Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Wat mijzelf betreft: ik ga altijd serieus op een bepaalde kwestie in, zodat degene die het topic heeft geplaatst in ieder geval weet dat ik bereid ben om hem of haar op een serieuze manier te benaderen. Waarom anderen geneigd zijn om op een negatieve manier te reageren weet ik ook niet. In sommige gevallen is het misschien een verkapte vorm van aandachttrekkerij. Ik kan je alleen maar adviseren om je er niet al te veel van aan te trekken. Als ik negatieve reacties tegenkom die tegen mijzelf zijn gericht ga ik daar in ieder geval op in, al was het alleen maar om een herhaling van dat soort reacties te voorkomen.
|
Verwijderd
|
Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat je gekwetst kan worden door het forum.
Alleen ik leest vrijwel nooit van zulke berichten, maar ik kom ook nooit op sexuaiteit en liefde&relatie, en eigenlijk ook nog maar heel weinig op psygologie. Ik denk ook wel dat er meer mensen zijn die er 'last' van hebben, en je stelt je ook zeker niet aan! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik hou forum en realiteit apart.
Het komt zelden voor dat iemand mij echt kwetst en als het gebeurt ben ik meestal ff offline. Ik hou het dan erop dat de betreffende persoon het niet zo bedoeld heeft en / of geen weet heeft van het effect. Als het met opzet was en het komt herhaaldelijk voor, dan maak ik diegene zijn (online) leven zuur ![]() |
![]() |
|
![]() |
tja... je weet dat je op een forum iets (persoonlijks) post waar iedereen op kan reageren, positief of negatief. probeer je dr gewoon ze weinig mogelijk van aan te trekken (al kan je met negatief commentaar soms ook wel wat, alleen maar 'ja goed zo' enzo schiet je ook nie veel mee op).
|
![]() |
|
Tja.. af en toe kunnen mensen dat gewoon niet laten, en vinden het leuk om mensen te kwetsen enzo.. Jah, en je hebt natuurlijk nog die mensen die dat helemaal niet in de gaten hebben...
Maar k moet wel zeggen dat er best goed op gelet word.. Er is laatst een hele discussie over "de Abt van Sion" geweest, omdat die bes irrie bezig was, en die is gebant.. dus... Maar om ff op je begin vraag terug te komen.. jah af en toe ben ik me ook wel ns heel dom gaan voelen.. toen k bijvoorbeeld een boel domme reacties op mijn topic over stemmen kreeg... Op een forum kun je hier helaas niet zo veel aan doen.. t is n openbaar iets..
|
Verwijderd
|
sommige mensen zijn nu eenmaal dom of zitten alleen maar op een forum om de boel te verzieken..
Ik probeer zelf serieus te reageren maar wanneer iemand zich aangevallen of gekwetst voelt door mij heb ik iig graag dat die persoon mij daarop aanspreekt omdat dit nooit mijn bedoeling zal zijn en ik het dan even recht kan zetten.. Verder probeer ik me er zelf niet teveel van aan te trekken, kheb nog nooit een reactie als kwetsend ervaren, en als iemand een loze reactie geeft reageer ik hier serieus op (zo kreeg ik een keer de reactie dat ik labiel zou zijn en dat het nooit meer goed zou komen met mij. Ik ben hier rustig op in gegaan en heb uitgelegd waarom ik het hier niet mee eens was, de persoon in kwestie heeft de opmerking terug genomen).. Verder als je nu een reactie van iemand kwetsend ervaart en diegene erop aanspreken werkt niet kun je natuurlijk altijd een forumbaas inschakelen en er melding van maken op feedback. Het is niet de bedoeling van het forum dat jij gekwetst wordt dus er zullen zeker mensen voor jou klaar staan als dit wel gebeurd, onthoud dit goed!! xxx Kim |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Je hoeft enkel door het glas heen te zien. |
![]() |
|
![]() |
Je hebt altijd wel van die sukkels die van die stomme opmerkingen maken, die heb je nou eenmaal. Maar er zijn ook altijd lieve mensen die je proberen te helpen.
