS ![]() ![]()
|
![]() |
Ehm
Ik ken je begin, had er ook een beetje last van eerst 1 á 2 daarna ongeveer 4 per dag, maar dat werd steed meer, ik zat zelfs een week lang op een pakje per dag..Weekend zelfs meer Geprobeerd te stoppen, maar niet gelukt (JA ik ben verslaafd) Ik zit nu op de 5 á 6 per dag en wil dat zo houden, 5 á 6 is nog lekker
||
![]() |
Citaat:
rook ook ongeveer 3 pakjes per week en vind et ook zinloos om te stoppen want ik vind ik niet vies ik ken best genieten van een cigartet! en owkeej ik geef eerlijk toe dat ik nu best verslaafd ben ja!! Kus lil_gangstah_girl_@hot.......... |
![]() |
|
In Nederland zijn naar schatting 4 miljoen rokers.
Sigarettenrook bevat meer dan 3.000 giftige stoffen, 40 van deze stoffen kunnen kanker veroorzaken. De bekendste gevaarlijke stoffen zijn: nicotine, teer en koolmonoxide. Roken is vooral schadelijk voor je hart, longen en bloedvaten. Ieder jaar sterven ± 30.000 Nederlanders vanwege hun rookgedrag. Rokers vormen 90% van alle longkanker gevallen en 30% van alle sterfgevallen door kanker. Eén sigaret verhoogt de bloeddruk 10 tot 20 mm Hg en vernietigt ongeveer 25 mg vitamine C in het lichaam. Roken vermindert de zuurstoftoevoer naar de hersenen, waardoor geheugen, concentratievermogen en reactievermogen minder worden. Meer dan 85% van de chemicaliën in de sigaret blijft na inhaleren in het lichaam achter. Het verslavende middel nicotine verplaatst zich naar de hersenen binnen 7 seconden nadat de roker een trekje heeft genomen. Nicotine komt behalve in tabak vrijwel alleen nog voor in onkruidverdelger. Roken tijdens zwangerschap vertraagt direct het groeiproces van het ongeboren kind en verhoogt het risico op een spontane abortus en beïnvloed levenslang de gezondheid van de baby. De totale schade door roken kost de samenleving minstens 15 miljard gulden per jaar. Als ik dat zo lees over die 14 jarige meisjes die roken... dan vind ik dat zo... dom. Eigenlijk heb ik hier weinig woorden voor. Kleine kinderen die zichzelf aan het VERNIETIGEN zijn en waarom? Om stoer te zijn? Niets is afschuwelijker dan een meisje dat rookt. Je prestaties op school gaan er op achteruit het kost geld wat niet echt in overvloed is als je 14 bent... en dan nog het risico lopen dat je er nooit meer af komt. KINDEREN jullie zijn stom bezig. Denk eens na, stop met dat gerook, het is nergens voor nodig. Laatst gewijzigd op 14-07-2002 om 14:44. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
bla bla bla bla........ damn ga iemand anders lastig vallen met je gezeik!!!! waar bemoei je je mee laat ons lekker zelf bepalen of we willen roken ja of nee!!! Niets is afschuwelijker dan een meisje dat rookt. (volgens jou dan!!! ![]() waarom is dat bij een meisje zo afschuwelijk en bij jongens niet??? Kus lil_gangstah_girl@............ |
![]() |
||
Citaat:
Roken is het meest nutteloze wat er is en het heeft alleen nadelen dus doe niet zo cool alsjeblieft. (niet alleen jij maar ook anderen hier.)
|
Verwijderd
|
Het is toch iedereen zijn eigen keus om te bepalen of diegene rookt of niet?
Natuurlijk mag je best wat feitjes verkondigen over hoe schadelijk het is, maar om nou aan iemand op te dringen dat ie moet stoppen met roken slaat nergens op. Je bereikt er namelijk niet veel mee... Als iemand wil roken, laat diegene dan gewoon. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() wie zegt dat ik stoer loop te doen ik geef gewoon mijn mening dat hij niet zo moet lopen zeiken en dat iedereen zelf mag bepalen of die gene wil roken of niet!!! en ik moet niet denken dat roken kicke is nou dat heb je mij niet horen zeggen!!! en ik loop helemaal niet cool te doen!!! DAMNNNNN stelletjuh zeikerds hiero Kus lil_gangstah_girl |
![]() |
|
Ik vind het erg dat er vandaag de dag nog mensen beginnen met roken. Iedereen kent de gevolgen, iedereen weet dat je er kanker van kan krijgen en toch zijn er elke dag mensen die ermee beginnen. Weet je wel hoeveel mensen er al twintig jaar roken en er geld voor zouden geven om te kunnen stoppen?
Ach, al wie rookt, stop nu het nog kan!
||
![]() |
Citaat:
Ik kan best begrijpen waarom jongeren van 14 gaan roken. Je kan het zien als een verzetje denk ik. Dat roken niet goed voor ze is, weten ze waarschijnlijk zelf ook wel. Wat mij opvalt aan het verhaal is dat er nergens een leeftijd vermeld staat over die 30.000 sterfgevallen ![]() Ik durf te beweren dat er bij die "30.000" , bijna geen enkele jongere, tussen de 14 en 20 jaar, staat. Het betreft hier vooral 50-60 jarigen. De verslaving is echter wel een vervelende bijwerking van roken.Veel van die 50-60 jarigen waren ook jong toen ze er aan begonnen. Roken is verkankerd en ik raad het niemand aan. ![]() ![]() |
![]() |
|
rook nu 6 jaar, eerst was het een pakje in de 2 weken, toen werd het een pakje per dag, en de laatste half jaar is het ongeveer 1 pakje in de 3 dagen.
Ik rook nu iets van 3/4 sigaretten als ik gewoon thuis ben of werk. Als ik uitga word het al snel een pakje ![]() Soms stop ik ook wel eens een paar weken. Maar helemaal stoppen wil ik niet. Ik wil gewoon minderen , dat het alleen af en toe nog is.
|
![]() |
ik was er eerst aan verslaafd, ik rookte ongeveer 10 per dag.
ik was verslaafd tot ik geen geld meer had. en toen... kwam t domste wat ik ooit had gedaan, ik probeerde met een stel vrienden een paar pakjes te stelen, maar dat ging niet door, want we werden betrapt. ik deed het gewoon omdat ik t zoooo nodig had, maja ik kon het toch niet meer betalen dus ben ik gestopt
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Clean air Nederland: 'Roken in eigen tuin moeten we niet meer willen' df | 124 | 05-10-2015 06:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
enquete roken rare | 51 | 20-06-2012 15:59 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Enquête over roken LuCernaA | 2 | 31-05-2008 08:10 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De strijd tegen roken perfectme | 500 | 25-04-2007 14:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
rokende ouders -> rokende kinderen? Verwijderd | 50 | 19-07-2003 20:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Anti-rook spotjes Yamyam | 77 | 30-10-2002 11:37 |