Kijk, je post op eigen risico. Er is niemand die je hier verzekert dat je alleen maar lieve reacties terug krijgt. Ik bedoel je kan zelf ook wel bedenken dat misschien iemand er een kutopmerking over maakt. Tenminste ik wel. Negeer het gewoon ipv erop in te gaan. Zo heb je zulke mensen et beste.. Believe me.
|
Tuurlijk is het niet leuk wanneer je een vraag stelt en er zijn mensen die er niet serieus op in gaan/je de grond in boren. Maar ik denk dat de reacties die wel serieus zijn vaan heel goed kunnen helpen!
Eigenlijk moet je een filter voor zulke mensen die er niet serieus op in gaan/je de grond in boren.
|
Verwijderd
|
*komt op psychologie vast nogal eens bot over*
![]() Tja, ik zeg gewoon wat ik vind, dat kun je verwachten als je iets op een forum post, dat niet iedereen het met je eens is, dat je harde opmerkingen krijgt. Ik probeer echter nooit iemand expres te kwetsen (behalve als die ook kutopmerkingen tegen mij hebben zitten maken, maar dat gebeurt vrijwel nooit). Als mijn mening over een onderwerp jou echter kwetst dan is dat niet mijn probleem... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Dat kan ook IRL. Ik kom vast ook wel 'ns bot over daar ben ik me van bewust. Echter als ik het terug lees kom ik tot de conclusie: het is goed bedoeld. En ik denk dat de meeste het hier goed bedoelen. Alleen komt het niet altijd goed over. Tja, kan beuren
![]()
||
Citaat:
Nou als het niet lukt..dan ga je het toch anaal proberen.. Ik denk niet dat dit serieus bedoeldis... jonge meisjes zitten met een probleem willen herkenning horen of een mogelijkheid om het op te lossen en dan lijkt anaal mij niet het antwoord of advies dat je zoekt.. op zo'n moment kan je je echt lullig voelen.. denk ik b.t.w dit voorbeeld heeft weinig betrekking op mij ![]() ![]() xxx
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik blijf iig wel vinden dat iemand IRL ook zoiets kan zeggen. Als grapje. Waar een jong meisje bij zit die dat dan serieus op vat. Ofzo.
|
Ik denk dat je aan drie dingen moet denken.....
- Er worden vaak ook loze dingen gepost. Verwacht dan geen serieus antwoord. Ik bedoel: "We zijn naar de film geweest met zun tweeen en we hebben dat gedaan en nu laat hij niks meer van zich horen... Wat moet ik doen??" Hoe lauw kan het worden. Ik mag hopen dat scholieren niet een meganisme wordt dat het nadenken voor je doet. Veel vragen op scholieren zijn gewoon zo ontzettend simpel dat ze met een beetje zelf nadenken opgelost kunnen worden - Als je een negatief antwoord op je vraag krijg moet je dat niet meteen als lullig zien. Iemand kan het gewoon niet met je eens zijn. Of iemand kan je post zo lauw vinden dat ie een sarcastische opmerking maakt om zijn mening duidelijk te maken. - Je moet zelf niet kijken naar lauwe post als je het echt serieus bedoelt. En waarom eigenlijk zou je iets serieus hier willen bespreken. Ga het is wat hogerop zoeken. Hier lopen alleen lauwe lui rond. Er zijn er maar een paar die echt serieus met goede doordachte zaken komen en die nadenken. Ja ik maak soms lullige post omdat ik sommige vragen zo lauw vind. Alsof je hier op een forum steun kunt vinden ofzo. Leuke interessante posts reageer ik serieus op.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Stel je eens voor dat niemand ooit meer een grapje maakt. Ik neem het risico dat mensen zich gekwetst voelen, niet dat ik 'onacceptabele dingen' ga schrijven, maar sommige mensen kunnen zich ook zo heerlijk aanstellen. En je kan het toch wel achteraf be-msn'en, njet?
En dat risico neem ik niet zomaar ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Het kantine probleem Dannemann | 194 | 20-05-2004 11:41 | |
ARTistiek |
Gemaakt met PSP8 Graph | 38 | 14-12-2003 23:50 | |
De Kantine |
eff voorstellen mukkemuk | 53 | 20-11-2003 15:27 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Patriots terugtrekken uit Turkije? Insane Juggalo | 169 | 28-03-2003 18:40 | |
Liefde & Relatie |
Waarom gekwetst zijn als de ene zegt niet goed genoeg voor de ander te zijn? marlies | 7 | 23-11-2002 12:44 |